Faith Club
Faith Club
- 2021.08.15, 12:57
- Vēsture, es uzskatu, ir fraktāla. Tā saliekas no dažādām šķautnēm, plaknēm, skatu punktiem un individuālām realitātēm - tāpēc arī par vienu vienotu un pareizu vēsturi ir grūti (neiespējami) runāt, jo katram tā izskatās citāda.
Satikšanās ar Retro Istaba personībām mani iedvesmoja uzrakstīt arī manu personīgo vēsturi, datorspēļu griezumā.
( ... tālāk ... )
-
3 rakstair doma
- antivakseriem un antimaskeriem
- 2021.08.10, 20:11
- Man ir piedāvājums, kas varētu reiz un par visām reizēm atrisināt antivakseru un covid-noliedzēju rūpes.
Pasludinam, ka no 1. decembra viss tiks atvērts vaļā, maskas varēs nenēsāt (un pat būs ieteicams nevilkt), visi masu pasākumi, klubi, restorāni un tamlīdzīgas vietas un lietas atveras atkal.
No pirmā decembra. It kā slimības ij nebūtu bijis.
Un tās tur intensīvās nodaļas slimnīcās: veras ciet. Jo ja kāds vakcīnām netic, tādam arī medicīnai nevajaga uzticēties. Lai ķepurojas kā paši zina.
Līdz tam laikam, visi, kas grib potēties, sapotējas. Laiks pirmajai potei + 6 nedēļām + otrā pote + 2 nedēļas imunitātei ir vēl. Līdz 1. decembrim ir 15 nedēļas. Kas nākamā mēneša laikā dabūs pirmo poti, paspēs līdz tam laikam iegūt imunitāti. A pēc tam, kas nav sapotējies, lai mirī nost. Patīris valsti no antivakseru DNA.
(Jā, "herd immunity" nebūs sasniegts, būs upuri ievērojami. Bet nu cik var gaudot...)
-
7 rakstair doma
- 2021.08.10, 19:52
- Ja Tenet sižets neliek mieru.
***
Par nopietnākam lietām: ASV sāk skatīties kā tā nākas, ka no "audžuģimenes" (foster care) sistēmas bērni pa tiešo nokļūst cietumu sistēmā. Es uzsvēršu vēlreiz: tāda nežēlīgā sistēma ne tikai vecākiem atņem bērnus, bet bērniem atņem vecākus, ģimenes. Kad bērnam atņem vecākus, tam atņem visus, kas par viņa likteni varētu interesēties, kautkādas saknes vai piederības izjūtu. Bērns sistēma pazūd kā akas melnā caurumā, plunkš, visi gali ūdenī.
Sistēma it kā izliekas ka nu tik "glābs bērnus", bet taču jāglābj ir viss kopā, visai sabiedrības šūniņai ir jāpalīdz. Piespēlētu vecākiem atbalstu, pabalstu - un raugi, nav arī bērns jāatņem. Bet diemžēl sistēma tā nevar, sistēma var tikai caur neizsakāmu nežēlību. Jo... vēlētāji nesapratīs? Vai kā?
Nu, ASV tas tā tipiski, tur tieslietu jomā patīk atriebt, kas principā nāk no kristīgo fundamentālistu sektām, kas pirmie topošo ASV kolonizēja.
-
3 rakstair doma
- 2021.07.28, 22:15
- Pēc garas pastaigas mēs tradicionāli nopērkam picu: M. ņem salami, un es ar sēnēm (pizza fungi) - M. sēnes kaut kā nepatīk, un viņa brīnās ka tās kādam vispār var patikt:
- Ja būtu sēņu saldējums, tu to ēstu?
-
1 rakstair doma
- 2021.07.21, 09:47
- Ir viena pareiza lieta, ko Tesla izdarīja priekš e-auto imidža. Pirmā tāda jaunā viļņa bezdelīga bija Toyota Prius hibrīds, uz kuru daudzi pārsēdās lai sūtītu signālu par savu zaļo domāšanu. Var paskatīties kā vecais krabis Klarksons to auto (un visu zaļo padarīšanu) savulaik nodirsa. Tagad skatoties var skaidri sajust viņa konservatīvās bailes no izmaiņām, jo, piemēram, jaunie Top Gear par elektropiedziņu runā pavisam citādi.
Top Gear nodirš Toyota Prius
Pirmajam Prius modelim tiešām max speed bija tikai 100 km/h (t.i., ar elektro piedziņu) un "no malas" tas varēja izskatīties vāji. Fakts ir, ka tāds Prius elektrību neparādīja no stiprās puses: joprojām daudzi elektro auto, kas dažbrīd ir vienkārši pārbūvēti ICE modeļi, tipa Hyundai Kona, neuzrāda krutus datus. Tikai Tesla tā pa īstam parāda kā patiesi elektropiedziņas performance modeļi var izpogāt ICE. Ar Model S Plaid, protams, šī lieta ir pavisam, pavisam skaidra, bet iesākumā tā vis nebija. (Un, ticu, ka tas, kas šobrīd ir Plaid un pieejams tikai riktīgi bieziem pircējiem, pēc 5 gadiem būs gluži parasta lieta visiem.)
Es domāju, ja nebūtu šī Tesla konsekventā pieeja taisīt elektro auto kas pēc visiem punktiem ir krutāks par ICE tad arī mēs nebūtu kur tagad esam. Viss kaut kā ļurinātos turp un šurp, Toyota muļķotos ar savu ūdeņraža sistēmu tālāk, un visa naftas industrija tikai laktu šampanieti (Krievijā - kontrabandas dzirkstošos vīnus no Šampaņas reģiona) tā diskrēti ierēcot par visu.
-
25 rakstair doma
- e-auto uzlādes maksājumu modelis
- 2021.07.16, 23:19
- Auto uzlādei modelis ir tikai viens: kā Tesla supercharger. Piespraud vadu, auto un lādētājs saostās, vēlāk auto ražotājs piestāda rēķinu (novelk no konta). Salīdzinoši pat esošais benzīntanka modelis ar atsevišķu soli maksāšanai cilvēkam "skaidrā naudā" vai dancojot ar karti gar termināli ir novecojis.
Bet šībrīža uzlādes "tarifu džungļi" ar neparedzamajām izmaksām, visiem tiem sīkajiem operatoriem un n-tajām autorizācijas shēmām (aplikācija, QR kods, NFC, kartiņas utt - kas viss ir tikai mehānisms kā caur aplikāciju no tavas kartes/konta noskaitīt atbilstoši naudu) - tam visam ir jāpazūd.
(Nav, starp citu, skaidrs kāpēc neliek vnk contactless karšu termināļus uz lādētāja.)
Būtu jābūt nedaudziem lielajiem operatoriem (kā Ionity, Fastned, Tesla, Kempower piemēram), un tad jau auto ražotājs runā ar šiem, tāds kā brokera pakalpojums starp lādētāja operatoru un patērētāju. (Jo nepieciešams lai auto caur uzlādes handshake nodod info par īpašnieka rekvizītiem.)
Uzlādes tarifiem arī būtu jānostandartizējas, visdrīzāk ka būs regulatora jomā. Beigu UX būtu: iespraud vadu jebkurā lādētājā, auto ar to saostās nu noskaidro no kura konta tad tiks maksāts, bet tu saņem paredzamu, skaidru aprēķinu.
-
0 rakstair doma
- 2021.07.11, 01:37
- vēlu vakarā, braucot mājās dungoju pie sevis dziesmiņu.
- tēti, piedod ka es cenšos gulēt
(M. kaunina)
-
0 rakstair doma
- 2021.07.05, 13:29
- Vācija ievieš vēl 1000 ātrās uzlādes punktus auto uz lielceļiem (priekš vidēji garajiem un garajiem braucieniem). Šobrīd esot pieejami 5215 ātrās uzlādes punkti un 30387 parastie (kopā tātad 35602).
Jūlijā Vācija sasniegšot savu 1 000 000 elektro-auto uz ielām mērķi (par "uz ielām" tas varētu būt īslaicīgs sasniegums, jo šobrīd elektro auto iegādei ir 9000 euro atbalsts, un tos nopirktos auto fīrējot tālāk-pārdot interesentiem uz citām zemēm kur atbalsta nav, un tad darboņi jau ņem nākamo auto. Sanāk Vācija sponsorē elektro-auto ieviešanu vai visā Eiropā...)
Par to vai visiem elektrības pietiks: nextmove piedāvā šādu kalkulāciju: šobrīd Vācija katru dienu pievieno sešas reizes (= 6x) vairāk saules enerģijas ģenerēšanas kapacitāti nekā ierodas elektro auto uz ielām. Jūnijā Vācija(!) uzražoja 7.99 TWh enerģijas tikai no saules baterijām vien.
No manas puses, elektrība ir saprasta un parasta lieta un iegūt to grūtību nebūs. Bet iegūt litru benzīna, gan ir visai sarežģīta lieta - ja sāk rēķināt visu transporta ceļu, no jēlnaftas iegūšanas līdz benzīna pāstrādes rūpnīcām (refinery). Tas "total cost of ownership" parādās visai masīvs, un ja atteiktos no visādām subsīdijām tiem pumpētājiem, transportētājiem un pārstrādātājiem, un varbūt ja piestādītu rēķinu par eksternalitātēm, cena būtu visai skarba.
-
15 rakstair doma
- 2021.07.03, 10:32
- es atceros, bija laiki kad cilvēki šausminājās: nākotnē automašīnām motora pārsegs būs ar plastmasu aizliets, un neviens nevarēs motoru nekādi labot vai modificēt. šī nākotne nu ir klāt: atveri motora pārsegu, a motora tur nemaz i nav. motors kaut kur pie riteņiem paslēpies, elektrisks. un nākotne arī nemaz tik drūma vairs neizskatās: nav arī nekādas vēlēšanās ar tiem motoriem ņemties: rūc viņš tur savā nodabā, un lai tik rūc. miljons kilometrus vēl norūks, un neaizrīsies.
-
10 rakstair doma
- Tesla Model 3
- 2021.06.29, 10:30
- Dabūju ietestēt 2021 gada Tesla Model 3.
1) Lādēšanas ergonomika. Vāciņš atver visu CCS Type 2, nav jāvelk ārā un jābāž atpakaļ iekšā kautkādi DC spraudņu aizbāžņi, kurus citi ražotāji spītīgi cenšas tur kautkādā plastmasiņā piekarināt. Un, pēc uzlādes vāciņš pats automātiski aizveras. Uzkāri lādētāju, sēdies pie stūres - nekas nav jāatceras aizvērt. (Par neizvilktu lādētāja vadu gan auto pats atgādinās.)
Biški kaitina ka uzlāde Teslai tur aizmugurē ir iebāzta, nevis normāli novietota priekšā, kā piemēram Hyundai - bet atzīšu ka ir novietojumam daži plusi: mazāk pieķēzās, un mazāk varbūtība ziemā ka pieķeps ar sniegu un aizsals pilnībā. (Tesla pie tam ir uztaisījuši ka pie vāciņa nāk ārā siltais gaiss, lai kausē ja gadījumā ir bijis salstošs lietus utt. Tā ka pluss ir aizsardzība pret aizsalšanu. Iespējams tāpēc, ka ja būtu kontakts priekšā, tad vajadzētu zemu locīties lai piespraustu. Šeit lādēšanas caurums ir atbilstošā augstumā.)
1.1) Supercharger. Skatoties uz šī brīža lādēšanas infrastruktūru, piemēram Fastned kas uzlikuši 2 (sūda 2!) 350 kW lādētājus un tā lepni skatās apkārt, Teslas Supercharger sākas ar 12 pieejām. Un tagad, piemēram, šur un tur liek klāt jau trešo kārtu, tātad kopā var 18 auto lādēt vienā reizē. Bez asarām skatīties uz konkurentiem kas liek pa 2, 3, varbūt 4 lādēšanas iekārtām ir emocionāli grūti. Tik ļoti neiebrauc par to, kas nākotnē sagaidāms. Teslai ir vīzija, bet pārējie tikai grib apgūt kautkādu valsts naudu, tā sanāk.
2) Nekādas "start engine" pogas. Telefons kabatā, pieeji pie auto, ver vaļā durvis (nekādu atslēgas caurumu, protams, utt), sēdies iekšā, nospied bremzi un parauj "drive" sviru uz stūres - aiziet. Tikko tu atver durvis, auto faktiski ir pamodies un braukšanai gatavs.
3) One pedal driving. Normāli pa pilsētu braucot vajadzīgs tikai viens pedālis. Atlaidi akseleratoru: auto sabremzējas un apstājas. Tikko palaidi pedāli vaļā, auto sāk sabremzēties. Starp citu, braucot ārpus pilsētas, ja ir ātrums 130 km/h, un tad sākas remonta zona, 100 km/h, tad 80 km/h, tad 60 km/h - tās zīmes ir tā saliktas, vai arī rekuperācijas bremzēšana tā nostādīta, ka auto ideāli sabremzējas un pie 100 km/h zīmes ātrums jau ir nokritis attiecīgi, pie 80 km/h zīmes tā pat, utt. Reģenerācija bremzē ļoti plūdeni un forši. Tas pats ar rekuperāciju pie luksoforiem: auto apstājas un tur, un ļoti ļoti plūdeni: ar iekšdedzes dzinēju un bremzi un neitrālo tā filigrāni nostrādāt nav viegli.
4) Navigācija. Ir kāds auto kam iebūvētā navigācija var sacensties? Lai gan ir šeit arī mīnusiņš: Tesla spītīgi neintegrē Android Auto un Apple CarPlay: un Waze un Google Maps vienmēr kaut kā biški ir un būs priekšā jebkuram auto ražotāja pašceptajam... (Bet ja Tesla sajūgtu priekšējo kameru tā lai atpazīst kurā joslā auto ir un tad, piemēram, viennozīmīgi pasaka: turies vairāk pa kreisi, tūlīt būs nobrauktuve šeit, šeit pārkārtojies, griezies jau! Tad tas būtu trumpis ko telefons nevar pārsist. Par TomTom, Garmin, Magellan neko nezinu.)
Bet tas cik ātri meklēšana strādā, un kā ekrāns nelago, utt, tur konkurenti joprojām ar garu degunu - it īpaši ja paskatās kāds stragls ir VW ID4 bremzīgie ekrāni.
5) Žēl arī ka līdz heads-up augmented-reality projekcijai Tesla nav tikusi.
6) Par to kāpēc Tesla vilcinās ar Apple/Google integrēšanu, forumos cilvēciņi šad un tad izmet, ka, lūk, Tesla gribot būt tāds auto-industrijas Apple, ar savu "walled-garden, utt" - it kā tas būtu kaut kas ar ko patērētājam jāidentificējas? Kādam korporatīvās atejas zābaku laizītājam jābūt, lai klaji patērētājam naidīgu politiku slavētu un attaisnotu (pie tam ar mēreni muļķīgām atrunām?) Bet tāda publika arī ir.
(Līdzīgi ir arī kā Tesla ASV spītīgi turas pie sava lādēšanas standarta, nevis pārņem CCS Type 2, kurš teju tūlīt būs pasaules standarts - es ceru ka Chademo padosies, jo tāda fragmentācija ir sūds.)
7) Par skaņas izolāciju tauta sūdzas ne par velti. Motoru nedzird, bet vot ceļa troksnis un vēja šalkoņa daudz dzirdama. (Zinoši cilvēki teic ka vot kad iesēdīsies Mercedes elektro auto tad gan varēs saprast kas pa īstam ir trokšņu izolācija.)
Aizmugurē sēdošiem vietas pārāk daudz nav. Kas ir dīvaini: pēc dimensijām ir gluži vai Skoda Enyaq monstrs, bet kājām vietas aizmugurē nepietiek!
-
5 rakstair doma
- 2021.06.22, 21:00
- - tēti, kā sauc to kur uzlādē tās mašīnas ar benzīnu?
(cerams, pēc īsa laika vairs nezināsim)
-
5 rakstair doma
- maziskie un lepnie
- 2021.06.22, 20:41
- Uz Putņa izslēgšanu no Progresīvi partijas tiešām var skatīties kā uz kārtējo "kreiso" uzbrukumu vārda brīvībai: kreisajiem šausmīgi nepatīk tāda vārda brīvības koncepcija un ļoti patīk cenzēt, cenzēt, cenzēt.
Otrs veids kā skatīties, ir drausmīgais maziskums no partijas puses. Nu, biedrs biški izrunājās? Nu un tad? Ir taču tiesības paust visādus uzskatus, vai tad nevar tāpēc palikt par ierindas biedru? Bet partijas vadība ir tik maziski, tik ļoti ievainojami un lepni, paštaisni un pašlepni, nu nepacietīs! Izslēgt! IZSLĒGT! Pat ja tas ir vienīgais ko varētu izdarīt, vienīgā reakcija, tad davai bliezt no tā lielgabala pa to putni! Kāpēc partija nevarētu būt drusku cēlāka, un nevar vienkārši noignorēt? Komentēt - jā, biedram Robertam ir tiesības izrunāties, ja cilvēkam sāp lai jau runā! A mēs paklusēsi un iesim tālāk! Nevar. Maziskums un sašūtināšanās. Nu, it kā dzīvē nekā cita nebūtu, tik tuvredzīgi un nespēj paskatīties nedaudz plašāk: taisīs savā pīļu dīķī baisāko drāmu.
Ļoti bēdīgi ka tādas lietas par partiju atklājas. Bet tāda ir kreisuma bērnišķā slimība. Ļoti slimīgi uztver citādus viedokļus.
***
Vienai no partijas ideoloģiskā brieduma pazīmēm būtu jābūt ka tādu individuālu biedra "izslēgšanu" nemaz neizskata. Jo ir ideoloģija un cilvēks kas piedalās, ir tomēr ideoloģijas uztvērējs un nesējs. Jā, visādi līčloči var būt, bet ideoloģija veido egregoru, un savukārt egregors nosaka virzību. Cilvēks pats noliktu biedra karti, ja ar ideoloģiju vairs nav draugos.
-
3 rakstair doma
- 2021.05.08, 13:30
- es atkodu, kāpēc pa mājām vāļāties ar grāmatu, utt, visvairāk gribas tieši saulainā dienā, kad laiciņš vnk pats aicina iet laukā un kaut ko darīt.
cilvēkam pēc būtības visvairāk gribas tieši to ko nevar, ko nedrīkst. kad bija strikts lockdown, visvairāk gribējas iet kaut kur, pastaigāties. sagribas iet un darīt, ja nedrīkst un jāsēž mājās.
un kad arā laiciņš tāds, ka mājās sēdēt grēks, tad protams visvairāk gribas tieši pretējo: gurķoties pa gultu (vai pie datora rambāt spēlītes līdz naktij). lietainā dienā nav tas: tad tieši besis tupēt mājā un kaut kā uz zaļumiem velk, jo vot tas ir tas ko nevar (bet neviens nosalt, salīt, saslimt negrib).
-
0 rakstair doma
- 2021.05.04, 17:09
- var tikai iedomāties cik daudz kas bērnu audzināšanā būtu citādi (episki), ja būtu saglabājušies sengrieķu filosofa Epiktēta traktāti!
-
3 rakstair doma
- 2021.05.03, 14:29
- Toyota saņēmušies arī BEV elektro auto ražot. Visu laiku ņēmās it kā ar ūdeņraža fuel cell un hibrīdu dzinējiem, nu beidzot tad atjēgušies ka var palikt pie sasistas siles, ja nesāks baterijas nopietni lietot.
Kaut kā pēc atcerējos 2008 gadu, kad bija daudz runāšanas par bioetanolu, visādiem E85, biodīzeli... un visām tām subsīdijām!
Ļoti tas izrādīsies bijis bezjēdzīgi, jo iekšdedzes dzinējs (ICE) ir strupceļš. Izrādījies strupceļš kas iesākās ar vaļu tauku dedzināšanu un beidzās ar mirušo dinozauru dedzināšanu, līdz cilvēce apjēdza kā izmantot photo-voltaic, vēja, viļņu, gravitācijas (HES), atomenerģiju un fusion enerģiju.
-
12 rakstair doma