Petrovichs ([info]petrovichs) rakstīja,
@ 2009-03-30 08:13:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Ūdensceļi visādi
Šorīt radio ziņās stāstīja, ka atkal sarosījušies Daugavas-Dņepras ūdensceļa, tā saucamā "Jaunā zīda ceļa" būvētāji gribētāji. Lai viņiem sokas, kaut arī uzreiz redzu viņu plānā būtisku trūkumu - lielie darbi, izņemot Krustpils, Jēkabpils un Daugavpils aizsprostus un slūžas, būs jāveic ārpus Latvijas un pat Eiropas Savienības robežām. Tas nozīmē, ka liela daļa naudas no būvniecības un arī no ieņēmumiem paliks citiem.
Man ir alternatīvs priekšlikums. Lielupes - Gaujas ūdensceļš. Viens gals varētu būt pie Jelgavas, vai vēl labāk - pie Bauskas, bet otrs - pie Cēsīm vai Valmieras. Jūs teiksiet - bet Latvijā nav kravu plūsmas, ko tur pārvadāt. Taisnība. Nav. Un nemaz nevajag! Ūdensceļa mērķis nav kravu pārvadājumi. Mērķis ir pasažieru pārvadājumi. Lai lielie kruīza kuģi, kuri šodien ienāk tikai Rīgā, izbrauktu skaistu loku pa Latviju. Ar piestātnēm Jelgavā (Jelgavas pils apmeklējums), Bauskā (Bauskas pilsdrupas. Varētu jau kanāla atzaru uztaisīt arī līdz Rundālei, bet būsim reālisti), tad ceļš pagrieztos Vidzemes virzienā. Šķērsojumu ar Daugavu varētu taisīt pie Ogres, kur arī būtu piestātne. Pie tam - šķērsojumu ar Daugavu vajadzēs taisīt divos līmeņos, lai intensīvā satiksme pa abiem ceļiem netraucētu viena otrai. Tālākais ceļš jau būtu uz Valmieru, kaut arī nezinu īsti, ko tur apskatīt. Cēsīs atkal ir pilsdrupas, Siguldā arī, Carnikavā tūristi varētu pamieloties ar nēģiem un doties jūrā.
Arī nosaukums ir jau gatavs - Latvieša sirdij daudz tuvākais "Pareizais Pakulu Ceļš".

:)


(Lasīt komentārus) - (Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]eermaniitis
2009-03-30 10:47 (saite)
tikko tik atcerējos kuģi "Neibāde" - šams taču arī tai pašā maršrutā darbojās takš ;)

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]petrovichs
2009-03-30 10:54 (saite)
Tas bija jūras maršruts. Kanālam pa iekšzemi būtu savas priekšrocības :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]eermaniitis
2009-03-30 10:56 (saite)
neredzu gan! ahtobuss ātrāk noskrietu, ir lētāks un arī krūmiņos piestāt spēj fleksiblāk!

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]petrovichs
2009-03-30 10:59 (saite)
Toties mazāka iespēja ar ienaidnieka zemūdeni saskrieties :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]eermaniitis
2009-03-30 11:18 (saite)
bet ir otrs idejas attīstības atzars

būvējam gaisa ceļu - DIRIŽABĻI

ir gana lieli, lai iegūtu ah pizģec kādu ievēribu un ahujiķeļna kruta piedāvāt apskatīt visus maršruta objektus apliedojot visas pilis un zvārtes iežus visriņķī nesteidzīgi apkārt ;)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]petrovichs
2009-03-30 11:29 (saite)
- Kак правильно пишется: статосрат или сратостат?
- Пиши лучше - дирижопль! :)

Dirižabļiem ir savas nenoliedzamas priekšrocības, bet ir arī viens milzīgs trūkums - nebūs kanāla rakšanas ar lielu zemes darbu apjomu. Palasi par Panamas kanālu! :))

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]eermaniitis
2009-03-30 11:34 (saite)
toties būs hēlijs, kam piemīt nenoturama tieksme izgaisīties gaisā - nekontrolēti un nenoturami!

zemes darbi agri vai vēlu beigsies, bet hēlijs kā arvien vēl ilgi un dikti izkūpēs un izgaisīsies - ideāls izdevumu postenis peļņas samazināšanas nolūkiem ;)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]petrovichs
2009-03-30 11:51 (saite)
A paralēli tos projektus nevar īstenot? Ja vienā kaut kas bremzējas, otrā var piegāzēt :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Lasīt komentārus) -

Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?