Witch-queen of Angmar [userpic]

November 2nd, 2010 (11:19 am)
ausis glauda: Ostara – Proud Black Templar

Dzīve-sadzīve.

Kā sastāv ar cibiņiem un nāvessodu?

Vajag - nevajag? Un ja vajag tad kā tas realizējams (kas? kur? kā? cikos?)? Vismaz man nav problēmu pieņemt to, ka bīstami dzīvnieki ir jālikvidē, problēma sākas ar paņēmienu apzināšanu, un tāpēc liekas, ka labāk tomēr nē.

Comments

Posted by: Bezjēgas orākuls ([info]windrider)
Posted at: November 2nd, 2010, 11:24 am

Pag pag, nāvessodu cibiņiem?? :D

Posted by: Witch-queen of Angmar ([info]lenora)
Posted at: November 2nd, 2010, 11:25 am
balodis

nē :D ar cibiņu domām par nāvessodu

Posted by: ņi hi, ņi ha.. ([info]nihi)
Posted at: November 2nd, 2010, 11:26 am

Idejiski jā, bet praksē sākas šitiņi. Kaut vai, ir taču jāizvēlas indivīds, kas dara un principā vienalga vai labprātīgi vai ne pārāk, bet rodas/tiek radīts vēl viens potenciāli bīstams dzīvnieciņš. Nav arī kārtīgs AI kam varētu ar tīru sirdsapziņu uzvelt izskatīt vai ir vainīgs vai nav, vai ir kādi citi risinājumi vai nav.
Lol, bet ideālā versija - jebkura pārkāpuma gadījumā piemēro nāvessodu. Šai metodei būtu tik nejēgā daudz pozitīvi ieguvumi :)

Posted by: Ūūlę ([info]chimera)
Posted at: November 2nd, 2010, 11:32 am

+++

Posted by: Witch-queen of Angmar ([info]lenora)
Posted at: November 2nd, 2010, 11:38 am
..2

jei, gluži manas domas. citi parasti tiek tikai līdz "nodokļu maksātāju naudai" un jā var rasties viens subjekts ar dieva sindromu it sevišķi, ja tā kā ASV tos subjektus izvēlas +/- slepenībā un randomā. Un Skalbes "Bendes meitiņa", ja runā par vienu konkrētu subjektu - sadirsta dzīve i sev, i visiem radiniekiem.

Labākā sistēma laikam ir Irānā - katrs, kurš grib, nāk ar savu akmeni.

Posted by: Coyote ([info]koijots)
Posted at: November 2nd, 2010, 11:34 am

Nevajag.
Pirmkārt, nekad nevar būt drošs, vai tas cilvēks patiešām ir vainīgs. Tiesiskā patiesība tomēr ir tikai fikcija.
Neuzskatu, ka jebkam ir tiesības atņemt dzīvību citam indivīdam pret šī indivīda gribu.

Posted by: Witch-queen of Angmar ([info]lenora)
Posted at: November 2nd, 2010, 11:43 am
balodis

Aber Vilks kaut kad pirms dažiem gadiem veica aptauju LV cietumos un paši noziedznieki atzīmēja, ka grib, lai ievieš nāvessodu :D So tas nebūtu gluži pret viņu gribu :D

Posted by: Coyote ([info]koijots)
Posted at: November 2nd, 2010, 12:03 pm

:D
Nu tak pati saproti, ka viena lieta abstrakti cietumnieki, cita lieta pati persona, kura sēž un nāvnieku sola. Varētu būt opcija, kurā pats var izvēlēties.

Posted by: Ūūlę ([info]chimera)
Posted at: November 2nd, 2010, 11:36 am

tobiš - esmu drīzāk "par", bet jāizstrādā prakse.

potenciālais nevainīgums mani laikam uztrauc vismazāk. dzīve tāpat ir netaisnību pilna, nāve ir tikai agregātstāvoklis :D

Posted by: Witch-queen of Angmar ([info]lenora)
Posted at: November 2nd, 2010, 11:40 am

Bet nevar jau izstrādāt to praksi. Tur tas prikols, pat ja izdomās kaut kādu bendesrobotu kādam būs jānospiež tā poga vai jāievada kaut kāda programa, vai nez jāparāda ar pirkstu.

Posted by: Ūūlę ([info]chimera)
Posted at: November 2nd, 2010, 11:41 am

nomest uz neapdzīvotas salas!

moš ar laiku šie labosies un nodibinās kārtējo austrāliju.

Posted by: ņi hi, ņi ha.. ([info]nihi)
Posted at: November 2nd, 2010, 11:41 am

p.s. turklāt pasaulē kā runā, tad esot cīši par lielu attiecība patērētāji pret resursiem

Posted by: ņi hi, ņi ha.. ([info]nihi)
Posted at: November 2nd, 2010, 11:43 am

it kā versija par mākslīgo intelektu. tikai šobrīd, cik skatīju, tad trakākās teorijas sakās, ka lai AI veiksmīgi darbotos, jamam izstrādāsies/evolucjonēs (lol, protams arī, bet elektrisko signālu evolūcija ir kruta!) emocijas, kas protams visu lielisko sistēmu sačakarē :(

Posted by: vilkate ([info]vilkate)
Posted at: November 2nd, 2010, 11:44 am
Vilkate apcer

Es piekrītu avataram.

Posted by: Witch-queen of Angmar ([info]lenora)
Posted at: November 2nd, 2010, 11:48 am

aber ja viņiem iedotu tabletītes un iespēju noindēties pašiem kā Sokrātam?

Posted by: ņi hi, ņi ha.. ([info]nihi)
Posted at: November 2nd, 2010, 11:50 am

a šodien ziņas saka, ka tas viens, kas bija ziņu centrā pirms dienām, ne gluži kā sokrāts, bet nu pakāries gan ķipa pats (kas gan arī, protams, pārjautājams vai pats)..?

Posted by: Witch-queen of Angmar ([info]lenora)
Posted at: November 2nd, 2010, 11:55 am
..2

Tā viņi dara. Nez šājā gadījumā var jau būt arī, ka ne pats, bet pat normālos apstākļos vīriešiem ir kaut kāds fetišs kārties tādās neiespējamās vietās, kā teiksim pie durvju rokturiem - respect apņēmībai.

Posted by: vilkate ([info]vilkate)
Posted at: November 2nd, 2010, 11:51 am

Kādam tās tabletītes būtu viņiem jāiedod. Kādam būtu jānospriež, ka viņiem tās tabletītes būs būt jānograuž. Pie tam, viņiem nemaz nebūtu izvēles nenograuzt. Uzskatu, ka tas būtu tāpat kā ielaist lodi pierē vai indi vēnā - tikai tīrāk.

Posted by: Witch-queen of Angmar ([info]lenora)
Posted at: November 2nd, 2010, 12:00 pm
balodis

*izdaru secinājumu, ka cibiņus ir grūtāk iebāzt maisā kā manus kursabiedrus :D (kuri starp citu uz Sokrātu uzķeras kā karpas uz miltu putru)*

Posted by: vilkate ([info]vilkate)
Posted at: November 2nd, 2010, 12:05 pm

Bet tā taču ir elementāra loģika! :D

Posted by: Witch-queen of Angmar ([info]lenora)
Posted at: November 2nd, 2010, 12:07 pm
balodis

... kas juristiem līdz šī gada pirmajam kursam netika mācīta :D

Posted by: vilkate ([info]vilkate)
Posted at: November 2nd, 2010, 12:20 pm
Vilkate viltīgs

Well, man tā nekad nav mācīta. :D

Posted by: Witch-queen of Angmar ([info]lenora)
Posted at: November 2nd, 2010, 12:35 pm
balodis

man arī :D

Posted by: Coyote ([info]koijots)
Posted at: November 2nd, 2010, 01:06 pm

Juristiem tagad ir kritiskā domāšana?
Biju paņēmis kā C priekšmetu filfakā.

Posted by: Ūūlę ([info]chimera)
Posted at: November 2nd, 2010, 12:16 pm

ahh, un vēl - nu, cik reāli bendes kļūst par bendēm ārpus darba tajā pašā asv sistēmā?

man šķiet, ka pat tāda sistēma sevi attaisno.

Posted by: Ūūlę ([info]chimera)
Posted at: November 2nd, 2010, 12:19 pm

bet vispār smieklīgi, ka cilvēks, kura dzīve paiet vienā vienīgā neizbēgamā pizģecā, ko viņš nodara citiem,

pēkšņi kļūst tik skrupulozs jautājumā, kurā nodarītais pizģec būtu reāli attaisnojams un labumu nesošs.

Posted by: Witch-queen of Angmar ([info]lenora)
Posted at: November 2nd, 2010, 12:55 pm
meness

Mmmm? Laikam neesmu spējīga izšķetināt jēgu, kas ir aiz šitā.

bet "attaisnojams un labumu nesošs" ir utopisks un ļoti strīdīgs jautājums pat ja to ķidā tikai kā cilvēktiesību ierobežojumu.

Posted by: Ūūlę ([info]chimera)
Posted at: November 2nd, 2010, 01:47 pm

kādreiz uzrakstīšu vairāk, man tomēr darbadiena :)

Posted by: Witch-queen of Angmar ([info]lenora)
Posted at: November 2nd, 2010, 12:46 pm
meness

Nav ne jausmas, bet saikevalueišeni ir burvīgi

Posted by: x ([info]walkire)
Posted at: November 2nd, 2010, 12:41 pm

Par, ar nosacījumu, ka jāizstrādā nāvessoda kritēriji. Respektīvi, par īpaši smagajiem noziegumiem un 100% pierādītu vainu. Bet nu cik tas juridiski ir gudri un iespējami, man nav ne jausmas.

Posted by: Bezjēgas orākuls ([info]windrider)
Posted at: November 2nd, 2010, 01:14 pm

Man jau liekas, ka reizēm mūža ieslodzījums ir smagāks sods nekā nošaušana/pakāršana vai izcepināšana un elektriskā krēsla.
Nāve ir tikai soda ilūzija, kad tā vietā, lai noziedznieks sapūtu cietuma kamerā viņš ātri aizbēg no šīs pasaules.

Posted by: x ([info]walkire)
Posted at: November 2nd, 2010, 01:35 pm

Jā, bet, ja atslēgt filozofiju, šos ieslodzītos mēs uzturam ar savu nodokļu naudiņu...

Posted by: Ia! Ia! Cthulhu Phtaghn! ([info]komeeta_naak)
Posted at: November 2nd, 2010, 01:37 pm

nevajag. nāvessods ir pārāk viegli, mūža ieslodzījums ir daudz smagāk. no otras puses, mūža ieslodzījums ir daudz lielāks slogs sabiedrībai gan nodokļu ziņā, gan ja nu kaut kas notiek un izbēg / autoritātēm kaut kas saiet uz īso un piešķir amnestiju.
es būtu par ideju, ka visus nāvessoda cienīgos vienkārši ietupina azkabanas (nu vai tur alkatrazas, bet lol, jā) tipa cietumā prom no dajebkādas komunikācijas un iespējām izbēgt. Latvijas mērogā, teiksim, varētu atņemt igauņiem roņu salu :D

Posted by: pojebootins ([info]pojebootins)
Posted at: November 3rd, 2010, 10:27 am

Atbalstu.
Kāpēc sabiedrībai ir jāuztur recidīvisti izvarotāji un slepkavas?
Vai kaut 1/10 daļa līdzekļu kurus valsts tērē izvarotājam tiek dota upurim? Nošaut un līdzekļus veltīt upuru rehabilitācijai.

Kurš to darīs? Atradīsies, brīvprātīgie rindās stāvēs lai nolaistu no kātiem nezāles.