- 2021.05.03, 14:29
- Toyota saņēmušies arī BEV elektro auto ražot. Visu laiku ņēmās it kā ar ūdeņraža fuel cell un hibrīdu dzinējiem, nu beidzot tad atjēgušies ka var palikt pie sasistas siles, ja nesāks baterijas nopietni lietot.
Kaut kā pēc atcerējos 2008 gadu, kad bija daudz runāšanas par bioetanolu, visādiem E85, biodīzeli... un visām tām subsīdijām!
Ļoti tas izrādīsies bijis bezjēdzīgi, jo iekšdedzes dzinējs (ICE) ir strupceļš. Izrādījies strupceļš kas iesākās ar vaļu tauku dedzināšanu un beidzās ar mirušo dinozauru dedzināšanu, līdz cilvēce apjēdza kā izmantot photo-voltaic, vēja, viļņu, gravitācijas (HES), atomenerģiju un fusion enerģiju. - 12 rakstair doma
- 4.5.21 09:41 #
-
... labs ar gaidīšanu 60+ gadus praktiski bez izkustēšanās no starta pozīcijas? No otras puses, mazi un modulāri "parastie" reaktori tiešām varētu dramatiski pamainīt elektroenerģijas teātri jau burtiski šīs dekādes laikā, te galvenā problēma ir politiķu un elektorāta "atomfobija".
- Atbildēt
- 3.5.21 16:18 #
-
Nu nevis strupceļš bet kaut kas tāds kā zirgu transports vai burinieki, starpstadija kamēr izdomā labākus veidus
- Atbildēt
- 3.5.21 16:20 #
-
Kad sāksim iegūt ogļūdeņražus uz Titāna, iekšdedzes dzinēji atgriezīsies relevancē.
- Atbildēt
- 4.5.21 09:30 #
-
Jo vest malku no Titāna ir efektīvāk par kodolreaktōra debesīs (vai zem zemes, tava izvēle) lietošanu?
- Atbildēt
- 4.5.21 09:45 #
-
Tas nav gluži viennozīmīgi (un vienkārši) atbildams jautājums, bet ir reālistiski scenāriji, kur petrolejas vešana no Titāna atmaksājas (galvenais kritērijs te ir izmaksas kravas masas vienības pārvietošanai uz attāluma vienību, resp., vajag labus kosmosa tankerus).
Šīs tehnoloģijas viena otrai netraucē un tām ir dažādi pielietojumi, bet kodolreaktori katrā ziņā nepadara par "strupceļu" ne ķīmiskos raķešdzinējus, ne iekšdedzes dzinējus (kam abiem par degvielu der vienu un to pašu produktu dažādas frakcijas). - Atbildēt
- 3.5.21 16:45 #
-
sociāli tie būs viduslaiki, jo auto un mobilitāte būs tikai bagātajiem. gan dēļ auto cenas, gan uzlādes neiespējamības mikrorajonos.
- Atbildēt
- 4.5.21 09:32 #
-
Mikrorajōni kā suga ir arhaisms. Lielākā daļa no esošajiem ir 2x-3x pārdzīvojuši savu plānoto dzīves ilgumu un sen jau ir laiks tos aizvietot ar mazāk blīviem, vairāk pārdomātiem un modernākiem risinājumiem (12-15 dzīvokļu 90 vietā, pazemes stāvvietas, decentralizācija vispār)
- Atbildēt
- 4.5.21 10:25 #
-
faktiski jā, būtu jāizveido ļoti lēti elektromobīļi - trīsriteņu elektrovelosipēdi ar jumtu un kravas kasti. tad dzīvojamais fonds no mazām 20 metru mājiņām ar dārziņu. tas būtu pieejami un ekoloģiski.
bet pasaulē valda elitārisms un lielummānija, viss tiek taisīts haitec sarežģīts un dārgs, neviena dārza mājiņa arhitektūras balvas negūst, internetā tiek publicēti tikai skaisti un veselīgi cilvēki. - Atbildēt