- Tesla Model 3
- 2021.06.29, 10:30
- Dabūju ietestēt 2021 gada Tesla Model 3.
1) Lādēšanas ergonomika. Vāciņš atver visu CCS Type 2, nav jāvelk ārā un jābāž atpakaļ iekšā kautkādi DC spraudņu aizbāžņi, kurus citi ražotāji spītīgi cenšas tur kautkādā plastmasiņā piekarināt. Un, pēc uzlādes vāciņš pats automātiski aizveras. Uzkāri lādētāju, sēdies pie stūres - nekas nav jāatceras aizvērt. (Par neizvilktu lādētāja vadu gan auto pats atgādinās.)
Biški kaitina ka uzlāde Teslai tur aizmugurē ir iebāzta, nevis normāli novietota priekšā, kā piemēram Hyundai - bet atzīšu ka ir novietojumam daži plusi: mazāk pieķēzās, un mazāk varbūtība ziemā ka pieķeps ar sniegu un aizsals pilnībā. (Tesla pie tam ir uztaisījuši ka pie vāciņa nāk ārā siltais gaiss, lai kausē ja gadījumā ir bijis salstošs lietus utt. Tā ka pluss ir aizsardzība pret aizsalšanu. Iespējams tāpēc, ka ja būtu kontakts priekšā, tad vajadzētu zemu locīties lai piespraustu. Šeit lādēšanas caurums ir atbilstošā augstumā.)
1.1) Supercharger. Skatoties uz šī brīža lādēšanas infrastruktūru, piemēram Fastned kas uzlikuši 2 (sūda 2!) 350 kW lādētājus un tā lepni skatās apkārt, Teslas Supercharger sākas ar 12 pieejām. Un tagad, piemēram, šur un tur liek klāt jau trešo kārtu, tātad kopā var 18 auto lādēt vienā reizē. Bez asarām skatīties uz konkurentiem kas liek pa 2, 3, varbūt 4 lādēšanas iekārtām ir emocionāli grūti. Tik ļoti neiebrauc par to, kas nākotnē sagaidāms. Teslai ir vīzija, bet pārējie tikai grib apgūt kautkādu valsts naudu, tā sanāk.
2) Nekādas "start engine" pogas. Telefons kabatā, pieeji pie auto, ver vaļā durvis (nekādu atslēgas caurumu, protams, utt), sēdies iekšā, nospied bremzi un parauj "drive" sviru uz stūres - aiziet. Tikko tu atver durvis, auto faktiski ir pamodies un braukšanai gatavs.
3) One pedal driving. Normāli pa pilsētu braucot vajadzīgs tikai viens pedālis. Atlaidi akseleratoru: auto sabremzējas un apstājas. Tikko palaidi pedāli vaļā, auto sāk sabremzēties. Starp citu, braucot ārpus pilsētas, ja ir ātrums 130 km/h, un tad sākas remonta zona, 100 km/h, tad 80 km/h, tad 60 km/h - tās zīmes ir tā saliktas, vai arī rekuperācijas bremzēšana tā nostādīta, ka auto ideāli sabremzējas un pie 100 km/h zīmes ātrums jau ir nokritis attiecīgi, pie 80 km/h zīmes tā pat, utt. Reģenerācija bremzē ļoti plūdeni un forši. Tas pats ar rekuperāciju pie luksoforiem: auto apstājas un tur, un ļoti ļoti plūdeni: ar iekšdedzes dzinēju un bremzi un neitrālo tā filigrāni nostrādāt nav viegli.
4) Navigācija. Ir kāds auto kam iebūvētā navigācija var sacensties? Lai gan ir šeit arī mīnusiņš: Tesla spītīgi neintegrē Android Auto un Apple CarPlay: un Waze un Google Maps vienmēr kaut kā biški ir un būs priekšā jebkuram auto ražotāja pašceptajam... (Bet ja Tesla sajūgtu priekšējo kameru tā lai atpazīst kurā joslā auto ir un tad, piemēram, viennozīmīgi pasaka: turies vairāk pa kreisi, tūlīt būs nobrauktuve šeit, šeit pārkārtojies, griezies jau! Tad tas būtu trumpis ko telefons nevar pārsist. Par TomTom, Garmin, Magellan neko nezinu.)
Bet tas cik ātri meklēšana strādā, un kā ekrāns nelago, utt, tur konkurenti joprojām ar garu degunu - it īpaši ja paskatās kāds stragls ir VW ID4 bremzīgie ekrāni.
5) Žēl arī ka līdz heads-up augmented-reality projekcijai Tesla nav tikusi.
6) Par to kāpēc Tesla vilcinās ar Apple/Google integrēšanu, forumos cilvēciņi šad un tad izmet, ka, lūk, Tesla gribot būt tāds auto-industrijas Apple, ar savu "walled-garden, utt" - it kā tas būtu kaut kas ar ko patērētājam jāidentificējas? Kādam korporatīvās atejas zābaku laizītājam jābūt, lai klaji patērētājam naidīgu politiku slavētu un attaisnotu (pie tam ar mēreni muļķīgām atrunām?) Bet tāda publika arī ir.
(Līdzīgi ir arī kā Tesla ASV spītīgi turas pie sava lādēšanas standarta, nevis pārņem CCS Type 2, kurš teju tūlīt būs pasaules standarts - es ceru ka Chademo padosies, jo tāda fragmentācija ir sūds.)
7) Par skaņas izolāciju tauta sūdzas ne par velti. Motoru nedzird, bet vot ceļa troksnis un vēja šalkoņa daudz dzirdama. (Zinoši cilvēki teic ka vot kad iesēdīsies Mercedes elektro auto tad gan varēs saprast kas pa īstam ir trokšņu izolācija.)
Aizmugurē sēdošiem vietas pārāk daudz nav. Kas ir dīvaini: pēc dimensijām ir gluži vai Skoda Enyaq monstrs, bet kājām vietas aizmugurē nepietiek! - 5 rakstair doma
- 29.6.21 20:12 #
-
visi elektroauto tiecas uz 50k euro cenu. ķīnas Tesla Model 3 Standard Range modelis par 40k.
- Atbildēt