16 Februāris 2012 @ 02:33
100 grami kultūras, studijā Alvis Hermanis  
Šīs dienas “100 g kultūras” epizode līdzīgi kā savulaik ziņa, ka Bejonsī ir bebika gaidās, pārpludināja tvitera ziņu lentu. Ir.lv naski reportēja notiekošā izklāstu savā blogā, kam esam ļoti pateicīgi, jo LTV1 nepiedāvā šīs pārraides translāciju interneta tiešraidē un arhīvu atjauno tikai tad, kad tas jau nevienu vairs neinteresē. Tviteris jau vienmēr pilns ar visādām blēņām, taču šoreiz īpaši sarosījušies bija arī divi Textiem visnotaļ svarīgi vīri – Normixn Naumxn un Aleksis “Lil’ Ēķis” Zoldners (kuri gan nav diemžēl paspējuši iesūtīt savas bildes mūsu foto konkursā…), tamdēļ, daudz nedomājot, nolēmām ieguldīt arī savu artavu vispārējā nācijas psihozē. Kā jau minēju, man nākas aprobežoties tikai ar “Ir” atstāstījumu, tāpēc, ja nu textā ieviesušās neprecizitātes, ziniet – Kotam pa purnu!

Lai arī raidījuma anotācijā ziņots, ka studijā JRT aktieri Vilis Daudziņš, Kaspars Znotiņš un režisors Alvis Hermanis, minētajā atstāstījumā par abiem aktieriem nav ne vārda – tātad šoreiz prožektoru gaismā ir ticis Alvis (jo Dimiteru diemžēl neviens tā arī neuzaicināja). Protams, sarunas par “Revidents back again”, “Latviešu stāsti, uncut versions” un citām plānotām izrādēm aizēno trādirīdis par iespējamiem grozījumiem Satversmes 4. pantā. Alvis, izrādās, ir ļoti radikāls savos spriedumos par aktuālajām ziņām. Viņaprāt, referendums ir dieva dāvana, jo tas būs tests šis valsts nodevējiem. Arī nepiedalīšanās referendumā esot brīvprātīga parakstīšanās nodevēju sarakstā. Alvis tiešām ir drāmas karalis, to noliegt nevar. Viņš norāj arī Latvijas specdienestus, kas pieļāvuši, ka referenduma iniciators Vladimirs Lindermans spēj vispār tādu čerņu dabūt gatavu un vēl uzstāties ar to Briselē. Kas ir Latvijas specdienesti? Kaut kas tā kā OMON? Kā tieši specdienesti spēj stāties ceļā, vai tad šis referendums nav ierosināts, balstoties uz pilsoņu parakstu vākšanu un pietiekama procenta balsu savākšanu? Alvis pirmīt sacīja, ka šis referendums esot dieva dāvana, tāpēc ierosinu, ka par tā notikšanu varētu labāk vainot dievu. Protams, vienmēr jau būs kaut kādi pajoli-entuziasti, kas ar savām aģitācijām besīs veselo saprātu, bet tā jau arī ir demokrātija, kurā pastāv līdzās gan hipsteri, kas drēbes velk ne tā, kā vajag, un izsaka savus indie viedokļus, balstoties uz to, ka videnē pusgadu bastojuši politiku, gan arī tie labās skolas absolvējušie censoņas, kuriem diemžēl vienkārši ir atmiris prefrontālais kortekss, gan Kremļa mantinieki, gan pat Raivis Dzintars - un viņiem visiem būtu jādrīkst vākt parakstus par pohujko, kamēr vien viņi nesit citiem pa seju un citādi nekaitē. Un tāpēc atļaušos spriest, ka Alvja aizrādījums par specdienestu kļūdām nav valīds.

Alvis arī skarbus vārdus nežēlo CVK vadītājam Arnim Cimdaram par to, ka pēdējais vēl nav ieviesis iespēju balsot elektroniski. Viņš uzsver, ka nedrīkst balsot arī par nevieno esošo Saiemas deputātu, ja nākamo divu gadu laikā tas netikšot mainīts, jo “pēc notiekošā Krievijā un arābu valstīs ir redzams, ka internetā ir mobilākie un gudrākie cilvēki”. Jā, turklāt parasti arī šie viedie interneta cilvēki ir bez kājām un dzīvo dziļos laukos, kur var pārvietoties tikai ar zirgu. Turklāt ne tikai Alvis ļečī Cimdaram par šo vilcināšanos, piesaucot, ka “daudzviet pasaulē” tas baigi labi strādā. Vikipēdija saka, ka interneta balsošana līdz šim ir bijusi Apvienotajā Karalistē, Igaunijā, Šveicē, Kanādā, ASV un Francijā – tātad kopskaitā sešās valstīs. Pasaulē ir 196 valstis, ieskaitot Kosovu. Daudzviet pasaulē, bļe.

Vārdusakot, Alvis saka, ka sestdien uz referendumu ir jāiet obligāti, jo balsojuma procentuālajai attiecībai ārvalstīs tikšot pievērsta liela uzmanība. Pirmkārt jau – tikai balsojuma procentuālajai attiecībai tiks pievērsta uzmanība, jo iespēja, ka referendumā tiktu savākti 50% Latvijas balstiesīgo pilsoņu ‘par’ strauji tuvojas nullei, ja ne pat mīnus vienam. Referendumā vērā tiek ņemts tikai ‘par’ balsis, nevis ‘par’ un ‘pret’ balsu attiecība, jo, kā jau minēts iepriekš, simts procentus veido visi balstiesīgie, neatkarīgi no tā, vai viņi ir vai nav piedalījušies balsošanā. Ja to nu cilvēki daudz maz tā kā būtu iegaumējuši, tad par to, kam viņi to savu ‘mēs esam diženi, mēs esam vareni, mums ir sava Facebook lapa’ attieksmi grasās rādīt tomēr domas vēl dalās. It kā Rietumu pasaulei, jo galu galā tikko The Economist taču tomēr mums bija atvēlējuši visnotaļ pohujistisku rakstiņu kaut kādā piecsimtajā atvērumā. Man tomēr ir aizdomas, ka Rietumiem ir drīzāk vienalga par šo visu, nekā Kremlim. Varbūt tas lielais ‘pret’ procents varētu tikt uzlūkots arī kā kārtējā nabaga minoritātes apspiešana? Es, piemēram, nezinu, un es arī pārāk netīkoju izlikties, ka zinu, un tas arī ir viens no iemesliem, kāpēc referendumā nepiedalīšos. Ja mans ‘pret’ spētu ietekmēt iznākumu, es piedalītos, daudz nedomājot, bet kamēr tā nav, tikmēr Alvja kareivīgie uzsaukumi man liekas vēl bezsakarīgāki par Lindermaņa darbībām, jo pēdejais vismaz no tā visa tīko izsist pasaulē kaut kādu savu taisnību, kamēr Alvis būtībā tikai kurina naidu un taurē ne par ko.

Alvis jau nav vienīgais gan, šeit - http://www.diena.lv/latvija/viedokli/latvijas-inteligence-si-ir-izvele-starp-godu-un-kaunu-13931330 - visādi it kā cienījami cilvēki un tomēr savā ziņā auni patosā aģitē bezjēdzību. Līdzīgi arī CELIES UN EJ kampaņai es vēlētos ieteikt APSĒDIES UN PADOMĀ, tomēr nedomājiet, ka tāpēc esmu pārdevusies IESLĒDZ LIVINGSTONA CD kompānijai. Viesturs Dūle – “agrāk ņirdzīgs komiķis, tagad vienkārši ņirdzīgs cilvēks” – ar savām baltajām lapām arī tomēr aicina uz kādu vēl lielāku bezsakarību. “Latvieši” ir tāda pirmsmenustreālā sindroma nomocīta skuķene, kas nespēj piedot savam štucerim, “krieviem”, ka tas vienreiz nokrāpies, tāpēc turpina tikai pārmest un vaimanāt, tādejādi provocējot savu štuceri uz izbesīšanos un vēlmi nahuj nokrāpt vēlreiz, ja reiz tā īd. Man šķiet, ka šajā gadījumā līdzētu vienīgi tas, ja šī skuķene sāktu iet boksā, jo tur jau pirmajā nodarbībā svara kategorijā zem 50 kilogramiem iemāca to, ka vissāpīgāk ir tad, ja ignorē. Patiesībā nemaz tik sāpīgi tas nav, taču skuķene to nezinātu un vairs nevaimanātu, tāpēc džeks arī atmaigtu un vēl uzdāvinātu sarkanas (un baltas) tulpītes.

Kādam nav Oditas Krenbergas tālruņa numurs šeit? Es vēlētos ieteikt uztaisīt sižetu, kurā salīdzina Hermani ar gumijas zābaku pāri. Nu, lai būtu godīgi, un, manuprāt, tas arī labi rezonētu sabiedrībā. Es gan arī negribu, lai Alvis tagad kļūst par tādu peramo zēnu, jo nav jau viss viņā tikai slikts. Tvnet komentāros kāds optimists bija ierakstījis šādus vārdus: “Gods godam Alvis nav resns.” Pavei, vismaz kaut kas! Vispār jau viss tas nacionalitāšu uzpūstais farss nav ne cik ņirdzīgs, tieši skumjš. Varbūt tāpēc labāk tagad beigšu ar kādu anekdoti, ko man izstāstīja EK: “Alvis Hermanis ieiet bārā, a tur jau visu Džilindžers izdzēris. Viss.”
 
 
( Post a new comment )
(Anonīms) on 16. Februāris 2012 - 03:03
<3
(Atbildēt) (Link)
Filips[info]quizer on 16. Februāris 2012 - 03:09
draivīgs teksts
(Atbildēt) (Link)
saules ieleja[info]saulesieleja on 16. Februāris 2012 - 03:10
traki vai ne?
tavu muldoņu ievēro tik kā epatāžu?
(Atbildēt) (Link)
(Anonīms) on 16. Februāris 2012 - 03:26
diezgan patruli un garlaicīgi.
100g kultūras tiek translēta internetā, bet to var atrast tikai "mobilākie un gudrākie cilvēki", tātad autorei nav lemts ;)
(Atbildēt) (Diskusija) (Link)
xxx[info]texti on 16. Februāris 2012 - 03:31
100g kultūras netiek translēts tiešraidē LTV1 lapā, kā arī visādas trashy lapas lielākoties ļauj skatīties LTV1 tiešraidi tikai Latvijā, ne esot ārzemēs. ;-)PPPP
(Atbildēt) (Iepriekšējais) (Link)
Tāda veida informācijai jābūt tavā bio tur augšā,[info]saturday on 16. Februāris 2012 - 03:47
fuck yeah, tieši tā! "apsēdies un padomā" totāli bija mana ideja, domulasi <3
(Atbildēt) (Diskusija) (Link)
C1>C4[info]malvine_truse on 16. Februāris 2012 - 10:36
jau nobijos ka ACTA tevi nozagusi pavisam ;)
(Atbildēt) (Iepriekšējais) (Link)
cukursēne[info]saccharomyces on 16. Februāris 2012 - 04:17
Ja mans ‘pret’ spētu ietekmēt iznākumu, es piedalītos, daudz nedomājot, bet kamēr tā nav, tikmēr [..] kareivīgie uzsaukumi man liekas vēl bezsakarīgāki par Lindermaņa darbībām ŠIS!!!! <3

(Atbildēt) (Link)
xxx: Sandra Mētra[info]texti on 16. Februāris 2012 - 05:11
Man ir nelabas aizdomas, ka šo textu var pārprast, tāpēc gribu uzrakstīt tam vēl piebildi. Nepārprotiet - es neuztraucos par to, ka tas kādam liekas truls un garlaicīgs, tas viss ir ok. Tomēr es ļoti negribu, lai pārprot tā galveno domu:

Referendumā ir divas izvēles - balsot par vai pret divvalodību. Ja kāds vēlas oficiālu divvalodību, tas ir jāiet un jābalso. Ja kāds to nevēlas, tad ir vairākas opcijas. Es pati nevēlos oficiālu divvalodību (būtu stulbi teikt, ka nevēlos divvalodību vispār, jo tā jau sen ir un vēl labu brīdi arī būs, neatkarīgi no rezultātiem), un es izvēlos nepiedalīties referendumā vispār, apzinoties, kas pastāv iespēja arī iet un balsot pret vai vienkārši iemest urnā nederīgu biļetenu. Šīs visas četras opcijas ir attieksmes rādīšana, un par tām nevienam pārmest nevar, jo tā ir katra brīva izvēle. Savā ziņā tieši tāpēc, ka nevēlos divvalodību mani - jā, lol - nedaudz aizskar tādi Hermaņi, kas ir noskaņoti kaut kādai linča tiesai. Dūle neaizskar, jo viņš it kā nevienam neuzbrūk, bet arī tomēr pārāk nesimpatizē un līdz galam nepārliecina, tā balta lapa ir kā pateikt 'man nav ko teikt' brīdī, kad var arī vienkārši paklusēt. Ir ok balsot par, ja kāds pilsonis tā jūtas, un ir ok arī pateikt, kāpēc balsot pret, bet runāt par specdienestiem un nodevējiem nav nekāda pateikšana, kāpēc balsot pret. Nav gan arī ok taisīt kaverus Pink Floyd dziesmai "Another Brick In The Wall" un videoklipā fašistu estētikā plēst grāmatas un brēkt: "Ruki proch ot nashih shkol!" Es nezinu, varbūt arī mēģināt runāt ar citiem un paklausīties, nevis nihilistiski dročīt uz sevi un savu vienmēr visgudrāko viedokli. Maukas. (c) Kārlis Streips
(Atbildēt) (Link)
indulgence[info]indulgence on 16. Februāris 2012 - 07:15

+1000
Par to "pirmsmenustreālā sindroma nomocīto skuķeni" man šķiet smieklīgi un trāpīgi. :)))
(Atbildēt) (Link)
[info]dute on 16. Februāris 2012 - 10:07
piekrītu. man patika vārds "taurē", jāmēģina integrēt ikdienas vokabulārijā
(Atbildēt) (Link)
her_crow: GOOD[info]her_crow on 16. Februāris 2012 - 10:15
droši vien jau nav cita veidā kā pieiet šai pilnīgi neadekvātajai lietai, ar domu - referendumam, kā vien ar sarkasmu. tā jau foršs raksts.
(Atbildēt) (Link)
(Anonīms) on 16. Februāris 2012 - 10:24
Piekrītu par to aizvainojumu. Pajautāju par to arī savai omei, kas vienīgā no 4 brāļiem un māsām izdzīvoja Sibīrijā, kur tika izsūtīta, un atgriezās Latvijā.

Visvairāk man patīk texxti tiešā un asā valoda, tikai tāpēc lasu šos textus :)

(Atbildēt) (Link)
(Anonīms) on 16. Februāris 2012 - 12:25
Nevajag maldīties trīs priedēs.

Vēlēšanas un tautas nobalsošana (aka Referendums, tāļāk TS vai R) ir reize, kad Valsts (tāļāk V) prasa saviem Pilsoņiem (tāļāk P) viedokli.

Vēlēšanās un dažās TS (jeb dažos R, ja jums tīk) jautājumi, kurus uzdod V, ir samērā komplicēti vai arī daudziem P ir viena alga (vienalga).

Tomēr V prasa P viedokli samērā reti. Ikdienā nemaz tik pat kā. Kā teica Kārlis Š - darbaļaužu vēstulēm laikam nebūs nozīmes (nu aptuveni tā). Tāpēc es sliecos izmantot šīs retās iespējas, kad tomēr prasa un viedokli pateikt.

Turklāt šai reizē jautājums ir ārkārtīgi, es teiktu satriecoši vienkāršs. Tur nav saprotams, par ko lauzīt galvu un domāt "a par ko šitamā TS jeb šamais R ir?". Tas ir streit fōrvard, tā sakot. Vai P ir par krievu valodu kā oitro valsts valodu vai pret. Par. Vai Pret.

Es nepazīstu daudz... nē, es nepazīstu nevienu (none, zip) P, kuram būtu viebalga - divas vai viena. Nu laikam Rubikam, bet es šamo "zinu", bet personīgi nepazīstu.

Man arī ir skaidra atbilde. Es - PRET. Tātad es retajā reizē, kad V man kaut ko prasa, eju un saku - es esmu PRET. Vienkārši, ne?
(Atbildēt) (Diskusija) (Link)
(Anonīms) on 16. Februāris 2012 - 13:56
Precīzi manas domas.

Hermanis - manuprāt, ir atsvaidzinoši, ka kāds ieņem konkrētu, nepolitkorektu pozīciju un bez visādiem ļa-ļa to pauž. Tās listes gan bija pārspīlēti un deva iemeslu pārpratumiem - Hermanis taču nedomāja reālus sarakstus.

Nu, whatever. Es iešu un izteikšos - balsojot pret. Tā kā par to referendumu ir izķēzīta valsts nauda, ta vismaz es izmantošu to kā iespēju publiski paziņot savas domas man svarīgā jautājumā.
(Atbildēt) (Iepriekšējais) (Link)
(Anonīms) on 16. Februāris 2012 - 12:58
Komentārs patiešām parāda, cik liela ir latviešu pašiznīcināšanās vēlme - ja Sandrai M. Lindermaņa rīcība škiet simpātiskāka par Hermaņa sacīto un viedokli un ja viņa patiešām neies balsot - tas ir tiešais ceļs uz latviešu skuju taku, tas ir ceļš uz latviešu tautas iznīcību.
Patiešām žēl, ka ir tāda latviete Sandra, kas nevēlas sadzirdēt un saprast, kas šobrīd notiek ar viņas tautu & zemi. Un tā vietā, lai situāciju uzlabotu un sevi pasargātu - tagad gatavojas taisīt kaut kādu aprobežotu sižetu par gumijas zābaku pāri - izklausās pēc tāda izvirtušās rietumu pasaules infantilisma, kurā nav nekā sava, vērtīga un nekā svēta. Tāds virspusējisms un ārkārtīgi liels seklums. Patiešām skumji, ļoti skumji....
Starp, citu, Sandra M., Hermanis pateica tieši to un tieši tā, kas šobrīd notiek LV! Tur nebija nekā lieka,nepareiza vai nacistisika. Jā, daudzi par to šausminās, bet varbūt tāpēc, ka negrib patiešām saskatīt & sadzirdēt, kas te notiek un kāpēc, varbūt tāpēc ka grib kā strausi iebāzt galvu zemē un izlikties, ka viņus nekas neskar. IZskatās, ka arī jūs piederat pie tādiem. Skumji.....
(Atbildēt) (Link)
sarma[info]sarma on 16. Februāris 2012 - 13:10
Man gan ļoti patika Hermaņa vēstījumi, tie mani kaut kā forši iedvesmoja. iesaku tomēr noskatīties LTV arhīvā
(Atbildēt) (Link)
erbe mierplēsis[info]sveetaa_seeta on 16. Februāris 2012 - 15:29
pasaceišu arī publiski, ka mani (cilvēku, kas dzimis ģeogrāfu ģimenē un attiecīgi audzināts) totāli aizvaino tas "daudzviet pasaulē".
(Atbildēt) (Link)
(Anonīms) on 17. Februāris 2012 - 20:35
Hermanis min specdienestu nevarēšanu, jo ne jau Lindermans organizē to parakstu vākšanu, bet ušaks ar saviem krievu draugiem, lai destabilizētu valstī sitāciju! Bet specuku viens no pamatdarbiem ir nepieļaut destabilizāciju, kur nu vēl citu valstu organizētu! Gruzija ir labs piemērs!

Un es ļoti ceru, ka nospiedošs vairākums tomēr domā savādāk nekā raksta autore un savu viedokli tomēr izteiks! Jo nevajadzētu dot pat mazo pirkstiņu krievu propogandas mašīnai! Skaitļus var pagriezt dažādi, visur būs virsraksti, ka krievu valodu grib puse Latvijā, vai vairāk!
(Atbildēt) (Diskusija) (Link)
[info]decembris on 18. Februāris 2012 - 19:36
kas tev liek domāt, ka referendumu organizē ušakovs? man nav pierādījumu ne par, ne pret. piedevām uzskatu, ka tā droši vien nav, pat ja atmetam visu nevainības prezumciju.

kāpēc? tāpēc, ka "saskaņas centram" šis referendums ir bijis nāvīgi neizdevīgs. tas pirmkārt viņus ir atmetis daudz tālāk no tikšanas valdībā, jo tagad sc ilgi nāksies skaidroties par savu atbalstu divvalodībai. ne velti laikā, kad tas viss nebija sasniedzis kritisko robežu, sc teica, ka ir "pret". otrkārt šīs akcijas rezultātā viņiem zūd monopols uz krievvalodīgo elektorātu.

būtībā referendums iedzina sc spīlēs. viņiem vajadzēja izvēlēties - krietni samazināt savas izredzes tikt varā vai krietni samazināt savu elektorātu. izvēlējās viņi pirmo, bet vēlētāji tāpat, visticamāk, kļūs mazāk.

krievijas pirksts? nu, nav jāsēž kremlī, lai izdomātu prikolīgu parakstu vākšanas tēmu, uz kuru daudzi varētu pavilkties. varbūt maskava arī kaut kādu naudu iedeva, bet daudz līdzekļu šeit nemaz nevajadzēja.

sausais atlikums? viss kārtībā - uzdots ir konkrēts jautājums, uz kuru tika sniegta konkrēta atilde. vai tas vispār kaut ko mainīs? jā, mainīs, latvija kļūs demokrātiskāka, jo visi krievi vairs nebalsos par vienu un to pašu kā kaut kādi totalitārisma zombiji. būtu vēl labāk, ja sc sevi pozicionētu pret lindermanu. tā viņi pazaudētu varbūt pat kādu pusi vēlētāju, bet pavisam droši tiktu varā pēc nākamajām vēlēšanām, un vairs arī nebūtu tik bīstami ar savām 15-20 balsīm saeimā, plus uz sabiedrības saliedēšanu solis būtu sperts.
(Atbildēt) (Iepriekšējais) (Link)
[info]decembris on 18. Februāris 2012 - 01:51
šis raidījums netā parādījās samērā operatīvi.

http://www.ltv1.lv/lv/raidijumi/kultura/100-g-kulturas/22642/
(Atbildēt) (Diskusija) (Link)
xxx: Sandra Mētra[info]texti on 18. Februāris 2012 - 02:43
Es jau noskatījos, jā, bet tas parādījās tikai nākamās dienas pēcpusdienā. Vēl ap pusnakti cītīgi refrešoju arhīvu un nekā nebija.
(Atbildēt) (Iepriekšējais) (Link)