pajautaa

Mi na le no

« previous entry | next entry »
Sep. 25., 2013 | 09:24 am
posted by: zupcis in pajautaa

Savulaik pamatskolas mūzikas stundās tā vietā lai bērniem mācītu standarta notis tika mācīta kaut kāda dīvaina nošu alternatīva. Atceros, ka plaukstas vajadzēja izliekt dažādās formās un katrai formai bija sava skaņa. Bija tur kautkādi mi, ne, la, no, utt. Varbūt kāds atceras un var paskaidrot kāds pamatojums bija šai dīvainajai aktivitātei.

# | jā, ir doma! | Add to Memories


Comments {11}

oblica

from: [info]oblica
date: Sep. 25., 2013 - 09:35 am
#

kaut kāds ro tur bija. Vairāk neko neatceros.

Atbildēt


Pelēks krauklis

from: [info]far_away
date: Sep. 25., 2013 - 09:39 am
#

Ja atceros pareizi, tad secība bija: jo le mi na so ra ti jo
Un šeit var mazliet palasīt no mūzikas teorijas viedokļa, kāpēc tādus lieto, mācot bērniem mūziku, piemēram roku kustības palīdz radīt saikni starp vizuālo un dzirdes pasauli. Pats process, kad nošu nosaukumus aizvieto, saucas solmizācija.

Atbildēt | Diskusija


Master of Disaster

from: [info]krazuu
date: Sep. 25., 2013 - 09:45 am
#

+

Atbildēt | Iepriekšējais


barvins

from: [info]barvins
date: Sep. 25., 2013 - 11:03 am
#

http://en.wikipedia.org/wiki/Solmization

No kurienes radusies konkrētā nošu nosaukumu sistēma, figviņu zina, bet var redzēt, ka tā ir savietojama ar tradicionālo itāļu sistēmu, t.i., patskaņi neatšķiras un vispār izklausās dikti līdzīgi.
jo le mi na so ra ti jo
do re mi fa sol la si do

Atbildēt | Iepriekšējais


snark

from: [info]snark
date: Sep. 25., 2013 - 11:24 am
#

Teorija (kā tas pienākas teorijai) ir ļoti skaista. Praksē šis skaistums (manā skolā) pārvērtās prasībā mācīties dziesmas no galvas šajā pierakstā. Iespējams, ka vajadzēja arī kustināt roku. Kopumā ideāls treniņš atmiņai, un nokaujoša nodarbe vecākiem, kam es šo joleminasoratitiraralelesorajojo vakaros monotnā balsī penterēju priekšā, kamēr viss bija kārtīgi iezubrīts. Tā arī esmu palicis neziņā, ko tieši viņi man centās iemācīt.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Pelēks krauklis

from: [info]far_away
date: Sep. 25., 2013 - 11:47 am
#

Nu, atmiņu arī trenēt mācīja (apvienojot dzirdes un kinētisko atmiņu), un veidot pareizas skaņas (vismaz mums vajadzēja muti plaši kustināt un tās skaņas no sirds dziedāt), nekas dižs zem tā visa neslēpjas.

Un tās jo-le-mi skaņas apzīmē konkrētu nots pozīciju gammā, kas katram mažoram/minoram var sākties ar citu noti, piemēram, ja tev būs re mažors, tad notis būs: re, mi, fa-diez, sol, la, si do-diez, re, bet ja liks re mažoru izdziedāt, tad re vietā lietosi "jo", mi vietā "le", "fa-diez" vietā mi u.t.t. Nezinot notis un to, kur kurā mažorā vai minorā ir diezs vai bemols, tu tik un tā jebkuru gammu vari izdziedāt ar jo-le-mi-na.

Atbildēt | Iepriekšējais


from: [info]augsne
date: Sep. 25., 2013 - 09:40 am
#

Jo le mi na so ra ti jo. Kas tas īsti bija, nez.

Atbildēt


from: [info]adinkra
date: Sep. 25., 2013 - 09:42 am
#

Man liekas, tā nebija nošu alternatīva, bet kas līdzīgs žestu valodai, lai var rādīt gadījumos, kad runāt nevēlams, bet pārliecināta neesmu. Solfedžo (tā to sauc?)man slikti pieleca.

Uzrakstīju un sāk likties, ka tu tomēr par ko citu, man nezināmu runā.

Atbildēt


Krāšņais Kurvjziedis

from: [info]krii
date: Sep. 25., 2013 - 10:55 am
#

Jo, le, mi, na, so, ra, ti, jo - tā saucamie relatīvie nošu nosaukumi. To radīšanas mērķis bija likt bērniem noprast, kādas vispār ir nošu augstumu attiecības skaņkārtās.
Resp., ja Do ir konkrētā vietā nošu sistēmā iezīmēta skaņa ar noteiktu augstumu, tad Jo varēja būt gan tur, kur Do mažora gammā ir Do, gan tur, kur Sol mažoram ir Sol, gan tur, kur Fadiēz mažoram ir Fa diēzs.
Tipa, tas pats, kas algebrā ar burtiem apzīmētie mainīgie.

Atbildēt


kihelkonna

from: [info]kihelkonna
date: Sep. 25., 2013 - 11:17 am
#

to ieviesa šis cilvēks http://en.wikipedia.org/wiki/John_Curwen. ar to viņš centās mūzikas izglītību padarīt pieejamāku un vieglāku.

Atbildēt


kurc

from: [info]kurc
date: Sep. 25., 2013 - 01:22 pm
#

Atminos, ka pamatskolā man mūzikas stundās ar bija kautkas tāds. Muzicenē gan neko tādu nemācīja, vai ar nebiju uz to solfedžo stundu :)

Atbildēt