part 2
Par to pašu
Džonsai taisnība arī tajā, ka dzimte sāk dzīvot pati savu dzīvi. Nesen noklausījos vienu Batleres runu, kur viņa sacīja, ka neviens patiesībā nezina, kas ir dzimte. Varbūt, bet pieļauju, ka tie, kas to aizstāv un ieraksta likumos, tomēr uzskata, ka zina.
Visplašākais vārda 'gender' lietojums joprojām ir vienkārši pieklājīgs veids kā pateikt 'sex'. Taču, kas attiecas uz to lietojumu, kas parādās soc. zinātnēs, feminismā un kvīru teorijā, tad šķiet, visi vairāk vai mazāk ir vienojušies par šo:
Arī progresīvāk noskaņotie lv tvitertelpā lieto to tajā pašā nozīmē:
Tagad, iepazīstoties ar visu šo, lai būtu mazāk mulsuma un mistiskas abstrakcijas, mēs varam vienoties, ka dzimte ir dzimumlomu stereotipi.
Tagad aizstāsim vārdu 'gender' ar 'dzimumlomu stereotipi'.
"Dzimumlomu stereotipu disforija". "Dzimumlomu stereotipu apstiprinošā aprūpe".
Šeit ir ekrānšāviņi no video, kuru skatījos vakar - tur runā jauna sieviete, kurai veikta krūšu mastektomija (es viņu noņēmu nost un atstāju tikai teksta daļu):
Mana savienošānās ar zemi un maniem dzimumlomu stereotipiem ir tik caurausta.
Rūpēties par maniem dzimumlomu stereotipiem ir katarsiski.
Ja gender vietā būtu dvēsele vai personība, tas izklausītos jēdzīgāk, bet tiek uzsvērts, ka tā nav ne dvēsele, ne personība, bet dzimumlomu stereotipi.