Shelly -

Mar. 31st, 2010

06:45 pm

Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry

Esmu dabūjusi čeku, un vēlreiz sazvanījusies ar banku, kas vēlreiz apstiprināja, ka jā, mans iesniegums ir reģistrēts jau pa telefonu, man tikai jāatsūta noskanētais čeks uz bankas e-pastu. Bet nauda tikmēr jau no rezervētas pārvērtusies par pārskaitītu. Grrrr.
// tagad es, protams, sāku atkal nervozēt, vai tāds čeks, kā man kaut ko pierāda, varbūt šis čeks nemaz nepierāda, ka samaksāts skaidrā, varbūt obligāti vajadzīgs čeks, kas pierāda, ka savienojums nav izdevies utt.

(39 comments | Leave a comment)

Comments:

[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:March 31st, 2010 - 06:48 pm
(Link)
pastāsti pasaulei, kas tas ir par veikalu, kur šitā izpildās?
(Reply to this) (Thread)
[User Picture]
From:[info]shelly
Date:March 31st, 2010 - 06:52 pm
(Link)
V.O.V.A Galerijā Azur. Galerija Azur gan izskatās ar katru reizi bēdīgāk, puse veikalu aizklapēti, un, tādā garā turpinot, es neskumšu arī par pārējo galu.
(Reply to this) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:[info]slepkava
Date:March 31st, 2010 - 07:13 pm
(Link)
tas vienkārši ir bijušo veikalu muzejs kā "Plazā" ;)
(Reply to this) (Parent)
From:[info]divi_g
Date:March 31st, 2010 - 07:40 pm
(Link)
Diemžēl tā īsti nepierāda gan, jo teorētiski Tu varēji pirkt divas vienādas preces - vienu skaidrā un vienu ar karti.
Imho paralēli nekaitētu uztaisīt pamatīgu kašķi veikalā. Mok galu galā viņi paši atdod naudu skaidrā vai piedāvā kādu citu kompensāciju. Cīņā ar nekauņām galvenais ir būt nekaunīgākam, tb, skaļi un ilgi bļaut.
(Reply to this) (Thread)
[User Picture]
From:[info]shelly
Date:March 31st, 2010 - 07:43 pm
(Link)
Nu, vienīgi kā es teicu, es nesaprotu, uz kāda pamata veikals to naudu ir dabūjis - viņiem nav ne manis parakstīta čeka, un nekādu PIN es neievadīju.
(Reply to this) (Parent) (Thread)
From:[info]divi_g
Date:March 31st, 2010 - 07:50 pm
(Link)
Ahā, tas jau ir daudz, daudz labāk! Banka to zina?
(Reply to this) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:[info]shelly
Date:March 31st, 2010 - 08:00 pm
(Link)
Jā, es to teicu pa telefonu un nupat uzrakstīju meilā, ar kuru sūtīju čeku. Bet tagad es sāku nervozēt arī par to, ka varbūt es ievadīju PIN gan, tikai aizmirsu. :D
Nu, dzīvosim, redzēsim.
(Reply to this) (Parent) (Thread)
From:[info]divi_g
Date:March 31st, 2010 - 08:10 pm
(Link)
Nu, ja PINs būs ievadīts, tad imho iespēja atgūt naudu caur banku ir diezgan maza :(
(Reply to this) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:[info]shelly
Date:March 31st, 2010 - 08:23 pm
(Link)
Labi, pagaidām centīšos ticēt labajam cilvēkos. Pirms kāda laika Dārgais bija kļūdas pēc veikalā parakstījis 8 latu čeka vietā čeku par Ls 80, un viņam veikals pēc sūdzības tieši viņiem pašiem vispār atdeva visu summu, nevis tikai kļūdaino starpību.
(Reply to this) (Parent)
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:March 31st, 2010 - 08:36 pm
(Link)
banka taču var atteikt arī pēc pin ievadīšanas.
(Reply to this) (Parent) (Thread)
From:[info]divi_g
Date:March 31st, 2010 - 08:45 pm
(Link)
Ja PINs ir pareizs, tad imho vienīgais, kas nāk atpakaļ, ir transakcijas apstiprinājums.
(Reply to this) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:March 31st, 2010 - 08:47 pm
(Link)
var nepietikt naudas kontā ir pirmais, kas iešaujas prātā, gan jau ir arī citas štelles.
(Reply to this) (Parent) (Thread)
From:[info]divi_g
Date:March 31st, 2010 - 08:51 pm
(Link)
Tad jau nenotiktu darījums, tb, summa nebūtu rezervēta :)

Principā PINa ievadīšana bankai ir pierādījums, ka darījumu ir veicis kartes īpašnieks.
(Reply to this) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:March 31st, 2010 - 08:55 pm
(Link)
tātad jebkurš pārdevējs var mierīgi čakarēt pircēju, apgalvojot, ka kartes darījums nav noticis un pieprasot maksāt skaidrā?
(Reply to this) (Parent) (Thread)
From:[info]divi_g
Date:March 31st, 2010 - 09:08 pm
(Link)
Domāju, ka principā jā, taču nevajag sākt pārspīlēt - tas nav tik "mierīgi", vispirmām kārtām jau tādēļ, ka termināls parasti stāv pircējam degungalā un viņš var labi redzēt, ko tas izmet: pārdevējam jāpamanās pārtraukt savienojums pareizajā brīdī vai arī jānoslēpj paziņojums par veiksmīgu darījumu un termināļa izdrukas.
(Reply to this) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:March 31st, 2010 - 09:59 pm
(Link)
tātad ja pārdevējs ir izmanīgs, un termināls nestāv pircējam degungalā (nebūt ne vienmēr tas tur stāv), tad pārdevējam atliek tikai pašūt platāku ķešu un priecāties, kā tajā ripo šekeļi? jo pierādīt neviens neko nevarēs?
(Reply to this) (Parent) (Thread)
From:[info]divi_g
Date:March 31st, 2010 - 10:06 pm
(Link)
Imho jā, kaut gan ceru, ka taisnība ir [info]spicausis, kurš saka, ka nē.
Ilgi gan tāda laime diez vai vilktos, jo pārdevējs ātri uzpeldētu bankas antifrauda sistēmā.
(Reply to this) (Parent)
[User Picture]
From:[info]zvirbuleens
Date:March 31st, 2010 - 10:13 pm
(Link)
Ja Tu iedod pārdevējam 20 Ls un viņš mēģina izdot kā no 5, tas ir tas pats. Arī neko nevarēs pierādīt. Es tomēr domāju, ka pietiek runāt sviestu :)
(Reply to this) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:March 31st, 2010 - 10:22 pm
(Link)
tādā gadījumā lūdz pārskaitīt kasi. nedomāju, ka šie gadījumi ir vienādi - darbībās ar skaidru naudu pircējs tomēr redz, kas un kā. a te - transakcija nav notikusi, lūdzu dodiet skaidru naudiņu. vienreiz var uzķerties katrs. tāpēc tagad skatīsimies, kā ies šellijai, un turēsim īkšķus, lai taisnība uzvarētu.
(Reply to this) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:[info]shelly
Date:March 31st, 2010 - 11:08 pm
(Link)
Starp citu, man ir bijis arī tieši tāds gadījums ar Ls 20, no kā izdeva kā 5. Pārdevējs pat pārskaitīja kasi, un konstatēja, ka tajā ir iztrūkums :D
Tiesa, toreiz iedarbojās vīra rakstīta sūdzība PTAC Cc Firma.
(Reply to this) (Parent)
[User Picture]
From:[info]tvarj
Date:March 31st, 2010 - 10:22 pm
(Link)
nu nezinu vai tas ir iespeejams. es straadaaju veikalaa un kaameer pirceejs ievada pin kodu un notiek apstiprinaajums, kompis uz citaam komandaam nereagjee. tb nav nekaadas taadas mazaas sarkanaas podzinjas kuru piespiezhot nauda it kaa paarskaitaas, bet it kaa tomeer nee un es veel uzbreecu, ka tagad juus luudzu maksaajiet skaidraa!
(Reply to this) (Parent)
From:[info]divi_g
Date:March 31st, 2010 - 09:13 pm
(Link)
Lietojot Karti Bankas automātā vai Kartes apkalpošanas vietās ar PIN koda pārbaudi, PIN kods aizstāj Kartes lietotāja parakstu un tiek uzskatīts par pietiekošu Kartes lietotāja identifikācijas un/vai Operācijas apstiprināšanas līdzekli.
(Reply to this) (Parent)
From:[info]spicausis
Date:March 31st, 2010 - 09:30 pm
(Link)
Nē. Un, iepērkoties internetos, otrādi, jo, par cik nekādi čeki nefigurē, tad pārdevējam nav iespējas iebilst pret naudas atgriešanu.
(Reply to this) (Parent)
[User Picture]
From:[info]zvirbuleens
Date:March 31st, 2010 - 09:46 pm
(Link)
Ja darījums nav noticis, POS termināls izdrukā atteikuma čeku, ko iedod pircējam. Ja ir noticis - darījumu apstiprinošu čeku.
(Reply to this) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:March 31st, 2010 - 09:48 pm
(Link)
kā tas notiek ideālajā pasaulē, mēs visi zinām :)
runa ir par to, cik tālu reālajā pasaulē var iet pārdevējs, kurš grib apkāst pircēju.
(Reply to this) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:[info]zvirbuleens
Date:March 31st, 2010 - 10:02 pm
(Link)
es nerunāju par ideālo, bet par reālo. Nu, ja grib apkāst, tad tas ir diezgan stulbs variants. Es varbūt tik daudz neiepērkos un arī atteikumu nav bijis daudz, bet man nav tādas negatīvas pieredzes pilnīgi nemaz.
(Reply to this) (Parent)
[User Picture]
From:[info]shelly
Date:March 31st, 2010 - 11:21 pm
(Link)
Ja pircējs ir tik dumis, ka nepieprasa čeku par darījuma nenotikšanu (un tāds čeks ir jāprasa, to es tagad zinu), tad jā.
(Reply to this) (Parent)
[User Picture]
From:[info]komentators
Date:April 1st, 2010 - 09:01 am
(Link)
come on. Visā tajā šitā ir tāds termins kā chargebacks, un tad naudu atpakaļ var mierīgi dabūt. Nevajag shelliju lieki uztraukt, viss ko viņai vajag pateikt bankai (pareizāksakot bankservisam, jo tas ar to visu ņemas), ir ka veikals no viņas dabūja baksi dubultā un naudu viņai atdos bez problēmām.
(Reply to this) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:[info]komentators
Date:April 1st, 2010 - 09:03 am
(Link)
ā, tikko ievēroju ka spicausis jau par to sarakstīja.

shelly - viss būs kūl!
(Reply to this) (Parent)
From:[info]spicausis
Date:March 31st, 2010 - 09:02 pm
(Link)
Kapēc gan? Kapitālistiskajās valstīs kartes čārdžbekiem var būt miljons iemeslu, ieskaitot vienkārši nekvalitatīvu preci; ianal, bet pieņemu, ka nosacījumi Visa/Master/etc kartēm arī attiecībā uz patērētāju aizsardzību ir globāli, lai banka varētu viņas lietot.
(Reply to this) (Parent) (Thread)
From:[info]divi_g
Date:March 31st, 2010 - 09:05 pm
(Link)
Jā, bet to iniciē pēc pircēja un pārdevēja vienošanās.
(Reply to this) (Parent) (Thread)
From:[info]spicausis
Date:March 31st, 2010 - 09:28 pm
(Link)
Banka pārrauga diskusiju (pieņemot, ka līdz viņai nonāk); pircējs ar pārdevēju ne par ko vairāk par "atdod naudu" — "nē!" paši nevienosies; un pircējam by default ir priekšrocība, pārdevējam jāpierāda, ka viņš nav kamielis.
(Reply to this) (Parent) (Thread)
From:[info]divi_g
Date:March 31st, 2010 - 09:36 pm
(Link)
Nu cerams, ka tā arī ir ;)
(Reply to this) (Parent)
[User Picture]
From:[info]snark
Date:April 1st, 2010 - 09:58 am
(Link)
Gadījumā, ja naudas atgūšana iestrēgst, Patērētāju tiesību aizsardzības likums ir diezgan labvēlīgs pircējam.

31'.
(2) Ja patērētājs apgalvo, ka viņa maksājumu karte ir prettiesiski izmantota, un ja kredītiestāde, kura patērētājam izsniegusi maksājumu karti, nevar pierādīt, ka attiecīgais maksājums ir apstiprināts ar identifikācijas kodu vai kādu citu identifikācijas pierādījumu vai ka patērētājs ir rīkojies neuzmanīgi vai ar ļaunu nolūku, tā atmaksā prettiesiski debetēto summu.


Ā, un, ja iesniegums bija piereģistrēts, kamēr nauda bija tikai rezervēta, tā nedrīkstēja pārvērsties par pārskaitītu.
(Reply to this) (Thread)
[User Picture]
From:[info]shelly
Date:April 1st, 2010 - 10:15 am
(Link)
Bet pārvērtās gan...
(Reply to this) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:[info]snark
Date:April 1st, 2010 - 10:45 am
(Link)
jo sliktāk bankai.
(Reply to this) (Parent)
From:[info]divi_g
Date:April 1st, 2010 - 11:14 am
(Link)
Nu a ja PINs ir ievadīts?
(Reply to this) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:April 1st, 2010 - 11:27 am
(Link)
ja ir čeks tai pašā minūtē par tās pašas preces pirkumu skaidrā naudā, tam pēc idejas vajadzētu strādāt tāpat kā diviem vienādiem kartes pirkumiem minūtes laikā - tas ir klasisks pierādījums, ka pārdevējs ir rīkojies negodīgi.
(Reply to this) (Parent) (Thread)
From:[info]divi_g
Date:April 1st, 2010 - 12:03 pm
(Link)
Domāju, ka tā arī tas strādā, taču šādu blēdīgu atklāšana utt arī prasa laiku.
(Reply to this) (Parent)