ctulhu ([info]ctulhu) rakstīja,
@ 2024-01-16 15:53:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
vienlīdzība
Viņi tātad grib vienlīdzību, nu visi tipa komunisti kreisie "progresīvie", wokisti un tml.

Vai tas ir labi vai slikti?

Atkarājas kā to vienlīdzību mēģina panākt.

Ja meklē metodes kā no jebkura uztaisīt ģēniju tad okej to var turpināt meklēt, vismaz nekaitēs.

Ja bojā izglītību pazeminot prasības, samazinot programmu apjomu, vienkāršojot apgūstamo, orientējoties uz vidējo - tad tā ir pašnāvība un tādu vienlīdzību mums nevajag.


(Lasīt komentārus) - (Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]antiprojekcija
2024-01-17 11:15 (saite)
Ar inkluzivitāti/kvotām ideja cik saprotu ir pabīdīt mazliet malā sliņķus no veiksmīgāka backgrounda, lai dotu iespēju censoņiem no sliktāka backgrounda.

Nu, piemēram:
- Džonijs caurām dienām spēlē datorspēles un runā pretī vecākiem.
- Tairons pirms skolas slauka ielu, bet pēc tās pieskata mazo brāli, kamēr mamma strādā.

Kaut arī Džonijs ir starp vājākajiem savā skolā, viņa skola ir laba, un viņam vienmēr, kad vajadzēja, ir bijis pieejams privātskolotājs. Tikmēr Tairons par spīti apstākļiem ir viens no labākajiem savā (ne tik labajā) skolā.

Skatoties uz tīri standartizēto testu, ļoti iespējams, Džonijs savāktu vairāk punktus nekā Tairons. Taču no sabiedrības veselības viedokļa mēs gribam, lai labajā universitātē nonāk Tairons - 1) viņš būs centīgāks un tāpēc ilgtermiņā sasniegs augstākus rezultātus; un 2) viņa spēja nopelnīt un iekļauties sabiedrībā pacels arī viņa bērnus, brāļus, utt. Vai tad šis gala rezultāts nav "meritokrātisks"?

Ievēro, ka nevienā brīdī neiet runa par kaut kādu padeņu likšanu Džonija centīgajiem klasesbiedriem - tiem vienalga ir iespējas, par kādām Tairons pat nesapņo.

Uz LV viss šis, protams, neattiecas.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2024-01-17 11:22 (saite)
Es teiktu ka labākā universitātē jānonāk tam no abiem kuram ir labāka galva. Centīgums ir sekundārs. Primāri mums vajag to ko atklās, radīs, uzkonstruēs cilvēks ar labu galvu.

Tātad - ne kvotas, bet monitorings. Apsekot arī tās ne tik labās skolas un izcilības [kuras tur protams ir] no tā sliktā gala pēc iespējas evakuēt un nodrošināt tieši viņiem labākus apstākļus. Elitārisms nevis orientēšanās uz vispārīgumu. Tas dos vairāk atdeves. Kā atklāt talantīgos? Ar visādām mācību olimpiādēm un tml pasākumiem.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Lasīt komentārus) -

Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?