| From: | shelly |
Date: | March 31st, 2010 - 08:00 pm |
---|
| | | (Link) |
|
Jā, es to teicu pa telefonu un nupat uzrakstīju meilā, ar kuru sūtīju čeku. Bet tagad es sāku nervozēt arī par to, ka varbūt es ievadīju PIN gan, tikai aizmirsu. :D
Nu, dzīvosim, redzēsim.
From: | divi_g |
Date: | March 31st, 2010 - 08:10 pm |
---|
| | | (Link) |
|
Nu, ja PINs būs ievadīts, tad imho iespēja atgūt naudu caur banku ir diezgan maza :(
| From: | shelly |
Date: | March 31st, 2010 - 08:23 pm |
---|
| | | (Link) |
|
Labi, pagaidām centīšos ticēt labajam cilvēkos. Pirms kāda laika Dārgais bija kļūdas pēc veikalā parakstījis 8 latu čeka vietā čeku par Ls 80, un viņam veikals pēc sūdzības tieši viņiem pašiem vispār atdeva visu summu, nevis tikai kļūdaino starpību.
banka taču var atteikt arī pēc pin ievadīšanas.
From: | divi_g |
Date: | March 31st, 2010 - 08:45 pm |
---|
| | | (Link) |
|
Ja PINs ir pareizs, tad imho vienīgais, kas nāk atpakaļ, ir transakcijas apstiprinājums.
var nepietikt naudas kontā ir pirmais, kas iešaujas prātā, gan jau ir arī citas štelles.
From: | divi_g |
Date: | March 31st, 2010 - 08:51 pm |
---|
| | | (Link) |
|
Tad jau nenotiktu darījums, tb, summa nebūtu rezervēta :)
Principā PINa ievadīšana bankai ir pierādījums, ka darījumu ir veicis kartes īpašnieks.
tātad jebkurš pārdevējs var mierīgi čakarēt pircēju, apgalvojot, ka kartes darījums nav noticis un pieprasot maksāt skaidrā?
From: | divi_g |
Date: | March 31st, 2010 - 09:08 pm |
---|
| | | (Link) |
|
Domāju, ka principā jā, taču nevajag sākt pārspīlēt - tas nav tik "mierīgi", vispirmām kārtām jau tādēļ, ka termināls parasti stāv pircējam degungalā un viņš var labi redzēt, ko tas izmet: pārdevējam jāpamanās pārtraukt savienojums pareizajā brīdī vai arī jānoslēpj paziņojums par veiksmīgu darījumu un termināļa izdrukas.
tātad ja pārdevējs ir izmanīgs, un termināls nestāv pircējam degungalā (nebūt ne vienmēr tas tur stāv), tad pārdevējam atliek tikai pašūt platāku ķešu un priecāties, kā tajā ripo šekeļi? jo pierādīt neviens neko nevarēs?
From: | divi_g |
Date: | March 31st, 2010 - 10:06 pm |
---|
| | | (Link) |
|
Imho jā, kaut gan ceru, ka taisnība ir
spicausis, kurš saka, ka nē.
Ilgi gan tāda laime diez vai vilktos, jo pārdevējs ātri uzpeldētu bankas antifrauda sistēmā.
Ja Tu iedod pārdevējam 20 Ls un viņš mēģina izdot kā no 5, tas ir tas pats. Arī neko nevarēs pierādīt. Es tomēr domāju, ka pietiek runāt sviestu :)
tādā gadījumā lūdz pārskaitīt kasi. nedomāju, ka šie gadījumi ir vienādi - darbībās ar skaidru naudu pircējs tomēr redz, kas un kā. a te - transakcija nav notikusi, lūdzu dodiet skaidru naudiņu. vienreiz var uzķerties katrs. tāpēc tagad skatīsimies, kā ies šellijai, un turēsim īkšķus, lai taisnība uzvarētu.
| From: | shelly |
Date: | March 31st, 2010 - 11:08 pm |
---|
| | | (Link) |
|
Starp citu, man ir bijis arī tieši tāds gadījums ar Ls 20, no kā izdeva kā 5. Pārdevējs pat pārskaitīja kasi, un konstatēja, ka tajā ir iztrūkums :D
Tiesa, toreiz iedarbojās vīra rakstīta sūdzība PTAC Cc Firma.
| From: | tvarj |
Date: | March 31st, 2010 - 10:22 pm |
---|
| | | (Link) |
|
nu nezinu vai tas ir iespeejams. es straadaaju veikalaa un kaameer pirceejs ievada pin kodu un notiek apstiprinaajums, kompis uz citaam komandaam nereagjee. tb nav nekaadas taadas mazaas sarkanaas podzinjas kuru piespiezhot nauda it kaa paarskaitaas, bet it kaa tomeer nee un es veel uzbreecu, ka tagad juus luudzu maksaajiet skaidraa!
From: | divi_g |
Date: | March 31st, 2010 - 09:13 pm |
---|
| | | (Link) |
|
Lietojot Karti Bankas automātā vai Kartes apkalpošanas vietās ar PIN koda pārbaudi, PIN kods aizstāj Kartes lietotāja parakstu un tiek uzskatīts par pietiekošu Kartes lietotāja identifikācijas un/vai Operācijas apstiprināšanas līdzekli.
Nē. Un, iepērkoties internetos, otrādi, jo, par cik nekādi čeki nefigurē, tad pārdevējam nav iespējas iebilst pret naudas atgriešanu.
Ja darījums nav noticis, POS termināls izdrukā atteikuma čeku, ko iedod pircējam. Ja ir noticis - darījumu apstiprinošu čeku.
kā tas notiek ideālajā pasaulē, mēs visi zinām :)
runa ir par to, cik tālu reālajā pasaulē var iet pārdevējs, kurš grib apkāst pircēju.
es nerunāju par ideālo, bet par reālo. Nu, ja grib apkāst, tad tas ir diezgan stulbs variants. Es varbūt tik daudz neiepērkos un arī atteikumu nav bijis daudz, bet man nav tādas negatīvas pieredzes pilnīgi nemaz.
| From: | shelly |
Date: | March 31st, 2010 - 11:21 pm |
---|
| | | (Link) |
|
Ja pircējs ir tik dumis, ka nepieprasa čeku par darījuma nenotikšanu (un tāds čeks ir jāprasa, to es tagad zinu), tad jā.
come on. Visā tajā šitā ir tāds termins kā chargebacks, un tad naudu atpakaļ var mierīgi dabūt. Nevajag shelliju lieki uztraukt, viss ko viņai vajag pateikt bankai (pareizāksakot bankservisam, jo tas ar to visu ņemas), ir ka veikals no viņas dabūja baksi dubultā un naudu viņai atdos bez problēmām.
ā, tikko ievēroju ka spicausis jau par to sarakstīja.
shelly - viss būs kūl!
Kapēc gan? Kapitālistiskajās valstīs kartes čārdžbekiem var būt miljons iemeslu, ieskaitot vienkārši nekvalitatīvu preci; ianal, bet pieņemu, ka nosacījumi Visa/Master/etc kartēm arī attiecībā uz patērētāju aizsardzību ir globāli, lai banka varētu viņas lietot.
From: | divi_g |
Date: | March 31st, 2010 - 09:05 pm |
---|
| | | (Link) |
|
Jā, bet to iniciē pēc pircēja un pārdevēja vienošanās.
Banka pārrauga diskusiju (pieņemot, ka līdz viņai nonāk); pircējs ar pārdevēju ne par ko vairāk par "atdod naudu" — "nē!" paši nevienosies; un pircējam by default ir priekšrocība, pārdevējam jāpierāda, ka viņš nav kamielis.
From: | divi_g |
Date: | March 31st, 2010 - 09:36 pm |
---|
| | | (Link) |
|
Nu cerams, ka tā arī ir ;)