ctulhu ([info]ctulhu) rakstīja,
@ 2024-01-17 10:16:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Nedaudz ķīmijas un veselā saprāta
pamanīju, ka

https://iauto.lv/zinas/pasaule/46335-automobiu-nomas-gigants-atsaks-no-elektromobiiem-pirks-auto-ar-iekdedzes-motoriem?cview=all

OK, tas protams nenozīmē ka elektriskās piedziņas ideja pati par sevi ir slikta, es te tikai padomāju par izplatītajiem lozungiem.

Tātad ko vienmēr nonsotopā klārē: Elektroauto esot ``zaļi``, iekšdedzes - dabas ienaidnieki un klimatkatastrofas veicinātāji.

Aha un tagad padomājam. Auto ar elektromotoru, lādējam akumulatorus, no elektrotīkla kurā elektrību ražo teiksim TEC. Ar ko šī kombene ir labāka par auto kurš dedzina benzīnu? Ne ar ko. Naftas produkti tiek dedzināti citā vietā un drusku vairāk [ jo mīnus ģenerācijas, transformācijas un pārvades zudumi].

Otrs variants. Benzīna auto, kurā lej benzīnu kurš saražots katalītiskajos torņos no ūdens un CO2 lietojot elektrību kas saražota AES. Summāri CO2 gaisā palika tik cik bija vai drusku mazāk jo atkal mīnus degvielas transporta zudumi.

Morāle vispārējā: neklausieties lozungus, mācieties ķīmiju, domājiet ar galvu.

Morāle praktiskā: Nav jēgas pārtraukt iekšdedzes dzinēju izstrādi paralēli elektrisko dzinēju un akumulatoru izstrādei. Ir jēga ražot elektrību veidos kas neizdala CO2. Kā mēs to enerģiju tad konservējam - akumulatoros vai endotermiski sintezētā degvielā - atkarājas no konkrētās situācijas, der visi varianti.


(Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]zazis
2024-01-17 11:29 (saite)
morāle ir tāda, ka tu atkal pārliecinoši stāsti muļķības.

"Electric motors makes vehicles substantially more efficient than internal combustion engines (ICEs). Electric motors convert over 85 percent of electrical energy into mechanical energy, or motion, compared to less than 40 percent for a gas combustion engine."

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]ctulhu
2024-01-17 11:38 (saite)
Tas ir pats motors - rotors, stators, vadi. Zazis atkal akumulatoru aizmirsa. Cik % ir akumulatora lādēšanas afektivitāte un kā tā laikā mainās? Aziej painteresējies.

Zazi tev vajag vairāk domāt ar galvu un mazāk jūsmīgi atkārtot lozungus.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]zazis
2024-01-17 11:50 (saite)
mož pārmaiņas mīlot pats aizej? mmm? kopš tev netīkami fakti ir kļuvuši par lozungiem. pizģec populists, až varētu domāt, ka ciba ir politiska platforma.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2024-01-17 11:55 (saite)
emocijas, zero satura.

Lasi

http://large.stanford.edu/courses/2010/ph240/sun1/

Pievērs uzmanību reizinājumam (1).

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]zazis
2024-01-17 11:56 (saite)
pats vismaz paskatījies uz tiem cipariem? pats izlasīji?
Battery Charge/Discharge Efficiency
Li-ion 80% - 90%

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2024-01-17 11:57 (saite)
Jauki, tagad lasi tālāk.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]zazis
2024-01-17 12:02 (saite)
jauki, lasu to, ko tu acīmredzot neesi spējīgs. pacitēšu ar pie reizes.

"As I took these figures from an article written by the founders of Tesla, it comes to no surprise that the Roadster shines as the most energy efficient car to date."
"Regardless, electric cars do seem to outstrip gasoline cars in terms of going the most miles for the least amount of energy."

varbūt nākamreiz pamēģini pats izlasīt, ko spamo? nā, ne tak, protams, ka nelasīsi.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2024-01-17 12:06 (saite)
tu uz vienādojumu zemāk apskatījies?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]zazis
2024-01-17 12:09 (saite)
tu izlasīji sevis spamoto?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2024-01-17 12:13 (saite)
Karoče paskatamies uz vienādojumu un cipariem. Pēc tam paskatamies ko es sākumā rakstīju.

Ja Zazim nepielec, atkārtoju vēlreiz: iekšdedzes un elektriskie dzinēji abi ir derīgi. Katram sava vieta.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]zazis
2024-01-17 12:17 (saite)
vispār jau tu kārtējo reizi centies biedēt cilvēkus, ka viņiem skalo smadzenes, ka viņi nedomā ar galvu, ka reku tu esi šausmīgi gudrs un domājošs, tāpēc jāklausās huiņā, ko tu pihā. :D

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ctulhu
2024-01-17 11:59 (saite)
http://large.stanford.edu/courses/2010/ph240/sun1/images/e1big.gif

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]covid_19
2024-01-17 12:34 (saite)
jēziņ zazi - ā elektromotors var dabūt špani? ja pieņemam ka strādā ogles stacija, vai ģeņģeris, tad pats motors patērēs daudz efektīvāk to šļuru, kā izdzenot caur staciju un tad elektromotorā

tev kaut kā vienpusīgi tie apskati, zazi - tendenciozi! ir ielmesls vai vienkārša muļķība?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2024-01-17 12:38 (saite)
Zazis ir tipisks pseidoprorgesīvais - lozungveida domāšana, vienkārša reakcija uz vajadzīgajiem atslēgvārdiem ar vajadzīgajām frāzēm tā lai būtu kā visi. Vēl tieksme uz plakātiem un kampaņām.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]covid_19
2024-01-17 12:42 (saite)
bet kur paliek skolas gadi - vidusskola, ķīmija, fizika, enerģijas un matērijas nezūdāmības likumi - nu vismaz no tā laika kaut ko paliekošu var cilvēks iznest? kas nav jāpierāda atkal un atkal

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]covid_19
2024-01-17 12:44 (saite)
es var būt par velti uz zazi skaišos - viņš vienkārši nezina! es šokā un brīnos! kā tā! kur skolotājs? reku vēl nesenkā viens fizikas skolotājs aicināja visus savus absolventus uz pēcstundām, ja nesaprot elementāras lietas!

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ctulhu
2024-01-17 12:44 (saite)
Bija te vienu brīdi skolas ar tipa humanitāro ievirzi bez fizikas ķīmijas matenes. Moš cilvēkam nepaveicās.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]zazis
2024-01-17 12:43 (saite)
covid_19 atpisies!

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]covid_19
2024-01-17 12:44 (saite)
jēziņ, zazi! 1+1 nav 3

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]zazis
2024-01-17 12:45 (saite)
tu esi ļoti nepatīkams cilvēks, atpisies, lūdzu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2024-01-17 12:46 (saite)
Zazi, uzvedies pieklājīgi. Neviens tevi te neaicināja tā kā teikt `` atpisies`` tev nav nekāda pamata.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]covid_19
2024-01-17 12:47 (saite)
viss ok, tas mūsu ar zazi koleģiālais krēdz, uz vārdu atpisies nereaģējam

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]zazis
2024-01-17 12:58 (saite)
saprotu, man šeit ir īpašs statuss, jāuzvedas pieklājīgi, atšķirībā no citiem, kurus, acīmredzot, esi aicinājis. jauki.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2024-01-17 13:00 (saite)
Visiem jāuzvedas pieklājīgi.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]zazis
2024-01-17 13:03 (saite)
jā, zazim jāuzvedas pieklājīgi. nez kāpēc citiem tu to nesaki. btw, ej nah, jeb jauku dienu, dubultie standarti ir forši un tā, bet man apnika. :D

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]covid_19
2024-01-17 13:06 (saite)
tu tagad beidz piepūst lūpas un ar pirkstu iebaksti, blje dubultstandart! kaut kā pirksti nebakstās, ne?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ctulhu
2024-01-17 13:08 (saite)
Zazis uztaisīja drāmu un apvainojās

32. reizi šajā žurnālā.

Pie 50. reizes svinēsim zaždrāmas jubileju.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]covid_19
2024-01-17 13:01 (saite)
es pats te atnācu, neaicināts ;) tāpēc beidz žēloties un piekrīti paktam, ka atpisies ir abpusējs mīļvārdiņš un ja saimniekam nepatīk, varam arī nelietot

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]covid_19
2024-01-17 12:46 (saite)
jā, un tu runā pilnīgas muļķības, ka pat lasīt nepatīkami, kā tā var dzīvot, lūdzu?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ctulhu
2024-01-17 12:45 (saite)
Zazi, uzvedies pieklājīgi. Neviens tevi te neaicināja tā kā teikt `` atpisies`` tev nav nekāda pamata.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]antiprojekcija
2024-01-18 10:21 (saite)
Negribu skanēt kā veca plate, bet Tu atkal aizmirsti par efektivitāti. Elektriskais auto pat lādēts no TEC rada būtiski mazāk CO2 nekā analoģisks ar iekšdedzes dzinēju. Re kur tabula ar salīdzinājumu.

1) EV ir tik efektīvi, ka tērētu par ~20% mazāk degvielas, nekā iekšdedzes dzinēji, pat ja elektrības ražošanai lietotu naftu ar visiem izrietošajiem zudumiem. TEC lieto gāzi, kas sadeg izdalot mazāk CO2 uz enerģijas vienību, un, ja ir kur likt T, tad vēl arī ar ļoti augstu efektivitāti (>80%, salīdzinot ar 50% tīri elektroģenerācijas scenārijā).

2) Jau ūdeņraža bateriju auto patērē 2x vairāk enerģijas nekā bateriju elektriskie, sintētiskajām degvielām vēl jārēķina papildus zudumi. Rezultātā katram nobrauktajam kilometram vajadzēs 2.5-3x vairāk enerģijas nekā ar bateriju.

Šobrīd iemesls, kāpēc EV tiek daļēji lādēti ar TEC elektrību ir zaļās enerģijas trūkums. Pārejot uz sintētiskajām degvielām šis trūkums trīskāršojas.

P.S. Nesaku, ka nevajag strādāt pie sintētiskajām degvielām - iespējams, būs nišas kurās to īpašības būs svarīgas, piem., aviācija vai kravu pārvadājumi.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]ctulhu
2024-01-18 10:32 (saite)
Jā šim aptuveni varētu piekrist, tikai jāpierēķina klāt arī ķīmiskā un elektroķīmiskā industrija akumulatoru ražošanai. Citādi OK, dažādas nišas - dažādi dzinēji. Elektrodzinēji ir labāki vieglām manevrējošām ierīcēm, iekšdedzes - smagākām nu un aviācijā protams parastās turbīnas vismaz kādu laiku vēl būs aktuālas.

Par sintētisko degvielu - protams, ka to ražojot ir enerģijas zudumi un tas kļūst lietojami tikai pie daudz un lētas enerģijas.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?