Aranel ([info]aranel) rakstīja,
@ 2015-05-08 10:53:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Garastāvoklis:curious

Katru reizi, kad iemaldos Latvijas ziņu portālos, viena no top ziņām ir kārtējā diskusija par velosipēdistiem satiksmē. Kur viņus likt - uz ietves vai braucamās daļas? Var jau būt, ka es vienkārši tā uztrāpos. Vai arī tā ir tik ļoti sasāpējusies problēma, ka ziņās tā tiek apspriesta nepārtraukti.

Lai vai kā, es nespēju to problēmu saprast. Precīzāk, nespēju saprast, kāpēc tā joprojām ir problēma un kāpēc nevar pasmelties iedvesmu no valstīm, kur visi satiksmes dalībnieki sadzīvo puslīdz miermīlīgi.

Valstīs kā Dānija, Zviedrija, Nīderlande, arī Vācija, velosipēdistiem ir atvēlēti veloceliņi, vai arī viņi brauc pa ielu/ceļu, ja celiņa nav. Uz ietvēm braukt nedrīkst.
Gājējiem jāuzmanās šķērsojot celiņu tādā pašā veidā, kā viņi uzmanās šķērsojot ceļu.
Veicot labo pagriezienu, autovadītājiem vienmēr jāpaskatās pāri plecam un vispirms jāpalaiž garām visi velobraucēji. Precīzāk, veicot jebkuru pagriezienu, velobraucēji vienmēr jāpalaiž garām. Jo velobraucējs ir tā saucamais "mīkstais" satiksmes dalībnieks, un sadursmes gadījumā viņš cietīs vairāk nekā autobraucējs. Velobraucējiem gan jāņem vērā, ka ne vienmēr viņi ir pamanāmi, it īpaši, ja mašīna ir milzīgs smagais, un jāsamazina ātrums. Ceļu zīmes un ierobežojumi, kas attiecas uz autovadītājiem, velosipēdistiem arī jāņem vērā.

It kā nav sarežģīti.



(Lasīt komentārus) - (Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]apjukums
2015-05-08 12:44 (saite)
Velo kā pilntiesīgam satiksmes dalībniekam ir jābūt iekļautam vispārējā transporta politikā, lai kaut kas mainītos. Daži veloceļiņi šur tur ir labi, bet uz vispārējā fona nekam nelīdzēs, ja visa pilsētas (vai valsts) infrastruktūra nav veidota, ņemot vērā velo klātbūtni.
NL 50-60ajos gados bija izteikta autobraucēju zeme, lielā daļā pilsētu plānojums bija pakārtots autovadītāju ērtībām. Daudzi vēsturiskie kanāli tika aizbērti, lai dotu vietu plašām ielām.
Tad valdība izlēma, ka šai nostādnei ir jāmainās un sistemātiski sāka iekārtot velo joslas/celiņus, pielāgot luksoforus un ceļu satiksmes noteikumus velo klātbūtnei utt.
Un teikt, ka velo Rīgā nav vietas, ir absurds. Tik daudzās vietās ir 5m platas ietves, kuras varētu sašaurināt, nodalot skaidru velo joslu.
Tas tā, mani 5 centi :)

(Atbildēt uz šo)


(Lasīt komentārus) -

Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?