Chloroform Sauna ([info]martcore) rakstīja,
@ 2008-09-24 16:10:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
un tomēr
"Viesturs Kairišs sarakstījis, manā skatījumā, vislabāko desmitgades kino recenziju — par korejieša Kim Ki Duka filmām reiz eksistējošā portālā www.filmas.lv un iemesliem, kuri šo režisoru padarījuši par nožēlojamu sava personīgā stila ekspluatācijas upuri, līdzīgi Kusturicam, Tarantīno"
no šejienes

labi tur, kairišs, bet ja normāls KINOKRITIĶIS sāk runāt par to, ka tarantino kaut ko atgremojas (šādi uzskati ir piedodami kazuāļiem, bet ne profiem)
nē, vot, tarantino, kura "kill bill" atšķirībā no reigadasa tomēr visa pasaule vēl atcerēsies 10 gadus pēc tam, un visas šīs runas par "sava stila ekspluatāciju" (a kā stils tādā gadījumā būtu jāekspluatē, reigadasa, vai :)) liek man domāt par the end of NN&DR era, viņi paši lieliski zin, cik kventins ir bijis nozīmīgs holivudai režisors pēdējos padsmit gadus, bet vienalga kā tādi bērni uzvedas

un par kim ki duku, tā jau vispār ir diagnoze. tieši ar viņu saistās ne jau paša korejiešu režisora, bet gan kinokritikas kā tādas krīze. es īsumā vienkārši izstāstīšu visu šo storiju. sākumā bija simtiem kazuālo kinokritiķu, kas runāja par to, cik bezgala oriģināls un no pārējās pasaules atšķirīgs šis režisors ir. a pēc tam uzradās kritiķi, kas kaut cik rubī fišku āzijas kino, kuri konstatēja, ka vairums sižetu ta ir samērā nopizģīti no āzijas kinoklasikas, no tai miņ laņa vispār viss "tukšais nams", un sāka apvainot kim ki duku, ka nekāds megaoriģinālais režisors viņš nemaz nav. tikai visa šī polēmika jau ir ar iepriekšējo kinokritiku, nevis pašu režisoru, uz ko norādīja vēl pabīdītākie kinokritiķi.
un es kaut kā neticu, ka NN visus šos brīnišķīgos faktus nezin, viņš tos zin daudz labāk par mani.


(Lasīt komentārus) - (Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]biezpientaure
2008-09-24 21:00 (saite)
man šķiet, ka viss juceklis no olas-vistas. Kritiķis vērtē filmu pēc žanra kritērijiem. Ne katrs ir spējīgs izsekot, kas ir citēts, kur nu vēl izsecināt ka "režisors atgremo pats sevi". "Patīk-nepatīk" pieeja beidzas ar vīterošanu "nu man liekas, ka miskaste varēja būt zila, nevis dzeltena" - tikai režisoram bija štuks par dzeltenu miskasti un tāpēc tā tāda arī ir.

Tarantino, tupot videonomā un vēlāk filmējot ir jau dabūjis privilēģiju filmēt miskasti zilu, dzeltenu vai varavīkšņainu ar tiesībām pateikt "atvaļi" katram lajam, kas pēkšņi sajūt sevī kritiķa spējas. Savukārt kritiķim ir viedoklis, bet diviem pieaugušiem cilvēkiem tie drīkst nesakrist. Nu kautkā tā.

(Atbildēt uz šo)


(Lasīt komentārus) -

Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?