ctulhu ([info]ctulhu) rakstīja,
@ 2022-09-13 09:44:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Lasu šito
https://www.la.lv/kompetencu-izglitiba

un man rodas jautājumi.

Vai šitas ir pareizi?

Es domāju ka vajag atgriezties pie zināšanās [lielā zināšanu daudzumā] balstītas izglītības.

Zināšanas ir primāras, šitā te lietpratība jeb prasmes tad ir tas, ko cilvēks izejot no zināšanām pats izveido.

Šitā mēs riskējam atražot vienkāršus cilvēkus ar fiksētām iemācītām prasmēm [homo habilis, cilvēks lietpratīgais] bet mums vajag homo sapiens, cilvēkus saprātīgos.

Viņi paši atzīst:

/Pilnveidotā mācību satura un pieejas mērķis ir lietpratīgs skolēns, kurš grib un spēj mācīties visu mūžu, prot risināt reālas dzīves izaicinājumus, radīt inovācijas, attīstīt dažādas personības īpašības, kas palīdz veidoties par laimīgu un atbildīgu personību.//

Laimīga un atbildīga personība protams ir jauki, bet nav galvenais, galvenais ir zinoša personība. Tad viņa būs laimīga un tā tālāk.

/ir mazināt sadrumstalotību un fragmentārismu, kā arī pasīvu, no reālās dzīves situācijām atrautu zināšanu apguvi, izolētu prasmju attīstību.//

Izklausās aizdomīgi. `` mazināt ..... zināšanu apguvi`` . Nē, to mums nevajag. Labāk daudz un sadrumstalotas nekā maz.


(Lasīt komentārus) - (Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]indulgence
2022-09-15 20:32 (saite)
Pašai kompetenču pieejai nav ne vainas. Taču tā var darboties vien tad, kad ir kāds nebūt "iekalto" zināšanu pamats.
Ja lietojam analoģijas, tad tā bija iecerēta kā līdzšinējās didaktiskās pieejas apgreids, tb uz esošās auto šasijas, kas dies ko kopš vecā Forda laikiem nav mainījusies, beidzot likt pludlīniju un iekšā V dzinēju. Bet ļaudīm ir talants sapist vislabākās idejas - reformai bija paredzēti gadi degsmi, nomarinēja līdz beidzamajam, tad sāka konstruktoru komandu triekt ātrāk un ātrāk, līdz viss paveiktais beigās sanāca ne rezultātam, bet lai neietupinātu par līguma neizpildi. Tb rezultātā pazaudēta šasija, taisām lieliska dizaina karosēriju, ņemamies ar virzuļiem, un brīnāmies, ka tas viss kaut kā neturas kopā un nebrauc uz priekšu.
T.i. vispirms caur asarām un piespiešanos ir jāiemācās lasīt. Un tikai tad, kad tie uz papīra lapas redzamie ķeburi veido prātā saprotamu tekstu - voila!, - skolasbērns varēs sākt, "mācoties par personifikācijām literatūrā, ne tikai meklēt to kādā literārā darbā un apgūt teorētiski, bet arī veidot interviju, savu grāmatu vai izdevumu, izmantojot šo mākslinieciskās izteiksmes līdzekli, proti, līdz ar to attīstīs prasmes". Kaut kā tā.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]ctulhu
2022-09-15 20:47 (saite)
Es atceros no savas izglītības sākuma šito - kaudze, liela kaudze visādu nieku, visādu jocīgu faktu un tad jā tad strauji sāk palikt interesanti kā tas strādā un kādas ir kopsakarības. OK, taisnība ir arī tas ko te cilvēki augstāk saka ka vispirms jābūt kaut kādām iniciālām prasmēm mācīties un vispār saprast ka tādas kopsakarības un mehānismi var būt.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]indulgence
2022-09-16 06:17 (saite)
Man sajūta, ka te ir kā tiem aklajiem ar ziloni - katram savs priekšstats, ar ko darīšana. Pie tam manāma tendence, ka visstriktākais viedoklis ir tiem, kuri paši dzīvē nav spiesti vest pie izglītības gaismas kādus pārsimt sešīšus vai septiņīšus.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2022-09-16 11:54 (saite)
Šķiet ka te problēma sākas ar ``pārsimt``. Pārāk daudz bērnu kopā.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Lasīt komentārus) -

Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?