gnidrologs ([info]gnidrologs) rakstīja,
@ 2020-02-04 21:23:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Runājot par bulijingu. Pusaudžu gados biju tik pelēks un sevī iekša, ka man neviens nepievērsa īpašu uzmanību, lai izteikti piepistos. Sūdīgākais periods bija starp 7-9 klasi, kad manu klasi izformēja aiz pimpjumemberu trūkuma (dahrena otrgadnieku un raspizģaju, zogošu čigānu, žīdu, kas aizbrauc uz Izraēlu, divus garīgi atpalikušo, pāris iedzimti stulbu un nespējīgu mācīties, vobšem lūzeru paralēlklase =) un nonācu starp svešiem traibāļiem, kas jau sen bija sadalījuši turfu. Pie tam vairums bija no vietējā purčika tur pat dažsimt metru attālumā, kamēr es braukāju no centra, jo """elitārā""" skolā nesanāca iefurņīt. Kukuļiem nepietika laikam.

Tīri fizisku konfrontāciju bija laikam tikai pāris reizes, bet kopumā psiholoģiskā slodzē bija neciešama. Tajā laikā nenormāli daudz bastoju, jo bija totāls depresņaks uz to cietumu doties. Mācīties arī tādā atmosfērā negribas. Bija sūdīgākas atzīmes tajos gados, bet kaut kā līdz videnei izvilku.
Smieklīgākais gadījums no tā perioda bija ar čalīti, kas uzreiz sāka baigi mētā ahūno mačo veci un visādi verbāli brauca virsū. Tad kaut kā sanāca, ka mums noorganizējās laušanās uz rociņām un es viņu noliku tik vēsā mierā it kā tā rociņa būtu no putoplasta. Nezinu vai man bija krampis, vai šamējais tik nožēlojami vājš (vispār cik atceros no vēlākiem laikiem, ir tāds krampītis), bet man pašam bija hilariōzi kā viņš pēc tam lidinājas apkārt man ar atrieztu šimpanzes smaidu un visādi mēģināja draudzēties. Tik vienkārši.

Vēl mani post factum uzjautrina kā ar vidusskolu visi pēkšņi, gada laikā kļuva absolūti civilizēti un korekti, pat draudzīgi. Jā, tieši 9ītajā klasē it kā nomainījās modus operandi. Man tas likās patīkami, bet savādi, jo es tāds biju (un gribēju, lai citi tādi būtu) jau sen. Nu jā, atsijājās kaut kādi uz bulijiem pretendējošie, lai dotos zāģēt kokus vai ko tur un bez viņu klātbūtnes citi betameili arī paliek mierīgāki. Laikam jau arī hormonu izraisītā morfēšanās.

Bet nu jā, atceros, ka bija tipi, kuri vienkārši uzprasījās būt bulijoti. Tas ir traģiski, bet ir cilvēki, kuri ir tik dīvaini, ka no apcelšanas tiem neizvairīties, ja viņi savu weirdness neiemācās maskēt. Tas nav pārmācāms ar sociālo inženēriju, ja nelieto clockwork orange mtodi. Vai mums to vajag. Vai politiķiem ir tiesības izmantot izglītības sistēmu 'for taming'. Principā izskaust testosteronu no populācijas. Visus padarīt par 'nice guy', kas vienmēr ir 'agreeable' un līdz ar to viegli manipulējams. Izskatās pēc paterna.


(Lasīt komentārus) - (Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]nistagms
2020-02-05 01:02 (saite)
piekrītu - nesaprotu, kāpēc urlām un intelektuālajiem jāmācās vienā klasē. kāpēc skolās netiek ņemti vērā kaut kādi jaunie personību testi, iestājpārbaudījumu rezultāti, utt., kāpēc tas viss joprojām ir kaut kāds mindless shuffle? ja skolotāji ar vecākiem vienojas, ka bērns ir neārstējams urla un bulijotājs, tad ar tādiem arī vajag taisīt speciālās skolas un klases, lai viņi netraucētu mācīties spējīgu cilvēku darbu. atceros savu Rīgas centrālo pamatskolu, kurā vismaz puse no mācību stundām pagāja, lai savaldītu visus tos, kas vispār nerubīja vārda 'skola' būtību. urlas un chadi tāpat netika savaldīti, toties tika bremzēti cilvēki, kas tajā laikā būtu varējuši kaut ko reāli mācīties. reāla ieguvuma patiesībā nav nevienai no pusēm. urlām un chadiem īstermiņa ieguvums ir tas, ka ir kāds vairāk - ko apcelt vai paraustīt aiz bizēm.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2020-02-05 01:09 (saite)
Nu jā tāpēc es te pie Hederas un citur izrunājos par iespējamajiem problēmas risinājumiem, kā novērst nevajadzīgu un destruktīvu socializāciju. Vispirms, protams īpašas skolas talantīgajiem ar mazām grupām un individuālu pieeju, nu tipa kā RTU inženiertehniskā vidusskola. Iekšā tiek vai nu caur konkursu - iestājeksāmeniem vai no mācību olimpiāžu rezultātiem. Tas ir viens variants, otrs - visa veida eksternāti, atālinātā mācība, galu galā tagad ir internets. Jaunietis sēž mājās, risina uzdevumus, dabū konsultācijas caur tīklu. Lasa grāmatas. Komunicē ar ko grib komunicēt un t.s. klases biedrus varbūt nekad nesatiek, ibo nah.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]krishjaanis2
2020-02-05 02:19 (saite)
Tāpēc ka vispārējā valsts nodrošinātā masu izglītība ir mēsls.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]gnidrologs
2020-02-05 06:43 (saite)
Jum atliks sūkāt ledu šajā sakarā, jo progresīvā egalitārā izglītības sistēma, kas šobrīd lien savu lēno gājienu cauri Rietumu kultūrai, paģēr tieši pretējo. Visi ir vienlīdzīgi, pret visiem vienādi, neviens nav labāks/sliktāks ne par vienu citu utt. Jūsu ierosinājumi nozīmētu, ka kulturāli bagātās valstīs vairums nēģeru un arābu būtu jāsūta uz tieši šādām atsevišķām iestādēm "for dunces", bet jūs jau saprotat, ka no way in hell kas tāds notiks. Notiek pretēji pasākumi. Piemēram mācību standartu pazemināšana, lai dunduki varētu turēt līdzi. Vai kā grammar school likvidēšana iekš UK, jo tas redz ir šķērslis sociālajai vienlīdzībai, elitisms. Viss, kas leftijiem atliek varonīgajā cīņā ar agresīviem niggām ir taisīt sociālo inženieringu, kur mērķis ir nogriezt pautus (fiziski vai metaforiski, nav svarīgi).

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2020-02-05 10:21 (saite)
Tad es paredzu sistēmas šķelšanos jo augstāk aprakstītais variants nedod normālu inteliģenci. Bez normālas inteliģences viss tas pasākums aiziet pa burbuli.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]gnidrologs
2020-02-05 18:57 (saite)
Mūsdienu publiskās izglītības sistēmas mērķis ir nevis inteliģence, bet konformisms.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2020-02-05 23:27 (saite)
izņemot vot visādas specskolas apdāvinātajiem laik tas pats RTu IVS

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Lasīt komentārus) -

Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?