gnidrologs ([info]gnidrologs) rakstīja,
@ 2018-04-20 21:51:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
dzelzceļlietu vērotāja piezīmes
Ir divas lietas, kas mani nedaudz perplexē maršrutā Saulkrasti-Rīga abos virzienos (jo tas ir manis vis novērotākais maršruts, bet var gadīties, ka arī citos ir līdzīgi momenti)).

Pirmkārt, kāpēc vienīgie sešvagonīgie sastāvi, kas bijuši manā redzeslokā, kursē pa dienas vidu, kad pat ar diviem vagoniem pietiktu, i to būtu pustukši? Tajā pašā laikā absolūti praim-taim reisi, kas vismaz līdz/pēc Ziemeļlbāzmas ir tik aizbāzti, ka cilvēki regulāri ganās tamburā nekad, jā, nekad, nav sešvagonīgi. Pat piektdienu vakaros no Rīgas uz dāčām labā laiciņā. Ja te ietu runa par naudas cirkulāciju, es teiktu, tā ir kaut kāda atmazgāšana. Vien nevaru iedomāties kādā veidā latvju dzelzceļam tas ir rocīgi?

Otra lieta jau daļēji aizskārta. No visām stacijā, kur vis vairāk iekāpj/izkāpj, tb no Saučiem braucot iekāpj, no Rīgas braucot, izkāpj (až pusvagons praimtaimā) tieši tur. Pat Carnikava nav tik pieprasīta. Saprotu, ka Vecmīlgrāvis ir labi apdzīvots rajončegs, bet iepriekšējie Mangaļi un Sarkandaugava arī ir samērā popuklēti. Labi, Brasa neskaitās, jo tas jau ir pārāk lokāli pie tās pašas centrālās Rīgas. Vai no mīlgrāvjiem sūdīga satiksme citos transportos vai vilciens prosta ir optimālākais veids kā nokļūt Centrā? Chimera droši vien par šito varētu pateikt tuvāk, kā insaiders.


(Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]kisswithafist
2018-04-20 23:28 (saite)
Tiem, kam līdz stacijai tuvu (un tā ir lielākā rajona daļa), vilciens tiešām ir optimālākais variants braukšanai līdz centram. Vai Zemitāniem, piemēram. 20 minūtes un esi klāt, kamēr nākamais variants ir mikriņš (aptuveni pusstunda, 20 minūtēs neraļļojot tiem īsti nesanāk aizbraukt).

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]kisswithafist
2018-04-20 23:30 (saite)
Kas attiecas uz Mangaļiem – neteiktu, ka ir baigi populēti. Tādi izkaisīti, izstiepti garā strīpā, tur varētu būt ērtāk ar autobusu vai iet otrā virzienā uz tramvaju. Savukārt sarķene – nu, tur ir iespējas – 3 maršrutu autobusi, mikriņi, trolejbuss, tramvajs, spēj tik izvēlēties. Tur pat varētu būt laika ziņā līdzīgi, jo pēc Brasas vilciens sāk braukt arvien lēnāk, un Sarkandaugavas stacija kā reiz ir diezgan nostāk no visapdzīvotākajām vietām. Protams, visu sabtransu kopums arī kursē stipri biežāk nekā vilciens.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]gnidrologs
2018-04-20 23:48 (saite)
Aha, bija aizdomas par tādām loģistiskām finesēm. Katru reizi iesēžoties Mangaļos, nevaru vien sagaidīt Ziemeļblāzmu, lai varētu pārsēsties ērtākā vietiņā pie loga.:)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]kjiimikjis
2018-04-21 00:53 (saite)
Mangaļos vēl tāda lieta, ka ar centru savieno arī 11. autobuss, kurš Vecmīlgrāvim iet garām pa pieskari (tuvākā pietura uz šosejas bišku uz Rīgas pusi aiz Z-blāzmas stacijas, no vilciena var pa logu redzēt), un principā aizejamā attālumā vismaz vienai daļai ir tramvaja galapunkts. Nav milzīga priekšrocība, salīdzinot ar Vecmīlgrāvi, bet vismaz kaut kas. Un jā, kaut kartē paskatoties, ir redzams, ka Jaunmīlgrāvis ir stipri mazāks par Vecmīlgrāvi. No laikiem, kad pats Vecmīlgrāvī dzīvoju, varu droši teikt, ka preferēju vilcienu, ja nu bija iespēja trāpīt attiecīgajā laikā - jo sevišķi ņemot vērā RS biļešu cenas.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]gnidrologs
2018-04-21 01:09 (saite)
Vobšem loģistika.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]chimera
2018-04-21 08:09 (saite)
Jā, nu tev jau visu pateica :)

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]gnidrologs
2018-04-21 08:35 (saite)
Par sešvagonīgo sastāvu mistiku nē, bet kurš tad to var zināt. LDZ ceļi ir neizdibināmi.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]9h8p26gv
2018-04-21 17:20 (saite)
Varbūt sešvagonīgos praimtaimā ir aktuālāk likt bizīgākajos maršrutos, t.i. Jūrmala, Ogre, Jelgava

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]gnidrologs
2018-04-21 17:33 (saite)
Bet kāpēc tad viņi vispār tiek likti absolūtā anti-praimtaimā daudz mazāk intensīvā maršrutā, toties vakaros vai rītos NĒ? Pa dienas vidu tur uz vagonu ir pieci cilvēki vidēji. Vakaros un rītos cilvēki tamburā stāv. Nah tad nelaiž to 6vagonīgo?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]9h8p26gv
2018-04-21 19:09 (saite)
Tu būsi pārsteigts izbrīnīts, bet vilcienu Pasažieru Vilcienam (nevis LDz, btw) ir tik, cik ir, un tos nevar dienas vidū aši pārkabināt garākus vai īsākus. Pieļauju, ka, piemēram, uz Jūrmalu praimtaimā laiž sešiniekus, nepraimtaimā četriniekus, bet sešiniekus tikmēr uz Saulkrastiem, jo kaut kur tač viņus ir jāliek. Nu, varētu varbūt uz Jūrmalu visu dienu sešiniekus, bet uz Saulkrastiem četriniekus, bet varbūt tā konsekventi nevar, jo nevar sastādīt tādu sarakstu, lai tas viss tā stiķētu kopā. Daži no vilcieniem, kas atbrauc uz Rīgu no jebkura virziena, brauc nākamajā reisā atpakaļ tajā pašā virzienā, bet daži citā, cik esmu ievērojis - atbrauc no Jūrmalas un brauc tālāk uz Saulkrastiem, vai Ogri/Aizkraukli, vai otrādi, Jūrmala-Rīga-Jelgava (vai otrādi) gan neesmu redzējis nekad. Acīmredzot ir kāds labs iemesls, kāpēc tā notiek.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]gnidrologs
2018-04-21 19:41 (saite)
Nu jā, ir zināms loģistisks senss.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]9h8p26gv
2018-04-22 00:24 (saite)
Loģistika manā vārdnīcā gan ir preču, nevis cilvēku transportēšana ;)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]gnidrologs
2018-04-22 07:44 (saite)
Tur daudzas lietas pārklājas.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?