Nezāles neiznīkst ([info]jan09) rakstīja,
@ 2020-12-11 15:29:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
"zaļajiem" veltīts
"Un elktro-auto, manuprāt, ir perspektīva štelle. Pat tiem, kam nospļauties par globālo sasilšanu, varbūt vismaz gaisa kvalitāte savā pilsētā varētu interesēt."

Mans viedoklis:
Kā reizi tiem, kam NAV nospļauties par globālo sasilšanu, viss šis pseido "zaļais" uzstādījums ir tikai politisks, nevis ekoloģisks.
Ņemam tēmu par tādu elementāru lietu kā vēja ģeneratoru spārnu recycling jeb pārstrādi - tādas nav, spārni ir gatavoti no kompozītmateriāla, ko reāli nav iespējams pārstrādāt, spārnus šobrīd vnk aprok zemē, spārnu kalpošanas laiks 15-20 gadi.
Ņemam tēmu par saules paneļu ilgmūžību un pārstrādi - atmaksāšanās laiks no 10 gadiem, kalpošanas laiks līdz 15 (zūd lietderības koeficients jeb ražība).
Ņemam tēmu par auto: reiz tika nodalīts, ka netīrais dīzelis ir biznesam, un tīrais benzīns personiskajam transportam. Tēmu papildinot, dabas un maciņa taupības nolūkos, sāka izmantot lētu un tīru naftas blakus produktu LPG. Daži ražotāji pat sāka izlaist dual fuel auto. Tad, politiskais uzstādījums bija, pārsēdinām visus uz dīzeļiem, un sākam ieviest izmešu prasības. Ražotāji darīja, ko varēja, krāpās, ja citādi nevarēja.
Auto palika arvien īsspēlējošāki. Cilvēki masveidā pārsēdās uz "dirty diesel".
Upss, nāca jauns zaļd1rsēju uzstādījums klimata "saudzēšanai" - politiski uzspiesti elektromobiļi. Tie ražošanai ir vēl dārgāki, un videi vēl kaitīgāki ilgtermiņā! Litija iegūšana nav dabai draudzīga, un arī otreizēja pārstrāde apšaubāma. Esam "zaļi" uz t.s. 3.pasaules valstu rēķina? Kas notiks ar elektrotīklu guļamrajonos, ja uz mājsaimniecību būs 2 elektroauto? Viss elektrotīkls IR jāpārvelk! Un kā ar stāvvietām? Lādēšanas vietām? Pagarinātāji no 9.stāvenes loga? Gudrās šosejas ar uzlādes joslām? Kas visu to apmaksās, UN, CIK tas viss izmaksās kopā?
Galu galā, kā ar nodokļiem?
Ir labi piešķirt atlaides, utt, kamēr tas ir 1% no visas auto masas. Subsidēts "zaļums". Kad būs 70% elektromobiļu, nodokļi tiks pārskatīti, tad arī katrs uz savas kabatas izjutīs "gaisa kvalitāti" savā pilsētā!

Patiesa rūpe par vidi ir neražot sintētiskas, nepārstrādājamas un īslaicīgi lietojamas mantas!
Ja kādreiz Mercedess brīvi nogāja 1 miljonu kilometru (un vairāk), ja kādreiz auto lietoja vēl mazdēls, tad kas notiek tagad?
Pat DE taksisti sūdzas, ja Mersis kādreiz gāja 1-1,5M, tad tagad tikai 0,5M kilometru.
Cik ir attīstītajās valstīs auto, kas noiet 10 gadus? Un 20it?

/+ daudz, daudz nianšu, kam nav laika un vēlmes.
//PS esmu piedalījies hibrīdu un elektromobiļu izstrādē, vēl pirms OSC Latvijā sāka ar tādu lietu nodarboties.


(Lasīt komentārus) - (Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]gnidrologs
2020-12-12 00:27 (saite)
Kā tie elektromobīļi ekspluatācijā, it īpaši sliktos klimatos un zem smagas darba zirdziskas presūras? Jau sen mūsu grādos ir slikta reputācija modernajiem auto, kuros pārāk daudz elektronikas sabāzts, jo nav kā ar kalašņikovu - ja saiet ūdens un dubļi, iztīri un šauj tālāk. Ja kaut kas sajājas, tad na dolgo un labošana mega dārga. Cilvēkiem ārpus urbanizētajiem centriem tie hisptermobīļi liekas tīrākais buržujnodoklis priekš mazajiem.

Vai kāds ir parēķinājis, cik daudz izmešu gaisā aiziet viena hipstermobīķa ražošanai un tā dzīves ekspluatācijai salīdzinoši ar parastu vecu benzīnpurkšķinātāju?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2020-12-12 08:10 (saite)
elektromobilis un auto ar pārāk daudz elektronikas vadībā ir 2 lielas razņicas, elektromobīlis as sač ir vienkāršāks par auto ar iekšdedzes dzinēju - 2 vai 4 elektromotori, aķis, vadi un vadības panelis, viss

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

---
[info]jan09
2020-12-12 12:13 (saite)
Vienkāršība ir mūsu viss!
Akumulatoru sistēma, ar iebūvētu battery management system, iespējams, ar iebūvētu šķidro dzesēšanu, uzlādes/temperatūras kontrole.
Kontrolieris, ar šķidro dzesēšanu, kas līdzstrāvu no baterijās pārvērš maiņstrāvā un padod uz elektromotoriem.
Siltums procesos izdalās ne pa jokam, dzesēšana un kontrole ir mūsu viss.
Vadības sistēma, CAN A, CAN B etc.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: ---
[info]ctulhu
2020-12-12 13:35 (saite)
/kas līdzstrāvu no baterijās pārvērš maiņstrāvā un padod uz elektromotoriem./

Okej droši viens ir kāds iemesls kāpēc līdzstrāvas mašīnas nelieto par elektromotoriem, bet es uz sitienu viņu nezinu, ja motori līdzstrāvas, tad var iztikt bez pārveidotāja

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)

Re: ---
[info]begemots
2020-12-14 12:53 (saite)
Skat kā viens austrāļu džeks pārvērta savu Fordu par elektromašīnu un braukāja ar to gadiem ilgi jau 1968. gadā =)

https://www.facebook.com/watch/?v=558959434799201

Bet nu jā, protams, mūsdienu auto ir krietni sarežģītāks, vienīgi droši vien sarežģītības daļa attiecas gan uz benzīnu, gan uz elektro, ne?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: ---
[info]jan09
2020-12-14 13:35 (saite)
Nav jau elektromobiļi nekāds jaunums, jau ap 1900g bija masveida ražošanā un ielās, ap to laiku iekšdedzes dzinēja dzītajiem auto un elektromobiļiem katram komplektā bija kaudze trūkumu, līdz ap 1906(?).gadu tika izteikti uzlabots iekšdedzes dzinējs, izspiežot elektromobiļus no auto tirgus.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Lasīt komentārus) -

Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?