Martins ([info]mat) rakstīja,
@ 2007-09-18 22:06:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Entry tags:pardomas

Vakar baigi aizdomājos, ka Latvijā visaliela daļa izglītības sitēmas ir pilnīgs absurds. Mēs jau tā esam maza valsts, bet nav pat izveidotas normālas skola(-as), kur savākt talantīgos bērnus, jo normālās skolās ar viņiem vienkārši nenodarbojas. Protams izņēmumi pastāv, bet vai mēs esam tik daudz, lai varētu cerēt, ka būs pietiekami šādi izņēmumi. Tie visi daļa skolotāji čīkst, ka nav naudas, bet vai viņi pēdējo gadu laikā ir iedevuši skolēniem normālu izglītību? Vai viņi vispār veicina skolēnus mācīties un domāt? Ja nav apakšējais līmenis, kur skolēnus skolās jau kārtīgi skolo, tad pēc tam to izdarīt noteikti nav vieglāk.

Manuprāt, vēl vajadzētu vispār ieviest skolu rangu vadoties kaut vai pēc centralizēto eksmāmenu un olimpiāžu rezultātiem. Jo augstāk rangā skola, jo vairāk naudas tā saņem saviem skolotājiem. Var minēt, ka tas varētu vēl vairāk samazināt mazo skolu iespējas, bet, manuprāt, tieši mazo skolu skolotāji varētu kļūt daudz motivētāki mācīt labi skolēniem, jo viņi būtu lielā mērā atkarīgi no šo skolēnu rezultātiem. Ja nemāci labi, tad nav arī normālas algas.

UPD: Vai fizika patiešām ir absolūts bulšits vai vienkārši nav pietiekami kvalificēti un zinoši skolotāji, kas to varētu pasniegt skolēniem saprotamā veidā? Es izlasot grāmatu iWoz paliku pārliecināts, ka fizika ir baigā lieta. Un var būt ļoti interesanta. Labi, šai gadījumā cilvēks jau no mazotnes pats nodarbojās ar šādām lietām, bet kāpēc skolā nevarētu mācīt salikt no elektronikas kaut ko interesantu? Kādu triviālu kaukulātoru vai kaut ko citu, ko praktiski varētu pielietot? Protams, ka nevienam nepatīk vienkārši un bezjēdzīgi iekalt formulas, kuras pēc tam gandrīz nekur nederēs. Vai likt shēmu, kur ir pretestības ierīce un mērīt pretestību. Un ta vēl atnāk skolotājs un nodirš, ka nemāki pareizi salikt tādu shēmu.



(Lasīt komentārus) - (Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]mat
2007-09-18 22:55 (saite)
Katram varbūt plus mīnus ir šīs te spējas mācīties. Bet tā nav, ka cilvēks ar savām sliktajām spējām ir nolemts būt par muļķi uz atlikušo mūžu. Pirmkārt, ieinteresējot šādus cilvēkus mācībās, viņi patērēs tam daudz vairāk laika un būs spējīgi pielikt savam līmenim. Viņiem varbūt būs grūtāk to izdarīt, bet sasniegt puslīdz pieņemamu līmeni var jebkurš.
Skolu vērtēšanas kritērijus var izstrādāt ļoti dažādus. Piemēram, ka tiek vērtēti tikai kaut kādi daži labākie priekšmeti plus viens, divi sliktākie priekšmeti.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]arrianda
2007-09-18 23:00 (saite)
A, ja nu es negribu mācīties? Kā Tu mani nomotivēsi? Ar personību un mācītprasmi spēj piesaistīt tikai reti kurš. Ja cilvēks nāk uz skolu tikai tāpēc, ka vajag, tad varēs kaut uz galvas staigāt, bet nekādu līmeni viņš ar varu nesasniegs.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mat
2007-09-19 08:24 (saite)
A kāpēc tikai reti kurš spēj piesaistīt ar personību un mācītprasmi?
Vai katrs nevar izdomāt kā pasniegt savu priekšmetu, lai skolēni būtu paši ieinteresēti mācīties? Tur jau ir tā problēma, ka skolēni netiek motivēti, bet motivēt var jebkuru.

Gribi teikt, ka taisot fizikā visādas reāli pielietojamas lietas, skolēni nebūtu motivēti to mācīties? Vai ķīmija vismaz reizēm sataisīt kādu interesantu maisījumu?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]arrianda
2007-09-19 08:29 (saite)
Labi, fizika un ķīmija, bet pārējie priekšmeti. Matemātika? 2*2 jau visi zina, cik ir. Veikalā iepirkties un atlikumu saskaitīt nav problēmas, manuprāt, pat bomzim. Kāpēc jāmācās visādas formulas? Tu runā par ideāliem skolotājiem, kas mācās par skolotāju ideālu dēļ. Tādu ir maz. Vai arī "aplaužas" pirmajos gados. Ja man mans darbs nepatīk, tad nauda mani nemotivē. Ja man nepatīk mācīties, tad nekas mani nenomotivēs to darīt.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mat
2007-09-19 10:11 (saite)
Ja skolotājs sāks uzdot interesantus un tevi izaicinošus jautājumus, tad tu pati meklēsi atbildes, jo tev gribēsies to uzzināt.
Matātika ir spēja domāt. Formulas palīdz risināt problēmas, bet tās nemāca tās risināt. Arī matemātika var atrast interesantas problēmas, kuras skolēniem būtu aizraujoši risināt. Kā pirmajās klasēs, kur saskaitīšanu māca kā teksta uzdevumus, kur vienam ir 5 āboli, bet otram 3. Cik āboli viņiem ir kopā. Tāpat var atrast dažādus veidus kā iemācīt risināt šādas problēmas. Ok, visi skolēni nebūs ieinteresēti, bet visus nekad nevarēs ieinteresēt.

Kas ir ideāls un kas nav ideāls skolotājs? Vai skolotājiem nevajag censties būt ideāliem? Viņi tomēr uzņemas lomu vadīt daudzus jaunos cilvēkus.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Lasīt komentārus) -

Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?