Ūdensceļi visādi
Šorīt radio ziņās stāstīja, ka atkal sarosījušies Daugavas-Dņepras ūdensceļa, tā saucamā "Jaunā zīda ceļa" būvētāji gribētāji. Lai viņiem sokas, kaut arī uzreiz redzu viņu plānā būtisku trūkumu - lielie darbi, izņemot Krustpils, Jēkabpils un Daugavpils aizsprostus un slūžas, būs jāveic ārpus Latvijas un pat Eiropas Savienības robežām. Tas nozīmē, ka liela daļa naudas no būvniecības un arī no ieņēmumiem paliks citiem.
Man ir alternatīvs priekšlikums. Lielupes - Gaujas ūdensceļš. Viens gals varētu būt pie Jelgavas, vai vēl labāk - pie Bauskas, bet otrs - pie Cēsīm vai Valmieras. Jūs teiksiet - bet Latvijā nav kravu plūsmas, ko tur pārvadāt. Taisnība. Nav. Un nemaz nevajag! Ūdensceļa mērķis nav kravu pārvadājumi. Mērķis ir pasažieru pārvadājumi. Lai lielie kruīza kuģi, kuri šodien ienāk tikai Rīgā, izbrauktu skaistu loku pa Latviju. Ar piestātnēm Jelgavā (Jelgavas pils apmeklējums), Bauskā (Bauskas pilsdrupas. Varētu jau kanāla atzaru uztaisīt arī līdz Rundālei, bet būsim reālisti), tad ceļš pagrieztos Vidzemes virzienā. Šķērsojumu ar Daugavu varētu taisīt pie Ogres, kur arī būtu piestātne. Pie tam - šķērsojumu ar Daugavu vajadzēs taisīt divos līmeņos, lai intensīvā satiksme pa abiem ceļiem netraucētu viena otrai. Tālākais ceļš jau būtu uz Valmieru, kaut arī nezinu īsti, ko tur apskatīt. Cēsīs atkal ir pilsdrupas, Siguldā arī, Carnikavā tūristi varētu pamieloties ar nēģiem un doties jūrā.
Arī nosaukums ir jau gatavs - Latvieša sirdij daudz tuvākais "Pareizais Pakulu Ceļš".
:)