nīgras, učeniskas pārdomas
Mani nedaudz mulsina sabiedrībā (tostarp Cibā) nostabilizējies un varbūt pat progresējošais priekšstats, ka vidējā izglītība (iespējams, arī augstākā) ir noteikti jāpadara pieejama pēc iespējas lielākam ļaužu lokam, neatkarīgi no viņu spējām un motivācijas. Tās apgūšanai jābūt pēc iespējas rotaļīgākai un vieglākai, lai, nedoddies, kādu netraumētu, radot priekšstatu, ka varbūt citas nodarbes (piemēram, aroda apgūšana vai vienkāršs fizisks darbs) viņam vai viņai padotos labāk. Šī paša iemesla dēļ jaunulim jāļauj izvēles brīvība atmest kā nevajadzīgu visu to mācību priekšmetu apguvi, kas viņam sagādā piepūli.
No tiesas baidos piedzīvot brīdi, kad jebkāda veida pārbaudījumi tiks pilnībā atcelti, jo - kamooõn, mēs taču katrs esam unikāla, netakārtojama personība, kāpēc gan spiest cilvēku kādos rāmjos, sagādāt stresu un pazemojumu, liekot atbildēt uz unificētiem jautājumiem vai risināt uzdevumus, ignorējot, ka ikvienam no mums var būt savi priekšstati par šo zinību jomu.
No tiesas baidos piedzīvot brīdi, kad jebkāda veida pārbaudījumi tiks pilnībā atcelti, jo - kamooõn, mēs taču katrs esam unikāla, netakārtojama personība, kāpēc gan spiest cilvēku kādos rāmjos, sagādāt stresu un pazemojumu, liekot atbildēt uz unificētiem jautājumiem vai risināt uzdevumus, ignorējot, ka ikvienam no mums var būt savi priekšstati par šo zinību jomu.
POORDUMB!!!Problēma manuprāt lielā mērā dīgst "no apakšas" - no vispārējās pārliecības, ka katram idiotam ir jābūt pieejamam augstskolas diplomam. Un IZM ir tikai instruments, ar kuru sabiedrība, tās vēlētos politiķus iekaitot realizē savas vēlmes un priekšstatus.
Kas attiecas uz vispārējās izglītības programmām, tur ir vairāki atsevišķi stāsti, pilni niknuma un trokšņa. Neataisnojot bieži mainošos VISC (ministrijas pakļautības iestāde, kas tieši nodarbojas ar mācību satura izstrādi) un Vispārējās izglītības departamenta (tagad laikam optimizēts un kaut kur iepludināts) ierēdņus, gribu norādīt, ka milzu lomu spēlē tie paši augstskolu lobiji (no kuru vidus nāk vairums ekspertu), nevalstiskās organizācijas, izdevniecības u.c., kuru visu viedokļi jāņem vērā, bet kuri neuzņemas praktiski nekādu atbildību. Principā - ministrija šajā jomā ir tikai sabiedrības spogulis.
Jāatzīstas, ka es ļoti iebilstu pret valsts institūciju demonizēšanu, jo, pateicoties tam, ka man ir visaii liela pieredze dažādos darbos un statusos valsts pārvaldē, kā arī pietiekami labs ieskats privātajās struktūrās, diezgan droši varu apgalvot, ka cilvēka daba (ar visu iedzimto grēku) dažādās vietās izpaužas vienādi.:)
diagnozi uzstādaīpašo apdāvinātību pamana tieši pašas māmiņas. :Dabižaješ, daragaja!
Re: abižaješ, daragaja!
Cita lieta, ka izglītības sistēma ir galīgā pakaļā. Bet tad ir fundamentāli jārisina šī problēma, nevis jānoraida izglītības nozīme masām.