Comments: |
elementāri - vienā puesē ielai velojosla un sab trans pieturas otrā stāv mašiņas
tas gan nozīmē, ka autiņiem paliks tikai viena josla vienā virzienā - bet tā tas ir visā pasaulē, nu ok, eiropā vecajā ;D
tas ir piezemētāk nekā unknownā entitija piedāvājums izfigačīt no pilsētas visus autiņus ;) nu vot es dzīvoju slokas ielā, mums te ir i normāls trafiks, i tramvaja pieturas abos virzienos, i parkings ielas malās. mūsu mājā ir 20 dzīvokļi, pagalmā ir 8 vietas autiņiem, rajonā ir viena maksas stāvvieta. ko mēs varam darīt ar šādiem dotajiem lielumiem? es jau gribētu gan, lai pa slokas ielas malu ietu velojosla, bet negribētu turēt auto mārupē.
tu darīt nevari neko, bet pārvērst sloķeni par vienvirziena ielu var mierīgi ;D un lūdzu tev tāda stavvieta un tāda velojosla, ka citi varētu tikai apskaust
| From: | watt |
Date: | August 24th, 2010 - 09:57 pm |
---|
| | | (Link) |
|
mans plāns ir gauži vienkāršs: lai Rīgā būtu normāls quality of life, te ir vieta tikai 300'000 iedzīvotājiem. pusei jābrauc prom.
moi ļubimij razmer :) decentralizācija der, fakts.
| From: | watt |
Date: | August 24th, 2010 - 10:09 pm |
---|
| | | (Link) |
|
vienkārši te ir pārāk šauras ieliņas, pārāk blīva apbūve. ja vēl ņem vērā, ka sanāk vidēji ļoti maz m2 uz personu dzīvojamā platība, ir skaidri jāpasaka - Rīgā 700'000 cilvēkiem NAV VIETAS. Rīgai ir a) vai nu pilsētas platībai jābūt 2x lielākai vai nu b) jādzīvo 2x mazāk cilvēkiem.
līdz Jelgavai, piemēram ir tikai 1h ceļš. Varētu būt pat mazāk - uztaisīt lielceļu kur var maukt uz 130 km/h un uztaisītu kautkādu mega tiltu pāri Jaunolainei. Tas pats ar Siguldu - lai no Siguldas līdz Rīgai līdz varētu 30 minūtēs atbraukt. Būtībā Rīgai jāsaplūst ar mazajām apkārtnes pilsētām, caur mega transporta artērijām.
Sākt varētu, pērceļot ministrijas uz Jelgavu, Siguldu. Seaimu - uz Olaini.
jā, nevis pārcelt ministrijas uz torņakalnu :)
Rīgas padomiskais blīvums ir fakts. Dzīvojamā platība galvaspilsētā uz 1 cilvēku ir mazāka kā Rietumeiropā (bet lielāka kā Āzijā :) Bet tad ir jautājums - kā decentralizēties lētāk. Sacelt milzu uz auto balstītus infrastruktūras objektus (kas, kā pierādījies, pārāk bieži VAIRO autobraucēju->satiksmes problēmu skaitu) vai par pāris reizes mazāku naudu uztaisīt normālu dzelzceļa satiksmi (gandriz visu vilciena reisu piestāšanas katrā stacijā līdz Jelgavai sekas ir izsmiekla pilnas 51 minūtes ilgs brauciens) un izskalot smadzenes kaut ceturtajai daļai šoferu, tā mainot priekšstatus par ērtumu, ja reiz citādi Latvijā cilvēki no saviem vāģiem neizkāps.
Es atvainojos, Londonā čo to izskatās dzīvojamā platība uz cilvēku aptuveni trīsreiz mazāka kā Rīgā, un nekas, dzīvo. Ielas centrālās arī kudiš šaurākas, ij neko. Metro, manuprāt, ir draugs.
Papēti http://www.urbanaudit.org/DataAccessed.aspx kā "average living area in m2 per person" Par Londonu datus dabūt gan tur nesanāks. Bet Rīgā nu varbūt ir ap 18m2 uz personu (2004- ap 15) Roterdamā 2004.gadā bija 35, Romā - 34. Man domāt, vien centri izskatās blīvi.
ja drīkst uzprasīt, uz ko balstās aprēķini? un kādi faktori atstāti ceteris paribus?
| From: | watt |
Date: | August 24th, 2010 - 10:14 pm |
---|
| | | (Link) |
|
būtībā, primāri uz ziņām cik ir vidēji uz vienu cilvēku ir dzīvojamā platība eiropā vs Rīgā. bet nu kādi tur aprēķini, vnk paskaties cik Rīgā ir šauras ielas.
oj, waķik, vot nu nevajag - nu pastaigājām pa briseli, esmu bijis delftos un amsterdamā un roterdamā un dažās dānijas pilsētās un londonā arī
nu mūsu ielas ne ar ko neatšķiras no viņu ielām, izņemot ar funkcijām ko šamās nes - tātad 2x2 joslas, sabiedriskais transports, velotransports un vēl sab trans pieturas ar pārkingu - nu nav eiropā tā - vienkārši rīdzinieki ir izlepuši pa padomju laiku, kad mašiņu uz ielu kvadratūru bija praktiski necik ;D
ielas ir jāatslogo no viņu funkcijām - jāpierod pie vienjoslu ielām bez apdzīšanas manevriem, pie riņķveida krustojumiem divdesmit nevis divsimts metru diametrā ;) un tā tālāk - pastaigājam pa veco eiropu un secinam, viss kulē, varam, ja sagribam
| From: | watt |
Date: | August 24th, 2010 - 10:30 pm |
---|
| | | (Link) |
|
| From: | sin |
Date: | August 24th, 2010 - 10:26 pm |
---|
| | | (Link) |
|
es tiešām nesaprotu kur vispār ir problēma tajā situācijā, kāda pašlaik ir.. manuprāt, teju, iģiaļņiks! ja vēl bruģi aizvāktu no centra - Rīga būtu riteņbraukšanas paradīze
vot bruģi neaiztiekam! vieņu kā reizi vajadzētu visā vēsturiskā centra teritorijā!
bruģis tas ir superīgākais, kas rīgai ir
vispār jau piekrītu, bet kā riteņbraucējs pierakstos rindā uz mākslīgajiem zobiem.
lai lieki netraucētu dentistu iesaku apmeklēt vienu padārgu, šozoīdu, bet diezgan interesantu veikalu uz barona ielas - blakus barona centram
tur ir riepas lielākas par padomju doktora dessu ;) nu apmēram uz aci
amerikāņu ričuku veicis, bet riepas un kameras var nopirkt atsevišķi
vot! ja neapmierina MTB riepas, vienmēr ir alternatīvas
mans MTB ar slikiem cauri vecrīgai iet pat ļoti jauki - tas, ka dažviet klājums jāsaremontē tāpat kā kaļķu ielā gan ir fakts, bet bruģa kvalitāti un šarmu tas nemazina
erm, nu man ar šosejnieku jau MTB riepas ņe aļo, nerunājot nemaz par doktordesainām. :)
tā jau nomainīju no pirksta platuma uz divpirkstu platuma, tieši Rīgas trotuāru nobrauktuvju/uzbrauktuvju dēļ.
nu, ok, es saprotu ES - man nopirkt citu felopēdu kā MTB pierms ašpacmit gadiem nebija iespējas
bet tagad taču ir pilsētas feļļas no niderlandes jo lielos vairumos pieejamas
kāpēc braukāt ar bārdas nazi tur, kur motorzāģis ir pieņemamākais līdzeklis
pilsēta nekad nebūs bez uzbrauktuvēm - nobrauktuvēm, bez gājēju trotuāriem, bez tanvaja sliedēm un tā tālāk
kāpēc braukt ar šosejnieku, vai nedod dievs ar treka ričuku, tur kur tas nav piemērots un sūdzēties par grūto likteni? atvaino, nesaprotu ;)
es kā reiz nopirku lietotu pilsētas ričuku ar īstena pilsētas ričuka ratiem un riepām (!) un tagad skatos uz apmalēm pavisam citādi, nekā no mtb ar 26x2.2 un šēroju begemota sentimentus, tas tomēr ir tuvāk tam bārdasnazim, nekā motorzāģim.
tad jāsecina, ka MTB kā rīgas velotirgotāju 99,9% piedāvājums tomēr ir optimālaismūsu apstākļiem ;D un visi kas sūrojas uz bruģi ir vienkārši izvēlējušies ne tos braucamos
par bruģi nesūdzos, bet apmales ar šo ričuku liek man izvēlēties braukt pa brauktuvi, kur ar veco brauktu pa ietvi.
ņemu, vnk, kas ir. velosipēds ir padomjlaika sport-šossee, no brāļa dabūts, kas tagad pa ārzemēm ņemas. :)
bet es jau teicu, ka bruģis man arī patīk. kā velosipēdistam tikai gribās, lai blakus bruģim ir līdzens trotuārs ar labām uzbrauktuvēm.
| |