- 2021.07.05, 13:29
- Vācija ievieš vēl 1000 ātrās uzlādes punktus auto uz lielceļiem (priekš vidēji garajiem un garajiem braucieniem). Šobrīd esot pieejami 5215 ātrās uzlādes punkti un 30387 parastie (kopā tātad 35602).
Jūlijā Vācija sasniegšot savu 1 000 000 elektro-auto uz ielām mērķi (par "uz ielām" tas varētu būt īslaicīgs sasniegums, jo šobrīd elektro auto iegādei ir 9000 euro atbalsts, un tos nopirktos auto fīrējot tālāk-pārdot interesentiem uz citām zemēm kur atbalsta nav, un tad darboņi jau ņem nākamo auto. Sanāk Vācija sponsorē elektro-auto ieviešanu vai visā Eiropā...)
Par to vai visiem elektrības pietiks: nextmove piedāvā šādu kalkulāciju: šobrīd Vācija katru dienu pievieno sešas reizes (= 6x) vairāk saules enerģijas ģenerēšanas kapacitāti nekā ierodas elektro auto uz ielām. Jūnijā Vācija(!) uzražoja 7.99 TWh enerģijas tikai no saules baterijām vien.
No manas puses, elektrība ir saprasta un parasta lieta un iegūt to grūtību nebūs. Bet iegūt litru benzīna, gan ir visai sarežģīta lieta - ja sāk rēķināt visu transporta ceļu, no jēlnaftas iegūšanas līdz benzīna pāstrādes rūpnīcām (refinery). Tas "total cost of ownership" parādās visai masīvs, un ja atteiktos no visādām subsīdijām tiem pumpētājiem, transportētājiem un pārstrādātājiem, un varbūt ja piestādītu rēķinu par eksternalitātēm, cena būtu visai skarba. - 15 rakstair doma
- 5.7.21 15:25 #
-
Ar saules baterijām problēma ir tā, ka tās darbojas dienas laikā, bet mašīnas vajag lādēt pa nakti.
Tā jau citādi būtu forši, it īpaši, ja pievienotu atomelektrostacijas pamata slodzes nodrošināšanai.
Bet atkritumi būs problēma – pēc gadiem 20. Šobrīd neviens par to nedomā. - Atbildēt