būs savādāk ([info]illegal) rakstīja,
@ 2005-03-23 23:51:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
paslēpties klavierēs?
njā..
no kādiem diviem pa dienu līdz pat sešiem, un gribās vēl.

23. Baha prelūdija un fūga šonakt jāsamācās. un jāatkārto Ivanova skice fa # un kautkāda Ž. Ibēra džeziskā Vēja meitene un viena kruta latviešu tautasdziesmas "Sidrabiņa upi bridu" apdare.. Šonedēļ jāiedabū šie četri no galvas, lai nākošnedēļ varētu nākamos četrus!

bet vispār..

ai..


(Lasīt komentārus) - (Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]dziivnieks
2005-03-24 13:26 (saite)
mm izsmeljoshi!
kaa jau tu mineeji, ka savas dziives laikaa bijis shim daudz jaastraadaa->jaakomponee...khe khe kaut kaa neasoceejas ar iistu maakslas darbu radiishanu, taadeelj arii visi vinja darbi taads liels haoss, kas tapis no nekaa nedariishanas, vien ir, preciizaaak-->no dariishanas peeec pasuutiijuma!
peec 100 gadiem arii mani ieraksti sheit tiks uzskatiiti par vispaaraako, ko var radiit! kaut arii tagad skaidru galvu papraatojot, tas viss ir tikai mana lielaa sevis apjukuma radiits!
jebkuraa gadiijumaa juutu tev liidzi, ka tev ir jaamoka tik absurdi un haotiski skanjdarbi!
klausoties muuziku, nekad necenshos izzinaat radiitaaja biograafiju, tas traucee uztveres briivam lidojumam!

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]illegal
2005-03-24 13:35 (saite)
bllshit

ej pamācies skaņdarbu analīzi.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]martonella
2005-03-24 20:51 (saite)
A kā tad tavuprāt top "īsti mākslas darbi"?? Domā, ka komponists piesēžas pie klavierēm vai galda, apbruņojies ar visiem iespējamajiem rakstāmajiem un nošu lapām, pieliek pie durvīm zīmīti "Netraucēt! Šeit top īsts meistardarbs" un tad kaut ko raksta? Diezin vai.

"visi vinja darbi taads liels haoss, kas tapis no nekaa nedariishanas, vien ir, preciizaaak-->no dariishanas peeec pasuutiijuma!" Par "haosu"vēlāk, bet par to "nekā nedarīšanu" vai "pēc pasūtījuma" - zini, tā bija viņa dzīve, ar to viņš pelnīja sev iztiku - lai varētu dzīvot. Tā bija viņa profesija,kas gan nebija ienesīga, bet kurai viņš nodevās ar sirdi. Lai iztiktu, viņam nācās daudzus gadus smagi strādāt un tas nu ir absolūts pretstats "nekā nedarīšanai".
Un haoss tas nav! Lai nu kur- bet BAHA MŪZIKĀ IR VISĪSTĀKĀ KĀRTĪBA un formas skaidrība. Fūgas un invencijas - tas ir vienkārši ģeniāli, kā var ko tādu uzrakstīt, loģiski izklāstot tēmu visās balsīs, tad vēl to izstrādājot un attīstot. Turklāt vēl ar dziļu domu. Baham viss bija izstrādāts līdz pat tādiem sīkumiem un smalkumiem kā- katram intervālam atbilda kāda īpaša noskaņa, piem., tīra kvarta uz augšu apzīmē prieku utt.
Bahs ir visas mūzikas pamatakmens, tā kā ir absolūti muļķīgi (piedod)un neapdomīgi viņu "nolikt". Viņa mūzika ir jau gadsimtiem zināma vērtība. Tikai tādēļ tā ir dzīva vēl mūsdienās - arī pēc 3 gs. Padomā loģiski, vai kaut kas tik nemainīgi ietu cauri gadsimtiem, ja tam nebūtu nozīmes, ja tam nebūtu ģenialitātes pieskaņas??

Un man pašai ĻOTI patīk spēlēt Bahu. Gan prelūdijas&fūgas un invencijas klavierēm, gan partitas un sonātes vijolei solo - tas ir tik skaisti...

Ā,vēl par to"radītāja biogrāfijas izzināšanu" - varbūt kā vidusmēra klausītājam tev nav obligāti jāzin autora biogrāfija, taču kādai apjausmai par laikmetu gan vajadzētu būt. Mūzika jau rakstīta ir konkrētam laikam, ar tikai tam raksturīgām problēmām, kas tomēr iespaido cilvēka iekšējo dvēseles stāvokli. (Protams, ir tādas lietas, kas ir jebkāda laika mūzikā sastopamas- garīgums un mīlestība.) Taču, ja mūziķis izpilda kādu skaņdarbu, ir svarīgi zināt pirmkārt- laiku, otrkārt- vismaz lielās līnijās šī komponista dzīves ceļu. Tikai tā var izdibināt, KĀPĒC viņš rakstīja tieši tā un ne citādi- kas viņu satrauca, kas bija tam laikam raksturīgs utt. Izpildītāja loma ir atskaņot skaņdarbu vistuvāk tam, kā to gribējis komponists, tāpēc ir jārok dziļāk, lai uztvertu arī skaņdarba jēgu un būtību, par dažādām niansēm nerunājot.

Nu jā, sanāca man te dikti daudz...
Bet tas bija akmens manā dārziņā, par ko nu nespēju noklusēt.
:)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]illegal
2005-03-24 20:53 (saite)
tad jau sanāk, ka Bahs bija nākotnes komponists? :]

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]martonella
2005-03-24 20:55 (saite)
ģēnijiem nav robežu :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]dziivnieks
2005-03-25 11:02 (saite)
ja gjeenijiem nav robezhu, tad kaadeelj tie raksta tikai konkreetam laikam?
hmm pretruna..kaa labot?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]martonella
2005-03-25 11:14 (saite)
no pretrunām sastāv visa pasaule...
vienkārši autori rakstīs savam laikam un tā arī paliks. Citos gadsimtos viņi vairs nebūs aktuāli. Bet ģeniāli uzrakstīts ir tad, kad laikmeta atspoguļošanas ietvaros, tēma arvien vēl paliek aktuāla. Arī mūsdienās.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]dziivnieks
2005-03-25 11:28 (saite)
nepatiik ka cilveekiem ir tieksme tikai konstateeet kaadu konkreetu faktu vai vairaakus un nesniegt probleemas risinaajumu
jociigi, bet pirmo reizi dzirdu , ka autori raksta (kam?) savam laikam...autori raksta, lai pashnoteiktos. egocentriski?taadiem vinjiem jaabuut, tikai veel viena detalja-> tik egocentriski,lai citiem buutu veelme tajaa dziljumaa parakaaties.
to, ka vinji neraksta savam laikam apstiprina kaut vai mineetais fakts, ka Bahs savaa laikaa netika atziits par labu komponistu!

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]martonella
2005-03-25 12:41 (saite)
nu,pagaidi, Bahu nedrīkst minēt kā kādu vispārīgu piemēru! VIŅŠ BIJA IZŅĒMUMS! Kā visur ir izņēmumi.
Es to nedomāju tā, ka autori raksta savam laikam (kā "kam"), bet gan tas laiks ATSPOGUĻOJAS viņu darbos.
Protams, jo personīgāks ir skaņdarbs, jo tuvāks tas var būt klausītājam - jo vienmēr ir vēlme saskatīt darbā kaut ko tuvu sev, ieraudzīt sevi. Un tad attiecīgi arī (iespējams neapzināti) meklējam tos darbus, kuros varam identificēties.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]illegal
2005-03-25 14:00 (saite)
liecieties ka nu mierā abi divi vienreiz :D
un lieciet TO Bahu vienreiz mierā :D

tāpat katram no mums ir individuāli viedokļi..

Nez, kas latvietim tā par psihisku fišku - uzbāzt savu viedokli..
ok, vienreiz aizstāv un miiieeerzzz!!!


//svētrunas laikā sāku dungot tēmu.. un pirksti sāka meklēt taustiņus.. :D

////un tā operas dziedātāja.. nu jā... :D Andris man atsūtīja mp3 :D

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]martonella
2005-03-25 15:07 (saite)
Forša, vai ne?! Bet tas džeks jau arī super dzied! :)) Track nr.12 Tev nav?
Ideaļņiks... :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]illegal
2005-03-25 15:13 (saite)
ir ir :]
bet veel neesu klausiijis...

man pietika ar to pirmo..

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]dziivnieks
2005-03-25 10:59 (saite)
es piedodu Tev par to ;
jebkuraa gadiijumaa, bija prieks palasiit shaadu aizstaaviibu, sho aizrautiibu, centiibu pieraadiit, attaisnot, galvenais ka tik ljoti ar sirdi tas viss naacis, taadi neaprakstaami dziljumi (buutu Bahs to redzeejis!!celtos veel vairaak shim pashapzinja)
patiesi-->es vinja muuzikaa neiedziljinos, arii vinja biograafijaa nee, vinja darbi shkjiet haotiski,..diemzheel nekas nemainiisies, jo gruuti ko mainiit, kad esi jau pusi dziives nodziivojis un savi principi &standarti jau iesaknjojushies!
bet man patiesi bija prieks to lasiit!
bet tomeer par skanjdarba jeegu un buutiibu..ikvienam autoram ir prieks, ja vinja darbs tiek interpreteets dazhaadi..sheit nav runa par likuma interpreteeshanu, kur svariigi, saskanjot galveno jeegu un buutiibu, zinaat tieshi likumdeveeja gribu..maaksla sasitiita ar apzinju, uztveri, apzinja ar apgaismiibu, apgaismiiba ir speeja bez cita vadiibas izmantot savu sapraatu!
Domaasim patstaaviigi un interpreteesim dazhaadi!
ierakties maakslinieku smadzenees puilniibaa nav iespeejams..pat daljeeji ir gruuti..un nav nepiecieshams!

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Lasīt komentārus) -

Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?