Comments: |
| From: | ctulhu |
Date: | January 27th, 2017 - 09:41 pm |
---|
| | | (Link) |
|
Mehānisms? Kā viņi to panāk?
Tā speciāli neesmu pētījis. Vispārīga rakstura info var atrast kaut vai pagūglējot.
| From: | ctulhu |
Date: | January 27th, 2017 - 09:50 pm |
---|
| | | (Link) |
|
OK, es domāju, ka tev ir kaut kas konkrēts, vispārējā līmenī es zinu ka viņiem skaitās kvalitatīva, značit jāpaskatās kāpēc.
| From: | bozena |
Date: | January 27th, 2017 - 10:05 pm |
---|
| | | (Link) |
|
Viņi to panāk, jo, kā paši sakot, viņu galvenā vērtība ir visu skolēnu līdzvērtība, resp. visiem nodrošina vienādas iespējas mācīties, gan alkoholiķa, gan politiķa bērnam.
Tādā gadījumā jautājums ir par to, kādā veidā šī līdzvērtība un vienlīdzība noved pie sistemātiski augstas kvalitātes, jo tāda situācija mēdz būt izņēmums, nevis likumsakarība. Acīmredzot vajadzēs palasīt sīkāk (kad būs laiks un padziļināta interese).
| From: | bozena |
Date: | January 27th, 2017 - 10:22 pm |
---|
| | | (Link) |
|
Vēl tas, ka skolotāja profesija viņiem ir ļoti prestiža un labi, lai arī ne bagātīgi atalgota. Liela konkurence un daudzi grib to darīt. Man stāstīja, ka somi gan tagad paši reformējot skolas līmeņa izglītību, integrētie priekšmeti esot, ar akcentu uz pielietojamību dzīvē, viņiem līdz ar nokijām esot arī naudas ierobežojumi.
"Akcents uz pielietojamību dzīvē" varbūt varētu tālākā nākotnē (vienas, divu paaudžu laikā) radīt problēmas jomās, kur sekmīga darbība izriet no citiem principiem (tādās jomās, kā matemātikas, liela daļa zinātņu utt.), bet tas ir lielā mērā atkarīgs no šī "akcenta" stipruma, par ko es admittedly šobrīd neko nezinu.
Skolotāja profesijas prestiža un atalgojuma celšana – jā, tur es saredzu gan jēgu, gan ieguldījumu kvalitātē. No otras puses, tur varētu būt vajadzīgs efektīvāks un sakārtotāks ekonomiskais aparāts, salīdzinot ar mūsējo.
| From: | bozena |
Date: | January 27th, 2017 - 10:44 pm |
---|
| | | (Link) |
|
Es arī domāju, ka tas pragmatisms un pielitojamība iegriezīs izcilībai ka divi deviņi.
pāris vārdos - koncentrējas uz to, lai iemācītu bērniem lietot savas galvas, nevis iezaurēt saturu. lai izglītība būtu nevis ķeksīša pēc, bet reāli pielietojama un ilgtermiņā bērna rīcībspēju veicinoša. tas nozīmē satura/teoriju mācīšanos caur patstāvīgu, profesionāla skolotāja virzītu pētniecību, projektu plānošanu un īstenošanu, dažādu jomu zināšanu maksimālu integrēšanu.
Jā, tās visas ir ļoti pozitīvas lietas. Pēc pārskriešanas pa diagonāli tam smitsonu ziņojumam (sk. augstāk) izskatās, ka aptuveni tā tur tiešām arī tiek darīts. | |