Nezāles neiznīkst ([info]jan09) rakstīja,
@ 2023-10-05 07:46:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
gimv
Grābekļi ir mūsu viss

pirms gadiem rakstīju par kādu UK miestu, kas ieviesa 20mph (jūdzes stundā) ātruma ierobežojumu, satiksmes negadījumi negaidīti palielinājās, jo gājēji un velobraucēji sāka pilnībā neievērot satiksmes noteikumus, un ignorēt pašsaglabāšanās instinktu.
Fascinēja kāda intervēta pašvaldības pārstāvja frāze, uz jautājumu, vai tiks atgriezts iepriekšējais ātruma režīms (30mph) - nuu, ziniet, visa nauda ir iztērēta uz jaunajām ceļa zīmēm, un ielu marķējumu, un budžetā vairs nav naudas.
/muahaha

Tagad Velsa uzkāpa uz līdzīga grābekļa, ieviesa visā Velsā jaunu ātruma ierobežojumu apdzīvotās vietās - 20mph. Mērķi cēli, iepriekšējās diskusijas bija, utt, bet uz citu pieredzi neviens nebija skatījies, paši gudri. Rezultāts - satiksmes sastrēgumi, izplūdes gāzes, kavēti sabiedriskā transporta grafiki. Cilvēki aktīvi protestē, savākti jau ap pusmiljona parakstu šī stulbuma atcelšanai, negatīva publicitāte valdībai, un nākošgad jau vēlēšanas. Pilnu atpakaļgaitu ieslēgt nevar, zaudēs autoritāti. OK, tagad ir Velsas likums par ātruma ierobežojumies apdzīvotās vietās, un ir iedotas tiesības katrai pašvaldībai izvērtēt situāciju, un atgriezt 30mph tur, kur pašvaldības uzskata par nepieciešamu.
Mosh vispirms būtu izanalizējuši, kur tiešām vajag ātrumu ierobežojumus? Pie skolām un dzīvojamās zonās tie jau bija ieviesti kā standarts, varēja nedaudz papildināt, un viss.
/muahaha

mazliet par medicīnu. UK ārsti aktīvi streiko, (junior doctors etc), viņus aizstāj kolēģi, kam jāmaksā 2-3 reizes vairāk. Attiecīgi slimnīcas tērē miljonus virsstundu apmaksai. Apburtais loks - naudas algu pielikumam nav, ārsti streiko, slimnīcas apmaksā virsstundas, naudas algu pielikumam nav... utt utt
Vai uzreiz nevarēja pielikt pie algas ārstiem? Būtu bijis lētāk.
/muahaha


(Lasīt komentārus) - (Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]zazis
2023-10-05 13:51 (saite)
kur?
te viss ir izskaidrots https://www.gov.wales/introducing-20mph-speed-limits-frequently-asked-questions#130675
protams, ka ir neapmierinātie ar izmaiņām, kuri raud gaužas asariņas, bet es jau tev nocitēju citātiņu, paraudās un pieradīs. gluži kā pierada nesmēķēt bāros. (:

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2023-10-05 13:54 (saite)
Visdrīzāk viņi pačakarēsies ar šīm izmaiņām, non;aks pie secinājuma ka vairāk traucē nekā dod drošību un atcels tās. Ja gājēji ievēro noteikumus un iet pāri brauktuvēm tikai atļautās vietās tad no šī nav jēgas.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]zazis
2023-10-05 14:00 (saite)
paskaidrosi, lūdzu, kā mazāks ātrums traucē drošībai? par kinētisko enerģiju ir kaut kas dzirdēts? nu, vismaz garāmejot? un nevaig to ne ar ko nepamatoto bulšitu, ka cilvēki un velo sāk lekt zem auto ripuļiem. dati un loģika liecina par pretējo.
tas, ka 85% autovadītāju šo 20mph ierobežojumu neievēro, gan ir fakts.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2023-10-05 14:05 (saite)
Zazi man šķiet ka tu komentē topikā kuru neesi izlasījis. Tātad tagad zazis aiziet uz topika tēmu, izlasa.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]zazis
2023-10-05 14:11 (saite)
tagad man šķiet, ka tev jāiet izlasīt fakti. būs tev mājas darbs, paprasi gūglim par tēmu, nevis tici visam, kas rakstīts cibā.
un kā ar to kinētisko enerģiju palika? nav dzirdēts, ja?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2023-10-05 14:14 (saite)
Ar kinētisko enerģiju viss kārtībā, kinētiskā enerģija uz braucamās daļas, gājēji uz trotuāra. Pa braucamo daļu nevazājas. Ievēro luksoforu gaismas.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]kihelkonna
2023-10-06 17:03 (saite)
nu diezgan vispārzināmi ir šādi grafiki



mazos ātrumos degviela sadeg nepilnīgi, vairāk negribētu emisiju.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]zazis
2023-10-06 17:08 (saite)
tavs grafiks ir nesalasāms un bez atsauces. auto ir dažādi, nevar būt, ka šāds grafiks attiecas uz visiem. kā arī pie mazāka ātruma, tiek nodedzināts mazāk degvielas ieskrienoties, mazāk dilst riepas bremzējot. tāka diez vai viss būs tik vienkārši kā tavā grafikā.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]kihelkonna
2023-10-06 17:15 (saite)
vienkārši esmu padziļināti studējusi priekšmetu "environmental management" un šādi grafiki ir atrodami droši vien visās mācību grāmatās ar šādu nosaukumu. nu tāpat kā divreizdivi nemeklē atsauci. bet var jau būt, ka pēdējos dažos gados kaut kas ir mainījies. kaut gan kas tur diži būtu mainījies ar iekšdedzes dzinējiem un benzīnu pēdējos 20 gados.

attēls ir no šejienes
https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S1361920916303418

iegūts ar gugles frāzi NO2 emissions car speed un tad ieslēdzot attēlu meklētāju.
nesajauc ar CO2

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]zazis
2023-10-06 17:17 (saite)
jā protams, ka ir ļoti mainījies. gan patēriņš, gan izmešu daudzums.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]kihelkonna
2023-10-06 17:19 (saite)
khm, es vienkāši atcerējos, ka vairums ļaužu brauc ar vismaz 10 gadus vecām automašīnām. un modeļi kā tādi var būt vēl vecāki.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]zazis
2023-10-06 17:26 (saite)
tā ir, autoparks jāmaina un vēlams uz elektroauto.
vēl atcerējos, ka tavos grafikos nav ņemts vērā ieskriešanās un bremzēšana, kas ir lielākais degvielas patērētājs un kas pilsētā notiek nepārtraukti, neviens nebrauc ar nemainīgu ātrumu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]zazis
2023-10-06 17:21 (saite)
NOX emissions rates of Euro 1 and Euro 2 petrol cars changed within 0.15–0.9 g/km, Euro 3 – 0.015–0.27 g/km, Euro 4 – 0.013–0.1 g/km, Euro 5 – 0.002–0.043 g/km.

es pat teiktu daudzas reizes mainījies un ļoti. kā arī grafikos gandrīz nav starpības 30km/h un 50km/h. un mēs par satiksmes drošību runājām, bet tas tā.


(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]kihelkonna
2023-10-06 17:32 (saite)
nevarētu teikt, ka esi pievienojis atsauci. nezinu, kas ir Euro 2 petrol cars, un neredzu tur neko par 30 kilometriem stundā salīdzinājumā ar 50 kilometriem stundā.

un manos grafikos ir vienkārši konstants ātrums.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]zazis
2023-10-06 17:34 (saite)
es citēju tevis iepostoto pētījumu :D

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]zazis
2023-10-06 17:36 (saite)
jā, pilsētā nav konstanta ātruma, tieši tā. tāpēc arī patēriņš un attiecīgi izmeši būs lielāki pie lielākiem ātrumiem.

un tavos grafikos ir ļoti maza starpība vai brauc konstanti 30km/h vai 50km/h.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]kihelkonna
2023-10-06 17:47 (saite)
nu jebkurā gadījumā ir arī pētījumi, kur cenšas lietas summēt
https://jech.bmj.com/content/77/1/17
šis ir no 2022
un saka, ka uzlabojums pija pirmajā gadā no trim, pēc tam nē, un tur laikam vēl kaut ko vajag darīt (neskaidrs), citādi nav statistiski būtiskas jēgas.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]zazis
2023-10-06 17:51 (saite)
galvenā problēma šobrīd ir tā, ka 85% autovadītāju neievēro attiecīgo ierobežojumu. vajag, lai ievēro.

https://www.gov.wales/introducing-20mph-speed-limits-frequently-asked-questions#130675 šis man likās interesanti, cik nu tām valdībām var ticēt.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]kihelkonna
2023-10-06 17:55 (saite)
tas jau viegli kontrolējams un sodāms mūsdienās.

iesaku pievienot inforācijas bāzei to, ka viens no nozīmīgākajiem vai nozīmīgākais gaisa piesārņojums rīgas centrā ir putekļi, mašīnas tos izspārda ar savām riepām, un elektroauto ieviešana to nerisina.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]zazis
2023-10-06 18:02 (saite)
aha, savukārt mazāka ieskriešanās un bremzēšana samazina putekļu daudzumu.
un atkal nonākam pie tā, ka vairāk jālieto kājas, sabtrans un velo, ko arī visiem rekomendēju.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]zazis
2023-10-06 17:54 (saite)
https://ehp.niehs.nih.gov/doi/abs/10.1289/isee.2011.00657 rekur par Spāniju

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Lasīt komentārus) -

Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?