Decembris 17., 2005


Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
00:35
Piefiksēju korespondenci,

Jūsu Ekselence!

Vēlos izteikt savu protestu pret Satversmes grozījumiem, kuros uzsvērts, ka laulība ir "savienība starp vīrieti un sievieti". Šie grozījumi ir bezjēdzīgi - tie nekādā veidā nestiprina t.s. "normālās", heteroseksuālas laulības attiecības un nerada nekādas pozitīvas pārmaiņas homoseksuāli orientēto cilvēku dzīvē. Šie grozījumi netieši norāda uz to, ka valsts neatbalsta ilgstošas partnerattiecības starp homoseksuāli orientētiem cilvēkiem, tādējādi palielinot draudus, ka viņi varētu veidot īslaicīgas attiecības ar daudziem partneriem (kas nodara lielu psiholoģisku kaitējumu ne tikai pašiem homoseksuālajiem, bet potenciāli arī pārējai sabiedrībai).
Bez tam šie grozījumi ārkārtīgi palielina jau tā saasināto homofobiju mūsu sabiedrībā, apvainojot un atgrūžot ne tikai homoseksuāli un biseksuāli orientētus cilvēkus, bet arī viņu draugus un radiniekus, kā arī jebkuru cilvēku, kurš tic - ikvienam ir tiesības mīlēt, būt mīlētam un veidot ilgstošas attiecības ar sev tuvu cilvēku neatkarīgi no dzimuma.
Latvijā dzīvo ļoti daudz talantīgu, apdāvinātu, radošu un godīgu cilvēku, kuri ir homoseksuāli (esmu pārliecināta, ka arī Jūs tādus pazīstat un cienāt kā cilvēkus, nepievēršot lieku uzmanību viņu orientācijai). Viņiem jau šobrīd ir liegta iespēja oficiāli reģistrēt savas attiecības ar pastāvīgo partneri. Uzsvērt, ka šīs tiesības viņiem tiek liegtas Satversmes līmenī, ir lieki un nežēlīgi.
Līdz šim es uzskatīju sevi par savas zemes patrioti un lepojos ar to, ka esmu latviete un dzīvoju Latvijā. Bet man būs ļoti grūti mīlēt valsti, kuras Satversme ir nežēlīgi, man pilnīgi nepieņemamā veidā izkropļota. Stingri ņemot - ja es palieku šīs valsts pilsone, tad tas nozīmē, ka es pieņemu valsts Pamatlikumu. Bet šādu izkropļotu Satversmi es nespēju pieņemt!
Lūdzu Jūs iesniegt Saiemai šos Satversmes grozījumus atkārtotai izskatīšanai.

Ar cieņu,
Ieva Melgalve
literāte, 24 g.v.

(38 teica | man šķiet, ir tā...)

Comments:


[User Picture]
From:[info]murks
Date:17. Decembris 2005 - 00:40
(Link)
Kuru pilsonību grasies pieņemt?
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:17. Decembris 2005 - 00:40
(Link)
nezinu. nav iespējas atteikties pavisam?
[User Picture]
From:[info]murks
Date:17. Decembris 2005 - 00:42
(Link)
Gan jau ka ir. Ir tak tādas nepilsoņu pases?
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:17. Decembris 2005 - 00:44
(Link)
:D
a vot tas būtu numurs, ja es pieprasītu nepilsoņa pasi sakarā ar to, ka nespēju pieņemt šīs valsts Satversmi, bet patriotisma dēļ nevaru kļūt par citas valsts pilsoni :)
[User Picture]
From:[info]murks
Date:17. Decembris 2005 - 00:51
(Link)
Varēsi dibināt Nepilsoņu RS :)
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:17. Decembris 2005 - 00:55
(Link)
Tad jau labāk uzreiz piesavināties visu nacionālistu organizāciju nosaukumus. Nepilsoņu spēka savienība un tādā garā.
[User Picture]
From:[info]crescendo
Date:17. Decembris 2005 - 12:30
(Link)
Nav. Un arī nepilsoņa statusu diemžēl vairs nekādi nevari iegūt.

Gaidīsim, vai kāda aktīvistu grupiņa saņemsies mēģināt pārbaudīt Satversmes tiesas kompetenci šajā reizē un apstrīdēt šī panta pretrunīgumu ar, piemēram, Satversmes pirmo pantu (par Latviju kā demokrātisku republiku) - teorētiski tas varbūt arī varētu iet cauri, ļaužu grupa uz kuru tas tieši attiecas un kurai tādēļ ir tiesības prasību iesniegt arī ir gana liela....

Oi, tad gan būtu atkal par ko rakstīt visiem tiesību teorētiķiem. Un arī bez Satversmes tiesas - kas notiks brīdī, kad sāks skaitīt cik starptautiskajiem līgumiem šis grozījums ir pretrunā? šobrīd nav īsti skaidrs, kas notiek, ja Satversme pēkšņi izrādās pretrunā jau noslēgtiem līgumiem, kas noslēgti brīdī, kad nebija pretrunā Satversmei...

Sauc to par profesionālo marasmu...
[User Picture]
From:[info]artis
Date:17. Decembris 2005 - 00:42
(Link)
Labi, labi – uzrakstīšu.
[User Picture]
From:[info]deep
Date:17. Decembris 2005 - 00:48
(Link)
LOL, saskanjaa ar konstitucionaalajaam tiesiibaam shii veestule ir neaugliiga aaxstiiba, gluzhi taapat kaa homoseksuaalistu attieciibas.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:17. Decembris 2005 - 00:54
(Link)
Drošvien. Bet ir ļoti daudz neauglīgu lietu, kas tomēr ir sasodīti svarīgas, ja ne Vispārībai, tad konkrētajam cilvēkam.

Starpcit, tieši par tevi iedomājos tad, kad rakstīju šito. Un izdomāju kaut ko iz sērijas "es cienu cilvēkus, kas spēj atklāti paust savus uzskatus un pastāvēt par savu pārliecību arī tad, ja tas šķiet bezjēdzīgi, un es labprāt vēlētos cienīt arī pati sevi".
[User Picture]
From:[info]skuka
Date:17. Decembris 2005 - 10:47
(Link)
Jā, es cienu Irsic un man patīk Irsic.
From:[info]carnival
Date:17. Decembris 2005 - 03:44
(Link)
nu nu. neredzu lielu atšķirību starp šādām "ākstībām" un latviešu nacionālstu "ākstībām". vai varbūt tu domā, ka nss vai tamlīdzīgas kustības ir ultraauglīgas?

nepārproti - es necenšos braukt virsū nss u.c., zinu, ka viņi dara tik cik spēj un varbūt vēl vairāk, tikai cenšos norādīt uz to, ka pie varas neesošo cilvēku pūliņus iesākt kaut nedaudz nevajadzētu tik ļoti noniecināt, it sevišķi ja pati piederi pie šāmiem ļautiņiem.
From:[info]makmerfijs
Date:17. Decembris 2005 - 13:57
(Link)
Nu bet kaa tu nesaproti - NSS ciinaas par pareizajaam veertiibaam, bet [info]honeybee ir taa nelaime nostaaties nepareizajaa pusee :P
[User Picture]
From:[info]justs
Date:17. Decembris 2005 - 10:36
(Link)
interesanti
[User Picture]
From:[info]piromanjaks
Date:17. Decembris 2005 - 00:56
(Link)
kā heteroseksuālo sabiedrību maina tas, cik bieži tu maini savas sievietes?
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:17. Decembris 2005 - 01:07
(Link)
1kārt, sievietes nemainu, nav manā gaumē.
Bet situācija, kurā homoseksuālis bieži maina partnerus, ir tieši tā, kuras dēļ tik ļoti satraucas daļa sabiedrības - iz sērijas "viņi samaitā jaunatni", "viņi vienmēr meklē svaigu gaļu", blablabla. Jo biežāk šie partneri tiek mainīti/meklēti jauni, jo lielāka iespējamība, ka homoseksuālis pavedinās kādu, kurš varbūt varētu būt hetero. Bez tam - daudz straujāka STS izplatība, kas šobrīd apdraud arī heteroseksuālo sabiedrību (šobrīd riska grupa saslimšanai ar HIV ir sievietes vecumā no 20-25 gadiem, kas pārgulējušas ar HIV nēsātāju). Un - cilvēks ar pastāvīgu partneri parasti ir mierīgāks, līdzsvarotāks. Līdz ar to - arī tai sabiedrības daļai, kas nevēlas neko zināt par homoseksuāļiem, ir izdevīgāk viņus lieki neaizvainot, jo aizvainots cilvēks nedzīvos klusi un mierīgi, viņš paudīs savu aizvainojumu publiski.
Un ģimene - jebkuras orientācijas cilvēkam - nozīmē augstāku atbildības sajūtu, lielāku respektu pret sabiedrību, vēlmi nodrošināt savu un ģimenes labklājību ilgtermiņā. Tātad šāds cilvēks ir sociāli stabilāks - un sociāli stabili cilvēki padara pašu sabiedrību stabilāku.
[User Picture]
From:[info]deep
Date:17. Decembris 2005 - 08:03
(Link)
tur jau ir tas joks, ka par zoofilu tiesiibaam uz laimiigu bleejoshu gjimeni neviens neaizdomaajas :[
gjimene arii zoofili orienteetam, taapat nekrofili orienteetam cilveekam noziimee atbildiibas sajuutu. shie cilveeki ir sociaali (un mentaali) stabili un blablabla.
[User Picture]
From:[info]kuskus
Date:17. Decembris 2005 - 12:30
(Link)
es nekad neesmu uzskatījis, ka homoseksuālisti būtu pelnījuši cieņu tikai dēļ savas orientācijas. taču, palasoties tevi, deep, saprotu, ka geji un lezbietes patiešām ir izredzēti, ja jau dievs uzliek viņiem tādus pārbaudījumus un vajāšanas, ja viņiem ir jāiet cauri tādam naidam un nesapratnei.
varbūt tev liekas stilīgi likt vienādības zīmi starp sava dzimuma pārstāvi un dzīvnieku, sava dzimuma pārstāvi un līķi, es tajā redzu tikai slimīgu ļaunumu un naidu. slimīgu un bīstamu. tev ir jāārstējas. un tev nav morālu tiesību paust savu viedokli.
From:[info]makmerfijs
Date:17. Decembris 2005 - 13:54
(Link)
Veel vareeji piemineet ka kristieshus savulaik arii vajaaja :) (tjip ja jau homoseksuaalismu pieliidzina zoofilijai un nekrofilijai, tad kaadeelj gan nepieliidzinaat homoseksuaalismu kristietiibai? :DDD)
[User Picture]
From:[info]kuskus
Date:17. Decembris 2005 - 21:31
(Link)
kāpēc gan ne. ja tev tā patīk.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:17. Decembris 2005 - 12:44
(Link)
ai, nu nevajag. jaukt homoseksualitāti ar citām seksuālajām novirzēm ir nekorekti un muļķīgi. būtiskā līdzība starp homoseksualitāti un heteroseksualitāti, kas man liek iestāties par homoseksuāļu tiesībām, ir tā, ka homoseksuāli cilvēki tikpat lielā mērā kā heteroseksuāli spēj veidot abpusēji labprātīgas, labvēlīgas un mīlestības pilnas attiecības, kas ir balstītas nevis uz fiziskajiem parametriem, bet uz sapratni cilvēciskā līmenī. un tas arī viņu atšķir no daudzām citām novirzēm, kuras pat tīri tehniski ir neiespējami juridiski fiksēt kā partnerattiecības (sunītis papīrus parakstīt nevar, par līķi nemaz nerunājot).
From:[info]carnival
Date:17. Decembris 2005 - 03:53
(Link)
nu es uz to skatos apmēram tā.

visās sabierībās laulība ir kalpojusi kā izdevīgs partnerlīgums, parasti laulība abām pusēm nodrošina kaut kādu aizsardzību utt. ar mīlestību tur ir mazs sakars. tātad, kamēr homoseksuālisms nav aizliegts ar likumu, ar likumu nevajadzētu aizliegt arī geju laulības, jo pediņi jau arī grib izjust drošības sajūtu. neatļausim geju laulības - arī ok, tikai tad visus homoseksuāļus vajadzētu vajāt, likt cietumos, "pāraudzināt", smacēt ar gāzi koncentrācijas nometnēs utt. pašreizējajā situācijā es saskatu vienīgi neveiklu un pašpretrunīgu kompromisu starp t.s. tradicionālajām un liberāldemokrātiskajām vērtībām, kas kārtējo reizi pierāda cik morāli degradētā un nepārdomātā sabiedrībā mēs dzīvojam.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:17. Decembris 2005 - 06:11
(Link)
jā, precīzi formulēts.

mīlestību "kā tādu", protams, nevar ne stimulēt, ne aizliegt, bet "tiesības mīlēt un būt mīlētam" - lūk, tas jau ir ļoti cieši saistīts ar drošības sajūtu. var jau mīlēt arī bez tiesībām, bet tas ir neauglīgs/pašdestruktīvs pasākums.
un drošības sajūtai būtu jābūt iespējamai visos līmeņos, sākot ar iekšējo psiholoģisko drošību, ka mīlestība man nenodarīs pāri, turpinot ar drošības sajūtu par partneri, un beidzot ar drošības sajūtu valsts līmenī (kaut vai - iespēju testamentā novēlēt partnerim savu īpašumu nebaidoties, ka šo testamentu apstrīdēs kāds radinieks no baltās ķēves septītajā augumā).

bet, protams, mans teksts ir visnotaļ demagoģisks :)
From:[info]makmerfijs
Date:17. Decembris 2005 - 13:59
(Link)
Interesanti, kaa buus gadiijumaa, ja Prezidente tieshaam atmetiis Saeimai tos groziijumus atpakalj - no kaa muusu tautas kalpi noraustiisies vairaak - no puulja vai no Prezidentes autoritaates :)
[User Picture]
From:[info]mr_brightside
Date:17. Decembris 2005 - 17:25
(Link)
Vēlēšanu gads sākas pēc 2 nedēļām. Vai tad nav skaidrs, kas to, kas balsoja "par", diskursā ir "normālais vēlētājs"? Neies taču riskēt un zaudēt tik nozīmīgu balsu skaitu. A par "nenormālo vēlētāju" (netradicionālo un līdzjutēju) viedokli nevajag satraukties. Minoritāte, kā nekā.
From:[info]ibio
Date:18. Decembris 2005 - 00:50
(Link)
hmm, Prezidentei veel ir autoritaate?
From:[info]makmerfijs
Date:18. Decembris 2005 - 12:41
(Link)
Uz dazhu labu tukshu bljaaveeju fona ir gan :P
[User Picture]
From:[info]ergaster
Date:17. Decembris 2005 - 15:33
(Link)
Satversmes grozījumi jau tikai precizē terminoloģiju. Faktiski tie pat nav nekādi grozījumi, Satversmes sākotnējiem autoriem diez vai būtu ienācis prātā, ka varētu kā savādāk traktēt.
Tas nenozīmē, ka nevarētu pastāvēt kādas valsts oficiāli atzītas attiecības starp homoseksuāliem partneriem, bet nevajadzētu to saukt par (un jaukt ar) laulību, pielīdzināt šādu pāri ģimenei, ļaut adoptēt bērnus (vismaz, ne lielākas tiesības uz to, kā, piemēram, vientuļiem zvērinātiem vecpuišiem ;)) ) un tml.

Vispār, Orsons Kards par to, manuprāt, ir pietiekami sakarīgi izteicies.

Viņš gan ir mormonis, kas piešķir situācijai papildus pikantumu (vēl viena "minoritāte"). ;)
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:18. Decembris 2005 - 20:08
(Link)
Redzi, šī terminoloģijas precizēšana... Ņemot vērā to, ka šobrīd jautājums anyway nav aktuāls (homoseksuāļu laulības nav paredzētas likumā), tad Satversmes grozījumu vienīgais efekts ir tīri psiholoģisks. Hipernormālajiem tiek pateikts "neuztraucieties, mēs tiem sūda pediņiem ierādīsim viņu vietu", bet homoseksuāļiem tiek pateikts "turiet muti, bļe, šajā valstī jūs NEVARAT un NEVARĒSIET oficiāli apliecināt savas attiecības". Un izmantot tik nopietnu lietu kā Satversmes grozīšanu tikai, lai papaijātu homofobus un lieku reizi iebāztu homoseksuāļiem acīs, ka viņi ir sūda minoritāte un valsts viņus nicina - sorry, tas jau ir stipri pārspīlēts solis. Satversmes terminoloģijas precizēšanai domāti likumi, nevis Satversmes grozīšana.

Par jautājumu, vai homoseksuāļiem vajadzētu atļaut laulāties un adoptēt bērnus, man vēl nav 100% skaidrs viedoklis, bet par to jau nemaz nav runa.
[User Picture]
From:[info]ergaster
Date:19. Decembris 2005 - 07:51
(Link)
Orsonu, tātad, nelasīji. Nuja...:/
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:19. Decembris 2005 - 08:04
(Link)
pārskrēju ar acīm pāri pēc tam. tip ne vienmēr ir laiks lasīt visus linkus, ko man pasviež.
[User Picture]
From:[info]ergaster
Date:19. Decembris 2005 - 08:37
(Link)
Kā Tev šķiet, vai ir jel kāds pamats, kādēļ prezidentei pret Tavu vēstuli nevajadzētu būt burtiski tieši tādai pašai attieksmei?
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:19. Decembris 2005 - 09:18

Nu tā kā tāds bērns :P

(Link)
Tāpēc, ka tas ir viņas darbs. Galu galā - saite "uzraksti vēstuli prezidentei" ir nevis viņas blogā, bet viņas oficiālajā mājas lapā.
Protams, man nav ne mazāko ilūziju, ka viņa pati lasītu visu spamu, kas tur tiek iesūtīts, bet vajadzētu būt kādam cilvēkam, kas nodarbojas ar iesūtīto tekstu apkopošanu & tālāku nodošanu prezidentei.

T.i., ja tu būtu mans klients darbā un iesūtītu šo linku ar tekstu "apskaties, šāds ir produkts, ar kuru tev jāstrādā", tad tev būtu visas tiesības sašust, ja es linku apskatītu pavirši.
From:[info]ibio
Date:18. Decembris 2005 - 00:45
(Link)
no visa taa sapratu to, ka, lai homoseksuaalismu ierobezhotu, to vajag legalizeet. vainnigas droshi vien manas iesnas un saaposhais kakls, kursh neljaava pietiekami dzilji iedziljinaaties :P
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:18. Decembris 2005 - 20:11
(Link)
1) es nedomāju, ka homoseksuālismu vajag "ierobežot" (kaut vai tāpēc, ka tā nav īsti "ierobežojama" lieta, ja vispār var pret to cīnīties, tad tikai - nodrošinot perfektu bērnu audzināšanu laikā, kad veidojas viņa seksualitāte, nevis tad, kad tā sen jau izveidojusies)
2) es šajā gadījumā neapgalvoju, ka homoseksuālismu vajag legalizēt. es tikai apgalvoju, ka Satversmes grozījumi reāli neko nemaina, tikai veicina homofobiju un aizvainojumu minoritāšu vidū - kas ir negatīvs process.
From:[info]buks
Date:19. Decembris 2005 - 11:00

lūgtum piedot par traucējumu

(Link)
Takš man šķiet, ka tas vispār nav Satversmes jautājums. Un vispār nav problēma. Nevienam homoseksuālam pārim nav liegts legāli reģistrēt savas attiecības ar kopmantas līgumu, aber kopdzīves ilgumu un emociju dziļumu likuma panti nu nekādi neietekmē.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:19. Decembris 2005 - 11:08

Re: lūgtum piedot par traucējumu

(Link)
nubet tad nav ko dirsties un ķēzīt Satversmi, ne? tieši par to jau es sacepos - ka reālas atšķirības jau nav, ir tikai pilnīgi lieks un (manuprāt) diezgan kretīnisks teksts tur ielikts.
From:[info]buks
Date:19. Decembris 2005 - 11:44

es jau ar par to pašu

(Link)
Ka visu "problēmu" (homoseksuālu pāru kopdzīves juridiskais pamatojums) varēja atrisināt pāris tieslietu ministrijas jaunākie klerki, izstrādājot un iesniedzot apstiprināšanai mazu izmaiņu civilkodeksā. Tb visa tā vārīšanās ij satversmošanās ir maziska un visai amorāla (maziski ļautiņi savādāk nevar), pie tam pat neloģiska diršana.

Ij ko tādu manot aizvien biežāk pieķeru sevi. ka kauns par "valsti", kuras pilsonis it kā esmu.
honeybee -

> Jaunākais
> Arhivētais
> Draugi
> Par sevi


> Go to Top
Sviesta Ciba