pajautaa

testiņš, lai noteiktu nenoteiktiā artikula "a" vai "an" lietojuma brīdi

« previous entry | next entry »
Mar. 11., 2016 | 08:11 am
posted by: ulvs in pajautaa

Smieklīgi! Es aizmirsu savu maizīti, savu angļu valodiņu, un galvenais, ka pašu, pašu pamatiņu! Ā-ā, palīgā! (galvenais jautājums pēdējā rindkopā)

Vārdu sakot, mani pēkšņi šodien, šajā pelēkajā rītā, uznāca spējas šaubas par to, par ko agrāk nebija itin nekādu šaubu - proti, par atšķirībām, pēc kā nosaka, kad pirms lietvārda lieto "a" un kad "an". Bet tas ir pģc, manis iedomātā analīze nefunkcionē: izfunktierēju, ka  "a/an" lieto atkarībā no tā, kādā locījumā ir lietvārds, ar ko kopā ir šis "a" vai "an". Burvīgi, pie reizes es paspēju aizmirst, kā sauc šāda tipa vārdus, nu, "an" (fiksa gūgle saka, ka tas ir "nenoteiktais artikuls", bļin, še tev angļu valodas gramatikas stundas!). 

Es ļoti labi zinu, kad jālieto "a" un kad "an". A hot-dog, an airplane. Viss. Es to PILNĪGI JŪTU! Bet kāpēc šie nenoteiktie artikuli neļaujas manai šaurajai analīzei? Varbūt mans rīta prāts nespēj izdomāt citus pārbaudes mehānismus, jo ir tik aprobežots (šobrīd, ceru)? 

Gramatikas grāmatu man nav, googlē esošajai info diemžēl neuzticos, tāpēc vajag dzīva cilvēka palīdzību, atbildot jau uz konkrēti noformulētu jautājumu: Kāds ir tavs slepenais (vai ne tik) testiņš, ar ko drošības pēc pa retam pārliecinies, vai tiešām bija jāraksta "a" vai "an"? 

# | jā, ir doma! | Add to Memories


Comments {26}

putnu novērotājs

from: [info]_re_
date: Mar. 11., 2016 - 08:17 am
#

a ja seko lietvārds ar līdzskani, an ja seko lietvārds ar patskani.

Atbildēt | Diskusija


Anne

from: [info]puuce
date: Mar. 11., 2016 - 08:18 am
#

iznemot university, jo te u skan ka lidzskanis

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


putnu novērotājs

from: [info]_re_
date: Mar. 11., 2016 - 08:25 am
#

jā, precīzāk būtu teikt, ja sekojošais vārds izrunājas ar patskani vai līdzskani. piemēram, an hour, a one-track mind, an MBA.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Uzmanību, viss šeit lasāmais ir autora fantāzija.

from: [info]ulvs
date: Mar. 11., 2016 - 08:41 am
#

jā, paldies, tik daudz es instinktīvi uztvēru, un tagad, pateicoties jums, zinu teoriju, bet mans autisma paveids liedz man dislocēt patskaņus un līdzskaņus , taču instinkti nemelo, kā dziedāja vienā dziesmā, tā kā visu mūžu bez problēmām esmu licis pareizi a un an uz jušku, jo, fak, monoplane skan tik slikti ar "an" un airplane skan tik slikti ar "a" - i mean you can't go wrong!)

but you can! at least i can. jo man ir joprojām viena neskaidrība ar vienu faking vārdu. vārds "hour". ko lai ellē dara ar to?! tipa gribas rakstīt "an hour", jo juška vnk spiež mani nost, ja neuzrakstīšu šādi. bet racionālā septītdaļa manī saka - bļin, bet ir jeb drīzāk VAR taču būt arī "a hour", piemeram, "a very long hour", savukārt tas pats piemērs, tikai pielāgots "an" - "an hour, very fucking long". labi, pietiks āgstīties. kā noteikt, kurš ir pareizais nenoteiktais artikuls stundiņas gadījumā?

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


rūsganais sprakšķis

from: [info]mufs
date: Mar. 11., 2016 - 08:48 am
#

nubet Tu tak visu pareizi uzrakstīji
/teica cilvēks,kas arīdzan visu mūžu uz čuju, uz čuju vien, gramatikas grāmatas domātas mīkstajiem

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Uzmanību, viss šeit lasāmais ir autora fantāzija.

from: [info]ulvs
date: Mar. 11., 2016 - 08:53 am
#

pag, tad ko lietojam 'hour' gadījumā?

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Nikolass A. Dērsingtons

from: [info]kisswithafist
date: Mar. 11., 2016 - 09:04 am
#

an hour. jo izrunā kā aur (aptuveni)

Atbildēt | Iepriekšējais


smille

from: [info]smille
date: Mar. 11., 2016 - 08:51 am
#

Teoriju nezinu, bet abi piemēri pareizi. Tapat kā "a very fast airplane"

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Uzmanību, viss šeit lasāmais ir autora fantāzija.

from: [info]ulvs
date: Mar. 11., 2016 - 08:54 am
#

atvainojos jums visiem par "lēni-šorīt-dalec", taču es joprojām esmu mazliet samulsis, jo nezinu, kas nosaka artikula lietojumu "hour" gadījumā. jo ir gan tā, gan fkn tā. kur ir patiesība?!

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


salty

from: [info]salty
date: Mar. 11., 2016 - 09:06 am
#

An hour. Aa artikuls un hour kopā iet. Bet "A very long hour", taču "an amazing hour". Tāpat arī "a very tasty apple", bet "an apple". Ja pa vidu īpašības vārdelis ar līdzskani ietrāpījies, tad jāliek A., bet ja īpašības vārdelis ar patskani, tad AN. Nu kaut kā tā. Artikuls lietojumu šajos gadījumos nosaka tieši īpašības vārds, kas seko uzreiz aiz artikula, nevis lietvārds.

Atbildēt | Iepriekšējais


Zetinja Tresor

from: [info]zetinja
date: Mar. 11., 2016 - 09:52 am
#

viss ir vienkārši. ja tu saki 'a' pirms vārda, kas sākas ar patskani, tad tev ir jāaizrijas, lai izveidotu pauzi starp vārdiem. tb samocīti sanāk. grūti.. a airplane.. tapēc a tiek uztiasīts par an un tad mierīgi plūstoši šie te divi patskaņi tiek atdalīti ar n un runājam tālāk.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Uzmanību, viss šeit lasāmais ir autora fantāzija.

from: [info]ulvs
date: Mar. 11., 2016 - 12:45 pm
#

es jau it kā visu sapratu, bet tava atbilde man ļautu tagad šito lietu pasniegt citiem neziņām (es biju pusziņa, ne neziņa, khh). paldies! ļoti uzskatāmi un ļoti saprotami tādam rītardam kā man. tu esi skolotāja? (piedod par stulbo jaut., zinu, ka nav jābūt loham, lai ieskrietu ar seju kokā; baigā jau nu analoģija, gh).

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Zetinja Tresor

from: [info]zetinja
date: Mar. 11., 2016 - 01:31 pm
#

Šādi mums skolā mācīja. Bik citiem vārdiem, bet nu idejiski.

Atbildēt | Iepriekšējais


putnu novērotājs

from: [info]_re_
date: Mar. 11., 2016 - 08:55 am
#

Tava juška Tev liek visu darīt pareizi! :) an hour ir, jo hour seko uzreiz artikulam, bet a very long hour ir jo pēc artikula seko very, kura skaņa ir ar līdzskani. tb lai arī artikuls attiecas uz lietvārdu, a un an lietojumu var ietekmēt starp artikulu un lietvārdu iespraukušies atbalstītāji.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Uzmanību, viss šeit lasāmais ir autora fantāzija.

from: [info]ulvs
date: Mar. 11., 2016 - 09:03 am
#

super, vecais, beigu beigās tu proti (man) labi paskaidrot. thank you for your time and effort, good sir.

Atbildēt | Iepriekšējais


from: [info]pashizgaazeejs
date: Mar. 11., 2016 - 09:04 am
#

+ tas, ka hour izrunā kā aʊər (ar patskani kā pirmo burtu) tāpēc "an"

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Uzmanību, viss šeit lasāmais ir autora fantāzija.

from: [info]ulvs
date: Mar. 11., 2016 - 12:49 pm
#

opā, tātad svarīga ir tieši izruna? kas tik nenoskaidrojas. prieks nekaunēties no nezināšanas, jo tā var uzzināt daudz vairāk.

Atbildēt | Iepriekšējais


Uzmanību, viss šeit lasāmais ir autora fantāzija.

from: [info]ulvs
date: Mar. 11., 2016 - 09:03 am
#

paldies visiem, kuri piedalījās un palīdzēja. atbilde atrasta.

Atbildēt


‫‬‭‮‪‫‬‭‮҉Ingmārs‫‬‭‮‪‫‬‭‮҉

from: [info]sramgni
date: Mar. 11., 2016 - 11:54 am
#

An honest question.

Atbildēt | Diskusija


Uzmanību, viss šeit lasāmais ir autora fantāzija.

from: [info]ulvs
date: Mar. 11., 2016 - 12:48 pm
#

ha, q nav patskanis. tas neslīd laukā pa manu seju, ja atbrīvoju to un viegli pūšu laukā gaisu (pretēji burtam "a", piemēram). un, kā zetinja minēja - ja vārds ir patskanis, tad "an", ja nē, tad dirsā. you're question is honestly fucked.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


‫‬‭‮‪‫‬‭‮҉Ingmārs‫‬‭‮‪‫‬‭‮҉

from: [info]sramgni
date: Mar. 11., 2016 - 12:53 pm
#

Tu joprojām nesaproti, svarīgs ir tas, kas fonētiski seko uzreiz pēc artikula, nevis tas, uz ko tas attiecas. "Honest" fonētiski sākas ar patskani o.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Uzmanību, viss šeit lasāmais ir autora fantāzija.

from: [info]ulvs
date: Mar. 13., 2016 - 02:00 am
#

beidzot man paskaidro līdz galam. tnx

Atbildēt | Iepriekšējais


Zetinja Tresor

from: [info]zetinja
date: Mar. 11., 2016 - 01:36 pm
#

Yep.. svarīgs ir vārds, kas seko pēc artikula, tb svarīgi ir nevis analizēt lietvārdu, bet plūstoši un viegli ir izrunāt artikulu.

also pēc a un an, sāc apgūt your un you're pareizu lietojumu. :) your = tavs, you're = you are saīsinājums.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Uzmanību, viss šeit lasāmais ir autora fantāzija.

from: [info]ulvs
date: Mar. 13., 2016 - 02:01 am
#

what i said just a bit above (tnx included)

Atbildēt | Iepriekšējais


from: [info]malafemmina
date: Mar. 11., 2016 - 04:14 pm
#

MILZU PALDIES par tik superjautru sevis nenopietni uztvershanu! Tā sasmaidījos, ka apraudājos!

Atbildēt | Diskusija


Uzmanību, viss šeit lasāmais ir autora fantāzija.

from: [info]ulvs
date: Mar. 13., 2016 - 02:00 am
#

ai, es pat necentos. lasi manu žurni, mazā, solu daudz vairāk smaidu (un dažreiz riebumu) :)

Atbildēt | Iepriekšējais