- 2021.07.05, 13:29
- Vācija ievieš vēl 1000 ātrās uzlādes punktus auto uz lielceļiem (priekš vidēji garajiem un garajiem braucieniem). Šobrīd esot pieejami 5215 ātrās uzlādes punkti un 30387 parastie (kopā tātad 35602).
Jūlijā Vācija sasniegšot savu 1 000 000 elektro-auto uz ielām mērķi (par "uz ielām" tas varētu būt īslaicīgs sasniegums, jo šobrīd elektro auto iegādei ir 9000 euro atbalsts, un tos nopirktos auto fīrējot tālāk-pārdot interesentiem uz citām zemēm kur atbalsta nav, un tad darboņi jau ņem nākamo auto. Sanāk Vācija sponsorē elektro-auto ieviešanu vai visā Eiropā...)
Par to vai visiem elektrības pietiks: nextmove piedāvā šādu kalkulāciju: šobrīd Vācija katru dienu pievieno sešas reizes (= 6x) vairāk saules enerģijas ģenerēšanas kapacitāti nekā ierodas elektro auto uz ielām. Jūnijā Vācija(!) uzražoja 7.99 TWh enerģijas tikai no saules baterijām vien.
No manas puses, elektrība ir saprasta un parasta lieta un iegūt to grūtību nebūs. Bet iegūt litru benzīna, gan ir visai sarežģīta lieta - ja sāk rēķināt visu transporta ceļu, no jēlnaftas iegūšanas līdz benzīna pāstrādes rūpnīcām (refinery). Tas "total cost of ownership" parādās visai masīvs, un ja atteiktos no visādām subsīdijām tiem pumpētājiem, transportētājiem un pārstrādātājiem, un varbūt ja piestādītu rēķinu par eksternalitātēm, cena būtu visai skarba. - 15 rakstair doma
- 5.7.21 15:12 #
-
Absolūti neesmu interesējies par tēmu, taču kaut kur manīts, ka baisa vides piesārņojuma problēma esot gandrīz nepārstrādājamie elektroauto akumulatori un savu nokalpojušās saules baterijas. Bet var jau būt, ka feiks.
- Atbildēt
- 5.7.21 16:20 #
-
Es redzēju ka litijs lieliski ir pārstrādājams. T.i., savas enerģijas uzkrāšanas īpatnības var atjaunot. Kā arī, apgalvojot ka litijs kā tāds ir viegli iegūstams.
- Atbildēt
- 10.7.21 10:29 #
-
Mani samulsināja milzīgās elektroauto kapsētas - jaunu auto iegādāties lētāk, nekā remontēt veco.
Bet par visiem tiem akumulatoriem un pārstrādēm, šķiet, jan09 ko varētu zināt, jo akurāt tajā industrijā kā tehniskais strādā. - Atbildēt
- 5.7.21 15:25 #
-
Ar saules baterijām problēma ir tā, ka tās darbojas dienas laikā, bet mašīnas vajag lādēt pa nakti.
Tā jau citādi būtu forši, it īpaši, ja pievienotu atomelektrostacijas pamata slodzes nodrošināšanai.
Bet atkritumi būs problēma – pēc gadiem 20. Šobrīd neviens par to nedomā. - Atbildēt
- 5.7.21 16:22 #
-
Var lādēt gan pa dienu, gan pa nakti. Tikai vads jāpiesprauž. Piemēram, ir risinājums ka ielu laternas var pārvērsties par uzlādes punktiem: kad lampas nomainīja uz LED, atbrīvojās ievērojamas kapacitātes.
- Atbildēt
- 5.7.21 18:54 #
-
Domāts, ka pa dienu mašīnu lieto, ar to brauc un nav laika lādēt. Protams, derēs tiem, kam mašīna, lai tikai uz darbu aizbrauktu, bet tiem labāk vispār lietot sabiedrisko transportu.
- Atbildēt
- ...
- 5.7.21 15:44 #
-
"nebūs grūtību iegūt elektrību", muahaha.
Tieši tā, ja atteiktos no subsīdijām "zaļajai" elektrībai un "zaļajiem" automobīļiem (ko sedz ienīstie pumpētāji un pumpja produktu lietotāji), un piestādītu pilnu rēķinu, cena būtu visai skarba!
Skaidrojums pumpju nīdējam: elektrību vajag visu laiku, nevis tikai tad, kas spīd saule vai pūš vējš. Vācija īpaši izceļas ar to, ka slēdz viszaļāko elektrības ieguvi no AES, un vietā liek pseido "zaļo" saules un vēja burbuli. Lai energotīkli sabalansētu slodzi, un nodrošinātu pieprasīto (garantēto) jaudu, lietā tiks liktas gāzes konteineru stacijas, kas spēj ielekt/izlekt tīklā sekunžu laikā. Nord stream 2 ir nepieciešamība, lai līdzsvarotu Vācijas energosistēmas jauno "zaļo" kursu.
Nerunāsim par šobrīd nepārstrādājamajiem vēja ģeneratoru spārniem, vai izmaksām saules paneļu un akumulatoru kalnu pārstrādei. - Atbildēt
- ;)
- 5.7.21 16:05 #
-
ideālā "zaļā" eiropa - netīrā un bīstamā ražošana Ķīnā, atkritumu "pārstāde" Āfrikā.
Paši var atļauties lidot un braukāt ar elektromobiļiem. - Atbildēt
- Re: ...
- 5.7.21 16:30 #
-
nu, varbūt ka Vācija vēl par to atomelektrību/fusion/thorium/utt vēl atjēgsies.
- Atbildēt
- Re: ...
- 6.7.21 12:44 #
-
ar vāciju ir švaki, bet nu citas valstis piemēram Francija, krievija, ASV pamazām atjēdzas, + Krievija to vāciju vienkārši lieto, pašiem ir AES un dabasgāzes atradnes, iegūst gāzi uz kuras uzsēdina vāciešus, paši tātad ražo elektrību bez co2 emisijas, vācieši ar emisiju un vēl kvotas maksā un šrēders un gazprom valdē. Ideāla krievijas specdienestu operācija, aplausi.
- Atbildēt
- Re: ...
- 5.7.21 16:53 #
-
lai gan hz cik drīz atjēgsies https://www.reuters.com/business/en
ergy/germany-four-others-oppose-classing-n uclear-green-eu-2021-07-02/ - Atbildēt
- 6.7.21 14:52 #
-
Vācijā ir cits iedzīvotāju blīvums, tāpēc arī infrastruktūru viņiem ierīkot vieglāk. Minēšu, ka jau tuvāko gadu laikā tur tiks sasniegt tipping point, kad aktīvā lietošanā esošo elektroauto skaits kļūst lielāks par ICE auto skaitu. LV diemžēl neredzu kā tas varētu notikt ātrāk kā padsmit gadu laikā.
- Atbildēt