Kurvjzieža kontemplācijas

nīgras, učeniskas pārdomas

Krāšņais Kurvjziedis

nīgras, učeniskas pārdomas

Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
Mani nedaudz mulsina sabiedrībā (tostarp Cibā) nostabilizējies un varbūt pat progresējošais priekšstats, ka vidējā izglītība (iespējams, arī augstākā) ir noteikti jāpadara pieejama pēc iespējas lielākam ļaužu lokam, neatkarīgi no viņu spējām un motivācijas. Tās apgūšanai jābūt pēc iespējas rotaļīgākai un vieglākai, lai, nedoddies, kādu netraumētu, radot priekšstatu, ka varbūt citas nodarbes (piemēram, aroda apgūšana vai vienkāršs fizisks darbs) viņam vai viņai padotos labāk. Šī paša iemesla dēļ jaunulim jāļauj izvēles brīvība atmest kā nevajadzīgu visu to mācību priekšmetu apguvi, kas viņam sagādā piepūli.
No tiesas baidos piedzīvot brīdi, kad jebkāda veida pārbaudījumi tiks pilnībā atcelti, jo - kamooõn, mēs taču katrs esam unikāla, netakārtojama personība, kāpēc gan spiest cilvēku kādos rāmjos, sagādāt stresu un pazemojumu, liekot atbildēt uz unificētiem jautājumiem vai risināt uzdevumus, ignorējot, ka ikvienam no mums var būt savi priekšstati par šo zinību jomu.
  • KILL KILL KILL KILL THE POOR DUMB!!!
  • (no subject) - [info]milda
    • esmu savulaik nepilnu gadu pastrādājusi IZM, un tā nudien nebija medusmaize - no visām pusēm tevi močī augstskolu lobiji (varens un destruktīvs spēks mūsu mazajā republikā, kas, piemēram, panāca prasību par obligāto pedagoģisko izglītību, lai varētu tirgot savus diplomus visām izmisušajām bērnudārzu audzinātājām), visādi galvā mīlētie valdorfieši &co, neēdušie skolotāji ar saviem streikiem utt. Ar visu savu izteikto nepatiku pret fizisku darbu es toreiz biju (un laikam joprojām esmu) pārliecināta, ka sienu pļaut un sūdus mēzt ir patīkamāk nekā pārvaldīt izglītības sstēmu.:)
      Problēma manuprāt lielā mērā dīgst "no apakšas" - no vispārējās pārliecības, ka katram idiotam ir jābūt pieejamam augstskolas diplomam. Un IZM ir tikai instruments, ar kuru sabiedrība, tās vēlētos politiķus iekaitot realizē savas vēlmes un priekšstatus.
      • No vienas puses, cik mums ir sanācis saskarties ar ministrijām, tad varu teikt, ka IM ir(bija pāris gadus atpakaļ) viskorumpētākā. Tik atklāti kukuli mums, lai uzvarētu konkursā, nebija un nav prasījusi neviena ministrija. vēl viens valsts uzņēmums ir prasījis diezgan atklāti, bet nosaukumu neminēšu. Tiesa, konkurss nebij saistīts pašu izglītību, taču par gaisotni ministrijā šo to liecina gan. Tas viens. Otrs. Man bērniem ir 9 gadi starpība un ir bijis tas gods salīdzināt kā bija tad un tagad. Nu vecākajai tā programma bij jēdzīgāka pirmajās klasēs. It kā vairāk laika tika veltīts dzimtās valodas, matemātikas apguvei. Dabasszinības vispār ir palikušas jocīgas. Un manuprāt bija forša programma. Kāpēc tas viss tagad ir sačakarēts, nezinu. Tāpat man bij šoks, ka pēc 9.klases vairs nav dabas zinību eksāmens. Nu tas viss nāk tomēr no IM puses. Fizikas, ķīmijas skolotāju trūkums jau ir pēc definīcijas. Skolotāji nokrauti ar birokrātiskiem darbiem.
        • Par korupciju man būs grūti ko komentēt, jo piederēju tiem >90% ierēdņu, kuri ar iepirkumu utml. lietām nekādi nav saistīti.
          Kas attiecas uz vispārējās izglītības programmām, tur ir vairāki atsevišķi stāsti, pilni niknuma un trokšņa. Neataisnojot bieži mainošos VISC (ministrijas pakļautības iestāde, kas tieši nodarbojas ar mācību satura izstrādi) un Vispārējās izglītības departamenta (tagad laikam optimizēts un kaut kur iepludināts) ierēdņus, gribu norādīt, ka milzu lomu spēlē tie paši augstskolu lobiji (no kuru vidus nāk vairums ekspertu), nevalstiskās organizācijas, izdevniecības u.c., kuru visu viedokļi jāņem vērā, bet kuri neuzņemas praktiski nekādu atbildību. Principā - ministrija šajā jomā ir tikai sabiedrības spogulis.
          • Lobijs - ļoti diplomātiski sacīts. :DDDD Neticu, ka kāds tur nesaņēma ķepā. Tādi tur tajā mājā arī sēž kā mēbeles, nevis sadeg un pēc pusgada aiziet. Nezinu par spoguli. Ja izvēlas nestrādāt ar valsts institūcijām un uzņēmumiem, tad spogulis nav slikts. :))
            • Nē, nedomāju - saņemšana ķepā nebūt nav vienīgais (un noteikti ne dominējošais) korporatīvo saišu paveids, kas nosaka dažādus procesus. Tādu, kas "sēž kā mēbeles" Vaļņu ielā 2 ir ļoti, ļoti maz.

              Jāatzīstas, ka es ļoti iebilstu pret valsts institūciju demonizēšanu, jo, pateicoties tam, ka man ir visaii liela pieredze dažādos darbos un statusos valsts pārvaldē, kā arī pietiekami labs ieskats privātajās struktūrās, diezgan droši varu apgalvot, ka cilvēka daba (ar visu iedzimto grēku) dažādās vietās izpaužas vienādi.:)
      • bet jā - par obligāto augstāko bērnu dārzu audzinātājām pilnībā piekrītu. tas ir sviests. pilnīgi pietiktu ar vidējo speciālo.
        • To, domājams, saprata un saprot visi, ieskaitot dažādo augstskolu pedagoģisko programmu vadītājus, kuri, sajutuši spēcīgu naudas smaku, mācēja uzspiest īstajiem politiķiem. Pēc tam ministrijas ierēdņiem atlika vien sarakstīt normatīvos aktus atbilstīgi MK lēmumiem un izskaidrot situāciju satracinātajam pūlim. U tā notiek praktiski visās lietās.
  • Jā. Es ar brīnos, kāpēc esošie ierēdnīši no izglītības ministrijas nestrādā vienkāršu fizisku darbu. Ir varbūtība, ka tas viņiem labāk padotos un sabiedrība būtu tikai ieguvēja. :))

  • Tu jauc izglītību ar diplomu. Izglītība jebkurā veidā par labu nāk ikvienam. Tu runā tā, it kā aroda apguve nebūtu izglītība. Galīgs lauķis bez jebkādas izglītības ir vispotenciālākais bezdarbnieka pabalsta kandidāts, kas nevienam nav vajadzīgs.

    Cita lieta, ka izglītības sistēma ir galīgā pakaļā. Bet tad ir fundamentāli jārisina šī problēma, nevis jānoraida izglītības nozīme masām.
    • Diez vai es jaucu šīs lietas. Drīzāk - mana pārliecība, kuru mēģināju šeit (iespējams, neveiksmīgi) formulēt, ir tāda, ka vispārējā prasība pēc diplomiem ir viens no iemesliem, kas novedis pie visu līmeņu izglītības degradācijas.
    • Galīgs lauķis bez jebkādas izglītības ir latviešu tautas simbols un ideāls - zemes sāls, zemes arājs, siena pļāvējs un tautasdziesmu radītājs. :)
  • Vai Cibā arī valda tāds uzskats? Ja tā, mani noteikti te nepieskaiti. Esmu par to, ka cilvēkam, kuram nav gluži zinātnieka vai novatora vēriena ir ļoti derīgi apgūt godīgu arodu. Augstāko izglītību nozarē var apgūt arī vēlāk, ja reiz ir tādas spējas. Mums jau tagad ir pietiekami daudz finierēto mēbeļu perforētāju ar diplomiem mani ieskaitot. Biju patīkami pārsteigta, ka lielās meitas klasē vismaz puse bērnu jau izdomājuši uz kādiem tehnikumiem un arodskolām ies pēc 9. klases.
  • piekriitu par to, ka izgliitiibas sisteema ir sajaata pashos pamatos, bet tomeer uzskatu,ka jeedziigaak ir sanjemt videejo speciaalo izgliitiibu (ja nav baigaa kaare vidusskolaa apguut konkreetu lietu), nekaa 3 gadus besiities par to,kur taalaak iet un ko dariit,kaa buut. Labaak lai tas beerns ir daarznieks,bet labs,nekaa uznjeemeejs njikudishnijs, jo bij slinkums maaciities.
Powered by Sviesta Ciba