- par veļas mašīnām
- 2014.10.19, 09:13
- Man ir aizdomas, ka milzīgais daudzums ar dažnedažādiem modeļiem kas katru gadu tiek atjaunoti un saputroti, ir ražotāju sazvērestība lai pircēji būtu neinformēti par to, ko pērk: lai pircējam varētu iesmērēt sūdu.
No ekonomikas skatu punkta, ja ražotājs piedāvātu 3-4 modeļus, un tos tikai uzlabotu, tirgū drīz būtu perfektas veļas mašīnas, kas kalpo 20 gadus un ilgāk. Bet tad arī ražotāju būtu kādi 2, varbūt 3. Tāpēc ka no tiem dažiem modeļiem kas pieejami, būtu viegli izvēlēties labāko, un pircēji ņemtu tikai vislabāko modeli. Uzvarētājs paņem visu. Labākais modelis pelnītu milzu naudu, bet tie kuriem modeļi nav tik izdevušies, lasītu grašus.
Savukārt situācijā, ka ir 100 ražotāji, un katrs piedāvā 50 modeļus, ir neiespējami novērtēt, kura mašīna ir kalpos uzticami, un kura ir defektīva grabaža, kas ik pēc gada jālabo dēļ nožēlojamiem konstrukcijas trūkumiem. Pirkums pārvēršas par loteriju, un pircēji tā arī uzvedas, vienkārši pērk kautko uz labu laimi, un pēc tam nevajadzīgi cieš.
Ja ražotājam būtu 3-4 modeļi, ko ražot un katru gadu uzlabot, visi potenciālie gļuki būtu novērsti, un mašīnas būtu nesalaužami zvēri. Bet no ekonomikas viedokļa, tas atkal īsti nesaskan ar ražotāja motīviem: ko ražotājam darīt, ja viņš šogad uzražo mašīnu un pārdod, bet pēc tam nākamais pirkums būs pēc 30 gadiem? (Tas ir, kad ģimenei varbūt savajadzēsies jaunu mašīnu.)
Tātad, ir 2 iespējas: A) 2-3 ražotāji kas konkurē, katrs piedāvā 3-4 modeļus. Pircējs izvēlas vis-vis-labāko. Vai B) 100 ražotāji, tirgus pārpludināts ar mēsliem ar neskaidru specifikāciju, defektiem un kalpošanas ilgumu (garantija 2 gadi un pēc tam kaut vai plūdi), pircējs pērk uz aklo. Kā no (B) tikt uz (A) ?
***
Veļas mašīnas ir interesants piemērs, jo tās a) vajag katrā mājā, b) tiek ekspluatētas ļoti intensīvi, c) dod milzīgu labumu (ja salīdzina ar iespēju mazgāt drēbes rokām) d) ir salīdzinoši vienkāršs darbības princips - jebkuriem ražotāja konstrukcijas defektiem iemesls ir tikai nolaidība un slinkums. Nav nekādas kosmiskās tehnoloģijas. - 19 rakstair doma
- 19.10.14 11:13 #
-
Domāju, ka tāpat kā ar auto - izmaksu optimizācija. Un nebūs tā, ka visi pirks vislabāko, galu galā cena spēlē lielu lomu.
Piemēram, vecāki veļasmašīnu modeļi, kam pietika ar gultņa nomaiņu, tagad visbiežāk bundulis un gultnis būs savalcēti kopā tā, ka gultni nenomainīsi, bet bunduļa maiņa būs veļasmašīnas cenā. Auto jomā arī parādījās mezgli, kuriem agrāk varēja mainīt kādu detaļu, tagad pērc visu mezglu.
Labi, salīdzinājums varbūt ne tik labs, bet paralēles vilkt var. - Atbildēt
- 19.10.14 11:31 #
-
vai nesanāk tā, ka lētā pirkšanas cena tikai iegrūž patērētāju nebeidzamās servisa izmaksās? tas ir, ka "ietaupījums" laika gaidā nekāds ietaupījums neizrādās.
personīgi es labāk pirktu visdārgāko, nevainojamo modeli, lai nav ar servisu jāčakarējas (jāsauc, jāgaida meistars, jāiztiek bez kamēr nav salabots, utt - tas viss man ir pie izmaksām, ko es negribu maksāt). - Atbildēt
- 19.10.14 12:08 #
-
Daudz palīdzētu, ja kaut kur tīklā būtu remonta statistiku bāze par visiem modeļiem un mainītajām daļām. Tā kā mājās reti kurais vairs ko remontē, tad šie dati pie katra ražotāja gan jau krājas. Tikai tie droši vien ir slepeni, jo izjauktu lielo loteriju, meklējot jaunu veļas vai citu mašīnu :)
- Atbildēt
- 19.10.14 11:22 #
-
Tieši gribēju salīdzinājumu par mašīnām ierakstīt. Labi, ka nospiedu refresh. :)
Patiesībā vienkārša izturīga mašīna ar minimumu extru, kas kalpos 10 gadus, ir tukša tirgus niša.
Par veļasmašīnām vēl varu piebilst gadījumu iz manas dzīves. Bijām ģimenē nopirkuši A+ klases veļasmašīnu, neatceros, kura ražotāja, bet nu ne dārga, ne lēta, drīzāk uz dārgo galu. Lietojām gadu, pēc tam nebija vairs vajadzības. Kādus 4 gadus nostāvēja, kamēr vajadzība atkal radās. Ieslēdzu - protams, kaut kas neiet. Aiz gara laika izjaucu, ar domu visus vadus pārspraust, mazums vaina niecīga. Un ko es uz motoriņa ieraugu - smuka uzlīmīte ar ražotāju, modeļa numuru un pretī CLASS smuks burtiņš F.
Uzprasās secinājums par to, ka šmaukts patiesībā tiek ar vislielāko nekaunību un neviena lielā kompānija nebaidās no potenciālas neslavas, jo patērētājs, kā jau watt minēja gan ir, gan arī apzināti tiek veidots tups, kurš neko nesaprot un visu izvēlas pēc košākas reklāmas. - Atbildēt
- 19.10.14 11:43 #
-
jā, ar mašīnām ir ļoti līdzīgi. es tagad gribētu kādu jaunu, bet tā kā 0 izpratnes kas ir labs, un kas kalpos, tad nezinu ko darīt. jāgaida.
Rietumos vispār biznesa modelis ir ka pircējs ņem auto uz "nomaksu" - 3 gadus brauc, tad ņem jaunu modeli. Tos 3 gadus auto ir zem ražotāja garantijas, tiek labots ražotāja servisos utt bez maksas. sekojoši, ir nulle intereses kas ar auto notiek pēc tiem 3 garantijas gadiem.
Ražotājam konstants ienākumu avots (pircējs uzsēdināts uz adatas), pircējam - nulle galvassāpju (lai gan maciņš tukšojas). - Atbildēt
- 19.10.14 18:55 #
-
Nu jā, un tad tas resurss sanāk kādi 100 - 150 k ar garantiju, konkurē arī ar apkopju intervāliem un izmaksām, kā rezultātā tos motorus nojāj vēl vairāk.
- Atbildēt
- 19.10.14 11:42 #
-
Beigu beigās jau tomēr uzvar cilvēka daba un arī dārgie modeļi nav brīvi no trūkumiem (world isn't perfect) - es piem. nespēju saprast kā aifonam, kas manā sapratnē nav viensezonas cauruma aizbāžamais, var būt lažas ar antenu, baterijas blahņīšanu, softa bagi utt. Par to naudu tam ir vienkārši jāstrādā. Tiesa, elektronikas nozarē nav jēgas taisīt iekārtu 20 gadiem, jo mainās viss un pēc dažiem gadiem iekārta ir novecojusi vai vismaz energoneefektīva.
Bet kas viņiem ir pareizi - nav 312 modeļi, kas dublē un pārklāj vien otru. Pilnīgi noteikti arī tas, ka ražotājiem nav efektīvas sistēmas, kā ļaut pircējam atrast sev vajadzīgo modeli pēc viņu interesējošiem parametriem. Ja parametru uzdots maz, un galējā kopa ir lielāka par 3 - lai tak būtu "i feel lucky".
Ja būtu kārtīga resursu krīze, iespējams, ietu vai nu pa konservatīvo taku ka tehnoloģiju izmanto cik ilgi iespējams vai sākt ražot modulāras lietas. Auto bundžu var uztaisīt, lai tā kalpo 20, varbūt tagad arī 30-50 gadus. Cilvēks pērk sev auto teju uz mūžu, kuram nobrauktos mezglus - motoru, kārbu utt. vienkārši maina, vajag tikai vienoties par izmēru un savienojumu standartiem.
Runā, ka digifoto sākumposmā esot bijis sensora prototips, ko varēja ielikt 35mm spogulenē. Nezinu gan, vai tas būtu tik universāls, bet iespējams, ka ražotāja ietvaros arī būtu saderīgs ar vairākiem modeļiem. Ko tas nozīmē ražotājam? Protams, lielākus ierobežojumus izstrādes un ražošanas procesos, lietotāju arī skartu ierobežojumi - un tirgus balstās nevis uz ilgtspējīgu produktu, bet uz wow faktoru, mēs jūs pārsteigsim. Beigu galā maina visu iekārtu, nevis tikai sensoru ar procesoru. Tesa, Ricoh GXR ir (bija, jau) modulāra sistēma - korpuss atsevišķi, objektīvi ar sensoriem atsevišķi. Bet pagaidām sērijai nav turpinājuma. Iespējams, ka tirgus ir aizgājis pārāk dziļi tlefonu virzienā un atlikušie cilvēki, kas vēl izmanto fotoaparātus kā atsevišķas iekārtas, ka to ir par maz lai turpinātu izstrādi - vieglāk un izdevīgāk nopārdot nākamo foķegu. - Atbildēt
- 19.10.14 11:55 #
-
ar telefoniem nevar salīdzināt, tur viss attīstās un viss mainās, pavisam cita opera. pavisam cita.
par modeļiem gan var pievilkt paralēli kā HTC atsūkāja, jo taisīja 100 sūdmodelīšus mēģinot pircējiem iesmērēt, kamēr Samsung spieda uz savu S2-S3-S4 flagmani un veiksmīgi sacentās ar iPhone. Rezultātā ir tirgū vai nu Samsung, vai Apple.
par foto ir interesanti ka ir consumer kameriņas melnais miljons, bet spogulenes 3-4-5 modeļi katram lielajam ražotājam, un tad vari apsēsties un mierīgi izvēlēties. un arī lažu nav. - Atbildēt
- 19.10.14 12:13 #
-
ar telefoniem nevar, protams, piekrītu, jo vešenes ir nozare kas sen sasniegusi plato.
consumer kameriņas melnais miljons - kuru es kautkā vairs nemanu. Agrāk satiekoties cilvēki viens otram rādīja savus coolpixus, ixusus un powershotus, bet tagad to vietā ir telefons. Arī reklāmās, ko met pastkastē elektronikas veikali, foķegiem pāris lapu vietā tagad atlicina nedaudzas pozīcijas, no kurām kompaktiņi ir labi ja divi. Spogulenes arī sarūk - cilvēki arvien biežāk izvēlas bezspoguļus ar aps-c sensoru, ja nav saskārušies ar ierobežojumiem, kas tiem piemīt. Izmērs un svars tomēr par labu bezspoguļiem, saglabājotiet bildes smukumam.Lasu, ka arī prof. pasaulē vismaz daļēji aizstāj spogulenes ar kompaktākiem risinājumiem, īpaši tur, kur spogulene nav must have. - Atbildēt
- 19.10.14 12:11 #
-
Parasti pajautāju oficiālajam importētājam, kā ir viena vai otra modeļa atgriešanu garantijas laikā, vai pat vēl vienkāršāk - kas ir labākais, ko varu dabūt pas summu, ko esmu gatavs nolikt galdā.
- Atbildēt
- 19.10.14 13:31 #
-
Bija reiz BBC raksts par šo un būtība īsumā tāda, ka viss bija ok līdz tam, kamēr veļasmašīnas bija ļoti dārgas un kvalitatīvas, mūsdienu naudā 1500-2000 eiro. Parādījās lēti ķīnieši un Eiropas ražotāji bija spiesti sākt upurēt kvalitāti. Bet kvalitatīvas joprojām var dabūt, neesmu dzirdējis neko sliktu par, piemēram, Miele.
- Atbildēt
- 19.10.14 18:53 #
-
Meilei arī ir lētais un dārgais gals, kur lētais tiek likts kopā kaut kur ne Vācijā (.
Ar auto tas pats - diezin vai gribētu Eiropas auto, kurš salikts Kaļiņingradā :) - Atbildēt
- 19.10.14 20:08 #
-
savulaik bmw esot izteikušies, ka bijušie zinātniskie darbinieki Kaļiņingradā montējot rūpīgāk par Vācijas turkiem.
- Atbildēt
- 19.10.14 15:04 #
-
Nezinu, nezinu. Pirms mēneša nomainīju savu 19 gadus veco veļas mašīnu, kurai pēc būtības nekas nekaitēja, un, sakarā ar to, ka es esmu baisi slinka organizēt maintenanci, serviss nekad viņas mūžā nebija tai pietuvojies. Pāris reizes atkaļķotājs bija lietots. Nekas īpašs — ražotājs Indesit, modelis 2296XW. Ārā neizmetu, atdevu lietošanai tālāk, jo vienkārši bija apnikusi un skaidrs, ka bija pienācis laiks servisam un tīrīšanai, kaut kā šķita, ka pēc 19 gadu ekspluatācijas tagad saukt izjaucējus būtu dīvaini. Nopirku vietā AEG. Ceru vismaz 15 gadus ar to nodzīvot.
- Atbildēt
- 19.10.14 20:12 #
-
kautkāda indesit vešene, ko mammai nopirku ~1997, skarbajos lauku ciemata apstākļos ar dikten kaļķainu ūdeni un regulāru rūsu no ūdensvadu (gan lokāli filtrētu) - still kickin strong.
mūsu pirmā arī bija indesit, pēc 10 darba gadiem atdevu darba kārtībā. - Atbildēt
- 22.10.14 14:15 #
-
Man kā reiz vajag jaunu vešeni. Mazgājamie kg nav svarīgi, jo drēbes mazgāju pēc krāsām un grādiem, bet ļoti svarīgi ir lai neizcaurumo, neievelk gumijā un lai ir maksimāli sauss. Ik pa laikam nočekoju piedāvājumu, bet neesmu vēl atradusi, ko gribētu pirkt. Vēlamā cena - līdz 650.
- Atbildēt