kanariņš - atā, atā, līdztiesība. [entries|archive|friends|userinfo]
helvetica

[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

atā, atā, līdztiesība. [Jan. 27th, 2017|08:50 pm]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
linkpost comment

Comments:
[User Picture]
From:[info]pinjons
Date:January 27th, 2017 - 09:11 pm
(Link)
Tu par ko tieši?
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:January 27th, 2017 - 09:27 pm
(Link)
par izglītības kvalitāti un tās pieejamību ilgtermiņa perspektīvā LV.
[User Picture]
From:[info]pinjons
Date:January 27th, 2017 - 09:28 pm
(Link)
Un ja konkrētāk?
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:January 27th, 2017 - 09:30 pm
(Link)
Kaut kā iezīmējas aizvien krasāka atšķirība starp pieejamo bezmaksas izglītību un maksas-privātskolu, kas te sāk rasties kā sēnes pēc lietus, piedāvājumu. kkāds tāds ASV-tipa vektors iezīmējas..
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:January 27th, 2017 - 09:32 pm
(Link)
kā vispār var uztaisīt bezmaksas un kvalitatīvu?
[User Picture]
From:[info]pinjons
Date:January 27th, 2017 - 09:34 pm
(Link)
Par Somijas izglītības sistēmu esi dzirdējis?
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:January 27th, 2017 - 09:37 pm
(Link)
Stāsti
[User Picture]
From:[info]pinjons
Date:January 27th, 2017 - 09:39 pm
(Link)
Bezmaksas un skaitoties ja ne pati labākā, tad vismaz viena no labākajām pasaulē.
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:January 27th, 2017 - 09:41 pm
(Link)
Mehānisms? Kā viņi to panāk?
[User Picture]
From:[info]pinjons
Date:January 27th, 2017 - 09:44 pm
(Link)
Tā speciāli neesmu pētījis. Vispārīga rakstura info var atrast kaut vai pagūglējot.
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:January 27th, 2017 - 09:50 pm
(Link)
OK, es domāju, ka tev ir kaut kas konkrēts, vispārējā līmenī es zinu ka viņiem skaitās kvalitatīva, značit jāpaskatās kāpēc.
[User Picture]
From:[info]mindbound
Date:January 27th, 2017 - 10:15 pm
(Link)
Smitsona institūta apskats par to pašu. Es arī kādā brīvākā brīdī iziešu cauri, apspriešanas labad.
[User Picture]
From:[info]bozena
Date:January 27th, 2017 - 10:05 pm
(Link)
Viņi to panāk, jo, kā paši sakot, viņu galvenā vērtība ir visu skolēnu līdzvērtība, resp. visiem nodrošina vienādas iespējas mācīties, gan alkoholiķa, gan politiķa bērnam.
[User Picture]
From:[info]mindbound
Date:January 27th, 2017 - 10:16 pm
(Link)
Tādā gadījumā jautājums ir par to, kādā veidā šī līdzvērtība un vienlīdzība noved pie sistemātiski augstas kvalitātes, jo tāda situācija mēdz būt izņēmums, nevis likumsakarība. Acīmredzot vajadzēs palasīt sīkāk (kad būs laiks un padziļināta interese).
[User Picture]
From:[info]bozena
Date:January 27th, 2017 - 10:22 pm
(Link)
Vēl tas, ka skolotāja profesija viņiem ir ļoti prestiža un labi, lai arī ne bagātīgi atalgota. Liela konkurence un daudzi grib to darīt.
Man stāstīja, ka somi gan tagad paši reformējot skolas līmeņa izglītību, integrētie priekšmeti esot, ar akcentu uz pielietojamību dzīvē, viņiem līdz ar nokijām esot arī naudas ierobežojumi.
[User Picture]
From:[info]mindbound
Date:January 27th, 2017 - 10:30 pm
(Link)
"Akcents uz pielietojamību dzīvē" varbūt varētu tālākā nākotnē (vienas, divu paaudžu laikā) radīt problēmas jomās, kur sekmīga darbība izriet no citiem principiem (tādās jomās, kā matemātikas, liela daļa zinātņu utt.), bet tas ir lielā mērā atkarīgs no šī "akcenta" stipruma, par ko es admittedly šobrīd neko nezinu.

Skolotāja profesijas prestiža un atalgojuma celšana – jā, tur es saredzu gan jēgu, gan ieguldījumu kvalitātē. No otras puses, tur varētu būt vajadzīgs efektīvāks un sakārtotāks ekonomiskais aparāts, salīdzinot ar mūsējo.
[User Picture]
From:[info]bozena
Date:January 27th, 2017 - 10:44 pm
(Link)
Es arī domāju, ka tas pragmatisms un pielitojamība iegriezīs izcilībai ka divi deviņi.
[User Picture]
From:[info]mindbound
Date:January 27th, 2017 - 10:54 pm
(Link)
Augsta laika preference sabojā arī pragmatismu.
[User Picture]
From:[info]saccharomyces
Date:January 27th, 2017 - 10:30 pm
(Link)
pāris vārdos - koncentrējas uz to, lai iemācītu bērniem lietot savas galvas, nevis iezaurēt saturu. lai izglītība būtu nevis ķeksīša pēc, bet reāli pielietojama un ilgtermiņā bērna rīcībspēju veicinoša. tas nozīmē satura/teoriju mācīšanos caur patstāvīgu, profesionāla skolotāja virzītu pētniecību, projektu plānošanu un īstenošanu, dažādu jomu zināšanu maksimālu integrēšanu.
[User Picture]
From:[info]mindbound
Date:January 27th, 2017 - 10:31 pm
(Link)
Jā, tās visas ir ļoti pozitīvas lietas. Pēc pārskriešanas pa diagonāli tam smitsonu ziņojumam (sk. augstāk) izskatās, ka aptuveni tā tur tiešām arī tiek darīts.
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:January 27th, 2017 - 09:35 pm
(Link)
nodokļi?
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:January 27th, 2017 - 09:38 pm
(Link)
Iespējams. Pirmā lieta - beidzot aplikt ar nodokļiem baznīcas, jebkuras citas reliģiskas organizācijas. Visas.
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:January 27th, 2017 - 09:38 pm
(Link)
aizver acis, kad sapņo
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:January 27th, 2017 - 09:41 pm
(Link)
Kāpēc Tavuprāt tas būtu nereāli? Nauda tur ir. VID visu laiku meklē jaunus veiddus kā tikt pie papildu ieņēmumiem.
[User Picture]
From:[info]pinjons
Date:January 27th, 2017 - 09:44 pm
(Link)
Tādēļ, ka reliģiskajām organizācijām ir spēcīgs lobijs.
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:January 27th, 2017 - 09:49 pm
(Link)
Tad jautājums ir - kā to neitralizēt/ diskreditēt
[User Picture]
From:[info]pinjons
Date:January 27th, 2017 - 09:59 pm
(Link)
Jautājums vecs kā pasaule. :)
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:January 27th, 2017 - 10:20 pm
(Link)
un risinājums - otrā apgaismība (ja max īsi formulē)
[User Picture]
From:[info]pinjons
Date:January 27th, 2017 - 10:23 pm
(Link)
Izklausās pēc Dzintara "Ceturtās atmodas" :D

Bet ja nopietni - ej nu tā po zakazu to īstenot. :)
From:[info]krishjaanis
Date:January 27th, 2017 - 11:15 pm
(Link)
He he, kādu santīmu no draudzēm izspiedīsi, bet tas arī viss. Ja nu vienīgi vari mērķēt pa Vatikānu, tur naudas netrūkst. nu, vēl jehovieši vai pēdējo dienu svētie. paārējie dzīvo gandrīz apustuliski.
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:January 27th, 2017 - 11:19 pm
(Link)
ledjajevisti, pareizticīgie, minētā RKB, LELB arī ir īpašumu, NĪN labs sanāktu
From:[info]krishjaanis
Date:January 29th, 2017 - 07:04 pm
(Link)
LELB, vecticībnieki, RKB utt, tie ir simtgadīgi īpašumi valstij vajadzētu izdomāt, kā to leģitimēt - neiebraucot komunismā.
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:January 30th, 2017 - 12:56 am
(Link)
Nu elementāri - noteikumi kā visiem pārējiem , nekustamā īpašuma nodoklis, nodokļi no ziedojumiem, utt.
[User Picture]
From:[info]scaramouche
Date:January 28th, 2017 - 12:10 am
(Link)
Saprotu, ka nepopulārs viedoklis. Bet. Par kādu izglītību mēs runājam?

Paskatāmies apkārt.

Ir ierobežotā skaitā pieprasītas tehnikuma līmeņa prasmes. Ierobežotā, jo labākie aizsit vietas.

Ir visādi ekonomisti, juristi un psihologi, no kuriem labākajiem būs, ko darīt, bet pārējiem ne.

Un ir eksaktākas zinātnes, kur praktiski visās nozarēs trūkst darba roku, bet studējošo nav.

Vai tas, ka vairums tautas grib sociologus mācīties, nozīmē, ka LV nav ilgtermiņa iespējas un/vai kvalitātes izglītībā?
[User Picture]
From:[info]crescendo
Date:January 28th, 2017 - 12:17 pm
(Link)
Posts ir par pamatizglītību, ne augstāko. Ar auzās braucošu pamata, nav kam eksaktās studēt.