Kreisā josla

« previous entry | next entry »
Maijs. 12., 2017 | 11:46 am
posted by: vaiksts in pajautaa

Tiem, kam patīk vilkties pa kreiso joslu - kāpēc jūs tā darāt?
Neapzināts lēmums, netikāt policijas akadēmijā (bet mācīt patīk), vai arī nav skaidrs, par ko vispār ir runa? ;)
Tags:

# | jā, ir doma! | Add to Memories


Comments {45}

om mani padme hum

from: [info]peepingtom
date: Maijs. 12., 2017 - 12:15 pm
#

nu teorētiski ja brauc +/- 5km/h no maksimāli atļautā braukšanas ātruma, tad drīzāk jājautā kapēc Tev gribās pārkāpt noteikumus, lai taču viņi brauc pa kuru joslu grib.

Atbildēt | Diskusija


watt

from: [info]watt
date: Maijs. 12., 2017 - 12:23 pm
#

Nē, ja labā josla nav aizņemta, vienmēr ir jāturās pa labi.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


om mani padme hum

from: [info]peepingtom
date: Maijs. 12., 2017 - 12:24 pm
#

pilsētā jau nav obligāti. ieteicams turēties iespējami tuvāk labajai pusei.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]vaiksts
date: Maijs. 12., 2017 - 12:32 pm
#

Nav arī obligāti mainīt joslu, lai kāds cits varētu vieglāk iekārtoties satiksmē.
Nav obligāti nebraukt aplī pa ārējo joslu, galvenais, ka pašam vieglāk izbraukt no apļa.
Nav obligāti apstāties un palaist smagās mašīnas, kuras citādi nekur netiek.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


om mani padme hum

from: [info]peepingtom
date: Maijs. 12., 2017 - 12:35 pm
#

Nav. Nevajag domāt ka Tev kaut kas pienākas uz ceļa kas nav obligāts un nebūs jāsatraucas. Pieņem, ka Tev pienākas tas kas noteikumos rakstīts un būs miers. Ja nesanāk pārkāpt ātrumu tapēc ka ka kāds kreisajā joslā, tad nesanāk.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]vaiksts
date: Maijs. 12., 2017 - 12:38 pm
#

Patīk noteikumi? Ir tāds CSN punkts:

25. Transportlīdzekļa vadītājam ir šādi pienākumi:
25.3. darīt visu iespējamo, lai netiktu apdraudēti citi ceļu satiksmes dalībnieki, it sevišķi mazāk aizsargātie (gājēji un velosipēdu vadītāji);

Diemžēl, "viss iespējamais" stipri atkarīgs no braucēja līmeņa - jo lielāks lohs, jo mazāk iespējams. ;) Bet vispār, jo mazāk krustojas auto trajektorijas, jo labāk, drošāk. Tas taču būtu saprotams?

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


om mani padme hum

from: [info]peepingtom
date: Maijs. 12., 2017 - 12:42 pm
#

Tev šajā ziņā pilnīga taisnība, par to es nestrīdos, tas ko es gribēju teikt ir tas, ka vajag tādu piezemētāku attieksmi uz cēļa, nu nav jēgas cepties par to ka kāds Tev traucē pārkāpt ātruma ierobežojumus.

Var jau arī braukt visu laiku lēnām pa to kreiso joslu un tas ir droši arī pēc Tevis minētā 25.3

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]vaiksts
date: Maijs. 12., 2017 - 12:52 pm
#

Šis video: https://youtu.be/pA7BASFqXIw?t=2m6s
Negadījumi parasti notiek, kad satiekas divi idioti.
Viens veids kā mazināt risku ir jau no paša sākuma nebūt vienam no viņiem. Tādā veidā, ja satiec idiotu, uz ceļa joprojām ir tikai viens idiots un tev ir lielāka iespēja kontrolēt situāciju.
Ja tu velcies pa kreiso joslu, ir liela iespēja satikt otru idiotu. ;)

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


om mani padme hum

from: [info]peepingtom
date: Maijs. 12., 2017 - 01:03 pm
#

es domāju, ka mēs te par teoriju runājam a Tu uzreiz par praktisko. baigā augstprātība funktierēt, ka praktiski kāds var darbībai visus cēloņus un 'kas būtu ja būtu' aptvert un nonākt pie kaut kāda secinājuma, ka tas notika tapēc ka tieši šis apstāklis bija tāds un ne citāds un visi pārējie ir nesvarīgi.

Atbildēt | Iepriekšējais


extranjero

from: [info]extranjero
date: Maijs. 13., 2017 - 10:19 am
#

Šajā video idiots ir tikai tas, kurš centās apdzīt pa nomali. Var būt dažādi iemesli, kāpēc džips nevarēja braukt ātrāk – varbūt uz tā ceļa posma ir ātruma ierobežojums ar kamerām, varbūt džipam ir uzlikts ātruma ierobežojums utt. To mēs nezinām, tāpēc nevajag izteikt spriedumu. Bet apdzinējs gan bija traks.

Atbildēt | Iepriekšējais


qgmr101

from: [info]qgmr101
date: Maijs. 12., 2017 - 01:06 pm
#

Nevar visu laiku braukt lēnām pa kreiso joslu. Ir noteikumos punkti, kur ir precīzi pateikts par joslām un tieši ir aizliegts braukt bez nepieciešamības lēni, pa jebkuru joslu.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


om mani padme hum

from: [info]peepingtom
date: Maijs. 12., 2017 - 01:07 pm
#

ar lēni es domāju maksimāli atļautajā ātrumā. atvainojos par neskaidrību.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Mazais meža dīvainītis ar sviesta burku rociņā

from: [info]savaadaisu
date: Maijs. 12., 2017 - 02:10 pm
#

Taisnība, bet tas ir tik pat debīli kā gājējam maukt pāri pie zaļās pa gājēju pāreju nepaskatoties pa labi un kreisi. Jo noteikumus gājējs nepārkāpj un viņam būs beigās taisnība, bet lauztās kājas tad arī būs pašam jāārstē.

Ir arī CSN punkts par iekļaušanos plūsmā un ir arī punkts, ka vislaik cik iespējams jāturas labajā joslā un brauktuves labajā malā (izņemot apli).

Atbildēt | Iepriekšējais


Mežiniece K.

from: [info]hekate
date: Maijs. 15., 2017 - 02:58 pm
#

Ja labā josla nav aizņemta, tad vienmēr jāturās pa labi - tajos laikos, kad es mācījos autokursos, tad šāda norma bija attiecināma tikai ārpus pilsētas.

turklāt ko nozīmē "labā josla nav aizņemta"? Ja es redzu, ka labajā joslā mazliet tālāk brauc lēni brauc smagais vai traktors, vai man obligāti uz 2 minūtēm jāiekārtojas labajā joslā, lai kāds nepacietīgais mani pa to laiku neapbrauktu pa labi?

vo es gribēju pajautāt pretjautājumu - tie, kas negaidīti apsteidz citus pa labo pusi, par ko domā tie?

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]vaiksts
date: Maijs. 16., 2017 - 12:45 pm
#

Padomā, kāpēc ārpus pilsētas jāturas pa labi, bet pilsētā nē?
Tāpēc, ka pilsētā ir grūtāk "braukt labi," jo tad daudz vairāk ir jādara. Vieglāk ir nemaz nemēģināt. Laukos ir tukši ceļi, tad var no vadītāja vairāk prasīt.

Un nav iespējams "negaidīti apsteigt."

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Mežiniece K.

from: [info]hekate
date: Maijs. 16., 2017 - 01:03 pm
#

Es nedomāju, kā tie, kas pilsētā visu laiku maina joslas, īpaši uzlabo satiksmi : D

Atbildēt | Iepriekšējais


from: [info]vaiksts
date: Maijs. 12., 2017 - 12:24 pm
#

Kāpēc, piemēram, ASV soda par ilgstošu braukšanu kreisajā joslā? Vai tas ir tāpēc, lai izpatiktu noteikumu pārkāpējiem?

Kāpēc autobāņi ir tik droši, ņemot vērā ātrumu, ar kādu pa tiem brauc?

Varbūt ir kaut kādi drošas satiksmes principi kuri darbojas vienmēr, neatkarīgi no ātruma, apdzīvotas/neapdzīvotas vietas, joslu skaita?

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Kemune

from: [info]kemune
date: Maijs. 12., 2017 - 02:24 pm
#

tev ir konkrēti dati par sodiem _pilsētā_?

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]vaiksts
date: Maijs. 12., 2017 - 02:38 pm
#

Nē, bet pieņemsim, ka pilsētās tas ir atļauts un soda tikai uz šosejām.

Tas taču nemaina faktu, ka stūre ir kreisajā pusē, un, liekot autovadītājiem sevi apsteigt pa labo pusi pilsētā, tu radi bīstamu situāciju, jo apsteidzējam nav tik laba redzamība, kāda tā varētu būt, apsteidzot tevi pa kreiso pusi?
Vai šis fakts, reālā situācija, ir maznozīmīgāka, nekā noteikumu prasības?

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Kemune

from: [info]kemune
date: Maijs. 12., 2017 - 02:47 pm
#

Nē, kā autovadītājs nekad neesmu sajutis problēmu, ka kāds man pilsētā panesas garām pa labo joslu.

Uz šosejām ir cits arguments - ja nu kaut kādas šaizes dēļ sanāk vajadzība apstāties, tad loģiski, ka jāvirzās uz vienīgo drošo pozīciju - ceļa malu. Un tad ir svarīgi, lai tur plūsmas ātrums kļūst arvien mazāks.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Kemune

from: [info]kemune
date: Maijs. 12., 2017 - 02:50 pm
#

Nu, ne tikai šaizes situācijām, bet ir labi, ka ir kopēja vienošanās, ar kuru var rēķināties - pie labās malas būs _drošāk_, jo plūsma mazāka.

Bet pilsētā man pašam nav problēmu apsteigt kādu pa labo pusi. Kas tur tāds, auto spoguļi ir abās pusēs, turklāt distances pilsētā ir tik īsas, ka runāt par to, kā tur kāds kādam traucē, ir nejēdzīgi.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]vaiksts
date: Maijs. 12., 2017 - 03:12 pm
#

>pie labās malas būs _drošāk_, jo plūsma mazāka

Cerams, pārrakstījies un domāji nevis mazāka, bet lēnāka.

Atbildēt | Iepriekšējais


from: [info]vaiksts
date: Maijs. 12., 2017 - 03:11 pm
#

>Nē, kā autovadītājs nekad neesmu sajutis problēmu, ka kāds man pilsētā panesas garām pa labo joslu

Es runāju par manevru, kas tev pašam jāveic, lai, esot kreisajā joslā, apsteigtu kādu, kas brauc tev pa priekšu kreisajā joslā. Iedomājies, kā ir veikt apdzīšanu ar UK auto uz Latvijas ceļiem, tas pats, tikai uz otru pusi ;)
Kreisājā joslā sēdētāji provocē šādas situācijas un jautājums, priekš kam? Ja nesteidzies, kāpēc nevari nesteigties pa labo joslu - kāda tev starpība? Ne jau visur ir baigā atšķirība ceļa seguma kvalitātē.

Atbildēt | Iepriekšējais


Mežiniece K.

from: [info]hekate
date: Maijs. 15., 2017 - 03:03 pm
#

vo, man arī pilsētā šad tad kāds panesas garām pa labo pusi, un tas ir reāli traumējoši/bīstami. turklāt liela daļa no šiem gadījumiem ir brīžos, kad tieši meklēju izdevīgu brīdi , lai iekārtotos labajā joslā, bet pa labo joslu daudzi kāpina ātrumu vai klaji apsteidz , apgrūtinot manus nolūkus veicināt labu satiksmi un braukt pa labo joslu. Paradokss?

Pilsētā nav obligāti braukt pa kreiso joslu ātri. Lūk kāpēc - jo varbūt man ir vajadzīga tieši kreisā joslai, lai no turienes kaut kur nogrieztos, un ja es braukšu pa labo joslu, lai pārkārtotos uz kreiso pēdējā brīdī, tad radīšu nevajadzīgus sarežģījumus.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]vaiksts
date: Maijs. 16., 2017 - 12:53 pm
#

Negribu baigi analizēt un kritizēt, bet pateikšu, ka ja tevi apsteidz pa labo pusi, tad tu neesi pareizajā joslā, tāds ir rule of thumb "civilizētajās" valstīs. Tieši tava atrašanās kreisajā joslā arī provocē citus braukt garām pa labo un "traumēt" tevi.

Ja vajag nogriezties, tad tas ir savādāk, tas ir saprotami un pieņemami - bet arī, svarīgi neieņemt kreiso malējo stāvokli 2 km pirms manevra, tad viss būs ok.

Atbildēt | Iepriekšējais