par smaidīgām cūciņām

Posted on 2010.10.14 at 15:28
man:: nenormāls sliņķis uz darbu iet
skan: Alva Noto
miljono reizi teikšu, ka veģetārisms ir viena no lietām par kuru man visvairāk riebjas diskutēt, bet gribas ierakstīt, ka vakar gaidot darba beigas un kuļot salmus ar kolēģēm, vienai no viņām (un viņa pat nav nekāda streit veģetāriete) ienāca prātā diezgan kruta doma. karoč runa bija par to, cik pretīgi ir reklamēt gaļas izstrādājumus izmantojot jautru un smaidīgu cūciņu, gotiņu, vistiņu utt. attēlus. tad nu ideja tāda, ka visiem produktiem, kuros izmantoti beigti dzīvnieki jāpievieno pa kādai kautuves ainiņai. nu tāpat kā uz cigarešu paciņām ir bildes ar sapuvušām plaušām un zobiem un kotikvēlne. un, ja nepatīk tad, lai nepērk, vai lai kauj paši. citādi nekādas cieņas nav pret dzīvnieka ziedoto dzīvību. vispār jau mani šausmina arī tas, ka cilvēki maksā savu naudu par gaļu, nopērk par daudz, nevar apēst un pēc tam vēl izmet ārā. sanāk, ka tas zvērs ir miris pilnīgi bezjēdzīgā nāvē.

Comments:


vilkate
[info]vilkate at 2010-10-14 15:57 (Saite)
Piekrītu. Lai arī ļoti reti kādu gaļas izstrādājumu mēdzu ieēst, tā smaidošo lopiņu taktika man arī liekas divkosīga un pretīga.
vilkate
[info]vilkate at 2010-10-14 16:00 (Saite)
Fascinējoši. :D
*
[info]inese_tk at 2010-10-14 16:09 (Saite)
heh, es kā reiz sāku meklēt kauko šitādu, ko pievienot savam postam kā ilustrāciju, bet nenormāls slinkums uzmetās un vēl jāsaņemas uz darbu aiziet.
[info]chaika at 2010-10-14 16:28 (Saite)
man liekas, ka tādi attēli tikai vēl vairāk sabojā visu - nu, visā taču ir ūdens, un pēc tās ūdens filmas sanāk (vai nesanāk), ka no tās šausmu bildes visa tā paika paliek vēl šausmīgāka, nē?

visvairāk šajā idejā mani biedē tas vājprāts, kas varētu izcelties, ja kas tāds tiktu pieņemt ar likumu - elle un kašķis. ja jau nav jūtu apēst sardeli uz kuras ir mīļš ruksīts, tad asiņaina aina būtu pašā gaumē tieši moš? :))) nu nē, nav jau tā, bet ai..
[info]antireality at 2010-10-14 17:59 (Saite)
nu nē, tie ir ezotēriski murgi. un ja tu domā to ūdens filmu, kur japānis teica ūdenim "hitlers" un no tā veidojās kautkādi ne tādi kristāli, tad tā ir sagrozīta informācija. ar to japāni kautkur [vot neatminos kur] bija intervija , un tie rezultāti, kas bija piemēros bija daži no tūkstošiem, speciāli atlasīti filmas vajadzībām. un pats viņš sevi vairāk par fotogrāfu uzskatija, ja pareizi atceros, nevis zinātnieku.
bet, ja pieļaujam, ka ietekmēt produktu tādā vaidā var, tad tas nav attēls vai vārds, kas ietekmē, bet tikai un vienīgi paša attēlu redzošā/vārdu sakošā cilvēka attieksme pret to. tākā ja to redz , piemēram mednieks vai miesnieks, tad viņam no tā ne silts ne auksts.
*
[info]inese_tk at 2010-10-14 23:22 (Saite)
ja es kauko nejaucu, tas japānis tieši vakar Rīgā bija un vadīja kaukādu semināru par visiem tiem saviem ūdeņiem. vismaz redzēju kkur pilsētā plakātu tādu.
[info]antireality at 2010-10-14 23:39 (Saite)
hmm, interesanti. sinhronitāte jau atkal.
[info]chaika at 2010-10-15 08:57 (Saite)
jā, rozes grāmatnīcas logā - lekcija un grāmata.
ja jau fotofrāfs no sevis tāds būtu, nez vai atļautos šitā tūrēt pa pasauli apkārt par ūdens tēmu.
apogs
[info]apogs at 2010-10-15 00:24 (Saite)
jap, es piekrītu, ka tādi attēli tikai vēl vairāk gaisu bojā.
es, piemēram, nekad nesmēķēju, bet mani šķebina manu vismīļo draugu un radu cigarešu paciņas ne tikai kafejnīcās, bet arī manā mājā. negribētu, ka visam, kas kaut kā ir kaitīgs, tiktu piekabināta birka ar briesmīgo ēnas pusi....
Witch-queen of Angmar
[info]lenora at 2010-10-14 16:44 (Saite)
Kāpēc tikai pie gaļas? Imho ja pie gaļas liek, tad arī pie ādas, vilnas un kokvilnas izstrādājumiem, olām, piena u.tml.
vilkate
[info]vilkate at 2010-10-14 16:51 (Saite)
Olu piemērs - kartona kastīte, uz kuras priecīga vista tik pat priecīgiem cālīšiem gatavo brokastis - ceptas olas.

Piena piemērs - no ASV gan. Buklets par piena veselīgumu un to kā piens rodas. Govīm nofotošopēti tesmeņi - lai mērķauditorija (bērni) negūtu traumu no apziņas, ka piens tiek iegūts TĀ.
*
[info]inese_tk at 2010-10-14 23:24 (Saite)
es jau visā visumā domāju, ka visiem - "visiem produktiem, kuros izmantoti beigti dzīvnieki" tik varbūt nav pietiekami precīzi uzrakstījies
Witch-queen of Angmar
[info]lenora at 2010-10-15 11:32 (Saite)
Es gan biju domājusi savādāk.

Nesaprotu beigto dzīvnieku glorificēšanu. Kā tad paliek ar tām vistām, kas dzīvo metāla būros, kuros apgriezties nav iespējams, visu mūžu pie mākslīgas gaismas, kamēr šamās samaļ kādā otršķirīgā desā. Vai aitām, kas n-tās reizes savā mūžā tiek nocirptas līdz gaļai, lai tikai kāds varētu uzvilkt united colours of beneton džemperīti. Vai to indi ar ko balina un krāso kokvilnu un pie reizes noindē ne vienu vien trešās pasaules bembiju.

Man vnk pārāk bieži nākas saskarties ar "fui tu ēd gaļu - slepkava" cilvēkiem, kas uz urrā patērē augstāk minētos produktus, bet tā pat domā, ka glābj šo pasauli.

So galvenā doma - vai nu rakstam visam klāt, kā tas ietekmē floru/faunu uz šīs pasaules vai nerakstam neko un katrs dzīvojam pēc savas sirdsapziņas.
*
[info]inese_tk at 2010-10-17 00:59 (Saite)
nubet es tak saku, ka visiem produktiem. džemperis tak arī ir produkts.
the casual unintellinget
[info]casiopea at 2010-10-14 17:12 (Saite)
Mums te bija táda rekláma kur brokolji éda brokoljus un dziedája.

bet vispár já já já un velreiz já.
man pavadsarí bija tik stulba situácija ka leduskapí sabojájás zivis un garneles vairáki kilo, es tik pretígi jutos, ká táda neliete, veljoprojám to nevaru aizmirst
[info]antireality at 2010-10-14 17:49 (Saite)
jā, tādas bildes vajadzētu uz gaļas izstrādājumiem, bet pirmkārt uz kažokiem. iedomājies, 100 šinšilas ar tikko novilktu ādu.
pats jau neesmu nezko apzinīgs šajā jautājumā, ādas zābaki un mētelis tiek nēsāti visu veģetārisma laiku. laigan pēc rupjās ādas spriežot tie ir blakusprodukts gaļas rūpniecībai, nevis primārais, ko man toč neceltos roka vilkt.
K
[info]rkktzd at 2010-10-14 18:10 (Saite)
nujaa, bet tur jau otra puse tam atkal - ja ir kaads labs aadas izstraadaajums, tad vinjsh noteikti kalpos 10x ilgaak kaa taads pats sinteetiskais ekvivalents, kursh buus jaamet aaraa un taapat jaapiedirsh envaironments. ja neesaa aadas siksnu 10 gadus, vismaz kautkcik jeega atrodas dziivnieka naavei
[info]antireality at 2010-10-14 18:50 (Saite)
dēļ jostām vai zābakiem, kādus mēs nēsājam dzīvniekus nekauj, tāpēc es par to tā neiespringstu, lai gan sanāk padomāt par to diezgan bieži paskatoties uz savu apģērbu. kauj viņus priekš luxury un vnk padārgā gala apģērba.
starp citu tikai pirms pāris gadiem eirōpas savienībā aizliedz tirgot kažōkus no kaķādas, veikalos tie parasti tika saukti par trušādas, pat ja bija raksturīgi svītraini. arī tagad tādi izstrādājumi mēdz tomēr būt pārdošanā noformēti kā truša. paziņas stāstija, ka kaķis mājās bija izteikti naidīgs uz tādu "truša" kažoku un izrādija attieksmi regulāri to apurinējot.
bet tas, kas man toč riebjas ir tā ultraliekulība, kad drausmīgs troksnis tiek sacelts dēļ tā, ka muslimi/jūdi kauj dzīvniekus pēc halal/košer metodes, bet parastie slaktēšanas konvejieri ir ok [nerunājot par kažokiem, dēļ kā ādu velk nost dzīviem un bieži pie samaņas esošiem] pirmajā gadijumā tā ir individuāla pieeja, dzīvnieks zaudē samaņu uzreiz dēļ pārgrieztās miega artērijas un mirst gandrīz momentāli, otrajā viņu bliež ar elektrību un bieži miesnieko vēl dzīvu. un peta piespamo pilnu tīklu ar kkādiem kreisiem videō, ar neadekvātiem komentāriem cik šausmīgs ir halal, un visi kā aitas notic. bet vaitad anatōmija skolā nav mācīta? kas notiek kad miega artēriju pārgriež? momentāls samaņas zudums un nāve. bez tam augšminētajiem monōteistiem ir reliģiski priekšraksti, kas liedz nodarīt dzīvniekiem sāpes, un sevišķi stingri tas ir kaušanas laikā. tas , ka starp viņiem ir mudaki, kas to neievēro, nav mērs visai tradīcijai. kā saka arī katoļu mācītāji drāž bērnus, bet no tā nav jāizdara secinājumi par vietējā miesta omulīgo priesteri un katoļiem kopumā.
labs posteris par kažokiem - http://www.holgerappel.com/archives/2007/12/entry_462.html
*
[info]inese_tk at 2010-10-14 23:39 (Saite)
vot ultraliekulība man liekas, ja aizliedz kaķādas kažoku, bet atļauj trušādas. es jau vienreiz par šito lamājos. nu kas devis cilvēkam tiesības šķirot, kurš zvērs ir labāks un sliktāks? kāpēc gaļā var nodot zirgu, kurš 20 gadus ir uzticīgi kalpojis, bet nevar nodot suni vai kaķi vai kāmīti? un kāpēc vecmāmiņu nevar nodot gaļā, kad viņai piemetas vecuma plānprāts un no viņas nav vairs nekādas jēgas?
watt
[info]watt at 2010-10-14 17:54 (Saite)
nav ko te izdomāt, beigti dzīvnieki nav nekas briesmīgs vai pretīgs. un nāve arī nav - jēdzīga pret bezjēdzīgu.
watt
[info]watt at 2010-10-14 17:55 (Saite)
tas lai pateiktu, ka svarīgāks ir kādos apstākļos dzīvnieks ir dzīvojis, nevis kā un kāpēc nokauts.
[info]antireality at 2010-10-14 18:53 (Saite)
protams, ka dzīves apstāķli ir ļoti būtiski un par tiem parasti nāves ēnā kautkā aizmirst. bet ir taču starpība vai nokaujātri un mazsāpīgi vai novelk ādu dzīvam.
*
[info]inese_tk at 2010-10-14 23:34 (Saite)
es nesaku, ka beigti dzīvnieki ir briesmīgi vai pretīgi. mēs visi reiz būsim beigti dzīvnieki. es saku, ka cilvēki liekulīgi izslēdz no apziņas to, kādā veidā tiek iegūti produkti, ko viņi patērē, ka tiek nonivelēta dzīvības vērtība un cena.
un ir jēdzīgas un bezjēdzīgas nāves. ja, piemēram, Tibetieši bez jakiem nevar nekā iztikt un patērē visu, ko no viņiem vien var iegūt, sākot no kažoka un gaļas un beidzot ar cīpslām, tad tas ir jēdzīgi vai vismaz attaisnojami un saprotami. un viņi to dara tikai tieši tik, cik viņiem ir nepieciešams. bet nogalināt tikai tāpēc, ka tas ir gaļas lops un tāds ir viņa liktenis un tāpēc, ka varbūt sagribēsies karbonādi, bet ja nesagribas un gaļiņa samaitājas, tad vnk izmest ārā ir bezjēdzīga nāve.
runājot par dzīvnieku labturību - uz to arī attiecas izteikums - lai kauj paši. ja kāds var izaudzēt savu cūciņu, nokaut un apēst - lūdzu. tas ir godīgi. cilvēks vismaz zina kas tas ir un kā tas ir un, ja viņu tas apmierina - uz priekšu.
__________________
[info]spiritualized at 2010-10-14 23:05 (Saite)
haha, tas man atgādina, mēs nesen taisījām viltoto zaķi


tik slimi :S
[info]antireality at 2010-10-14 23:44 (Saite)
smukuļi :D
Previous Entry  Next Entry