Nepabeigtā dienasgrāmata


5. Aprīlis 2010

(bez virsraksta) @ 12:47

Vai man vienam šķiet, ka jaunā žurnāla IR reklāma ir narcistiska? Pirmkārt, tās koncepcijas pamatā ir pārliecība, ka Ozoliņš, Raudseps, Ločmele un daudzi citi ir tādas vērtības pašas par sevi, ka lasītājs lasīs žurnālu tikai tāpēc, lai šiem cilvēkiem būtu patīkami un jautri strādāt. Otrkārt, vēl jocīgāka ir pārliecība, ka visus šos rakstošos cilvēkus publika pazīst pēc izskata un nemaz nav jāraksta, kurš ir kurš.
 

Comments

 
[User Picture Icon]
From:[info]mr_brightside
Date: 5. Aprīlis 2010 - 12:58
(Link)
Jā, Pēteris Bankovskis arī
[User Picture Icon]
From:[info]silvija
Date: 5. Aprīlis 2010 - 13:06
(Link)
nē, man šķiet arī.
[User Picture Icon]
From:[info]gamemaster
Date: 5. Aprīlis 2010 - 13:18
(Link)
Ir narcistiska. Un? Kamēr saturs ir kvalitatīvs, vai nav pofig, kāds ir imidžs?
[User Picture Icon]
From:[info]junona
Date: 5. Aprīlis 2010 - 13:24
(Link)
Iespējams, ka IR narcistiska. Bet nu un? Rīgas laiks šajā ziņā ir vēl narcistiskāks, bet vai tad tāpēc es to nelasu?
[User Picture Icon]
From:[info]begemots
Date: 5. Aprīlis 2010 - 14:47
(Link)
+1
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 5. Aprīlis 2010 - 18:29
(Link)
kurā vietā RL tīksminās par saviem redaktoriem un autoriem?
[User Picture Icon]
From:[info]junona
Date: 5. Aprīlis 2010 - 19:48
(Link)
Nevienā vietā. Narcisisms jau nenozīmē, ka tīksminās par konkrētiem autoriem. Pietiek, ka izdevums tīksminās par sevi. Un Rīgas laikam ir bijušas dažas reklāmas, kuras cilvēkiem ir šķitušas pārlieku lecīgas.
Bet es īsti nesaprotu tavu īgnumu par šo reklāmu. Ozoliņu, Rodinu, Bankovski un vēl dažus cilvēki diezgan labi zina. Tas arī ir vienīgais uz ko viņi var spiest - uz personībām. Un kas tur slikts? Kur tur īpaša tīksmināšanās? Manis pēc, protams, lieliski varēja iztikt bez Burves Rozītes vai pat pašas Ločmeles, bet visu jau nevar gribēt. Varbūt kāda cita skatījumā tie ir plusi.
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 5. Aprīlis 2010 - 20:05
(Link)
ļoti interesanti - kā izpaužas RL bezpersoniskā izdevuma paštīksmināšanās par sevi? līdz neilgam laikam RL pat uzskatīja par nepieklājīgu likt atsauces uz žurnālā iepriekš rakstīto.

un - kuras tieši reklāmas bija tās, kas uzskatītas par lecīgām? (reklāmu ar blondīni es par tādu neuzskatu, turklāt, to radīja ārēja reklāmas aģentūra un pašā RL redakcijā tā uztverta neviennozīmīgi) pirms tam bija ļoti nepretencioza reklāma ar sunīti, lakoniska piktogrammu reklāma, kuras vēstījums bija - žurnāls visiem. nekad nav bijis reklāmas, kurā karnevāliskos tērpos gozētos žurnāla veidotāji, tā ka teikt, ka "Rīgas laiks šajā ziņā ir vēl narcistiskāks" ir mazākais neprecīzi.
[User Picture Icon]
From:[info]junona
Date: 5. Aprīlis 2010 - 21:21
(Link)
Hmm.. nebiju gaidījis tik kaislīgu atbildi. Man nav skaidrs, kādā veidā uzskats, ka ir nepieklājīgi likt atsauces uz žurnāla iepriekš rakstīto uzrāda narcisisma neesamību. Un galvenais - kam tas kaut ko var parādīt? Reklāmu ar blondīni Tu neuzskati par lecīgu. Bet kas par to? Es jau nerunāju par tevi. Es runāju par žurunāla publisko tēlu, nevis Taviem priekšstatiem. Sauklis "Nelasiet un mēs nerakstīsim" var tikt uztverts kā lekšanās (un just for the record, es nerunāju šeit par savu uztveri).
Un kur uzradās "karnevāliskie tērpi", kuros RL žurnālisti negozējas? Kurš tad gozējas? Te būtu vietā atgriezties pie jautājuma būtības, jo ne jau par RL patiesībā ir runa. Es jau tikai gribēju pajautāt, kas Tev šķita tik ekskluzīvi narcistisks IR reklāmā?
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 5. Aprīlis 2010 - 21:46
(Link)
bet es runāju par konkrētu reklāmas klipu un tās koncepciju. Šajā reklāmas klipā parādās IR veidotāji, kas ir saģērbušies sev neraksturīgos kostīmos un dara sev neraksturīgas lietas (spēlējas ar mašīnītēm vai ko nu tur), tas ir - visādi izrādās un izskatās, ka pašiem par to ir liels prieks. ok, to var nesaukt par narsicmu, bet kaut kā savādāk, taču tu teici, ka RL šajā ziņā ir vēl narcistiskāks. tad nu es vienkārši vēlējos palūgt kaut kādus tuvākus paskaidrojumus, jo man (no malas vai ne no malas) tā neizskatās.


p.s. sauklis "nelasiet un mēs nerakstīsim" ir pazemības iemiesojums, ja vien aizdomājas par to, kas tur ir pateikts - "Mēs rakstām tikai tāpēc, ka jūs mūs lasāt". Vai tiešām to ri tik grūti saprast? Tas būtībā ir manifests, kas ir pretējs tam, ko parasti uzskata par snobismu - "Jūs jau varat mani nemaz nelasīt, man vienalga"
[User Picture Icon]
From:[info]junona
Date: 5. Aprīlis 2010 - 22:18
(Link)
Es jau kaut kā mēģināju norādīt, ka man pašam personīgi nav nekādu problēmu saprast, ka, piemēram, sauklis "nelasiet un mēs nerakstīsim" ir "pazemības iemiesojums. Tomēr es arī pieņemu, ka nav grūti arī saprast, ka pazemība daudzos gadījumos var tikt uzlūkota kā arogance. Un ja atgriežas pie paša saukļa, tad to var (es nesaku, ka vajag) arī lasīt apmēram šādi "mēs, principā arī varam nerakstīt, ja jūs nelasīsiet; mums par to ne silts ne auksts". Domāju, ka daudzi to kaut kā tā arī ir uztvēruši. Mani mazliet izbrīna tas, ka fakts par to, ka daudzi cilvēki uzskata RL par arogantu ir kāds jaunums. Es īsti nezinu no kurienes šāds priekšstats ir radies, tomēr no daudziem cilvēkiem kaut ko tādu esmu dzirdējis.
[User Picture Icon]
From:[info]aardark
Date: 5. Aprīlis 2010 - 22:49
(Link)
Kāds tur pazemības iemiesojums, ko tur aizdomāties. Ja neviens nepirks žurnālu un nelasīs, tad neviens arī nerakstīs. Baigā koncepcija. "Nepērciet, un mēs neražosim".
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 5. Aprīlis 2010 - 22:55
(Link)
nē, nu kaut kādā ziņā tā bija devīze no sērijas "Ja mums būtu vajadzīga reklāma, mēs būtu izdomājuši, ko te uzrakstīt.", tā ka par aroganci nav tālu nopatiesības
[User Picture Icon]
From:[info]tomazz
Date: 6. Aprīlis 2010 - 10:46
(Link)
eu, šitas gan bija elementāri - ar mašīnītēm Raudseps braukājās, lai ilustrētu konkrētās ekonomikas politikas (=gāzi grīdā) tēmu.
From:[info]solipse
Date: 5. Aprīlis 2010 - 19:04
(Link)
un k'ap'ec tad tu nelasi?
[User Picture Icon]
From:[info]junona
Date: 5. Aprīlis 2010 - 19:40
(Link)
Es to lasu (pēdējā laikā gan retāk).
[User Picture Icon]
From:[info]jimmy
Date: 5. Aprīlis 2010 - 13:50
(Link)
man pilnīgi pietiek ar Ozoliņu, lai būtu uzspļaut uz to vai ir vai nav narcistiska
[User Picture Icon]
From:[info]sin
Date: 5. Aprīlis 2010 - 14:04
(Link)
varēja jau nu labāku nosaukumu izdomāt! un reklāma ar pārāk 'samuhļīta'
From:[info]spicausis
Date: 5. Aprīlis 2010 - 15:41
(Link)
Oh, bet narcisisms taču ir viena no reklāmas būtībām, parādīt, ka X ir labākais jaukākais sakarīgākais un asprātīgākais produkts pats par sevi, kamēr visi pārējie — kādi vēl tur pārējie — nav īpaši derīgi pat mēslojumam.

Par personāžiem, acīmredzot, ja kādam jājautā, kas ir attēlā redzamie ļaudis, tad žurnāls nav priekš viņa. Un tas veikli elitarizē reklāmas mērķauditoriju, kura var eleganti samērīties (es pazinu astoņus no ekrānā redzamajiem — bet es desmit, vo!), paspiest roku un kopīgi iet abonēt Iru.
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 5. Aprīlis 2010 - 22:56
(Link)
es runāju par to, ka rakstošos žurnālistus pazīst pēc vārda un uzvārda (un arī - ne vienmēr lasītājs pamana, kas ir raksta autors), bet šeit rāda sejas, no kurām pat es pusi neatpazīstu (pazīstu vienīgi tos, kurus pazīstu personīgi)
[User Picture Icon]
From:[info]kconcrete
Date: 5. Aprīlis 2010 - 15:52
(Link)
Ļoti interesants būs šis eksperiments un es vēlu viņiem veiksmes. Tie cilvēki jau ir vienīgā laikraksta vērtība, mīts par šiem cilvēkiem ir jāturpina kultivēt. No otras puses, redzēs cik būs gatavi par to maksāt naudu un kā darbosies viņu reklāmas pārdošanas speciālisti. Latvija ir mazs tirgus un ja nebūs bagātu tēvoču, es dodu maximums gadu šim izdevumam. Var jau būt, ka notiek brīnums.
[User Picture Icon]
From:[info]tomazz
Date: 6. Aprīlis 2010 - 10:43
(Link)
Reklāma kopumā liekas interesanta, un aktivitātes ir piemeklētas konkrētu cilvēku darba specifikai (S.Jemberga, kura "atšķetina").

Piekrītu pārmetumiem tikai tik tālu, ka ja vēl regulāros ex-Dienas komentētājus pazīst pēc sejas (jo viņu sejas tika liktas pie konkrētajiem komentāriem 2. lpp.), tad ar pārējiem jau ir grūtības - retais zina, kā izskatās A.Burve-Rozīte vai tā pati S.Jemberga.
[User Picture Icon]
From:[info]sara
Date: 6. Aprīlis 2010 - 11:01
(Link)
man besī ozoliņš, jo viņš ir gejs

Nepabeigtā dienasgrāmata