brīgaita = neitrālais. proti, ātrumkloķis nav nevienā ātrumā, spiežot gāzi, nekas nenotiek. ja brauc un ieliek neitrālajā, tu vienkārši ripo aiz inerces. nevis spēks, bet drīzāk – atslābums, tipa, vai kaut kas tamlīdzīgs.
Keruaka "On the road" tā taupīja benzīnu – braucot lejā no kalna, ielika neitrālajā un izslēdza motoru (bet tā tāda pasaka vairāk, ikdienā tā principā nedara).
galvenokārt tāpēc, ka, ja nejauši vai tīšām sanāk gāzējot no neitrālā atpakaļ draivā tu riskē nobeigt ātrumkārbu. ja pareizi atceros, subaram bija pat manuālī ierakstīts to nedarīt. līdzīgi kā par likšanu reversā, kamēr mašīna nav apstājusies braukt uz priekšu,
ciktāl vnk neitrālajā, nav ne vainas, bet arī it kā nekāda baigā labuma. vismaz, kur esmu skatījies, visur ir rakstīts, ka nekāda degvielas ekonomija automātam tur nesanāk.
Njā, tā veca grāmata, mūsdienu autiņiem tā neko neietaupīs, tikai padarīs braukšanu bīstamāku/mazāk kontrolējamu. Bet mīts par degvielas taupīšanu turpina dzīvot. (eh, moš tāpēc lv tāda autoavāriju statistika, jo vismaz citās valstis šim autoapmācībās pievērš lielu uzmanību)
Tā nu gluži nav, vismaz ar manuālo kārbu. Ripinot brīvgaitā, motors strādā bez slodzes, bet tomēr mazliet degvielu tērē. Atstājot ātrumā un atlaižot gāzi, motori ar iešprici aptur degvielas padevi pavisam. Kaut gan vidēji, iespējams, patēriņš sanāk līdzīgs - ātrumā atstāts auto bremzējas daudz straujāk kā vienkārši ripojot un, lai nobrauktu tikpat lielu gabalu kā var aizripināties neitrālajā, pēc laika būs atkal jādod gāze un jātērē degviela :)
Papildus tam, ko raksta grizzly_bear, brīvgaitu uzskata par bīstamāku, jo mašīna ir mazāk kontrolējama. gāze nestrādā, strādā tikai bremzes, nevar bremzēt ar motoru, un gāzes trūkums ietekmē arī auto grozīšanu.
Respektīvi, kā citi saka - brīvgaita -- tā ir braukšana pa iepriekš nosprausto kursu, pamazām palēninoties ātrumam.
Vienīgais, kad tas varētu kalpot par spēka metaforu, ir tikai, ja sākotnējais ātrums ir ļoti liels, un auto nesas mazkontrolējams -- brīvgaitā.
from: dienasgramata
date: Sep. 24., 2020 - 02:25 pm
#
Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija
from: ttp
date: Sep. 24., 2020 - 02:45 pm
#
Atbildēt | Iepriekšējais
?
from: jan09
date: Sep. 24., 2020 - 03:28 pm
#
Atbildēt | Iepriekšējais
from: grizzly_bear
date: Sep. 24., 2020 - 04:13 pm
#
Keruaka "On the road" tā taupīja benzīnu – braucot lejā no kalna, ielika neitrālajā un izslēdza motoru (bet tā tāda pasaka vairāk, ikdienā tā principā nedara).
Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija
from: begemots
date: Sep. 24., 2020 - 06:38 pm
#
vienīgi to drīkst darīt tikai ar manuālo kārbu
Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija
from: grizzly_bear
date: Sep. 24., 2020 - 11:17 pm
#
bet es nesaprotu tavu piebildi par manuālo – es arī kaut kādiem īres automātiem esmu licis neitrālajā atbilstošās situācijās. kāpēc nedrīkst?
Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija
from: begemots
date: Sep. 25., 2020 - 12:38 am
#
ciktāl vnk neitrālajā, nav ne vainas, bet arī it kā nekāda baigā labuma. vismaz, kur esmu skatījies, visur ir rakstīts, ka nekāda degvielas ekonomija automātam tur nesanāk.
Atbildēt | Iepriekšējais
from: hessin
date: Sep. 24., 2020 - 11:44 pm
#
Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija
from: kemune
date: Sep. 25., 2020 - 08:10 am
#
Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija
from: aizliegts_v
date: Sep. 25., 2020 - 08:21 pm
#
Kaut gan vidēji, iespējams, patēriņš sanāk līdzīgs - ātrumā atstāts auto bremzējas daudz straujāk kā vienkārši ripojot un, lai nobrauktu tikpat lielu gabalu kā var aizripināties neitrālajā, pēc laika būs atkal jādod gāze un jātērē degviela :)
Atbildēt | Iepriekšējais
from: begemots
date: Sep. 24., 2020 - 06:55 pm
#
Respektīvi, kā citi saka - brīvgaita -- tā ir braukšana pa iepriekš nosprausto kursu, pamazām palēninoties ātrumam.
Vienīgais, kad tas varētu kalpot par spēka metaforu, ir tikai, ja sākotnējais ātrums ir ļoti liels, un auto nesas mazkontrolējams -- brīvgaitā.
Atbildēt | Iepriekšējais
from: prtg
date: Sep. 24., 2020 - 08:17 pm
#
Atbildēt | Iepriekšējais
from: kemune
date: Sep. 25., 2020 - 08:13 am
#
Atbildēt | Iepriekšējais