extranjero ([info]extranjero) rakstīja [info]uzzinu_pedejais kopienā,
@ 2021-05-11 12:25:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
GM jau bija izlaiduši elektriskos auto pirms vairāk nekā 20 gadiem, bet pēc tam pārdomāja un saražotās mašīnas nodeva lūžņos.

Interesantākais, ka par šīm mašīnām bija ļoti liela interese un sākotnējie lietotāji tās dabūja nomā, un ļoti nevēlējās tās atdot, kad GM lauza līgumu.

Šis labi parāda, ka lielās korporācijas var bremzēt progresu. Ir jau saprotams, ka viņu grāmatvežu aprēķini parādīja, ka šī biznesa niša nebūs rentabla. Taču tas jāskata arī kontekstā, ka šie lielie autoražotāji lobēja valdību, lai atceltu likumu, kas uzlika par pienākumu izstrādāt šādus auto. Par lielāko trūkumu tiek minēts, ka elektroauto vajag mazāk rezerves daļu, kuru ražošana dod lielu peļņas daļu auto ražotājiem.

Tieši tāpēc mums vajag trakos kā Īlons, lai satricinātu sistēmu un dotu cilvēkiem e-auto, kurus viņi kāro.


(Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]helvetica
2021-05-11 16:34 (saite)
elektriskie auto jau bija pirms 100+ gadiem (tāpat kā daudzi citi alternatīvie avoti), bet bendžas lobijs izlobēja sevi.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]extranjero
2021-05-11 16:51 (saite)
Šis vairāk izklausās kā konspirācijas teorija. Nē, nu skaidrs, ka Big Oil bija savas intereses, bet autoražotāji jau tomēr ir atšķirīga industrija. Ja ne GM, tad Toyota u.c. varētu darboties pēc savām interesēm.

Visvienkāršākais skaidrojums ir, ka tomēr elektroauto nebija finansiāli izdevīgi, bet nafta bija lēta un pieejama. Vides aizsardzības jautājumi agrāk arī bija mazāk svarīgi (un iekšdedzes auto, lai gan būtiska, tomēr nav liela daļa no visiem CO2 izmešiem).

Ar GM tā sāls, ka nerentabilitāte jau nebija tiešā izpratnē – nu viņi varēja pārdot šo e-auto entuziastiem par pašizmaksu, lai cik tas dārgi nebūtu (>$100 000). E-auto ir vienkārši cool, jo ir klusi un ērti braukšanā. Taču biznesa aprēķiniem vienmēr apakšā ir sarežģītas shēmas (šoreiz tas bija rezerves daļu papildbizness), kas traucē attīstīties labām idejām. Tāpēc valdības tās dažādi stimulē ar burkānu vai pātagu (subsīdijas vai pienākumi). Bet valdības stimuli ir neprecīzi, ne vienmēr trāpa mērķī un ir viegli manipulējami.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]fedrs
2021-05-11 16:54 (saite)
Es kāroju Porsche 911.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]puika_vecis
2021-05-11 18:11 (saite)
Jā, es arī. Vai vecu amerikāņu muskuļauto ar V8.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]puika_vecis
2021-05-11 18:11 (saite)
E-auto joprojām ir nenormāli dārgi, bez valsts atbalsta es par tādu i nedomāšu.
Tesla arī pelna vai izbrauc pa nullēm tikai pateicoties tam, ka pārdod savas kvotas “netīrajiem” autoražotājiem, kas pēc būtības ir divkosīgi, jo pelna uz fosilo auto ražošanas rēķina. Kas, protams, nav slikti, vienkārši tā dīvaini :)
Nu un vēl kripto veiksmīgi ieguldījuši...

(Atbildēt uz šo)


Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?