extranjero ([info]extranjero) rakstīja,
@ 2021-06-17 07:45:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
CureVac fiasco
Nesenā izpēte ir uzrādījusi tikai 47% efektivitāti, kas ir mazāk par nepieciešamo reģistrācijai (vismaz 50%).

Grūti pateikt, kādi ir iemesli. Varbūt jaunie vīrusa varianti ir nepakļāvīgāki. Varbūt tas ir mazo saslimušo skaits, kas traucē iegūt labu statistiku vai varbūt vienkārši izvēlētās pīķa proteīna modifikācijas nav bijušas īstās. Šī ir mRNS vakcīna, un tas piebremzē sākotnējo entuziasmu, ka mRNS vakcīnas būs liels progress sabiedriskās veselības jomā. Šobrīd tas vairāk izskatās pēc inkrementāla uzlabojuma, kas strādā tikai noteiktos apstākļos un gadījumos.

Manuprāt, lielākais mRNS vakcīnu trūkums ir tieši tas, kas padara to tik spēcīgu. Šīs vakcīnas darbojas, ievadot noteiktās šūnās mRNS molekulas, no kurām šūnas saražo atbilstošos proteīnus. Pēc tam šūnas šos proteīnus sašķeļ un uzrāda atbilstošām imūnšūnām. Tas atdarina vīrusa darbību, ieskaitot to, ka imūnā sistēma ne tikai nodrošinās pret turpmāku vīrusu uzbrukumu, bet arī nogalina šīs šūnas, jo uzskata tās par inficētām.

Veselu šūnu nogalināšana organismā nav laba, tāpēc arī blakusefekti ar mRNS vakcīnām ir tik spēcīgi. Lai gan ir mēģināts ar lipīdu nanodaļiņām selektīvi ievadīt mRNS tikai makrofāgos, kas ir šūnas ar īsu dzīves laiku, šis process nav precīzs un lipīdu nanodaļiņas nokļūst arī citos audos. Iespējams, ka tie retie sirds iekaisuma (miokardīta) gadījumi ir šīs nevēlamās iedarbības sekas.

Daudzi domā, ka AstraZeneca vakcīna ir veidota ar tradicionālo tehnoloģiju, bet tā patiesībā ir tikpat advancēta. Tikai lipīdu nanodaļiņu vietā tai ir nekaitīgs vīruss, un tur nav mRNS, jo šī vīrusa kods pats satur noteiktas RNS virknes, pēc kurām šūnā tiks saražots pīķa proteīns. Tiek panākts tas pats rezultāts, tikai nedaudz sarežģītākā ceļā ar vektora starpniecību. Tāpēc tai varbūt ir vairāk iespējamo blakusparādību.

Senāka tehnoloģija ir plānotajai Novavax. Tā būtībā ir jau saražoti proteīni, kuri modificēti, lai atgādinātu vīrusa formu. Tie ir neaktīvi un šūnās neiekļūst. Parasti šādi proteīni nerada stipru imūnās sistēmas aktivizāciju, tāpēc šīm vakcīnām vēl pievieno adjuvantus – vielas, kas papildus aktivizē imūnsistēmu. Tie darbojas gluži kā signalizētāji – lūk šeit ir svešie proteīni. Imūnšūnas, nāciet un iznīciniet tos!

Cik tā būs efektīva praksē, mēs vēl redzēsim, bet izpēte liecinot par 93% efektivitāti. Turklāt varētu būt, ka šai vakcīnai ir vismazākie blakusparādību riski. Varbūt tomēr nevajag tik strauji atteikties no vecajām tehnoloģijām, kamēr vēl tās strādā tīri labi, savukārt jaunās vēl nav līdz galam pārbaudītas? Īstais risinājums varētu būt nevis izmantot jaunas tehnoloģijas, bet optimizēt pašu pīķa proteīnu.


(Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]mapats
2021-06-17 13:39 (saite)
Joprojām paliek jautājums, kāpēc ar savu veselību jāriskē tiem, kuru iespēja saslimt smagi, vai nomirt ir tuva nullei.

Formica ielika labu video par tēmu.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]dzeltens
2021-06-17 15:47 (saite)
Bet tu saproti, ka risks nomirt no vakcīnas ir vēl niecīgāks nekā no Covid, vismaz veselam cilvēkam? Tas risks ir vēl tuvāk nullei nekā no Covid, pat ja ieskaita visus oficiāli neapstiprinātos gadījumus.
Ja Latvijā ir ziņots par 17 nāves gadījumiem no vakcīnām, no kuriem it kā neviens nav apstiprinājies, tad tīri matemātiski pret visiem 454 652 vakcinētajiem ar abām vakcīnām tie ir tikai 0,0038%, pret visiem vismaz ar 1 vakcīnu vakcinētajiem - vēl mazāk.
Tiešām ir vērts nullei tuva riska dēļ tērēt savu vienīgo dzīvi, cepoties par lietām, kuras tu nevari ietekmēt?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mapats
2021-06-17 16:11 (saite)
Šo lietu redzu kā vēlēšanas, ja balsis skaita tikai viena ieinteresētā puse bez kontroles, tad rezultāts ir garantēti par labu šai vienai negodīgajai pusei. Šobrīd visa uzskaite un nosacījumi ko kā pieskaitīt ir tikai valsts rokās, tās pašas kura uzspiež vakcinēšanos ar eksperimentālu gēnu terapiju, bez ražotāja atbildības.

Ja šāds mirušo daudzums būtu no jebkādām citām zālēm, vai pārtikas, tad produkts tiktu aizliegts un kontrolēti iznīcināts, kā bīstamie atkritumi.

Kapēc jāšpricējas, ja bīstamība ir 0.03% un vakcīna var radīt papildus problēmas?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]dzeltens
2021-06-17 16:56 (saite)
Ieinteresētā puse jau saka, ka nāves gadījumu skaits ir 0.
Es domāju, ka patiesība varētu būt kaut kur pa vidu. Pie tik milzīga vakcinēto skaita neizbēgami ir jābūt kādam, kurš bez tās vakcīnas būtu novilcis ilgāk. Neviena medicīniska manipulācija nav pilnīgi bez riskiem.

Es būtu tikai PAR, ja vakcinētu tikai vecuma grupu 70+ un riska grupas. Riska grupā gan būtu arī visi cilvēki ar lieko svaru, tā ka tāpat liels procents LV iedzīvotāju. https://www.lsm.lv/raksts/dzive--stils/veseliba/petijums-gandriz-60-latvijas-iedzivotaju-ir-liekais-svars-vai-aptaukosanas.a323435/

Varbūt valdība ir vienkārši pieklājīga un negrib teikt - gribi rīt majonēzi, vakcinējies piespiedu kārtā!, tāpēc liek vakcinēties visiem, neizceļot rešņus.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mapats
2021-06-17 18:45 (saite)
Ja šoreiz liek obligāti vakcinēties resnajiem, tad nākamreiz liks tievajiem, blondajiem, ar iq virs 120, vai jebkādu citu parametru ko piedzīs pamatojumam un nevarēsi iebilst, jo iepriekš būsi piekritusi ka špricēt resnos piespiedu kārtā ir Tev pieņemami. Kad atnāks pēc Tevis, nebūs neviena, kas iebilst. Tāpēc visu šito obligātumu jānorok uzreiz, dziļi un uz neatgriešanos.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]dzeltens
2021-06-18 11:37 (saite)
Es mēģināju jokot, bet aizmirsu, ka Tu nesaproti jokus :)

Katrā ziņā aicinu uz šo paskatīties vienkāršāk un no kapitālisma vulgaris viedokļa. No valdības viedokļa jebkurš saslimušais ir izmaksas. Resnis, kurš jāliek pie skābekļa balona intensīvajā terapijā - lielas izmaksas, es, kas ar augstu ticamību nosēdētu vairākas nedēļas mājās uz slimības pabalsta - mazākas, tomēr izmaksas. Tāpēc valstij ir lētāk mūs visus savakcinēt, jo tas vienkārši samazina izmaksas.
Tas, ka procesā cieš demokrātija, jā, piekrītu, pat ja vakcinācija teorijā nav obligāta, realitātē daudzi potējas, lai varētu strādāt utt.

Es neloloju ilūzijas, ka Tu ieklausīsies, jo esi pārāk deep into conspiracy bitchute, bet kā mazu domu eksperimentu pieļaut, ka valdība nav nekā īpaši sazvērējušies, bet ir vienkārši kretīni mūsu vecumā, taču var?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]extranjero
2021-06-18 11:40 (saite)
Ķīlis šai teorijai ir tas, ka šīs izmaksas jau nenāk no valdības vīru kabatas, bet no mūsu pašu nodokļiem, kuriem pacelt viņiem nepavisam nav žēl. Turklāt jo lielākas summas apgrozās, jo tā vairāk var iebāzt arī savā kabatā.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]dzeltens
2021-06-18 12:06 (saite)
Kāpēc?
Visādu uzņēmumu CEO un algotais menedžments, pārvaldot uzņēmumu, arī neriskē ar naudu no savas kabatas. Bet tas viņus nekā nekavē, piemēram, slēgt nerentablu ražotni LV mazpilsētā, ja tas ļauj uzģenerēt labāku ekseļa tabulu, kas pierāda izmaksu samazinājumu. Viņi vispār nedomā par kaut kādiem sociāliem jautājumiem, ko rada tāda slēgšana.
Nemaz nebrīnītos, ka Kariņam ar Reiru būtu tāda tabuliņa, blakus ģeniālajai tabulai kā iekasēt vairāk nodokļu no pusslodzes darbiniekiem no 1.jūlija. Tas vienkārši ir domāšanas veids. Partija Vienotība, manuprāt, ir ļoti uzskatām piemērs politikai, kur cilvēks vispār nav vērtība, visa viņu sociāla politika par to liecina, bet vērtība ir bankas, IKP, ekseļa tabuliņas utt.
Tāpēc arī Kariņa valdība (un daudzas līdzīgas valdības) nekad neatvainosies par bezjēdzīgajiem ierobežojumiem, kā Tu vēlētos, jo viņi vienkārši nesaprot, par ko. Viņi personīgi varbūt nav psihopāti, bet viņu pārstāvētās vērtības ir pilnīgi psihopātiskas, bet, lai atvainotos, jābūt cilvēciskam.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]extranjero
2021-06-18 12:11 (saite)
Grūti iedomāties, ka CEO varētu nebūt ieinteresēts uzņēmuma peļņā. Pirmkārt, tas ir viņu tiešais uzdevums, turklāt viņu bonusi bieži ir piesaistīti peļņas rādītājiem, nemaz nerunājot, ka bankrota gadījumā viņi zaudēs darbu un iespējams pat reputāciju, kas apgrūtinās atrast jaunu darbu.

Savukārt, valsts jau nav uzņēmums. Tā darbojas pēc pavisam citiem principiem.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]dzeltens
2021-06-18 12:21 (saite)
Tikai ne Latvijā! Ja viņi veiksmīgi sabalansē savas ieņēmumu/izdevumu tabuliņas, tad viņiem paliek vairāk naudas, ko izpļekarēt, piemēram, visādos būvniecības iepirkumos vai vakcinācijas reklāmas kampaņās. Un tur jau parādās arī piesaistīto bonusu moments, iespēja visādi slēpti un caur partiju kasēm korumpēties utt.

Teorētiski politiķiem būtu jādarbojas tā, lai patiktu (arī) vēlētājiem, un viņus atkal ievēlētu. Bet Latvijā viņus ievēl tāpat. Jūnija Rīgas laikā ir ļoti laba un ļoti pesimistiska intervija ar sociologu Arni Kaktiņu par to, kāpēc politiķiem Latvijā tik maz interesē sabiedriskā doma - jo nav nopietnas opozīcijas, un visādi psihopāti var katrās vēlēšanās no jauna izspēlēt nacionālisma kārti.

Es domāju, tāpēc arī valdību necik neuztrauc, ka viņi vakcinācijas procesu vada pēc būtības diezgan cilvēcisko cieņu aizskarošā veidā. Jo būs vesels bars, kas vienalga par viņiem balsos, lai vai kādi psihopāti viņi nebūtu, galvenais, ka nav krievi.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]mapats
2021-06-18 14:25 (saite)
Pa jokam laikam taisies arī obligāti savakcinēt.

Kretīniem nav vieta valdībā. Noziedzniekiem vieta cietumā, ja noziedzniekus nevar dabūt prom no valdības ar labu, tad tautai ir tiesības un pienākums viņus padzīt ar spēku. Demokrātijas pamatprincips ir, ka vara pieder tautai, gan Tev, gan man.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]brookings
2021-06-17 16:16 (saite)
Tur ir vēl viens risks: Cvd vakcīnu pases uz ilgu laiku.
Turklāt, joprojam nezinam par ilgtermīņām sekām veselībāi.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]dzeltens
2021-06-17 17:00 (saite)
Šis risks jau paliek tāpat, un mana vai Tava nevakcinēšanās to nekādi nemaina.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]dzeltens
2021-06-17 17:03 (saite)
Es to par vakcīnu pasēm.
Par ilgtermiņa sekām - jā, te nu gan piekrītu, ka neviens to īsti zināt nevar.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]mapats
2021-06-17 18:47 (saite)
Maina gan. Es nevakcinējos, man nav seku, ne uzreiz, ne pēc trijiem gadiem, kas ir neoficiālais sagaidāmais dzīves ilgums pēc mrna vakcīnām.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]dzeltens
2021-06-17 19:23 (saite)
Domā, ja Tu ļoti vēlēsies, tad visa pasaule sadosies rokās un ES atcels zaļos sertifikātus?

Es par šo nebūtu tik droša.

Es toties esmu diezgan droša, ka pēc 3 gadiem būšu dzīva, tāpat kā 2012.gadā zemeslodes poli neapmainījās vietām un neiestājās pasaules gals.

Man nešķistu īpaši smalkjūtīgi norādīt sarunbiedram, ka viņš pēc 3 gadiem būs pagalam, vienalga kādu iemeslu dēļ. Bet nu ok, te ir ciba, te cilvēki procesē iekšējo trauksmi.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mapats
2021-06-17 19:54 (saite)
Cilvēki ir dažādi, kādam patika arī Staļina laikos dzīvot, jo nost jau nešauj, pagaidām. Kamēr špricēšanās ir brīvprātīga, bez jebkādas piespiešanas un sertifikātiem, tikmēr darat ar sevi ko gribat, varu tikai ieteikt apskatīties papildus info, ko arī daru. Tiko špricēšanās kļūst obligāta, tā uzspiedēji vairs nav neitrāli un tas ir punkts, kad jāsāk adekvāti pretdarboties.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]dzeltens
2021-06-18 12:11 (saite)
Ok, ko tu taisies darīt, lai pretdarbotos? Iesi apgāzt vakcinācijas telti Talsu gadatirgū?
Man īstenībā derdzas, kad vakcinēšanos salīdzina ar kaut kādu genocīdu pret ebrejiem vai dzīvi Staļina laikos. Apkaunējušies būtu. Salīdzināt īstas šausmas ar pretgripas poti, kuru mierīgi var arī nepotēt, tikai jārēķinās ar dažādām neērtībām. Tevi kāds taisās izsūtīt par nevakcinēšanos?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mapats
2021-06-18 14:20 (saite)
Arī pēc komunistu revolūcijas Krievijā uzreiz aiztika tikai tos, kas pretojās, visus pārejos sāka aiztikt vēlāk. Pirms revolūcijas solīja debessmannu visiem nabagiem, solīto dabūja daži, pārējie dabūja kolhoza tipa dzimtbūšanu. Šobrīd sola ekovegāntehnokrātisku utopiju, kas pārvērtīsies urbānā koncentrācijas nometnē ar 100%īgu kontroli un tarakānu diētu. Pēc tam, kad nepiekrītošie būs likvidēti, vai salikti pāraudzināšanas nometnēs (skaties uz Ķīnu). Paskaties uz priekšu nedaudz vairāk, par laika prognozi, lai dēļ naivuļiem, nav jācieš visiem.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]dzeltens
2021-06-18 16:10 (saite)
Ironiski, ka piemini laika prognozi :D
Sinoptiķi nespēj pareizi paredzēt laiku nedēļu uz priekšu, bet konspirācijteorētiķiem gan ir maģiskas spējas ielūkoties nākotnē.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mapats
2021-06-18 18:31 (saite)
Gandrīz visi lielie notikumi, kas notiek, kādreiz kautkādā veidā kautkur jau ir noticikuši, atliek lasīt vēsturi un savilkt līdzības. Pēc būtības, nevis aktuāli tieši šitā un tieši te.

Ja teorija, izrādās, ka apraksta notiekošu konspirāciju, tad kā jāsauc cilvēkus, kas to noliedz?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]mapats
2021-06-17 18:46 (saite)
Nevis ilgu laiku, bet no šūpuļa līdz kapam.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?