pajautaa

Disleksija

« previous entry | next entry »
Jan. 4., 2023 | 11:53 pm
posted by: eos in pajautaa

Izskatās, ka meitenei ar disleksiju patiešām iet grūti. Viņa mācās trešajā klasē un neprot atrisināt 1.klases uzdevumus matemātikā.

Vai Rīgā ir vēl kāda iestāde, pēcstundu pagarinātā dienas grupa, bērniem ar disleksiju vēl bez Burtiņu skolas? Vai kāds/a zina speciālo pedagogu, kam var uzticēt šādu bērnu
individuālajām nodarbībām?

# | jā, ir doma! | Add to Memories


Comments {23}

porcelāna lellīte

from: [info]neraate
date: Jan. 5., 2023 - 08:55 am
#

Iesaku aiziet pie pirmsskolas/sākumskolas logopēda, tā, kas skolotājs, iespējams problēma tajā ka neizprot jēdzienus. Vismaz lai novērtē un pastrādā dažas reizes, tad pateiks kad jāsāk matemātikas privātstundas

Atbildēt | Diskusija


Eos

from: [info]eos
date: Jan. 5., 2023 - 02:14 pm
#

Es jau esmu tas matemātikas/latviešu valodas privātskolotājs, kurš kopš oktobra strādā ar šo bērnu 2x nedēļā.

Ja ar lasīšanu ir ievērojami panākumi, tad matemātikā redzu atkal un atkal, ka 1.klases viela nav apgūta, taču tagad 3.klasē ir jau daudz abstraktākas lietas, kuru izlasīšanai un saprašanai vajag tik daudz laika, ka meitene apjūk.

Strādājam ar rokām - dodu rēķināt ar pogām, zīmēt reizrēķinu ar krāsām, kaut kas uz priekšu iet, taču daudz par lēnu, lai viņu varētu pārcelt uz 4.klasi. Tāpēc jautāju, kur vēl mamma varētu viņu vest.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


smille

from: [info]smille
date: Jan. 5., 2023 - 02:32 pm
#

Prasības pārcelšanai nākamajā klasē principā nav noteiktas un ir absolūti subjektīvas un atkarīgs no pedagoga:

izglītojamo ar vadītāja rīkojumu pārceļ vispārējās izglītības programmas nākamajā klasē, ja:

25.1. 1.–3. klases izglītojamais mācību gada noslēgumā visos mācību priekšmetu noteiktajos sasniedzamajos rezultātos (izņemot mācību priekšmetus vai sasniedzamos rezultātus, no kuriem izglītojamais ir atbrīvots) ir saņēmis vērtējumus vai pēc noteikto papildu mācību pasākumu un pēcpārbaudījumu norises nav saņēmis pamatotu pedagoģiskās padomes ieteikumu par atstāšanu uz otru gadu tajā pašā klasē;

https://likumi.lv/ta/id/329096-kartiba-kada-izglitojamie-tiek-uznemti-visparejas-izglitibas-programmas-un-atskaititi-no-tam-ka-ari-obligatas-prasibas-izglitoj...

Pēc 4. klases pārceļ, ja ne vairāk kā vienā priekšmetā vērtējums ir mazāk par 4...

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Eos

from: [info]eos
date: Jan. 5., 2023 - 02:37 pm
#

Liels paldies!

Mamma tikko nomainīja skolu, nav vēl paspējusi parunāties ar mācību daļu par pārcelšanas nosacījumiem.

Turklāt tagad 3.klasē atzīmju vietā ir burti - S, T, A, P.

Es uzskatu, ka jābūt vismaz T burtam, jo tas ir kaut relatīvi tuvu 4 desmit ballu sistēmā. Bet meitenei kontroldarbos ir ap 30% un burts S.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


smille

from: [info]smille
date: Jan. 5., 2023 - 02:41 pm
#

Jā, tie burti ir savdabīgi, T šķiet bija ļoti liels intervāls. Ja ir tie 30%, tas laikam bija pa vidu S un T. (un ironiski, ka "S - sācis apgūt", ir vienīgais, ko var ielikt arī tad, ja bērns nesaprot neko un nav doto prasmi apguvis vispār, bet tā laikam nedrīkstētu būt, tāpēc nav opcija - 0)

Atbildēt | Iepriekšējais


smille

from: [info]smille
date: Jan. 5., 2023 - 02:38 pm
#

(1) Vai pareizi saprotu, ka pa 2 mēnešiem nav iedzinusi to 1. klases vielu? T.i saksaitīt un atņemt 10 ietvaros? Vai drīzāk domāts, ka nespēj izlasīt 1. klases uzdevumus?
Varbūt var pameklēt kādas montessori nodarbības, tīri pieejas dažādībai un tur mazāks uzsvars uz lasīšanu, vairāk uz konceptu saprašanu.

(2) Reizrēķinu bieži vien māca vēl visas 3. klases garumā un ir skolotāji kas pārāk neiespringst (katrā ziņā es saviem diviem 3.klasniekiem no galvas mācīju pati, jo principu saprata, bet viņiem skolā neparasīja zināt no galvas un netrennēja arī ātrumu, kas vēlāk apgrūtina dalīšanu). Cik atceros, līdz šim diagnostiskajos diezgan liela vērība tiek pievērsta arī saistītajam pierakstam un tur riktīgi atkarīgs, cik ļoti skolotājs uzstāj uz savu "pareizo veidu". Bet šogad laikam būs pirmais diagnostiskais pēc jaunā standarta, tā ka tāpat nav zināms kas tur būs.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Eos

from: [info]eos
date: Jan. 5., 2023 - 02:44 pm
#

Nespēj izlasīt 1.klases teksta uzdevumus. Nesaprot atšķirību starp zīmi - un +.

Mutiski atņemt un saskaitīt 10 ietvaros lielākoties prot, bet ne vienmēr.

Paldies, jā, Montessori varētu būt variants.

(2) Problēma bija tajā, ka meitene 3.klasē pirmajā semestrī gāja diezgan prestižā Rīgās skolā, kur matemātikas skolotāja esot gājusi pāri reizrēķina tabulas mācīšanai pa posmiem, jo lielākā daļa to jau pratuši. Tagad es eju cauri tiem posmiem atkal, kaut tas viņai bija grāmatā 3.klasē, tikko, septembrī.

Ar diagnostisko darbu es mammu nebaidu, tāpat skaidrs, ka pozitīvā nozīmē diez vai tur būs brīnumi :D Pagājušajā gadā vasarā bija jauns eksāmena tips 12.klasē matemātikā un ļoti daudzi dabūja zemus rezultātus, un tad bija jāskaidro, ka, ja gandrīz visiem ir zem 40%, tad tas vairs nav Slikti, jo diagnosticējošie un eksāmeni nav vērtējami ar %, bet relatīvi pret labāko un sliktāko skolēnu klasē/pilsētā/valstī konkrētajā vecuma grupā.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


smille

from: [info]smille
date: Jan. 5., 2023 - 03:35 pm
#

Matemātikas eksāmenos 12, klasèm jau 10 gadus vidējā atzīme ir ap 45%, tā ka tur jaunais standarts nav pie vainas, bet mani tas satrauc gan, jo kā var būt, ka tā ir vidējā atzīme!!!! Tad pusei saprašana ir zem tiem 45%

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Eos

from: [info]eos
date: Jan. 5., 2023 - 05:31 pm
#

Tieši pagājušā gadā tomēr bija " vēl jaunāks" standarts.

Tur ideja tāda, ka, ja citus gadus bija A, B un C daļa eksāmenā, un visu skaitīja kopā. Piemēram, ja A daļā ir 90%, B daļā 70%, bet C daļā, kur ir paaugstinātas sarežģītības uzdevumi, ir 15%, tad skolēnam rezultāts sanāca ap 75%

Ar pagājušo gadu mainījās skaitīšana - Ja A un B daļās ir 80%, bet C daļā ir 0%, tad rezultāts ir ap 40%.

Atbildēt | Iepriekšējais