MaKo
 
5.-Aug-2006 03:03 pm
Palasījos par fototehniku, ko sauc HDR. Pamatideja - taisam trīs kadrus - drusku pārgaismotu, normālu un par tumšu - trīs dažādām ekspozīcijām. Tas saucas breketings, un dažām kamerām ir standarta fīča. Tad ņemam un apvienojam visus trīs kadrus, no katra paņemot labāk izdevušās detaļas. Rezultātā iegūstam bildes, kurās nav tumšu, melnu ēnu un pārgaismoto vietu. Tagad tikai jādomā, kur kameru ar breketingu eksperimentiem lai ņem.
Daži piemēri:





Comments 
5.-Aug-2006 03:17 pm
bildēm bez kustīgiem objektiem šādu paņēmienu taču bieži izmanto, manuāli mainot ekspozīcijas parametrus un pēc tam bildes sapludinot kopā jau apstrādes procesā.
5.-Aug-2006 03:21 pm
Jā, protams. Var ar jebkuru kameru, izmantojot statīvu. Bet ja kamerai ir breketings - traktraktrak - un gatavs, no rokas :)
Es jau esmu digitāla foto mīlētājs... Nepatīk man filmu kameru neprognozejamība.
5.-Aug-2006 03:40 pm
Cik liela laika aizture tam breketingam sanāk?
5.-Aug-2006 03:43 pm
Droši vien, ka tāda pati, kā taisot sērijveida bildes.
5.-Aug-2006 04:42 pm
A kādu uzliec, tāda ar der.
5.-Aug-2006 03:57 pm
nav tumšu, melnu ēnu un pārgaismoto vietu - ttad viss ir vienlaidus pelēks/blāvs ? nu baigā fīča...
5.-Aug-2006 04:41 pm
Laikam neredzi pievienotos piemērus?
5.-Aug-2006 04:58 pm
es redzu piemērus, bet es nesaprotu uz ko tiešī tur ir jāskatās. :) aim sorri :)
5.-Aug-2006 04:18 pm
prieksh high definition kino un kaut kaadiem iipashiem maakslas darbiem tas noteikti vareetu nodereet, tomeer visaadi citaadi - paskaties kaut uz sheit ieliktajaam bildeem. kaut kas ar to reaalismu nav iisti kaartiibaa. dabaa taa ir normaala paraadiiba, ka tu redzi tumshas eenas spozhaa gaismaa un tamliidziigi.
5.-Aug-2006 04:42 pm
Tieši otrādi - cilvēka acs ir jūtīgāks instruments par fotokameru.
5.-Aug-2006 04:32 pm
Nu, man ir Canon PowerShot S2 IS, kurai ir tāda fīča, taču lieta tāda, ka visi trīs kadri netiek uzņemti pilnīgi vienā brīdī, paiet kāda desmitdaļa vai pat vairāk, ja ir, piemēram, tumšs, līdz ar to tas nav tieši tas pats attēls. Ja kamera ir statiska, tad jā, bet, turot to rokās un fotografējot pat kaut ko nekustīgu, tā tomēr mazliet izkustas, un tad tos attēlus sadabūt vienā ir tikpat kā neiespējami. Es vienkārši no tiem trijiem izvēlos vienu labāko. :)
Esmu mēģinājis arī samontēt vienā, bet.. Pārāk liels čakars un rezultāts nav tik iespaidīgs, lai būtu vērts.
Šajos attēlos jau izskatās brīnišķīgi.
5.-Aug-2006 05:17 pm
vo vo, par to jau es arī! bet mako pretojas
6.-Aug-2006 02:05 pm
Es te ar S3 niekojos. Kā šī funkcija pēc izskata saucās?
5.-Aug-2006 04:56 pm
hm, būs jāieprovē!
5.-Aug-2006 09:01 pm
Jā, tā ir laba lieta. Un tam ir speciāli softi, piemēram:
http://www.hdrsoft.com/
Tikai jāatrod zālītes ;-)
Un jauki piemēri, kā cilvēks tā strādā:
http://www.scophoto.com/gallery/architect/index.html

Bet ja nav citas iespējas, var jau to breketējumu ar roku taisīt. Bet prasās ļoti stabils statīvs, lai kamera neizkustas no kadra uz kadru.
6.-Aug-2006 07:29 am
ir, ir... Tāpat kā kameras kas māk noķert cilvēkus ar acīm vaļā. ly.lv vai kā viņš tur bija raksts, kad ņemot 3 vai vairāk fotogrāfijas un izvēlas labāko.
Bet ņemot par piemēru tavu teikto arī otrajā bildē nevajadzētu būt pirmkārt ēnām, otrkārt izgaismotam tam, ka lampa spīd. Jo ņemot neizgaismotu bildi šie defekti neparādas......
Nu nezinu kam tas vajadzīgs. Tad jau labāk paņem ar statīvu divas bildes un katrai uztaisi savu fokusa punktu. Tas būs kas jauns un nepieredzēts. Nu un pēc tam padarbojies ar to pašu photoshopu. mako uz kādu Canon Mark II nobridis vai? :D
6.-Aug-2006 12:10 pm
Tu neiebrauci :)
Tā bilde ir naktī uzņemta. Ēnām ir jābūt. Bet pievērs uzmanību - krūzītes sāns, kas parasti knipsējot būtu melns klucis kopā ar no tā krītošō ēnu un lampas oreols, kas būtu balts pārdedzināts pleķis - abos ir skaidri saskatāmas krāsas un detaļas. Tur tie nav defekti, bet efekti.
6.-Aug-2006 02:04 pm
Šie defekti pēc pareizas fotogrāfijas teorētikas nav pieņemami. Ja jau ir ēnas utml. tad kāda jēga. Paņem uztaisi labu bildi i viss. Citādu jēgu nesaskatu pārgaismotu un neizgaismotu taisot... Jo tās lietas ap lampu, nu to toč varēja novērst ar lielu slēdzā ātrumu un diafragmas aizvērumu.....
6.-Aug-2006 05:45 pm
Tu ar neredzi pievienoto piemēru fišku?
12.-Aug-2006 02:05 am
pirmajā bildē izskatās, ka ir divas saules.
This page was loaded Dec 22. 2024, 11:50 pm GMT.