kanariņš - [entries|archive|friends|userinfo]
helvetica

[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

[Mar. 6th, 2012|08:03 pm]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
[Tags|]

divas lietas, uz ko mans prāts tagad stāv:

1) kā mājas apstākļos pagatavot sieru. Ideālā gadījumā, normālu sieru, reālā gadījumā - ņemot vērā patērēšanas apjomus - var arī parasto a ļa jāņu-siera versiju. Tas, kas iegādajams veikalos, nu jau ir kļuvis jebkas (attaukots piens, kam piegāzta palmu eļļa, cietinātājs, konservētājs, krāsa un siera smarža), tikai ne siers. Nē, nu, pa 13Ls kilgramā var dabūt normālu, bet šajā brīdī man šķiet, ka "beer is cheeper then gas - drink, don't drive!" jeb var arī gatavot mājās, it īpaši, jo ir pieejams lauku piens, gan jau arī izdomātu, kā sūkalas u.c. blakusproduktus konsumēt.

2) kurā vietā varētu iebāzt "mājas komposta iekārtu" tb. hermētisku tādu bunduli, kas ir paredzēts saimniecības organisko pārpalikumu pārstrādei kompostā. Katru reizi, kad nākas mizot ābolus, gurķus, kartpuelus, izmest kāpostu kacenus, burkānu zaļos galus u.tml. pilnīgi sirds apskrienas, bet nest gluži blokmāju sētā zemē rakt arī kaut kā neērti :D

vispār man ļoti žēl, ka jaunajās mājās ne tikai nav normālu virtuvju (atvērtais plānojums attiecībā uz virtuvēm ir sviests), bet nav arī ankambaru jeb 'aukstuma skapju'. nenormāli parocīga lieta. varētu gan vinčiku ieraudzēt, gan kādu siera rituli plauktā ielikt, gan maisu austersēnēm iekarināt (runā, ka tumsā un vēsumā augot kā trakas), nemaz nerunājot par visādiem konserviem etc. no ogām un dārzeņiem, pa vasaru salasītiem valsts mežos un pamestās saimniecībās.

es saprotu, padomju laikos varēja atmest ankambarus, jo, nu, visa tā varka ar anti-kapitālistisko modeli, kur sievietei jāsēž mājās, gatavojot ēst, tā vietā sociālisti strādāja kopā un pa lēto ēda kopā stalovajās un kafejnajās. varbūt arī kkādām eksōtiskākām kultūrām, kuru telpu minimālisms un atvērtība balstās uz virsmās ieslēpjamām krātuvēm un blakus esošām saimniecības/glabāšanas ēkām. skaidrs arī, ka mūsdienās ļaudis tik mobili, ka ēst jāgatavo uz datora, neatejot no klavieres (un turpat arī veļa jāmazgā - skat. ikgadējos electrolux konkursus), bet manuprāt ir virkne analogu risinājumu, kas būtu parocīgi tieši sadzīves ziņā trūcīgos laikos. piemēram, ankambaris.
linkpost comment

Comments:
[User Picture]
From:[info]tante
Date:March 6th, 2012 - 08:22 pm
(Link)
ja tev ir pieejami normāls (īsts, nevis veikala!) piens un normāls biezpiens, tad es varu tevi iemācīt gatavot divu veidu sierus - tipa k`a jāņu (vairāk uz talsu rituļa konsistenci) un tipa, kā kausēto, tikai cietāku - griežamu, nevis smērējamu.:)
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:March 6th, 2012 - 08:25 pm
(Link)
ir pieejams īsts lauku piens un no tā paša piena taisīts biezpiens. (vai arī var iemācīt kā no piena biezpienu sataisīt).
man pašas māmuliņai bija šī zināšana, bet pa burbuļa laikiem, kad pat savām kājām aš uz sirsniņmāju neiet, viss padomiņš zudis :(

varbūt var apvienot pelmeņu pasākumu ar siera siešanu? vai jātaisa divi atsevišķi?
[User Picture]
From:[info]tante
Date:March 6th, 2012 - 08:28 pm
(Link)
var arī kopā - viens otram netraucē..:)

primitīvu biezpienu taisa gauži primitīvi - saraudzē pienu, uzvāra, nokāš marlē un notecina to kas paliek no savārītā raudzētā piena..:) bet kilogramam biezpiena (ar mazāk sākt mācīties nav vērts), vajag diezgan padaudz rūgušpiena - vairs neatceros cik..:)
[User Picture]
From:[info]vilibaldis
Date:March 6th, 2012 - 08:29 pm
(Link)
apmēram 3 litri :)
[User Picture]
From:[info]tante
Date:March 6th, 2012 - 08:31 pm
(Link)
nu jā - apmēram tā varētu būt - sen neesmu biezpienu vārījusi..:)
[User Picture]
From:[info]vilibaldis
Date:March 6th, 2012 - 08:37 pm
(Link)
mēs ik pa brīdim uztaisam :)cits smeķis
[User Picture]
From:[info]tante
Date:March 6th, 2012 - 08:38 pm
(Link)
man normāls piens nav pieejams jau sen, tāpēc nav bijis vajadzības rūgušpienu nekur izlietot..:)
[User Picture]
From:[info]vilibaldis
Date:March 6th, 2012 - 08:49 pm
(Link)
ai, mums kaimiņos govs :DDD
[User Picture]
From:[info]tante
Date:March 6th, 2012 - 08:52 pm
(Link)
drīz sākšu jūs apskaust - janvārī zaļo pētersīļi vasaras siltumnīcā, ir baisens, pagalms, kur plikam izmesties, pagrabi un tagad vēl arī govs kaimiņos atklājas..:))
[User Picture]
From:[info]vilibaldis
Date:March 6th, 2012 - 08:59 pm
(Link)
jā, jā un vēl ar to visu jātiek galā dzīvojot kā jau pa laukiem:DDDD
a baseinā man franču ķirbis šogad ieplānots, šamam caurvējš edz nepatīkot :))
[User Picture]
From:[info]tante
Date:March 6th, 2012 - 09:03 pm
(Link)
par ķirbjiem es vēl pagaidām nekur, izņemot vien`aorzoto un vienā zaptē, neorientējos - par ķirbjiem drīxti man stāstīt visu ko, es visam noticēšu..:)
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:March 6th, 2012 - 09:03 pm
(Link)
ķirbjus nevajag, skat, tos no up var dabūt, kas audzējot simtiem un tad pūdējot, vēl tagad no viņas var dabūt, gan jau arī nākamajā.

varbūt labāk krūmu mellenes vai cukurzirņus? :D

tā arī tā ne-korporāciju barības ķēde veidojas, lol :D
[User Picture]
From:[info]vilibaldis
Date:March 6th, 2012 - 09:09 pm
(Link)
šitais eksperimentam, tāds no kā amurikāņi savus pumpkin pie taisa, ļoti miltains.
man arī vēl viens no pagājuša gada nenokauts :)
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:March 6th, 2012 - 09:11 pm
(Link)
http://cetrassezonas.lv/lv/receptes/putnu_gala/recipe.php?id=42120

garšīgi, bet nenormāli neveselīgi - vieni milti u.tml.
[User Picture]
From:[info]vilibaldis
Date:March 6th, 2012 - 09:17 pm
(Link)
nu tur ir varianti arī ar mazāk miltiem, bet ļoti garšīgi
ai, nu dzīvot takš vispār neveselīgi :DDDD
[User Picture]
From:[info]up
Date:March 6th, 2012 - 09:13 pm
(Link)
es šogad ķirbjus nestādīšu! nu varbūt tikai pārīti
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:March 6th, 2012 - 09:16 pm
(Link)
sstādi mellenes, stādi mellenes - tās lielās dārza versijas augot kā negudras, es iešu Tev lasīt (man ļoti patīk lasīt krūmogas) pret kādu spainīti pretī :D
[User Picture]
From:[info]up
Date:March 6th, 2012 - 09:18 pm
(Link)
man nav nekāda info par šitām, ne kādu zemi viņam vajag, ne stādus kur dod.
bet es tev varu iznomāt vietu dobei, ja tu gribi :D
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:March 6th, 2012 - 09:24 pm
(Link)
es anarho-sindikātists, es meklēju, kur un kā pa barteri savstarpēji ko apmainīt/izdarīt, nevis čaukstošu $ nolikt :D

a tās krūmenes tagad baigais haips, manuprāt, visos ar dārzkopību saistītajos stūros var dabūt infō.

[User Picture]
From:[info]up
Date:March 6th, 2012 - 09:25 pm
(Link)
es jau no tevis naudu neņemtu - tu varētu audzēt dārzeņus priekš sevis manā zemē un pie viena manu dobi izravēt :D
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:March 6th, 2012 - 09:28 pm
(Link)
tad jāmeklē kāda šķirne, kas ir pusmežonīga, jo līdz Tevīm es varētu aizkulties tikai tad, kad pati no centra uz mājām brauktu :D jo uz piepisētu transportiem atlaižu man, diemžēl, nav :D no otras puses - tie krūmi nav baigi jāravē un jākopj, iedēsta un gaida ogas. abet tās nolasīt ir viens pūtiens
[User Picture]
From:[info]up
Date:March 6th, 2012 - 09:31 pm
(Link)
visi tādi čaklīši :D man, piemēram, kad upenes jālasa, gribas iešaut sev kājā.
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:March 6th, 2012 - 09:34 pm
(Link)
ōōō, upenes!!!! nopietni, ja Tev jālasa ogas, raksti man, es to izdarīšu, man tiešām nēēēnormāli patīk lasīt KRŪMU ogas, īpaši ērkšķenes, jāņogas, upenes u.tml. (zemenes, mežonīgās mellenes u.tml. nepiedāvāt)
[User Picture]
From:[info]vilibaldis
Date:March 6th, 2012 - 09:38 pm
(Link)
tad vari nobriest nolasīt manas jāņogas... es viņas neēdu līdz ar to nezinu kur grūzt
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:March 6th, 2012 - 09:43 pm
(Link)
oi, jopt!!! šitas tak ir piedāvājums!! Grūž viņas nekur - maraziļņikā pa porcijām iekšā un ziemā taisa lielākoties morsus gripas laikā, var arī visādus ķīseļus, želejas, uzputeņus, ievārījumus etc.
[User Picture]
From:[info]tante
Date:March 6th, 2012 - 09:49 pm
(Link)
manā marazilkā stāv vienas jāņogas jau divus gadus...

kaut kā galīgi piegriezušās tās jāņogas..:(
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:March 6th, 2012 - 09:50 pm
(Link)
drīksti atdot man, iemainīšu pret zaļas tējas paciņu un izderšu visas vienas dienas laikā :D
[User Picture]
From:[info]vilibaldis
Date:March 6th, 2012 - 09:54 pm
(Link)
ne, ne tas nav ēdams, tas tikai smukumam :DDD
es katru gadu meģinu tikt no viņām vaļā
[User Picture]
From:[info]tante
Date:March 6th, 2012 - 09:55 pm
(Link)
netixi nekad!!!.:)
mēs fazendā izrakām tos jāņogu krūmus, takš tās maitas saknes, izrādās, pavisam mierīgi dzen ārā no zemes jaunus krūmus..:)
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:March 6th, 2012 - 09:58 pm
(Link)
vajag stiept uz Mājas Svētību. Ja arī vaļā netiek, tad varbūt kādam citam kāds labums. vai arī stādīt ceļmalā, lai putniem, kukaiņiem un citiem mošķiem tiek (tik jāuzmanās no bomžiem, kas pēc tam tādas svina pilnas tirgū burciņā tirgo)
[User Picture]
From:[info]tante
Date:March 6th, 2012 - 10:00 pm
(Link)
mana fazenda ir dziļi Kurzemes mežos - tur ir tikai vietējie bomži pieejami, bet tiem visiem pašiem savi ogulāji mežojās..:) garāmejoši bomži tik dziļā mežā nemēdz klīst iekšā..:)

a putni ir izvēlīgi - tie daudz labprātāk ēd sarkano ērkšķogu rozīnes no krūma, nekā jāņogas..:) nu un ķiršus arī, protams, tie ēd ar gardu knābi..:)
[User Picture]
From:[info]vilibaldis
Date:March 6th, 2012 - 10:06 pm
(Link)
zinu, zinu man jau tāpat ar viņām iet
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:March 6th, 2012 - 10:08 pm
(Link)
bet tas taču lieliski, ka jūsu zaļumi tādi īsti un dzīvelīgi, nekā vēl nezina par lielajām korporācijām, kas kastrētu sēklu uz skaita pa naudiņām izdala un pēc gada jāiet pirkt pie viņiem atkal, jo augs citu augu vairs uztaisīt nemāk, bet, ja nošmaucies un pa aplinkus ceļiem uztaisi, dabūt tiesu, sodnaudas un cietumu sev pār galvu!!!
[User Picture]
From:[info]dumshputns
Date:March 7th, 2012 - 02:53 am
(Link)
Cik saprotu, tad tā gluži nav, par to kastrēto sēklu. Bet ja pērk un audzē modificēto, tad jāparaksta līgums, ka piekrīt sēklai neievākt. Un tad, kad modificētie mutanti caur bitītēm, vēju un citiem zvēriem inficē/ievācas blakus laukos, kas pieder pavisam citiem, līgumu neparakstījušiem un no pašu ievāktās sēklas audzējošiem, tad korporācija paņem sev arī viņu ražu, vai liek maksāt, jo tas ir viņu "īpašums" - patentētā dzīvības forma.
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:March 7th, 2012 - 10:36 am
(Link)
tas ir M. pupiņu gadījumā. bet ir arī zaļumi, kas uzdarināti bez sēklām (lai napgrūtinatu balto cilvēku mutes dobumus ar pārlieku liekām darbībām) un sākas laboratorijā. Dažus var jau pavairot ar spraudeņiem vai tml., bet tad var dabūt iekšās
[User Picture]
From:[info]tante
Date:March 6th, 2012 - 09:54 pm
(Link)
pret piparmētru tējas paciņu mainīšu labprāt..:)
lai gan tikpat labprāt arī tāpat - bez bartera varu atdot..:)
[User Picture]
From:[info]up
Date:March 6th, 2012 - 09:42 pm
(Link)
nu man pašai nav vēl saauguši koki/krūmi, ceturtais gads tikai. man vairāk aktuāla stādīšana, nekā augļu novākšana :D bet es kā murgu atceros, kad bija pie opja jālasa. pedējos gados gan to dara viņa sieviete un es dabuju izšļūkt.

man patīk avenes lasīt, tajās lielajās plantācijās, mēs tā zaptēm ogas gādājam -braucam pašlasīt uz svaru.
[User Picture]
From:[info]up
Date:March 6th, 2012 - 09:52 pm
(Link)
bet tās mellenes es mēģināšu sšogad iestādīt
[User Picture]
From:[info]up
Date:March 6th, 2012 - 09:32 pm
(Link)
jātaisa tāda štelle augšā kā community garden
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:March 6th, 2012 - 09:35 pm
(Link)
nuja! mums it kā arī vienā galā lauku pleķītis ir, bt tur uz vietas neviens nevaktē un līdz ar to man ir nelabas priekšnojautas, ka jebkam, kas tur augs nepieskatīts, ātri vien pieaugs kājas..
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:March 6th, 2012 - 09:36 pm
(Link)
it kā jau rīdzinieki varot īrēt mazdārziņus (sīkāks infō pie rasbainieka), vienīgais, tur tā pati uzraudzīšanas problēma..
[User Picture]
From:[info]vilibaldis
Date:March 6th, 2012 - 09:24 pm
(Link)
[User Picture]
From:[info]up
Date:March 6th, 2012 - 09:27 pm
(Link)
nē nu gūglēt es arī māku un gadatirgos ir redzēts un būs arī noteikti šopavasar. bet t;a globāli, neesmu tēmā iedziļinājusies - mums topā ir zemenes un avenes
[User Picture]
From:[info]vilibaldis
Date:March 6th, 2012 - 09:32 pm
(Link)
es tādā ziņā, ka no šitiem ir pirkts
[User Picture]
From:[info]up
Date:March 6th, 2012 - 09:34 pm
(Link)
man ar aldermani nav tā labākā pieredze. es labprātāk pērku no mazajiem privātajiem.
[User Picture]
From:[info]vilibaldis
Date:March 6th, 2012 - 09:40 pm
(Link)
tptu, tpu, tpu līdz šim it kā neko sliktu nevar teikt
[User Picture]
From:[info]str
Date:March 6th, 2012 - 09:26 pm
(Link)
viņas sāk dot ražu manuprāt tik otraja gadā
[User Picture]
From:[info]tante
Date:March 6th, 2012 - 09:17 pm
(Link)
tu tā kā mana znota mamma - "es šogad neko nesēšu, nestādīšu - man noriebies, ka rudeņos tā visa novākšana aizņem tik daudz laika!" - rezultātā, kā dārzā kaut kas sāk augt, tā sākās burkošanās sezona un ilgst līdz pat novembrim, pagrabā nevar normāli ieiet, jo viss aizkrauts, visās istabās pa stūriem mētājas ķirbji un kabači (dažādas šķirnes)..:)
un šitā katru gadu..:DDDD
[User Picture]
From:[info]up
Date:March 6th, 2012 - 09:19 pm
(Link)
tā ir slimība, jā. es jau sēklu kolekciju esmu ienesusi no garāžas, stāv uz galda, iedvesmu gaida :D
[User Picture]
From:[info]tante
Date:March 6th, 2012 - 09:22 pm
(Link)
es arī jau esmu drusku aplipusi - man te nav neviena poda mājās, bet atvedu no viņu dārza vienu mazu, mazu maisiņu zemes, sastūķīju pa tukšām bleķa bundžām un man pašlaik uz palodzes ir izdīguši Lolo Rosso salāti vienā bundžā, citronzāle un dilles citā bundžā un es nevaru paprovēt audzēt uz virtuves palodzes gurķus un tomātus, jo baisi maz to zemi paņēmu..:)
[User Picture]
From:[info]up
Date:March 6th, 2012 - 09:24 pm
(Link)
maximās pa latu dod 20litru maisu ar zemi tiem, kam nav savu pērno kurmju rakumu no kā pagrābt
[User Picture]
From:[info]tante
Date:March 6th, 2012 - 09:26 pm
(Link)
manā miestā tikai vienixīgā maxima - nekad nekā tamlīdzīga tur neesmu manījusi..:) bet, ja godīgi, neesmu arī īpaši skatījusies..:)
[User Picture]
From:[info]up
Date:March 6th, 2012 - 09:28 pm
(Link)
tas jau nāk tā epizodiski - uz pavasari. tagad domājams, ka ir visās
[User Picture]
From:[info]tante
Date:March 6th, 2012 - 09:28 pm
(Link)
parīt taisos noiet garām, varbūt ieiešu iekšā arī..:)
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:March 6th, 2012 - 08:29 pm
(Link)
padomāsim par šo visu tālāk epastos :)
[User Picture]
From:[info]tante
Date:March 6th, 2012 - 08:31 pm
(Link)
līdz 24. laika pietiekoši..:)
[User Picture]
From:[info]str
Date:March 6th, 2012 - 08:32 pm
(Link)
jo liesāks piens ( kaut nokrejost) jo vairāk sanāk tā biezpiena
[User Picture]
From:[info]tante
Date:March 6th, 2012 - 08:35 pm
(Link)
wo! paldies, par infu..:)
šito es, man šķiet, pat nezināju vēl līdz šim brīdim..:)
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:March 6th, 2012 - 08:38 pm
(Link)
o! izrādās manas vecmammas māsai (lai miers viņas pīšļiem) bija taisnība par "graudā" ņemamo piena kannu, kur 1) vispirms atkrejo pienu un dabū krējumu 2) no daļas krējuma sataisa sviestu 3) no daļas piena sataisa biezpienu 4) no daļas biezpiena sataisa sieru.

[User Picture]
From:[info]tante
Date:March 6th, 2012 - 08:39 pm
(Link)
pa manam, pavisam saprātīga pieiešana mājsaimniecībai..:)
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:March 6th, 2012 - 08:33 pm
(Link)
btw, jautājums studijai: vai ir zināmi kādi veidi, kā utilizēt sūkalas? cik es zinu, skaistumkopšana ir viena versija, bet miesas nav tik daudz, lai visu to eventuālo kvantumu iztērētu. moš ir kādi kulināri manevri vai tml?
[User Picture]
From:[info]tante
Date:March 6th, 2012 - 08:34 pm
(Link)
maizīti cept..:)
pankūkas cept.:)
veselīgus dzerekļus meikot..:)

sūkalas va rizlietot pavisam mierīgi, ja ir tāda vēlme..:)
[User Picture]
From:[info]str
Date:March 6th, 2012 - 08:37 pm
(Link)
svaigas - tiešām ir labs padzēriens ( akal protams atkarīgs no cik ļoti saraudzēts).
[User Picture]
From:[info]tante
Date:March 6th, 2012 - 08:40 pm
(Link)
nū, ja sācis jau pelēt, tad gan būs pē...:)
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:March 6th, 2012 - 08:44 pm
(Link)
maizīti cept? hmm, gribēšu zināt sīkāk, jo, saistībā ar kviešu epopeju doma arī beidzot pāriet uz pašdarinātajām versijām no citiem miltiem.
[User Picture]
From:[info]tante
Date:March 6th, 2012 - 08:46 pm
(Link)
nav problēmu..:)
es šogad tikai vienreiz esmu maizi, un to pašu rupjmaizi - jo to grūtķa normāli mājas apstākļos izcept, veikalā pirkusi - visu laiku pati sev cepu visādas maizes, kuras tobrīd iejaucās.:)
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:March 6th, 2012 - 08:48 pm
(Link)
aparātā vai krāsnī?

(tā, izskatās, ka būs reāla piena diena, sēdēšu ar blociņu un konspektēšu zināšanas - pagaidam viss izskatās gana izdarāmi un bez-atlikuma, kas ir pats svarīgākais)
[User Picture]
From:[info]tante
Date:March 6th, 2012 - 08:49 pm
(Link)
man nav aparāta..:)
es gāzes cepeškrāsnī cepu..:)
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:March 6th, 2012 - 08:55 pm
(Link)
ideāli, man arī gāzes plīts, ko nekad un ne par ko nemainītu pret elektrisko. tātad, gatavoju blociņu un asinu zīmuli :D
[User Picture]
From:[info]tante
Date:March 6th, 2012 - 08:59 pm
(Link)
pa manam, labāk tomēr elektriskā cepeškrāsns, bet es protu iztikt arī ar gāzes..:)

gatavo, gatavo blociņu - galvenais, iemanies konspektēt, jo es tarkšķu kā ložmetējs, nedomājot ko saku, kad runāju par ēšanu - ja man pārjautā, tad bieži gadās, ka neatceros ko esmu pirms sekundes teikusi, jo man tā galva ir pārāk pilna ar visādiem sīkiem ēsttaisīšanas knifiņiem..:) nekādas sistematizācijas man nepalīdz laboties..:)
[User Picture]
From:[info]vilibaldis
Date:March 6th, 2012 - 08:38 pm
(Link)
biešu zupa dievīga
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:March 6th, 2012 - 08:39 pm
(Link)
vot, es arī domāju, vai nevar ņemt par pamatu zupām vien šaubas bija, par tām, kas uz buljona bāzes. saki, var?
[User Picture]
From:[info]vilibaldis
Date:March 6th, 2012 - 08:45 pm
(Link)
aha, sanāk viegli skābena un buljona tad nemaz nevajag, ar sūkalām veģetārais variants sanāk.
[User Picture]
From:[info]tante
Date:March 6th, 2012 - 08:39 pm
(Link)
jā, jā - auxtās zupas, it īpaši okroška, ar sūkalām ir baisi labās..:)
[User Picture]
From:[info]str
Date:March 6th, 2012 - 08:25 pm
(Link)
1) tev jau nav pieejams īpašais ieraugs, tā kā naķsies vien a la jāņu ( bet tur ir varianti- ar/bez olām, kausēts, mazliet apcepts cepenē, un tas viss garšvielu kvantums...)
2) uz balkona?
From:[info]eermaniitis
Date:March 6th, 2012 - 08:27 pm
(Link)
to buļļu kuņģa serumu varot kaut kur nopirkt - vismaz kaut kad internetā pa šo tēmu rakājos - bez maz vai tepat aptiekās ;)
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:March 6th, 2012 - 08:29 pm
(Link)
2) balkona nav, bet ja būtu, labāk apmainītu pret ankambari - pastāvīgāka temperatūra un gaisma..
From:[info]eermaniitis
Date:March 6th, 2012 - 08:25 pm
(Link)
balkona nav?

vispār jau tai komposta padarīšanai jāparedz gan normāla aerācija gan normāla drenāža - savādāk sanāks tikai pelējuma sēņu un anaerobo baktēriju audzētava, kas smirdēs kā divi deviņi ;)
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:March 6th, 2012 - 08:28 pm
(Link)
ir tādi psihiem cilvēkiem paredzēti izstrādājumi, kuros jau viss tas ir iekšā sameistarots, atliek tikai uzsliet tādu uzparikti uz tās kājām un lietot. neliels tilpums gan.

diemžēl balkona nav, līdz ar to problemātiski ieviest garsvielu dārziņu, kompostkaudzi un kaut vai vistaudzētavu. kā arī, atšķirībā no ankambara, balkons/lodžija ir ar nepastāvīgāku temperatūru un gaismas daudzumu, līdz ar ko nav tik labs. Tur labāk razkladeni ielikt un karstās vasaras naktīs ar rumkōlu čillot :D
From:[info]eermaniitis
Date:March 6th, 2012 - 08:31 pm
(Link)
uz balkona parastā plastmasas miskaste - kādas uz ielām redzamas ar der - tur apakšā caurumi liekā ūdens novadīšanai ;)

bet mājā turēt kaut ko pūstošu moveton ;)

tad lai pūst getliņos

tu labāk domā ko darīsi ar tiem sūkalu litriem pēc biezpiena un piena taisīšanas ;)
From:[info]eermaniitis
Date:March 6th, 2012 - 08:32 pm
(Link)
a pagrabs ar nav?
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:March 6th, 2012 - 08:39 pm
(Link)
pagrabā dzīvo kaķi un bomži.
From:[info]divi_g
Date:March 6th, 2012 - 08:33 pm
(Link)
Ankambaris imho ir ļoti energo neefektīvs, tādēļ laikam arī to vairāk nav.
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:March 6th, 2012 - 08:35 pm
(Link)
nosiltina dzīvokļa pusē esošās sienas un pārējo atstāj kā ir, manuprāt būtu gana ok, lai gan neesmu ņēmusies mērīt un aprēķināt, kas sanāk izdevīgāk - 3 leusskapji vai 3 energoneefektīvs ankambaris :D (it īpaši, ņemot vērā iespēju izmantot a. telpu veidos, kam ledusskapis vai atsevišķas kameras nav īsti piemērotas)
[User Picture]
From:[info]vilibaldis
Date:March 6th, 2012 - 08:42 pm
(Link)
parasti jau taisīja pie ziemeļu sienas, jo dzīvokļi bija ar logiem uz vairākām pusēm. Mūslaiku būvēs te arī problēma, kā to temperatūru noturēt, ja izvietojums energoneefektīvs.
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:March 6th, 2012 - 08:43 pm
(Link)
notapsēt un ieviest vēsinātāju :D bet, nu, jā, žēl. un žēl, ka mūsmājās arī nav, jo tad toč varētu kko pasākt, tēvs dodas pensijā, varētu uzraudzīt manus siera rituļus un austersēnes :D
[User Picture]
From:[info]vilibaldis
Date:March 6th, 2012 - 08:35 pm
(Link)
nē to sienamo, kas ne jāņu siers mājas apstākļos īsti nevar, vajag pagrabu ar konstantu vidi.
par saprātīgu cenu labu sieru var dabūt Orange, tikai... vajag būt juridiskai personai un jāperk vairumā...
bet par padomju laikiem runājot, cik atceros mūsmājās vienmēr zaptes taisīja un konservēja, jo veikalā/ēdnīcā dabonamais bija nebaudāms. Bet ankambars bija jā, tāds ka plaukti līdz griestiem un pilni labumu :))
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:March 6th, 2012 - 08:36 pm
(Link)
nuja, man jau arī tāds atmiņā - ar sēņu groziem zemākajā un tējām + ogu spirta liķierīšiem paša augšā :D vēl kāpelēju pa tiem plauktiem kā pa zviedru sieniņu :D
[User Picture]
From:[info]vilibaldis
Date:March 6th, 2012 - 08:38 pm
(Link)
ikurat, jo tā labākā zapte pie griestiem ieglabāta :))
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:March 6th, 2012 - 08:40 pm
(Link)
a Tev pagrabs nav? varētu sākt nodarboties ar siera biznesu, siers mana vājība (pēc sēnēm, bet tas jau arī savā starpā saistīti..), varētu pieslēgties, kamēr soross biznesiem naudu dod :D
[User Picture]
From:[info]vilibaldis
Date:March 6th, 2012 - 08:43 pm
(Link)
man ir divi milzīgi pagrabi :DD kad atbrauksi parādīšu
bet doma nav slikta, tik kā tur ar sanepidstaciju.
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:March 6th, 2012 - 08:44 pm
(Link)
sanepidstacija up my ass :P
[User Picture]
From:[info]vilibaldis
Date:March 6th, 2012 - 08:52 pm
(Link)
tad zvanam Sorosam :DDD
[User Picture]
From:[info]krii
Date:March 6th, 2012 - 10:05 pm
(Link)
Ai, improvizācijas par Jāņusiera tēmu es šad un tad uztaisu bez kādām receptēm. Pamatideja: ņemam biezpienu, novārām pienā, iemīcām to, ko gribam tur iemīcīt (sviestu,ķimenes/rozīnes/cukuru/sāli/olas/baziliku/ķiplokus/kas nu vēl prātā iešāvies) uzkarsējam vēlreizīt, marlē vai sietā nospiežam, liekam formīgā bļodiņā ledusskapī. Ar sāli un ķimenēm man parasti sanāk vislabāk.:)