agora - [entries|archive|friends|userinfo]
agora

[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

Links
[Links:| Tagi | TrZ | Puxc ]

[Jan. 3rd, 2006|04:02 pm]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
[Tags|, , ]

Sauciet mani kaut vai par fašistu, taču es uzskatu, ka zemāk aprakstītajā situācijā nošautais ir pats vainīgs. Un policistiem, kā arī jebkuram, kas ir tuvumā un bruņots, šādās situācijās būtu jābūt tiesībām šaut na poražeņije.


Mēģinot novērst konfliktu, policijas darbinieks nāvējoši ievaino cilvēku

Rīgā, Ilūkstes ielā, vakar, mēģinot novērst konfliktu, kāds policijas darbinieks nāvējoši ievainojis 24 gadus vecu jaunieti. Valsts policijas Preses un sabiedrisko attiecību birojā informēja, ka ap pusnakti Ilūkstes ielā izcēlās kautiņš starp vairākiem jauniešiem.

Netālu dzīvojošais policijas darbinieks tobrīd pastaigājās ar suni un ieraudzīja kautiņu, kurā vairāki jaunieši nežēlīgi sita zemē nogāztu citu jaunieti.

Policists, pamanot notikušo, no sava personīgā ieroča raidīja gaisā brīdinājuma šāvienu un pieprasīja nekavējoties pārtraukt sišanu. Vairāki kautiņā iesaistītie jaunieši pēc brīdinājuma šāviena no notikuma vietas aizbēga, taču daži, ignorējot policijas darbinieka likumīgās prasības, vēl turpināja sist.

Jaunieša sišana kļuva aizvien nežēlīgāka, un policijas darbinieks, mēģinot izšķirt kaušļus, izdarīja nejaušu šāvienu, kas trāpīja vienam kautiņā iesaistītajam galvā. Jaunietis no gūtā ievainojuma notikuma vietā nomira.

Pēc notikušā divi no kautiņā iesaistītajiem vīriešiem tika aizturēti un, kā noskaidrots, abi jau iepriekš vairākkārt sodīti.

Policijas darbinieks notikuma brīdī atradās ārpus darba laika un policijā strādā jau 25 gadus. Dienesta laikā nav disciplināri sodīts. Par labu darbu apbalvots 52 reizes.

Par notikušo sākts kriminālprocess pēc krimināllikuma 116.panta par slepkavību, un Valsts policijas (VP) Iekšējā drošības birojā (IDB) sākta dienesta pārbaude.
linkpost comment

Comments:
[User Picture]
From:[info]antuanete
Date:January 3rd, 2006 - 04:07 pm
(Link)
Piekrītu.
[User Picture]
From:[info]kuminjsh
Date:January 3rd, 2006 - 04:07 pm
(Link)
Pilnīgi Tev piekrītu!
[User Picture]
From:[info]petrovichs
Date:January 3rd, 2006 - 04:14 pm
(Link)
Ja notikuma apraksts ir precīzs, tad piekrītu.
[User Picture]
From:[info]nrk
Date:January 3rd, 2006 - 04:48 pm
(Link)
Es nezinu, vai var teikt, ka nošautais pats veinīgs,
bet policists nu nevar tikt vainots gan,
kaut gan jebkurā situācijā - ar ieroci ui cik uzmanīgi vajag
From:[info]agora
Date:January 3rd, 2006 - 05:17 pm
(Link)
A kurš tad var tikt vainots?
[User Picture]
From:[info]kugis
Date:January 3rd, 2006 - 05:11 pm
(Link)
Kur šeit fašisms? Vēl jo vairāk, ja tas šāviens ir bijis nejaušs.
From:[info]agora
Date:January 3rd, 2006 - 05:19 pm
(Link)
Uzskatā, ka šādā situācijā (ja tā ir pareizi aprakstīta, protams) nošautais pats ir vainīgs, un ka policistiem būtu jābūt tiesībām šādās situācijās šaut - apzināti un mērķēti, nevis nejauši un tā.
From:[info]fedrs
Date:January 3rd, 2006 - 05:45 pm
(Link)
BTW kādreiz šādos gadījumos procesu sauca par "Pārbaude par dienesta ierieča pielietošanas pamatotību", bet tagad "Krimināllietu par slepkavību". ;/
From:[info]agora
Date:January 3rd, 2006 - 05:48 pm
(Link)
Aha, tur jau ir tā lieta, tas man arī "iekrita acīs".

Kaut gan, šeit ir minēts kriminālprocess, un jāatzīst, ka es nepietiekami pārzinu jau kriminālprocesa likumu, lai zinātu, ko tas īsti nozīmē..
From:[info]agora
Date:January 3rd, 2006 - 06:44 pm
(Link)
Šķiet, ka vismaz attiecībā uz nosaukumiem satraukumam nav pamata, jo, ja pareizi saprotu, kriminālprocess ir lieta, ko ierosina vienmēr..
From:[info]divi_g
Date:January 4th, 2006 - 08:04 am
(Link)
Kaut gan principā piekrītu, kaut kas šajā pasākumā nav īsti kārtībā no juridiskās puses...
[User Picture]
From:[info]aizliegts_v
Date:January 4th, 2006 - 10:07 am
(Link)
Bieži vien pietiek ar šāvienu gaisā, lai prāts atgrieztos. Un policijā arī visādi cilvēki strādā, pārāk lielu brīvību dot nebūtu gudri.
Bet dienesta pārbaude notiek un gan jau ka atzīs ieroča lietošanu par pamatotu, jo gan jau varēs pierādīt, ka kādam, visticamāk tam, ko tie džeki sita, ir bijis dzīvības apdraudējums.
From:[info]divi_g
Date:January 4th, 2006 - 10:35 am
(Link)
Šoreiz nepietika..

Par pārbaudi - jā, ja šāviens būtu tēmēts, taču tas bija nejaušs..
[User Picture]
From:[info]aizliegts_v
Date:January 4th, 2006 - 11:01 am
(Link)
Nu jā, un viņš nebija norīkojumā, un ierocis visdrīzāk nebija dienesta. Nja, nepatikšanas pāri galvai. Tomēr es palieku pie sava - pārāk plašas pilnvaras samaitā.
From:[info]divi_g
Date:January 4th, 2006 - 11:05 am
(Link)
Jap, ierocis ir personiskais.

Man toties liekas dīvaini, ka policistam un vispār jebkuram nav tiesības pielietot jebkādus līdzekļus, lai novērstu grupveida darbības, kas, iespējams, apdraud viena cilvēka dzīvību...
[User Picture]
From:[info]aizliegts_v
Date:January 4th, 2006 - 11:27 am
(Link)
Tiesības jau ir, tikai likuma noteiktās robežās. Pārāk liela rīcības brīvība noved pie patvaļas, atļaušos atkārtoties.
From:[info]agora
Date:January 4th, 2006 - 09:02 pm
(Link)
Un pārāk maza - pie otras puses patvaļas ;)
[User Picture]
From:[info]aizliegts_v
Date:January 5th, 2006 - 09:37 am
(Link)
Kārtības uzturēšana sabiedrībā, kā zināms, ir kompromisu māksla.
[User Picture]
From:[info]jan09
Date:January 4th, 2006 - 08:50 pm

ja interesee

(Link)
"Par šaujamieročiem un speciālajiem līdzekļiem pašaizsardzībai":
http://www.likumi.lv/doc.php?id=63056

svariigaakais:
(1) Saskaņā ar šo likumu šaujamieročus un speciālos līdzekļus drīkst pielietot, lai:
1) aizsargātu sevi vai citas personas no uzbrukuma, kas apdraud dzīvību vai mantu vai var nodarīt kaitējumu veselībai;

+ veel likums par valsts policiju uc

(secinaajums - ieroci pielietoja LIKUMIIGI, + jaa veel peec notikushaa veica zinjoshanu AMP, VP un tieshajam prieksniekam, tad nav par ko piesieties)

From:[info]agora
Date:January 4th, 2006 - 08:57 pm

Re: ja interesee

(Link)
Vai nevar sanākt tā, ka formāli džeks būs vainīgs nogalināšanā aiz neuzmanības, jo šāviens bija nejaušs?
[User Picture]
From:[info]jan09
Date:January 5th, 2006 - 11:24 am

vvz

(Link)
kaa var buut nejaush shaaviens, ja pirms tam veikts briidinaajuma shaaviens gaisaa?
citaats no mil.dienesta likuma: "Šaujamieroča pielietošana ir mērķtiecīgs šāviens"
par formalitaateem gruuti spriest, muuseejais jurists nenjemas neko apgalvot, jo nezina visus siikumus, un siikumiem shaadaas lietaas ir MILZIIGA noziime...
From:[info]divi_g
Date:January 5th, 2006 - 11:33 am

Re: vvz

(Link)
Par to citātu - nu hvz, vai var būt vai nevar. Tad jau redzēsim.