Chloroform Sauna ([info]martcore) rakstīja,
@ 2006-01-16 13:13:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Entry tags:atradis problēmas

pastāstiet, lūdzu, cik daudz procentu no skolā/universitātē iegūtajām zināšanām jūs izmantojat praktiskajā sadzīvē? teiksim, zināšanas fizikā, ķīmijā, bioloģijā, astronomijā, vēsturē, latviešu literatūrā, algebrā, ģeometrijā, utt.? (ja atskaita jūsu profesionālo nodarbošanos)
man liekas: tikai krustvārdu mīklās
piemēram, kā funkcionē "iezemējums" es sapratu tikai tad, kad man zibens izpirda datoram tīkla karti. razbiralsja.
vēl man liekas, ka pamat- un vidusskolas galvenā misija ir likt skolniekam nevis zināt kaut kādas lietas, bet saprast, kā tās strādā.
taču bēda ir tāda, ka izpratni nevar vērtēt. Otrajā bē meitenīte noskaita dzejolīti par to, kā vilkam govs nokoda kāju, un kad skolotāja viņai pajautā: "Un par ko bija šis dzejolītis, Mārīt?", viņa atbild: "Par to kā vilkam govs nokoda kāju". un kādi vilki-govis Mārītei tobrīd darās galvā, to neviens nezin.
tāpat arī var noskaitīt formulu fizikā, bet kamēr ābols neuzkritīs uz galvas - neko nesapratīsi.



(Lasīt komentārus) - (Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]antuanete
2006-01-16 13:47 (saite)
No skolas - literatūra, latviešu valoda (komatus tak māku salikt :)), mazliet angļu un vācu valoda. Fizikā - ja būtu izdevies kaut ko no tās elektrības saprast, varbūt ij pati mācētu rozeti salabot, kas ar tādu nepiepiestu vieglumu padodas vīriešiem. Bioloģija un veselības mācība - mazliet par asinsgrupām, fizioloģiju un augiem, dzīvniekiem. Vēsture, politoloģija, kultūras vēsture - vispārzināmu faktu un procesu kaut aptuvenai pārzināšanai.
No augstskolas - pārsvarā viss bija tendēts uz manu nozari (praktiski nebija t.s. vispārējo dabas zinātņu priekšmetu), tiek izmantots darbā (procentuāli samērā daudz, salīdzinot ar citiem kursabiedriem, kādi 30-40% noteikti).

(Atbildēt uz šo)


(Lasīt komentārus) -

Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?