Shelly -

Aug. 28th, 2006

12:12 am

Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry

Kaut kad nesen bija runa par to, kam tu tici - nu tā, globāli, po zhiznji.
Un es teicu, ka ticu tam, ka agri vai vēlu tevi piečakarē visi. Vismaz visi tie, kas tev vispār kaut ko nozīmē. Ja padomā vēl tālāk, tad visticamāk, ka arī tu pats piečakarē itin visus, kas vien pielaiduši tevi tuvāk.
Pirmajā reizē, kad mani sāka nomocīt šādas pārdomas, man bija kādi padsmit gadi. Tolaik man bija kaut kādu globālu pārdomu periods, kas tik jauki krāšņo pusaudža ikdienu. Atceros, ka nakts vidū braucām no brīvdavbas operas, Cēsīs, vai, un runājām par to ar manu tēvu, un tieši tā viņš arī teica - "visi tevi nodos. Agri vai vēlu, bet tevi nodos itin visi". Es appraudājos mašīnas spilvenā, un nevarēju saprast, kāda tad vispār jēga dzīvot.
Nu ir pagājis kāds laiciņš, un es tomēr domāju, ka tēvam bija pilnīga taisnība.
Tiesa, tagad es zinu vēl kādu ļoti būtisku āķi visai šai padarīšanai - protams, tevi pieviļ visi.
Bet kas ir ne mazāk svarīgi - dzīve jau ar to nebūt nebeidzas.

(30 comments | Leave a comment)

Comments:

[User Picture]
From:[info]watt
Date:August 27th, 2006 - 11:53 pm
(Link)
on a long enough timeline, survival rate for everybody drops to zero
(Reply to this) (Thread)
[User Picture]
From:[info]shelly
Date:August 27th, 2006 - 11:55 pm
(Link)
Jē, bet par laimi, tas notiek tikai vienu reizi :)
(Reply to this) (Parent)
From:[info]divi_g
Date:August 27th, 2006 - 11:56 pm
(Link)
Vispār baisa filozofija.. Kgan, varbūt taisnība vien ir.
(Reply to this)
[User Picture]
From:[info]vacatio
Date:August 28th, 2006 - 12:14 am
(Link)
saka jau, ka neviens mums neko nav parādā. arī uzticību ne.
Nez kāpēc es tomēr baidos kādu pievilt un jūtos parādā cilvēcību..
(Reply to this)
From:[info]murse
Date:August 28th, 2006 - 12:41 am
(Link)
Es esmu nonākusi pie secinājuma, ka tas ir tikai normāli. Jo tas ir primārs instinkts - sargāt savu ādu. Un kāpēc lai tas ļaužs riskētu vai mocītos, lai es varētu realizēt kaut ko, no kā labums galarezultātā būs tikai man? Cits variants, protams, ir kaut kādas vienpusēja mīla vai emocionālas atkarība, vai bijīgu baiļu gadījumi, kad cilvēks šķietami upurējas no brīvas gribas, bet patiesībā arī rīkojas nepārvaramu emociju vadīts, un skaidrā prāta visdrīzāk tā nedarītu.
Un vēl ir tie varinati, kad cilvēks dara kaut ko labu citiem, bet patiesībā dara to sava kaifa dēļ, vai lai atpirktos no savas vainas apziņas. Es nedomāju, ka tas ir slikti, bet domāju, ka ir godīgi atzīt, ka labums ir abpusējs.
(Reply to this)
[User Picture]
From:[info]sirdna
Date:August 28th, 2006 - 06:53 am
(Link)
Tai padarīšanai vispār ir daudz āķu...piemēram, tu pievil visus.
(Reply to this)
[User Picture]
From:[info]bez4pieci
Date:August 28th, 2006 - 07:23 am
(Link)
jo vairāk nodod, jo vairāk pateicīgs tam cilvēkam tu vari būt. tie visi ir pārbaudījumi - jo grūtāki, jo krutāki. es tiešām sāku priecāties par katru nodevību
(Reply to this) (Thread)
[User Picture]
From:[info]shelly
Date:August 28th, 2006 - 08:48 am
(Link)
Nē, priecāties gan es netaisos. Es apzinos, ka tādām čakarēšanām ir labās puses, bet justies par tām kaut kā pateicīgai, vai, - tas nu būtu par daudz. Es kaušos līdz beidzamam.
(Reply to this) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:[info]bez4pieci
Date:August 28th, 2006 - 09:02 am
(Link)
jā, tas prieks nāk pēc kaujas - vislabāk iekšējas
(Reply to this) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:[info]shelly
Date:August 28th, 2006 - 09:35 am
(Link)
Zini, visā tajā uzstādījumā ir viens, manuprāt, apšaubāms punkts - uzskats, ka viss sliktais noteikti nes tev kaut ko labu. Es pieņemu, ka reizēm tas vienkārši čakarē raksturu, un viss.
(Reply to this) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:[info]bez4pieci
Date:August 28th, 2006 - 12:14 pm
(Link)
es atkal domāju, ka tas, kas ar mani notiek, nav ne slikts, ne labs. iedalījums labā un sliktā jau vien liek slikto uzskatīt par iedragājošu, bojājošu utt, bet, ja uz visu paskatās kā uz neitrāliem, bet neizbēgamiem notikumiem, tad uz sāpes, ciešanas utt izraisošiem notikumiem var paskatītites no citas puses - nu, piemēram, kārtīgi izraudāties tak ir baigi forši
(Reply to this) (Parent)
[User Picture]
From:[info]bez4pieci
Date:August 28th, 2006 - 12:15 pm
(Link)
un vēl tak ir tie vecie cilvēki, kam dzīves nenormāli grūtas, bet, kas paši gaiši gaiši. protams, ir arī tādi, kas saiet sviestā un kļūst ļauni - un tieši to izsķir paša attieksme
(Reply to this) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:[info]shelly
Date:August 28th, 2006 - 08:50 pm
(Link)
Es gan nesaprotu, ka var skatīties uz notikumiem kā uz neitrāliem, bet vienlaikus arī kā uz pozitīviem. Tas, manuprāt, tomēr viens otru izslēdz.
(Reply to this) (Parent)
[User Picture]
From:[info]murks
Date:August 28th, 2006 - 09:29 am
(Link)
Paskaties uz to visu no otras puses - arī Tu piečakarē/nodod/pievil visus.
(Reply to this) (Thread)
[User Picture]
From:[info]shelly
Date:August 28th, 2006 - 09:31 am
(Link)
Citēju pukstu (ja neizlasījās ar pirmo reizi): "Ja padomā vēl tālāk, tad visticamāk, ka arī tu pats piečakarē itin visus, kas vien pielaiduši tevi tuvāk."
:/
(Reply to this) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:[info]murks
Date:August 28th, 2006 - 10:06 am
(Link)
Ko gan sagaidi no murka tādā rīta agrumā :/
(Reply to this) (Parent)
[User Picture]
From:[info]zupcis
Date:August 28th, 2006 - 10:00 am
(Link)
Jāsteidzas piečakarēt pirmajam
(Reply to this)
From:[info]dzeina
Date:August 28th, 2006 - 10:34 am
(Link)
Jā, bet nu jāiet jau tālāk.

/kas noticis?
(Reply to this) (Thread)
[User Picture]
From:[info]shelly
Date:August 28th, 2006 - 10:53 am
(Link)
Nekas slikts, es tev uzmeilošu, paklačosimies.
(Reply to this) (Parent) (Thread)
From:[info]dzeina
Date:August 28th, 2006 - 10:54 am
(Link)
oki
(Reply to this) (Parent)
[User Picture]
From:[info]kihelkonna
Date:August 28th, 2006 - 11:58 am
(Link)
nu, īpaši daudz nodod tos, kas dzīvo ar domu, ka viņus visu laiku nodos.
(Reply to this) (Thread)
[User Picture]
From:[info]shelly
Date:August 28th, 2006 - 12:03 pm
(Link)
Kluk kluk kluk
(Reply to this) (Parent)
[User Picture]
From:[info]shelly
Date:August 28th, 2006 - 12:06 pm
(Link)
Vēl aizej un pabalsti Stendzenieku un Rolšteinu, lai pozitīvā doma Latvijā pavisam neizsīktu.
Vispār tagad gan es esmu nikna. "Visu laiku" ir tava intepretācija, ja gadienā nepamanīji atšķirību.
(Reply to this) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:[info]kihelkonna
Date:August 28th, 2006 - 12:12 pm
(Link)
:)
kādēļ tas tevi tik ļoti uztrauc?
"vēlies par to parunāt?" :D :D
(Reply to this) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:[info]shelly
Date:August 28th, 2006 - 12:28 pm
(Link)
Ja tu izlasītu, ko es esmu uzrakstījusi, mēs pat tiešām varētu par to parunāt. :/
(Reply to this) (Parent)
[User Picture]
From:[info]begemots
Date:August 28th, 2006 - 04:24 pm
(Link)
Neesmu pārliecināts, bet man ir iespaids, ka šis vārds tā izpratne varētu tikt šai ierakstā būt lietots, manuprāt, diezgan nevietā.

Nodot var tikai to, kas ir solīts. Un lielāko daļu no solījumiem attiecībās dod cilvēki, kuriem nav ne jausmas par to, ko viņi sola.
(Reply to this) (Thread)
[User Picture]
From:[info]shelly
Date:August 28th, 2006 - 07:50 pm
(Link)
Es neesmu diez kāds filozofs, un teorētiski definēt jēdzienus man vispār nepadodas. Un ja godīgi, vairumā gadījumu es tam arī neredzu jēgu. Tā nepadara cilvēkus ne tuvākus, ne labākus, ne gudrākus, ne laimīgākus - tā vismaz šķiet man. Bet es novirzos.
Šajā gadījumā "nodevība", "piečakarēšana", vatever, sauc kā gribi, ir subjektīvas izjūtas. Es neņemos analizēt, cik pamatotas tās ir vai vispār varētu būt. Es pieņemu vienkārši acīmredzamo faktu, ka šādas emocijas mēdz cilvēkus pārņemt.
(Reply to this) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:[info]begemots
Date:August 30th, 2006 - 05:50 pm
(Link)
Ekselenta atbilde.

Jēdzienu definēšana, protams, ir vairāk vai mazāk apļveida kustība.

Taču jēga tai tomēr ir - padomājot par šiem jēdzieniem, mēs katrs radām sev iespēju nedaudz vairāk izprast, ko tad šīs subjektīvās izjūtas katram no mums nozīmē un varbūt arī kāpēc.

Tam savukārt var būt zināma nozīme, kaut vai tāpēc, ka subjektīvās izjūtas vēl nav viss cilvēks, un emociju pārņemtus cilvēkus mēdz būt vieglāk kontrolēt citiem.
(Reply to this) (Parent)
[User Picture]
From:[info]chaj
Date:August 28th, 2006 - 04:58 pm
(Link)
Varbūt tā nav nemaz piečakarēšana? Vienkārši viss plūst un mainās, un nav nemaz iespējams, ka (piemēram divi indivīdi) attīstās paralēli? Un tad domu, uzskatu, pieredzes (un klīdz ar to dzīves plānu) maiņu uzskatīt par nodevību?
(Reply to this) (Thread)
[User Picture]
From:[info]shelly
Date:August 28th, 2006 - 07:50 pm
(Link)
Skat. vienu komentāru augstāk :)
(Reply to this) (Parent)