Comments: |
par izglītības kvalitāti un tās pieejamību ilgtermiņa perspektīvā LV.
Kaut kā iezīmējas aizvien krasāka atšķirība starp pieejamo bezmaksas izglītību un maksas-privātskolu, kas te sāk rasties kā sēnes pēc lietus, piedāvājumu. kkāds tāds ASV-tipa vektors iezīmējas..
| From: | ctulhu |
Date: | January 27th, 2017 - 09:32 pm |
---|
| | | (Link) |
|
kā vispār var uztaisīt bezmaksas un kvalitatīvu?
Par Somijas izglītības sistēmu esi dzirdējis?
| From: | ctulhu |
Date: | January 27th, 2017 - 09:37 pm |
---|
| | | (Link) |
|
Stāsti
Bezmaksas un skaitoties ja ne pati labākā, tad vismaz viena no labākajām pasaulē.
| From: | ctulhu |
Date: | January 27th, 2017 - 09:41 pm |
---|
| | | (Link) |
|
Mehānisms? Kā viņi to panāk?
Tā speciāli neesmu pētījis. Vispārīga rakstura info var atrast kaut vai pagūglējot.
| From: | ctulhu |
Date: | January 27th, 2017 - 09:50 pm |
---|
| | | (Link) |
|
OK, es domāju, ka tev ir kaut kas konkrēts, vispārējā līmenī es zinu ka viņiem skaitās kvalitatīva, značit jāpaskatās kāpēc.
| From: | bozena |
Date: | January 27th, 2017 - 10:05 pm |
---|
| | | (Link) |
|
Viņi to panāk, jo, kā paši sakot, viņu galvenā vērtība ir visu skolēnu līdzvērtība, resp. visiem nodrošina vienādas iespējas mācīties, gan alkoholiķa, gan politiķa bērnam.
Tādā gadījumā jautājums ir par to, kādā veidā šī līdzvērtība un vienlīdzība noved pie sistemātiski augstas kvalitātes, jo tāda situācija mēdz būt izņēmums, nevis likumsakarība. Acīmredzot vajadzēs palasīt sīkāk (kad būs laiks un padziļināta interese).
| From: | bozena |
Date: | January 27th, 2017 - 10:22 pm |
---|
| | | (Link) |
|
Vēl tas, ka skolotāja profesija viņiem ir ļoti prestiža un labi, lai arī ne bagātīgi atalgota. Liela konkurence un daudzi grib to darīt. Man stāstīja, ka somi gan tagad paši reformējot skolas līmeņa izglītību, integrētie priekšmeti esot, ar akcentu uz pielietojamību dzīvē, viņiem līdz ar nokijām esot arī naudas ierobežojumi.
"Akcents uz pielietojamību dzīvē" varbūt varētu tālākā nākotnē (vienas, divu paaudžu laikā) radīt problēmas jomās, kur sekmīga darbība izriet no citiem principiem (tādās jomās, kā matemātikas, liela daļa zinātņu utt.), bet tas ir lielā mērā atkarīgs no šī "akcenta" stipruma, par ko es admittedly šobrīd neko nezinu.
Skolotāja profesijas prestiža un atalgojuma celšana – jā, tur es saredzu gan jēgu, gan ieguldījumu kvalitātē. No otras puses, tur varētu būt vajadzīgs efektīvāks un sakārtotāks ekonomiskais aparāts, salīdzinot ar mūsējo.
| From: | bozena |
Date: | January 27th, 2017 - 10:44 pm |
---|
| | | (Link) |
|
Es arī domāju, ka tas pragmatisms un pielitojamība iegriezīs izcilībai ka divi deviņi.
pāris vārdos - koncentrējas uz to, lai iemācītu bērniem lietot savas galvas, nevis iezaurēt saturu. lai izglītība būtu nevis ķeksīša pēc, bet reāli pielietojama un ilgtermiņā bērna rīcībspēju veicinoša. tas nozīmē satura/teoriju mācīšanos caur patstāvīgu, profesionāla skolotāja virzītu pētniecību, projektu plānošanu un īstenošanu, dažādu jomu zināšanu maksimālu integrēšanu.
Jā, tās visas ir ļoti pozitīvas lietas. Pēc pārskriešanas pa diagonāli tam smitsonu ziņojumam (sk. augstāk) izskatās, ka aptuveni tā tur tiešām arī tiek darīts.
| From: | ctulhu |
Date: | January 27th, 2017 - 09:38 pm |
---|
| | | (Link) |
|
Iespējams. Pirmā lieta - beidzot aplikt ar nodokļiem baznīcas, jebkuras citas reliģiskas organizācijas. Visas.
| From: | ctulhu |
Date: | January 27th, 2017 - 09:41 pm |
---|
| | | (Link) |
|
Kāpēc Tavuprāt tas būtu nereāli? Nauda tur ir. VID visu laiku meklē jaunus veiddus kā tikt pie papildu ieņēmumiem.
Tādēļ, ka reliģiskajām organizācijām ir spēcīgs lobijs.
| From: | ctulhu |
Date: | January 27th, 2017 - 09:49 pm |
---|
| | | (Link) |
|
Tad jautājums ir - kā to neitralizēt/ diskreditēt
Jautājums vecs kā pasaule. :)
| From: | ctulhu |
Date: | January 27th, 2017 - 10:20 pm |
---|
| | | (Link) |
|
un risinājums - otrā apgaismība (ja max īsi formulē)
Izklausās pēc Dzintara "Ceturtās atmodas" :D
Bet ja nopietni - ej nu tā po zakazu to īstenot. :)
He he, kādu santīmu no draudzēm izspiedīsi, bet tas arī viss. Ja nu vienīgi vari mērķēt pa Vatikānu, tur naudas netrūkst. nu, vēl jehovieši vai pēdējo dienu svētie. paārējie dzīvo gandrīz apustuliski.
| From: | ctulhu |
Date: | January 27th, 2017 - 11:19 pm |
---|
| | | (Link) |
|
ledjajevisti, pareizticīgie, minētā RKB, LELB arī ir īpašumu, NĪN labs sanāktu
LELB, vecticībnieki, RKB utt, tie ir simtgadīgi īpašumi valstij vajadzētu izdomāt, kā to leģitimēt - neiebraucot komunismā.
| From: | ctulhu |
Date: | January 30th, 2017 - 12:56 am |
---|
| | | (Link) |
|
Nu elementāri - noteikumi kā visiem pārējiem , nekustamā īpašuma nodoklis, nodokļi no ziedojumiem, utt.
Saprotu, ka nepopulārs viedoklis. Bet. Par kādu izglītību mēs runājam?
Paskatāmies apkārt.
Ir ierobežotā skaitā pieprasītas tehnikuma līmeņa prasmes. Ierobežotā, jo labākie aizsit vietas.
Ir visādi ekonomisti, juristi un psihologi, no kuriem labākajiem būs, ko darīt, bet pārējiem ne.
Un ir eksaktākas zinātnes, kur praktiski visās nozarēs trūkst darba roku, bet studējošo nav.
Vai tas, ka vairums tautas grib sociologus mācīties, nozīmē, ka LV nav ilgtermiņa iespējas un/vai kvalitātes izglītībā?
Posts ir par pamatizglītību, ne augstāko. Ar auzās braucošu pamata, nav kam eksaktās studēt. | |