Chloroform Sauna ([info]martcore) rakstīja,
@ 2006-03-29 05:42:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Entry tags:gaming

bračkām geimeriem
http://kunaifusu.livejournal.com/146361.html?mode=reply
lieliska teorija par to, kādēļ Iksbokss ir izdzīvojis
autoru - konsoļu industrijas insaideru ieteicis lietotājs [info]fxp

vot, [info]fxp: paskaidro man, kādēļ neizdzīvoja Drīmkāsts, kuru ar labu vārdu (kā runā - visas krutākās arkādes) vēl tagad piemin industrijā, nomira?!



(Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]semiole
2006-03-29 06:47 (saite)
Tāpēc, ka SEGA mārketings nejēdza, ko dara, atšķirībā no Sony. Kā piemērs, PS2 iznāca gadu (vai nedaudz vairāk, neatceros) pēc DC, bet pietika parādīt dažus CG video un pateikt, ka tas viss ir real-time, lai pircēji rauktu degunus par DC un gaidītu "īstu mantu".

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]fxp
2006-03-29 06:48 (saite)
es tas biju

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]martcore
2006-03-29 07:05 (saite)
tobiš, DC noēda stipri jaudīgākais PS1? respektīvi, Āzijā bija uz to momentu vieta tikai vienai konsolei?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]martcore
2006-03-29 07:06 (saite)
tfu, PS2

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]fxp
2006-03-29 09:09 (saite)
Noēda gan, pat vēl neiznācis. Lojalitāte Sony brendam jau tad bija līmenī.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]fxp
2006-03-29 09:28 (saite)
Mēģināšu nedaudz izvērst savas subjektīvās pārdomas par DC neveiksmēm:
1) Pietrūka divu kritiski svarīgu lietu - EA sporta geimu (EA un Sega nebija labākie draugi kopš Sega Saturn laikiem) un Japānas tirgū tik svarīgo ekskluzīvo JRPG (ar pāris izņēmumiem, Grandia 2 (vēlāk portēta uz PS2 un PC) un Skies of Arcadia (vēlāk portēta uz Gamecube un tā arī neizlaists PS2 ports, kā arī daži mazāk populāri JRPG). Lai cik labi un daudz būtu porti Naomi (Sega spēļu automātu platforma), ar tiem vien nepietika casual spēlētājam. Tajā pat laikā kaudze naudas tika izmesta Shenmue 1 un 2 izstrādei, kas pārdevās diezgan viduvēji (vēlāk portēti uz Xbox).
2) Menedžmenta kļūdas - netika izlaistas spēles, ko Sega fani gaidīja (Nights! turpinājums, Shining Force, Panzer Dragoon sīkveli, pilnvērtīgs Phantasy Star turpinājums (tikai 3 MMORPG). 2001.gada janvārī pēkšņi paziņoja par Dreamcast izlaišās pārtraukšanu, lai gan daudz spēļu vēl bija izstrādes stadijā.
3) Greizs mārketings - lai gan tika skandēts, ka naudas nav (nebija jau arī pārāk daudz pēc Saturn fiasko), kā rezultātā vārgās reklāmas kampaņas, salīdzinot ar PS2, esošā nauda tika izšķērdēta bezjēgā (jau par anekdoti kļuvušais gadījums par daudzmiljonu Sega Europe kontraktu ar Manchester United par Sega Dreamcast reklāmu uz krekliņiem, tā vietā, lai reklamētu pašas spēles TV un internetā). 2000.gada Gamecube un Xbox anonsi bija pēdējā nagla Dreamcast zārciņā.
4) Nesavietojamība ar Sega Saturn spēlēm (atšķirībā no PS2 un PSX).
Uzrakstīju un atradu vēl vienu līdzīgu apcerējumu (vienu no daudziem): http://www.planetdreamcast.com/features/whatwentwrong/

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]martcore
2006-03-29 09:44 (saite)
a vai nav vienkārši tā, ka SEGAi nebija sava Halo, un viss?!
galu galā, pat nesavietojamību ar saturnu fendoms varētu piedot

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]fxp
2006-03-29 10:24 (saite)
Savu Halo jau viņiem pietika - Sonic, Nights! un pārējie manis nosauktie. Ja MS mums zināmā Halo 2 vietā izlaistu platformeri ar Master Chief galvenajā lomā, arī būtu līdzīga reakcija.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]martcore
2006-03-29 12:18 (saite)
Visšokējokākais tā developera blogā bija storijs par to, kā tiek kancelēti projekti - čuvaks saka, ka kancelētie ir LIELĀKĀ daļa no visiem industrijas projektiem. Afigeķ. Es vēl saprastu to, ka konsoļu izdevēji baidās izdot neskaidras lietas, tur apgrozas tomēr pietiekami liela nauda, ar kuru riskēt. Bet uz PC arī.
Uzreiz iedomājos: kā no Ion Storm aizgāja Vorens Spektors. Šķiet, divus mēnešus pēc relīzes?! Lai arī pirms mēnešiem sešiem no Spektora diskvalifikācijas izdevējs zināja, ka Deus Ex 2 būs mēsls. Es sāku domāt, tas bija izdevēju taktisks gājiens, vai arī tika zarubīts vēl viens projekts?! Tipa add-ons (pēc laika spriežot)?!

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]fxp
2006-03-29 12:23 (saite)
Par iznākušo/neiznākušo projektu attiecību man gribas viņam ticēt, jo ne pirmā reize, kad ko tādu lasu. Par Spektoru gan nevaru neko komentēt, jo īpaši nesekoju viņa gaitām.
Lai arī Knives (kunaifusu japāņu transkripcijā) ir šausmīgs Sony-pakaļā līdējs un MS/Nintendo nīdējs, lasīt viņu ir vienmēr interesanti.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]snake
2006-03-31 20:45 (saite)
Atļaušos piebilst par Spektoru:
Pēc DX visai negaidītās (arī tā veidotājiem) veiksmes Spektora k-gs no geimdizainera posteņa aizvien tālāk aizgāja tīri Ion Storm Austin vadības procesos, zem modrās acs pieskatot abus studijas projektus - DX2 un Thief 3, kurus vadīja jau pavisam citi cilvēki, un kurus nobeidza (otro - krietni pabojāja) neveiksmīgais lēmums pielāgot sērijas konsoļu auditorijai (tb - vienkāršojot), tādejādi zaudējot esošos fanus (skaitā nebūt ne tik daudzos, kā, piemēram, Blizzard produkcijai), bet ne īsti iegūstot jaunos (uz konsolēm jau tāpat spēļu pietiek).
Kad abas spēles, teiksim tā, ne īsti attaisnoja uz sevis liktās cerības, bet DX brends vispār kļuva par izsmieklu, plānoto addonu/blakusprojektu Deus Ex: Clan Wars ātri pārdēvēja par Project: Snowblind, Ion Storm klusām pievēra, bet spektoram - pamāja ar roku.

Ne pie visa, protams, vainīgs tikai Spektors - Eidos visu laiku bija naudas grūtībās (no kā arī izriet DX un Thief pārorientācija uz konsoļu tirgu), bet es aizvien vairāk un vairāk pārliecinos, ka pirmais Deus Ex bija drīzāk patīkama nejaušība, nekā paredzama likumsakarība. Tā lūk ;)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]martcore
2006-03-29 09:58 (saite)
hanyways, plds par analīzi, interesanti

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?