meness_berns ([info]meness_berns) rakstīja,
@ 2015-09-17 10:59:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
---
Visi pārmet žurnālistikai dziļu krīzi, bet vajadzētu tomēr vienreiz skaidri pateikt, ka PR ir galvenais deģenerāts Latvijas komunikācijas telpā.

Piemēram tāda Marta Kive ir sākusi piesūtīt medijiem pēdējā laikā relīzes, kuru mērķis ir slavināt, cik laba izglītība ir biznesa augstskolā "Turība" un šajā relīžu ciklā tiek izrādīti dažādi daudz ko dzīvē sasnieguši "Turības" absolventi. Starp minētajiem epasta vēstulēm ir, piemēram, ar tādiem "subject":

Dziedātāja Diāna Moon: Latvijā ar mūziku nevar kļūt bagāts!

Eksperta viedoklis- Vivita Morusa: apģērba izvēle ietekmē bērna personību

Eksperta viedoklis - Dailes teātra reklāmas vadītāja Elīna Grāve: Dailes teātris iet kvalitātes virzienā


(Lasīt komentārus) - (Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]barbala
2015-09-17 11:27 (saite)
Uzmācīgs un sūdīgs PR ir mūžīgs un visuresošs, tas aiz izmisuma.

Tomēr gribētos ticēt, ka žurnālistu un jo īpaši redaktoru, galveno redaktoru spēja un loma ir nesēdēt relīžu ienākošajā kastītē par tām pamatoti ierēcot,
bet rakt tēmu par to, kas ir/būs aktuāls sabiedrībai, neskatoties uz Diānas Moon relīžu pārsvaru pār "kārtējā Junkera sanāksme beidzas bez rezultātiem."
Kādā ekonomikas un alkatības augšupejas, bet kritiskās domāšanas un veselā saprāta lejupejas brīdī izstrādājās princips, ka "saturs pie mums atnāk pats". un tagad ir tieši tā, kā ir.

Nekā personiska, paties, taču pašu (īpašnieku/redakciju) rokām vien šis ir izrakts, vajadzībā pēc svētā klikšķa uz sūdrakstiņa par daiļaviņām/nāciju šokā,
lai pārpublicētu arī Dailes teātra relīzes vai visu pārējo.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]meness_berns
2015-09-17 12:09 (saite)
Vēl viens spēlētājs šajā informācijas aprites ciklā ir auditorija. Esmu ievērojis, ka ļoti bieži pat šķietami medijpratīgs un gudrs lasītājs ignorē to, ka kāda medija top-ziņu dienaskārtībā konkrētajā dienā ir sociāli atbildīgi analītiski gabali par starptautisko stāvokli, politiku, ekonomiku, kultūru, bet pamanās mērķtiecīgi uzreiz doties uz pigoru sadaļām, lai izvilktu no zemākā plaukta kādu sviesta gabalu un varētu triumfāli brēkāt "re, re, kādi tie mediji stulbi, par Kardašjanas dibenu VIEN TIKAI raksta!" Domāju, ka tas ir no kaut kādiem kompleksiem, ka cilvēks nejūtas gana "inteliģents" un tāpēc ik dienas jāuzpulē sava inteliģence ar selektīvu pašausmināšanos par "trulajiem medijiem".

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]barbala
2015-09-17 12:35 (saite)
Es lieliski saprotu Tavu pieņēmumu un tā ir medaļas viena puse, kuru pamatoti aizstāvi, jo/jo/jo.

Bēda vien tā, ka lielākoties sociāli atbildīgie, analītiskie raksti par kultūru un starptautisko stāvokli ir vai nu ziņu aģentūru pārpublicējumi, papildinājumi vai citu mediju, partneru veidotais saturs, tātad- pieejams arī citos kanālos.

Bez mazākā personiskā uzbrauciena, man liekas, ka visvairāk nopucētie Delfu redakcijas oriģināldarbi ir Skatā vai visi tie, kur itinkā atvelkat mūļus pret patērētājsabiedrības stulbumu, nu tur, "izsmējīgās selfiju karalienes", etc. Tur, nezkāpēc, jūt piesēdienu, bet par provi, biznesa sadaļā šāda piepūle manīta nav.

Nu tā, uz aci, cik no ikdienas publicējumiem šeit: http://www.delfi.lv/news/national/politics/
vai
http://www.delfi.lv/news/world/other/ ir ar redakcijas vai žurnālista papildus pievienoto vērtību, lielāku par iepriekšējo atsauču pievienošanu vai bildes nomaiņu?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]meness_berns
2015-09-17 12:49 (saite)
Jā un nē. Bet sīkāk par to ne te.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]barbala
2015-09-17 12:52 (saite)
labi. viendien. :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Lasīt komentārus) -

Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?