Otrdiena, 2025. gada 4. marts
06:23  formica pukstēja: Casus belli
https://nypost.com/wp-content/uploads/sites/2/2025/03/britains-king-charles-iii-ukraines-99579712.jpg

https://youtu.be/KS8rneA7cWY?t=1125


https://youtu.be/zWqBHZNHxEQ?t=1303
https://www.businessinsider.com/keir-starmer-mentored-barack-obama-uk-election-new-prime-minister-2024-7
https://redstate.com/bobhoge/2025/03/01/former-obama-advisor-susan-rice-shows-where-her-loyalties-lieclaims-zelensky-meltdown-was-a-setup-n2186151
https://truthovernews.org/p/obamas-shadow-the-deep-state-and
https://youtu.be/GtIj2sGppDs?t=1515
https://youtu.be/qlO29APFGV4?t=2484

#WarParty
#OperationFireplace
#DeepBarack
Pirmdiena, 2025. gada 3. marts
basta
22:55  basta pukstēja:
1 sek.
ctulhu
23:22  ctulhu pukstēja: Viss kas jāzina
par tā saucamajiem dzīvnieku tiesību aktīvistiem ir aprakstīts jau 40 gadus atpakaļ Artūra Heilija romānā "Stiprās zāles"
zazis
22:09  zazis pukstēja: Bēdīgi.
Skatoties, kas notiek valstī, kas izsniedz "oskarus", kaut kā nespēju priecāties par to, ka viens brauc uz Latviju.
mapats
20:10  mapats pukstēja:
mapats
19:49  mapats pukstēja:
Saņemt balvu no pedowudas nozīmē, ka filmā iekļauts daudz wokistu mēslu. Neredzu jēgu skatīties.
https://youtu.be/Q-5GqddudLk

#CoalitionOfTheWilling
#corruptorcupine


https://truthsocial.com/@realDonaldTrump/posts/114098542644386176

#WithdrawalOfTroops
zintish (zin)
18:23  zin pukstēja:
mazs sīkumiņš.
man ļoti patīk, kā izskatās oskars kaķa ķepās attēlā uz ceremonijas skatuves :)
17:00  formica pukstēja: Aazha kaaja
https://substack.com/home/post/p-158290710

https://youtu.be/tO7bhSRGhoI

___

https://alexkrainer.substack.com/p/ukraine-rare-earths-deal-the-empires

#AlexKrainer
f
17:34  f pukstēja:
es tiešām domāju, ka straume oskaru nedabūs. nevis tāpēc, ka nebūtu pelnījuši, bet tāpēc, ka tas ir oskars, un tā ir amerika, un nav īsti pēc viņu drēbes. tāpēc, septiņos no rīta atverot ziņas, un kā pirmo ziņu redzot, ka oskars ir, man bija ļoti, ļoti patīkams pārsteigums un visu dienu drusciņ pacilāti, tiklīdz to atcerējos, tā, it kā pati būtu roku pielikusi. tāpat kā ar hokeja bronzu, - kuram gan vairs rūp tie citi oskari šogad!
ctulhu
11:44  ctulhu pukstēja: Un protams
kultūra var palīdzēt progresam, par to jau neviens nestrīdas

https://www.delfi.lv/kultura/52862727/screen/120063334/straume-triumfe-un-sanem-oskaru-ka-labaka-animacijas-filma
ctulhu
https://jauns.lv/raksts/arzemes/643310-planeta-vistragiskako-draudu-prieksa-kapec-ceribu-uz-situacijas-uzlabosanos-ir-maz

Redzams ka šiem labi uzkāpts uz astes.

Tikai viens ieteikums - saprast ka nevis problēma ir iedomāta bet kreiso zaļo ieteiktie risinājumi ir iedomāti. Strauja kodolenerģētikas attīstība ir tas kas apturēs atmosfēras piesārņošanu ar CO2. Tā ir pati lielākā šaurā vieta - nomainīt TEC ar AES visur. Nākamais - izstrādāt vēl ietilpīgākus un kompaktākus akumulatorus. Bet visa šī oglekļa pēdu rēķināšana, kvotošanās, regulējumi - forget it.

Šitas ir elementāri skaidrs katram kurš saprot kā darbojas enerģijas iegūšana un kur ir problēma ar atmosfēru.

Vēlreiz: tev ir tas kamā tu investē.

Ja tu investē atomenerģētikā - tev ir daudz tīras enerģijas.
Ja tu investē taupīšanā un sociālā cirkā - tev ir maz enerģijas un daudz plakātu.
zintish (zin)
02:55  zin pukstēja:
gz kaķim
Svētdiena, 2025. gada 2. marts
basta
22:55  basta pukstēja:
Braucot mājās no skolas, šoreiz bērniem uzliku paklausīties Roots. Ļooooti sen nebiju klausījies, lieliskis ieraksts. Bija sajūta, ka sēžu baltā '84 gada Ford Escort un mazliet pretojos vēlmei attaisīt logus un uzgriezt vēl skaļāk.


(Maksis tagad ir putinistu lohs)

P.s. es jau neko, bet te rakstīts, ka Roots tikai izdots pirms 29 gadiem:
https://en.wikipedia.org/wiki/Roots_%28Sepultura_album%29?wprov=sfla1
https://t.me/ZeRada1/23946

https://youtu.be/xqbyF2eczcU

#OurFuture
#NewShinyObject
black_robin
20:10  black_robin pukstēja:
Man nepatīk apzīmējums 'solo vecāki', kas ir kļuvis par politkorekto versiju agrākā 'vientuļā māte/tēvs' vietā. Es saprotu, ka nodoms ir bijis labs - ja vecāks ir viens, tas varbūt nenozīmē, ka vecāks ir tiešām vientuļš vai arī, ka ar vecāku kaut kas nav psiholoģiski kārtībā vai, ka vecāks nav spējīgs parūpēties par savu atvasi un, ka viņiem nevar būt laba un pilnvērtīga dzīve. Tai pat laikā, divi vecāki bērnam ir labāk nekā viens - jā, var būt visādi izņēmumi, bet..tie ir izņēmumi. Nomainot 'vientuļš' ar 'solo' tiek izmainīts vēstījums, ka, atšķirībā no 'vientuļā', kam ir izteikti negatīva konotācija, 'solo' ir kaut kas pozitīvs un labs, kaut kas līdzvērtīgs diviem, bet tā nav. Abi attiecību veidi nav līdzvērtīgi - tie nav arī nosodāmi, bet nav līdzvērtīgi. Un, manuprāt, nav īsti pareizi nomainīt vārdu, lai padarītu par pozitīvu kaut ko, kas tāds nav.
Pirms pār mani gāžas pārmetumi, man šīs lietas nav svešas, es augu ģimenē ar vienu vecāku un pēdējais, ko manai mammai toreiz vajadzētu, būtu, lai kāds viņu no 'vientuļās' pārsauc par 'solo', lai neaizvainotu viņas jūtas.
black_robin
18:44  black_robin pukstēja:
black_robin
18:40  black_robin pukstēja:
mapats
20:08  mapats pukstēja:
Elektrobusus lādē ar dīzeļa ģeneratoriem. Vācija, Austrija?

Pierādījums - https://video.twimg.com/ext_tw_video/1895987579956445184/pu/vid/avc1/480x848/gzobhRgn03QGLC-j.mp4

Nav jau pirmā reize, kad šādi video parādās un tiek cibā atrādīti. Bet nu šķirojiet jā un kukaiņus ar ēdiet, jo TĀ VAJAG, neuzdrīksties apšaubīt. Netici man, pajautā, ēē, a kam vispār varētu pajautāt. Ne jau Alexam Jonsam :), vai ne.
17:17  juvenal pukstēja:
Pa ilgiem laikiem beidzot biju kino un noskatījos Konklāvu. Lasu arī grāmatu un tajā biju ticis līdz pirmās balsošanas dienas beigām.

Lielais skats. Viduslaikos disputi par universālijām bija centrālā filosofijas tēma. Vai idejas (koncepti) ir dotas (piem., Dieva radīšanas plānā) - reālistu skats (Aristotelis, dominikāņi), vai arī idejas rodas līdz ar vārdiem, kuras valodīgi prasmīgas būtnes pieškir saviem vērojumiem - nominālistu skats (Platons, franciskāņi; bet piesardzību, jo A.I. ir franciskāņu terciāriete, bet viņa ir stingri Aristoteļa-Toma-reālistu pusē). Tam ir arī ētiskas sekas - vai būtnei ir jādzīvo tā, kā to prasa ideja, pēc kuras līdzības būtne ir radīta? Un vai nevar rasties jaunas būtnes līdz ar jaunu ideju (kā to rāda Wolfrāma universu attīstība)?

Mūsdienās šis disputs turpinās, un kā jebkura pietiekoši formāla lieta, tas ir reducējies uz piemēru un kontrpiemēru izpēti. Un, visinteresantākie gadījumi, kas arī uzrunā vispersoniskāk, ir 6. baušļa matērijas piemēri. Tāpēc galīgi nav nekas slikts vai prasts tas, ka mūsdienu sabiedrība satraucas vairāk par gejiem un transpersonām, nekā par eņģeļiem un grifiem. Diskusija tomēr ir par to pašu.

Arī MI ir šī diskusijas turpinājums - vai izmantojam pārraudzītu mašīnmācīšanu ar predefinētiem konceptiem, vai arī konceptiem ļaujam atklāties pašpārraudzītā mašīnmācīšanā.

Un filmas ideja tad bija arī par to: godīgs, ticīgs cilvēks, kas piedzimis "nepareizā" ādā un grauj iepriekšnoteiktu ideju robežas, labticīgi seko mācībai un tiek pieņemts gan no "gaišo spēku puses", gan no tautas puses (pēdējā aina, kurā dekāns dzird pūļa sajūsmu).

Cik šis stāsts ir ticams un vērtīgs? Aspekti ir:

1) filma parādīja konservatīvo un liberāļu pretnostatījumu un tāds patiešām ir. Piem. Rynne grāmatā par II Vatikāna koncilu tās cīņas ir minētas vai par katru koncila dokumentu. Par latīņu valodu vs. tautas valodu un par tradicionālo liturģiju vs atvērtību. Par centrālo pāvesta varu vs. bīskapu tiesībām (kuras liberāļiem ir svarīgas, lai varētu savus jautājumus virzīt vismaz lokāli). Par vienīgo patiesību un pestīšanu vs. pestīšanu caur citu ticību ceļu (jā, jā, tas patiešām ir pieļauts!). Un tad - pēc šīm lielajām lietām - diskusijas var piezemēties arī 6. baušļa konkrētībā.

2) Tomēr Baznīcas dalījums konservatīvos/liberāļos un laicīgās pasaules dalījums ir ārkārtīgi atškirīgs. Baznīca ir ārkārtīgi humāna un ir par nabadzīgo, darba cilvēku, migrantu, minoritāšu aizstāvību un to atbalsta gan liberāli, gan konservatīvi pāvesti. Piem., Caritas in Veritate tapa tieši Benedikta XVI laikā. Un tāpāt sociālās enciklikas pirms viņa, par kurām Mežvinskis tagad tik daudz raksta. Protams, Baznīcā ir izņēmumi un samērā lielas konservatīvo grupas ir par nežēlīgu brīvo tirgu, par zelta standartu, sociālo sistēmu izbeigšanu, utt. Laicīga pasaulē liberāļi parasti par BLM=(ALM-sociāli_ekonomiskās_tiesības) un mūsdienu konservatīvo-populistu koalīcija tomēr virzās uz ALM, kas ietver sevī arī strādājošo sociālos jautājumus. Redzēs gan, kas no tā sanāks.

Tāpēc, ja wokes gribētu identificēties ar filmas liberāļiem, tad to darīt var, bet īsti patiesi tas nebūtu, jo wokes tomēr ir nežēlīgas biznesu kalpones, kas būtībā ir par ekspluatāciju ignorējot darba cilvēku sociāli-ekonomiskos jautājumus. Piemēram, cik daudz wokes aizstāv Globālos Dienvidus. Necik! Nu re!

3) Filma nebija īsti godīga, jo visādus pārkāpumus atrada tikai un vienīgi konservatīvo pusē, bet liberāļi bija gaiši kā eņģeļi. Bet, škiet, tas tomēr arī atbilst realitātei. Bet varbūt tādai realitātei, kurā liberāļi šad un tad nododas panteistiskām mistērijām un nemaz nesajūt tās kā grēku, jo sirdī un savos spriesumos tās arī neuzskata par grēku. Grāmatā gan dekāns Lomelli bija parādīts kā caurcaurēm škīsts cilvēks.

4) Filmas un grāmatas stāsts ir vairāk izklaidējošs un mazāk literārs pētījums garu dzīvē. Filma un grāmata liberāļu un konservatīvo pozīcijas rāda kā akmenī iecirstas un nemainīgas. Dzīvē droši vien katram ir savas ceļš un dzīves gudrība, kas viņu ir novedusi vienā vai otrā nometnē un ne vienmēr šī piederība ir skaidra, nemainīga, izsāpēti pabeigta un bez šaubām. Un tieši šīs nianses laikam ir tās, kas rada literatūru. Bet arī bez šīm augstakām matērijām, grāmat ir ļoti labs stāsts. Daudz trāpīgu novērojumu, cilvēcisku, tēlus bagātinošu detaļu, daudz emociju, domu, izlemšanu.

5) Grāmatu lasot var iedomās izstaigāt reālo Vatikānu (precīzāk, tā Austrumu malu), redzēt, ka kardināli patiešām tērpjas "scarlet" krāsā un nevis tumšākos toņos (kā filmā). Arī kāpnes un plafoni no citām laicīgajām pilīm filmas ainās bija zināmā mērā traucējoši. Vatikāna reālijas ir tik būtiski ieaustas vēsturē, ka aizstāt tās īsti nevar.

Vai šāds stāsts varētu patiešām dzīvē notikt? Man liekas, ka varēu. Tikai filma laikam finālu parādīja kā nebinaritātes uzvaru. Bet reālā dzīvē Baznīcā Inocenta ievēlēšana būtu karitātes un žēlsirdības uzvara un tam gandrīz vai nebūtu nekādas nozīmes, ka to īsteno nebināra persona. Un šādas fināla pavērsiens būtu nepatīkams un nederīgs gan wokēm, gan arī Oskaru kūrētājiem. Un (lasījis neesmu) to droši vien izlaistu arī īstie recenzenti no saviem sacerējumiem.

Kopumā man filma nepatika un arī pati fabula ne visai. Daudz interesantāk būtu bijis skatīties stāstu, kurš nav centrēts ap nebināritātes jautājumu. Vairāk par teoloģiskām tēmām. Tieši tāpēc "Jaunais pāvests", "Divi pāvesti" vai arī jebkura Netflix šausmene ar katoļu eksorcistu dalību ir krietni interesantākā. Lai gan, jāatzīst, ja filmā būtu nevis nebināra persona, bet SAS vīrietis, tad tā man patiktu.

---
Citās ziņās. Kreisie esot satraukušies, ka Amazon Bezos no Washington Post esot izmetis jebkuru brīvā tirgus un personisko brīvību kritiku. Vai brīvais tirgus ir labs? Uz šo var meklēt jautājumu zinātnes taisīšanas kontekstā.

Bezos prāt (kā es to iedomējos) - publiskai zinātnei ir jābūt minimālai un tās augļiem ir jābūt visiem pieejamiem. Īstā zinātne lai top uzņēmumu R&D laboratorijās un šī zinātne ir vai nu slepena (kā Tesla vai daļēji Amazon) vai arī izpausta tikai caur gataviem patentiem un to pavadošiem rakstiem.

Man šis kaut kā nepatīk. Man liekas, ka tieši fundamentālā zinātne ir visgrūtākā, prasa visvairāk jaunas domāšanas un tieši tā ir vismazāk atalgota. Man tas neliekas godīgi. Bet brīvā tirgus pieeja saka, ka tas esot OK.