Petrovichs ([info]petrovichs) rakstīja,
@ 2009-03-30 08:13:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Ūdensceļi visādi
Šorīt radio ziņās stāstīja, ka atkal sarosījušies Daugavas-Dņepras ūdensceļa, tā saucamā "Jaunā zīda ceļa" būvētāji gribētāji. Lai viņiem sokas, kaut arī uzreiz redzu viņu plānā būtisku trūkumu - lielie darbi, izņemot Krustpils, Jēkabpils un Daugavpils aizsprostus un slūžas, būs jāveic ārpus Latvijas un pat Eiropas Savienības robežām. Tas nozīmē, ka liela daļa naudas no būvniecības un arī no ieņēmumiem paliks citiem.
Man ir alternatīvs priekšlikums. Lielupes - Gaujas ūdensceļš. Viens gals varētu būt pie Jelgavas, vai vēl labāk - pie Bauskas, bet otrs - pie Cēsīm vai Valmieras. Jūs teiksiet - bet Latvijā nav kravu plūsmas, ko tur pārvadāt. Taisnība. Nav. Un nemaz nevajag! Ūdensceļa mērķis nav kravu pārvadājumi. Mērķis ir pasažieru pārvadājumi. Lai lielie kruīza kuģi, kuri šodien ienāk tikai Rīgā, izbrauktu skaistu loku pa Latviju. Ar piestātnēm Jelgavā (Jelgavas pils apmeklējums), Bauskā (Bauskas pilsdrupas. Varētu jau kanāla atzaru uztaisīt arī līdz Rundālei, bet būsim reālisti), tad ceļš pagrieztos Vidzemes virzienā. Šķērsojumu ar Daugavu varētu taisīt pie Ogres, kur arī būtu piestātne. Pie tam - šķērsojumu ar Daugavu vajadzēs taisīt divos līmeņos, lai intensīvā satiksme pa abiem ceļiem netraucētu viena otrai. Tālākais ceļš jau būtu uz Valmieru, kaut arī nezinu īsti, ko tur apskatīt. Cēsīs atkal ir pilsdrupas, Siguldā arī, Carnikavā tūristi varētu pamieloties ar nēģiem un doties jūrā.
Arī nosaukums ir jau gatavs - Latvieša sirdij daudz tuvākais "Pareizais Pakulu Ceļš".

:)


(Ierakstīt jaunu komentāru)

izklausās labi
[info]nova
2009-03-30 08:53 (saite)
tas tik būtu jautri, ja pa Gauju palaisto Lielo kruīza kuģi:))PPP kruīza maršruts ekstrēmistiem ar spēkavīru elementiem - iedala visiem virves un lai velk to kuģi:)

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)

Re: izklausās labi
[info]petrovichs
2009-03-30 09:01 (saite)
Neenu, upe drusku jāpadziļina būs. Un dažās vietās jātaisa paceļamie tilti, tuneļi vai augstie tilti :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: izklausās labi
[info]aizliegts_v
2009-03-30 12:05 (saite)
Dažās vietās? Neesi tak tik pieticīgs ;)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: izklausās labi
[info]petrovichs
2009-03-30 12:08 (saite)
...eee... nu, es drusku marketinga terminos izteicos ;-)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]sirdna
2009-03-30 09:13 (saite)
Varbūt apkārt Dievzemītei uzcelt betona sienu un pieliet ūdeni? Automātiski padziļinātos visas upes un Rundāles pilsdrupas varētu aplūkot no laivām ar stikla dibeniem, šausmīgi populāra izklaide sanāks!

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]petrovichs
2009-03-30 09:30 (saite)
Odi dikti savairosies stāvošā ūdenī :(

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]eermaniitis
2009-03-30 09:39 (saite)
tavam ūdensceļam nekas nav jābūvē!

taisam plakandibena kruīzerus - viņu iegrime ļauj ceļot jau tagad un uzņemt ievērojamas tautas masas!

nekas nav jārok nekas nav jāceļ - no Jelgavas ārā jūrā un pāri līcim uz Gauju - tur augšā pa seno koka plostu ceļu

i visas lietas - pasūti kuģus, organizē cilvēkus - vajadzīgos saskaņojumus un atļaujas es dabūšu!

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]nova
2009-03-30 10:02 (saite)
tad jau jautrāk ar plostiem;)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]eermaniitis
2009-03-30 10:11 (saite)
plosti ir dažādi ;) ir rūpnieciskie - priekš koku pludināšanas un ir speciāli paredzēti pasažieru pārvadāšanai - saucas pontonlaivas - tobiuš izveido plostu no metāla mucām, pierīko motorus un virsbūvi, lai varētu pasažierus vadāt

attīsta tik pieklājīgu ātrumu, ka var ar ūdensslēpēm aiz viņiem vizināties ;)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]eermaniitis
2009-03-30 10:47 (saite)
tikko tik atcerējos kuģi "Neibāde" - šams taču arī tai pašā maršrutā darbojās takš ;)

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]petrovichs
2009-03-30 10:54 (saite)
Tas bija jūras maršruts. Kanālam pa iekšzemi būtu savas priekšrocības :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]eermaniitis
2009-03-30 10:56 (saite)
neredzu gan! ahtobuss ātrāk noskrietu, ir lētāks un arī krūmiņos piestāt spēj fleksiblāk!

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]petrovichs
2009-03-30 10:59 (saite)
Toties mazāka iespēja ar ienaidnieka zemūdeni saskrieties :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]eermaniitis
2009-03-30 11:18 (saite)
bet ir otrs idejas attīstības atzars

būvējam gaisa ceļu - DIRIŽABĻI

ir gana lieli, lai iegūtu ah pizģec kādu ievēribu un ahujiķeļna kruta piedāvāt apskatīt visus maršruta objektus apliedojot visas pilis un zvārtes iežus visriņķī nesteidzīgi apkārt ;)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]petrovichs
2009-03-30 11:29 (saite)
- Kак правильно пишется: статосрат или сратостат?
- Пиши лучше - дирижопль! :)

Dirižabļiem ir savas nenoliedzamas priekšrocības, bet ir arī viens milzīgs trūkums - nebūs kanāla rakšanas ar lielu zemes darbu apjomu. Palasi par Panamas kanālu! :))

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]eermaniitis
2009-03-30 11:34 (saite)
toties būs hēlijs, kam piemīt nenoturama tieksme izgaisīties gaisā - nekontrolēti un nenoturami!

zemes darbi agri vai vēlu beigsies, bet hēlijs kā arvien vēl ilgi un dikti izkūpēs un izgaisīsies - ideāls izdevumu postenis peļņas samazināšanas nolūkiem ;)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]petrovichs
2009-03-30 11:51 (saite)
A paralēli tos projektus nevar īstenot? Ja vienā kaut kas bremzējas, otrā var piegāzēt :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]fedrs
2009-03-30 11:38 (saite)
Jaunā žīda ceļš - izklausās pēc jaunas politiskās partijas.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]fedrs
2009-03-30 11:39 (saite)
Ups! Pārskatījos.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]petrovichs
2009-03-30 11:51 (saite)
Nekas, arī nebija slikti :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?