Lacy F

Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
10:00: Vācija
Es nesaprotu Vācijas koronavīrusa ciparus. Vācijā ir 22 364 saslimšanas gadījumi, kas to ierindo 5. vietā pasaulē saslimšanas gadījumu skaita ziņā. 267 gadījumu uz 1 milj. cilvēkiem, kas ir apmēram līdzīgi, kā citām valstīm ap to pozīciju.

BET! Ir tikai 84 nāves gadījumi. Otrs mazākais skaitlis top 5 ir ASV, kur ir 26 892 saslimšanas (81 gad. / 1 milj. cilvēkiem) un 348 nāves. Tātad ASV ir ~4x vairāk nāves nekā Vācijā. Tieši virs Vācijas, 4. vietā ir Spānija ar 25 496 gadījumiem (545 gad. / 1 milj. cilvēkiem) ar 1381 nāves gadījumiem, tātad 1381/84 = 16.5x augstāka mirstība nekā Vācijā,

Vācijā līkne sāka iet augšā 6.-8. martā, kas ir agrāk nekā ASV un Spānijā, kur līknes sāka iet uz augšu 8.-10. martā, tā ka nevarētu būt, ka Vācijā viņi visi ir agrīnā slimības stadijā un smagie simptomi vēl nav attīstījušies.

Kādam ir kādas idejas, kas viņiem tur notiek? Protams, gribētos ticēt/cerēt, ka Vācieši ir atraduši ārstēšanas eliksīru, bet varbūt vnk nereģistrē nāves, kā radušās no covid-19?

Comments

[User Picture]
From:[info]kihelkonna
Date:22. Marts 2020 - 11:16
(Link)
kad palasīju sociālos tīklus, likās diezgan skaidrs. vācijā viegli var dabūt slimības lapas un cilvēki skrien pie ārsta ar pirmo puņķi vai vienkārši ar to, ka darbā stress vai gribas atpūsties vai apciemot radiniekus. attiecīgi viņi droši vien veic ļoti daudz analīžu cilvēkiem, kas nav stipri slimi.

spānijā esot gluži otrādi - analīzes noņem tikai tiem, kas ir tik smagā stāvoklī, lai viņus vestu uz slimnīcu. uz viegli slimiem vai kontaktpersonām nav jaudas.

droši vien mirušo skaits ir konstatne, pēc kuras vari izrēķināt, cik būtu vīrusu nēsātāju spānijā, ja viņi taisītu tikpat daudz analīžu kā vācij.
[User Picture]
From:[info]panacea
Date:22. Marts 2020 - 11:58
(Link)
Hmm, bet es tagad skatos uz datiem par testu skaitu uz 1 milj. iedzīvotāju:

https://ourworldindata.org/covid-testing


Dienvidkoreja: 6,148.4 testi uz 1 milj. cilvēkiem

Miršanas uz katru inficēto: 104 / 8,897 = 0.012 = 1.2%


Austrālija: 4,473 testi uz 1 milj. cilvēkiem

Miršanas uz katru inficēto: 7 / 1,286 = 0,005 = 0.5%


Kanāda: 3,389.7 testi uz 1 milj. cilvēkiem

Miršanas uz katru inficēto: 19 / 1,286 = 0,014 = 1.4%

Nav saprotams, kāpēc AUS tik ļoti atšķirās no pārējām valstīm un kāpēc Kanādā, kur tiek veikti 2x mazāk testi nekā Dienvidkorejā ir vienāds mirstības rādītājs, ja varētu pieņemt, ka tieši testēšanai ir nozīme.

Vācija ir aiz Kanādas ar 2,023.3 testi uz 1 milj. cilvēkiem

Bet miršanas uz katru inficēto: 84/22 364 = 0,00375 = 0.38%

Sou, lai gan Vācijā veic uz pusi mazāk testu uz galviņas nekā Austrālijā, miršanas rādītājs ir zemāks nekā Austrālijā. Hm hm.

Salīdzinājumam:

UK: 959.7 testi uz 1 milj. cilvēkiem (~2 mazāk nekā Vācija)

Miršanas uz katru inficēto: 233 / 5,018 = 0,04 = 4%, tātad, lai gan testi tiek veikti tikai 2x mazāk nekā Vācijā, UK mirst 10x vairāk cilvēku.


Ai mīn, visas šīs ir attīstītas valstis, ar pieejamu medaprūpi, Vācijā median age ir 3. vieta pasaulē aiz Monako un Japānas, pat priekšā Itālijai. https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_median_age
[User Picture]
From:[info]kihelkonna
Date:22. Marts 2020 - 12:35
(Link)
nezinu neko par kanādu. viss varētu būt atkarīgs no konkrētās valsts testēšanas paradumiem un statistikas sistēmas (šur tur nosmakušos ierakstot kā no sirds slimībām mirušus).

salīdzinot ailītes, ne to vien var dabūt. ķīnā jaunie gadījumi/nāves ir 46/6, bet jaunie gadījumi ir no šodienas, bet nāves varbūt no tiem, kas saslima pirms nēneša. tie jaunie gadījumi droši vien nemirs un smagi neslimos. jo tie gandrīz visi esot ceļotāji, tātad nav kritiski slimi vai galīgi veci.

es uzskatu, ka vienīgā vērā ņemamā statistika ir no princess diamond. tur visus notestēja vairākkārt, neviens pats asimptomātiskais gadījums nenoslēpās.

turklāt visi pie pirmās vajadzības saņēma labāko medicīnisko palīdzību.

kad pirmie pāris cilvēki nomira, alternatīvi apdāvināti cilvēki sāka klaigāt "re kā, mirst tikai 0.2%".

bet viens nomira pirms pāris dienām, viens pirms nedēļas, un 15 vēl aizvien ir smagā stāvoklī, un sazinkas vēl tur būs. kaut gan cilvēki sen vairs nesēž uz tā kuģa.
[User Picture]
From:[info]kihelkonna
Date:22. Marts 2020 - 11:19
(Link)
par ameriku savukārt baumo, ka viņiem ir tik dīvaina veselības aprūpes sistēma, ka daudzi nav apdrošināti un iešana pie ārsta ir traki dārga, un sazinkas tur ar veselības aprūpi notiek, vairums varētu neoficiāli slimot un mirt pa kaktiem.
[User Picture]
From:[info]panacea
Date:22. Marts 2020 - 11:24
(Link)
ASV bija arī baigais klasterfaks ar testiem - sākumā uztaisīja nepareizu testu.
[User Picture]
From:[info]kihelkonna
Date:22. Marts 2020 - 11:28
(Link)
un vēl plus agrākā Trampa attiekme, ka tas jau nekas nav. tātad nenopūlējās ar ieceļotāju un kontaktpersonu un vieglo simptomu testēšanu.
From:[info]mtldd
Date:22. Marts 2020 - 11:37
(Link)
vecu cilvēku īpatsvars saslimušo vidū varbūt tur ir zemāks? ja godīgi, es brīnos, cik maz statistikas ir detalizētāka un izkāpj ārpus "saslimušie un mirušie" skaitļiem
[User Picture]
From:[info]green_boulevard
Date:22. Marts 2020 - 11:47
(Link)
Tas ir atkarīgs no saslimušajiem. Covid pats par sevi nav nāvīgs, bet atkarīgs no tā cik ātri atklāj, vai ir papildu slimības un no cilvēka imūnsistēmas. Varbūt Vācijā ir daudz mazāk saslimušo senioru un ir daudz vairāk ierobežota slimības izplatība neaizsargāto vidū (tas arī par to, ka agrāk sāka iet uz augšu līkne.)
Es nezinu vai saprotami izteicu savu ideju, bet nu... datiem noteikti var ticēt, kaut gan vienmēr ir skaits saslimušo un mirušo, ko mēs nekad tā arī neuzzināsim, jo cilvēki nav ziņojuši ārstam/saņēmuši testu/utt
[User Picture]
From:[info]panacea
Date:22. Marts 2020 - 12:01
(Link)
Es nezinu, man palika iespaids, ka Vācijā soc. dzīve tika aizliegta vēlāk nekā citur, neradās iespaids, ka seniori kaut kā tiktu sargāti.
[User Picture]
From:[info]smille
Date:22. Marts 2020 - 12:08
(Link)
Es prātoju par smēķētājiem (vismaz ilgstošiem), vai nav tā, ka Spānijā un Itālijā to ir daudz vairāk? Bet nez vai TIK daudz vairāk. Drīzāk tas ir statistikas (testēšanas) jautājums, kas esot problēma arī ar parasto gripu, ja salīdzina statistiku pa valstīm - ja nomirst no gripas izraisītām komplikācijām, ko ieraksta nāves iemeslā, gripu vai komplikācijas slimību.
Tas par nāves iemesliem. Otrs ir saslimušo skaits. Es zinu, ka, ja mēs ģimenē saslimsim un pa vienkāršo, mēs neskriesim pie ārsta, mums ar ģimenes dr komunkācija ļoti veiksmīgi notiek pa epastiem vai steidzamības gadījumā sms vai sazvanoties. Attiecīgi statistikā nenonāktu, jo nebūtu analīzes.
[User Picture]
From:[info]smille
Date:22. Marts 2020 - 12:15
(Link)
Ok, tad mani stereotipi ir pilnīgi greizi :D
[User Picture]
From:[info]kisswithafist
Date:22. Marts 2020 - 12:24
(Link)
Es nezināju, ka Latvijā pīpē vairāk par Spāniju :D
[User Picture]
From:[info]panacea
Date:22. Marts 2020 - 12:27
(Link)
Nja, es arī citu izskaidrojumu pagaidām nespēju rast, kā to, ka vācieši, iespējams, kaut ko savādāku dara ar nāves cēloņu noteikšanu.
[User Picture]
From:[info]kisswithafist
Date:22. Marts 2020 - 12:09
(Link)
nez, ordnung muss sein un viņi kaut kā labāk organizē ārstēšanu?
[User Picture]
From:[info]panacea
Date:22. Marts 2020 - 12:26
(Link)
Well, bet problēma ir tajā, ka nav specifiskas ārstēšanas. Nu labi, ventilatori palīdz, bet teiksim, Kanādā tiek veiktas 1.5 x vairāk testēšanas nekā Vācijā (sou pieņemsim, ka atklāj arī vieglos gadījumus). Saslimuši ir 1,286, nomiruši ir 19, līdz ar to pieņemsim, ka ventilatoru pietiek. Kanādas median age ir 29. vieta pasaulē pret Vācijas 3. vietu, tāpēc pieņemsim, ka vecums te nepričom, bet ar visu to, Kanādā mirstība ir 1.4%, kamēr Vācijā ~4x mazāka ar 0.38%
[User Picture]
From:[info]kisswithafist
Date:22. Marts 2020 - 12:34
(Link)
Jā, specifiskas ārstēšanas nav, bet varbūt nez, cits protokols – norobežo ātrāk, ātrāk sāk ventilēt vai vēl kaut ko tādu? Hbz
[User Picture]
From:[info]panacea
Date:22. Marts 2020 - 14:59
(Link)
Njā, mož arī, lai gan gribētos ticēt/cerēt, ka, ja vāciešiem būtu slepenās gudrības, kā vairākkārtīgi pazemināt mirstību ar vienkāršām protokola izmaiņām, viņi ar tām tomēr padalītos.
[User Picture]
From:[info]kihelkonna
Date:22. Marts 2020 - 12:44
(Link)
nu bet iztēlojies gadījumu, kad varbūt Kanādā ir piecreiz vairāk inficēto nekā vācijā. tādā gadījumā pie vienāda testu skaita kanādā mirstībai jābūt augstākai. un tai jākļūst augstākai, jo šis liecina, ka viņi sen vairs neanalizē kontaktpersonas.

tu kaut kā rēķini mirstību no testu skaita, bet, manuprāt, jēga ir mirstībai no inficēto skaita. dažās valstīs ar testiem parāda inficēto skaitu, citās - nē.
[User Picture]
From:[info]panacea
Date:22. Marts 2020 - 14:43
(Link)
Nukā, bet problēma jau ir tajā, ka nesaprotama ir Vācijas ļoti zemā mirstība no inficēto skaita. Kanādā mirstība ir 1.4%, kamēr Vācijā ~4x mazāka ar 0.38% no inficēto skaita.

Kāpēc dažās valstīs testi parāda, bet citās neparāda inficēto skaitu?

Pēc pēdējiem pieejamajiem datiem:

Kanādā 20. martā veikti 113,121 testi, atklāti 1087 saslimušo 113,121 / 1087 = 104. Tātad veicot katrus 104 testus tiek atklāts 1 saslimušais.

Vācijā 15. martā veikti 167,000 testi, atklāti 5813 saslimušo 167,000 / 5813 = 29. Tātad veicot katrus 29 testus tiek atklāts 1 saslimušais.

Sou, if anything, izskatās, ka Vācija veic tēmētākus testus, jo viņiem izdodas atklāt tik daudz saslimušos. Parasti tēmētāka testēšana tiek saistīta ar smagāku gadījumu testēšanu, kas, savukārt, tiek saistīta ar lielāku mirstību. Bet tie Vācijas atklātie tāpat mirst mazāk nekā Kanādā.
[User Picture]
From:[info]snorke
Date:22. Marts 2020 - 18:13
(Link)
vacijaa esot loti laba medicinas sistema (nu, pazinjas mediki vacijaa taa domaa, bet kas reali vinus arste, ta ka nav pilnigas baumas)
[User Picture]
From:[info]dejavu
Date:23. Marts 2020 - 01:28
(Link)
Tam es no personīgās pieredzes piekrītu.
Ja es subjektīvi salīdzinu medicīnas sistēmas Itālijā un Vācijā, tad Vācijas man likās labāka... Tiesa Itālijā es padzīvoju jau labu laiku atpakaļ, Vācijā nesenāk.

Bet pie liela skaita pacientu jebkurai sistēmai būs pamatīgas grūtības...
[User Picture]
From:[info]heda
Date:22. Marts 2020 - 19:16
(Link)
Vācijā netestējot Corona pēc nāves, ja kāds mājās nosmok neviens neuzzinās, vai tas bija Corona. Itālijā testējot arī post mortem.
[User Picture]
From:[info]kihelkonna
Date:22. Marts 2020 - 20:10
(Link)
jā.
https://www.theguardian.com/world/2020/mar/22/germany-low-coronavirus-mortality-rate-puzzles-experts

Unlike in Italy, there is currently no widespread postmortem testing for the novel coronavirus in Germany. The RKI says those who were not tested for Covid-19 in their lifetime but are suspected to have been infected with the virus “can” be tested after death, but in Germany’s decentralised health system this is not yet a routine practice.
[User Picture]
From:[info]kihelkonna
Date:23. Marts 2020 - 07:26
(Link)
(man te vēl gugle stāv vaļā, ielūrēju)

https://www.ft.com/content/c0755b30-69bb-11ea-800d-da70cff6e4d3

Indeed, one notable feature of the coronavirus outbreak in Germany so far is the high number of relatively young patients: according to data from the Robert Koch Institute, more than 80 per cent of all people infected with the coronavirus are younger than 60.

“Especially at the beginning of the outbreak in Germany we saw many cases connected to people returning from skiing trips and similar holidays,” said Matthias Stoll, a professor of medicine at the University of Hanover. “These are predominantly people who are younger than 80 and who are fit enough to ski or engage in similar activities. Their risk of dying is comparatively low.”


[User Picture]
From:[info]kihelkonna
Date:23. Marts 2020 - 07:27
(Link)
un te redzam arī slēpošanas svarīgo lomu vīrusa izplatībai dažās valstīs. slēpotāji paši neslimo, viņi ir nēsātāji.
Powered by Sviesta Ciba