covid_19 ([info]covid_19) rakstīja,
@ 2021-09-02 11:32:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
arī tā var dzīvot
man reiz stāstīja par vienu vīru kaut kur viduseiropās, kurš no vecākiem bij mantojis īres namu

rīts viņam sākās pēc 12 pārsoļojot pāri ielai maiznīciņā iepērkot svaigi ceptus kruasānus, kurus notiesāt pie svaigas kafijas uz ielas izliktā soliņā pie savas mājas. tā esot pagājis rīts čilojot ar kafijas kannu un bezmaksas rīta avīzi. strādāt iet bijis nav obligāti, jo īres māja, kaut arī ne bagāto rajonā, spējusi vīrietim virs 30 nopelnīt rīta kruasānam un pēcpusdienas vīno, kas kostēts turpat uz soliņa pie mājas uz ielas un čilojot ar garāmgājējeim vai vietējiem bomāriem. atvaļinājums - traks, vai, īres nams taču jāpieskata, ja grib atpūsties var ielīst bakjarda aizaugušajā dārzā, izvilkt šezlongu un izkāpt no iešļūcenēm

tāds ļoti Big Lebowsky

lūk, šis cilvēks dzīvo 15 min pilsētā, tālāk viņam vispār horizonts nesniedzas ... un pa lielam arī neinteresē


(Lasīt komentārus) - (Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]dzeltens
2021-09-02 20:14 (saite)
Nav jājauc nekāda apbūve, bet stacijas un vilcieni gan varētu būt vairāk/biežāk. Es tieši to mēģinu pateikt - maksimāli izmantojot esošo infrastruktūru jau varētu panākt diezgan daudz. Skaidrs, ka ne jau paralēli esošajam dzelzceļu lokam izbūvēt vēl vienu.
Domāju, ka diezgan daudz varētu izdarīt, arī nepārtaisot nekādas ielas.

Par Boldžu nezinu. Ilgtermiņā varētu iznākt pat ļoti perspektīva hipsteropole, ja tur būtu vilciens. Tas centriņš tur jau tagad ir diezgan pievilcīgs un jūra tuvu. Domāju, visādi attīstītāji arī pavilktos attīstīt savus ciematus Rīgas robežās gar dzelzceļa līniju un būtu labs precedents jēdzīgai pilsētas attīstībai bez pļavu ciematiem ar 15 min.līdz rīgai ar mašīnu. Īstermiņā - jā, droši vien nerentabli, jo esošais kontingents nekur nebrauc un pa ceļam ir kaut kādi mazdārziņi un pļavas.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]covid_19
2021-09-02 20:17 (saite)
bļe vilcieni rīgā kursē ar 15 minūšu intervālu max

kur vēl vairāk? prātiņš nāc mājās

iedomājies ielu, kuru šķērso vilciena līnija? ik pa 15 minūtēm iela ir slēgta uz vidēji 5 minūtēm

upss - nepadomāji>

ok ir risinājumi, pārvadi pār dzelzceļu - kā brasas variantā

uiiii viņi jāpārbūvē ik pa laikam


price performance?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]covid_19
2021-09-02 20:20 (saite)
btw rīga šobrīd nonākusi tieši šajā performance brīdī - naudas nav, tilti jābūvē ..upss

paldies saskaņas balsotājiem, pirms saskaņas rīgā bija iekrājumi miljardos, pēc saskaņas tikai parādi ;) miljardos vairākos

upss

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]dzeltens
2021-09-02 20:25 (saite)
Es nezinu, kādā Rīgā tu dzīvo, bet es nezinu nevienu līniju, kur vilcieni kursētu tik bieži. More like reizi stundā vai reizi pusstundā uz Jūrmalu vasarā.
Lielākā problēma vismaz man, lai lietotu vilcienu, ir bijusi tā, ka stacija ir tālu. Attiecīgi, jā, tās varētu būt biežāk un uz tām varētu iet autobusi apkaimju robežās. Īsi maršruti apkaimju robežās, kas nestāv sastrēgumos un ir laikā saskaņoti ar vilciena grafiku. Es fantazēju, bet domāju, ka šo varētu uzmodelēt tikpat precīzi kā daudzjoslu maģistrāles un 5 tiltus, tikai realizēt - mazliet iespējamāk.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]covid_19
2021-09-02 20:27 (saite)
05:2505:596502Tukums 2 - Rīga34 min1.43 €
05:5406:296402Sloka - Rīga35 min1.43 €
06:1906:556504Tukums 2 - Rīga36 min1.43 €
06:5407:296506Tukums 2 - Rīga35 min1.43 €
07:0707:446404Sloka - Rīga37 min1.43 €
07:1907:556406Sloka - Rīga36 min1.43 €
07:4508:146510Tukums 2 - Rīga29 min1.43 €
08:0808:446408Sloka - Rīga36 min1.43 €
08:2408:596410Sloka - Rīga35 min1.43 €
08:5509:296512Tukums 2 - Rīga34 min1.43 €
09:2409:596412Sloka - Rīga35 min1.43 €
09:5010:256414Sloka - Rīga35 min1.43 €
10:1010:446302Dubulti - Rīga34 min1.43 €
10:2510:596514Tukums 2 - Rīga34 min1.43 €
11:2411:596416Sloka - Rīga35 min1.43 €
11:4312:146306Dubulti - Rīga31 min1.43 €
11:5412:296516Tukums 2 - Rīga35 min1.43 €
12:5413:296418Sloka - Rīga35 min1.43 €
13:1213:446312Dubulti - Rīga32 min1.43 €
13:4314:146316Dubulti - Rīga31 min1.43 €
13:5414:296420Sloka - Rīga35 min1.43 €
14:2414:596518Tukums 1 - Rīga35 min1.43 €
14:5415:296422Sloka - Rīga35 min1.43 €
15:3216:036320Dubulti - Rīga31 min1.43 €
15:5416:296520Tukums 2 - Rīga35 min1.43 €
16:2316:586424Sloka - Rīga35 min1.43 €
16:5517:306426Sloka - Rīga35 min1.43 €
17:2417:596522Tukums 2 - Rīga35 min1.43 €
17:5418:296428Sloka - Rīga35 min1.43 €
18:1218:446330Dubulti - Rīga32 min1.43 €
18:2518:596524Tukums 2 - Rīga34 min1.43 €
18:5419:296430Sloka - Rīga35 min1.43 €
19:1219:446334Dubulti - Rīga32 min1.43 €
19:2319:586432Sloka - Rīga35 min1.43 €
19:4320:146526Tukums 1 - Rīga31 min1.43 €
19:5420:296434Sloka - Rīga35 min1.43 €
20:2520:596528Tukums 2 - Rīga34 min1.43 €
Pirkt
5 % atlaide
20:5521:296338Dubulti - Rīga34 min1.43 €
Pirkt
5 % atlaide
21:2421:596436Sloka - Rīga35 min1.43 €
Pirkt
5 % atlaide
21:5522:296530Tukums 2 - Rīga34 min1.43 €
Pirkt
5 % atlaide
22:2822:596340Dubulti - Rīga31 min1.43 €
Pirkt
5 % atlaide
22:5423:296532Tukums 1 - Rīga35 min1.43 €
Pirkt
5 % atlaide

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]covid_19
2021-09-02 20:30 (saite)
pie kam es ar šiem vilcieniem braucu katru dienu - viņi ir pustukši, reāli

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]covid_19
2021-09-02 20:29 (saite)
kā nezini, ja nezina, tad pajautā


jā, kā jau teicu, vilcienu stacijas atrodas nekurienes vidū

tā ir problēma

un tas, ka gar vilcienu stacijām nav daudz sabiedriskā transporta, kurā varētu iekāpt uzreiz no perona

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]covid_19
2021-09-02 20:31 (saite)
starp citu tu šobrīd uzmodelēji tīri netīšām modeli, par kuru dāņu speciālisti hehehe paprasīja pusotru miljonu kaut ko teiksim čiekuru

un rezultāts identisks, kaut arī loģisks

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]dzeltens
2021-09-03 10:34 (saite)
Jā, man jau sen bija aizdomas, ka varbūt jāiet studēt pilsētplānošana. Vienīgi baigi nevilina darbs pašvaldībā, kas LV laikam ir vienīgā nodarbinātības opcija, ja nu tuvāk pensijai varētu :)

Bet īstenībā tas ir vienīgais loģiskais risinājums, turklāt viedtālruņu laikmetā visnotaļ realizējams. Ja par šo ir jau samaksāti čiekuri, tad droši vien par to arī šis https://www.facebook.com/events/528017194972377 Iesaku noklausīties, tavs draugs Timrots arī būs.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]covid_19
2021-09-03 10:43 (saite)
nesienam man draugus, man tas nepatīk, man patīk pašam sev draugus izraudzīties

tur būs par smago transportu arī?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]dzeltens
2021-09-03 11:10 (saite)
Ok, domubiedrs.
Par smago transportu nezinu gan, pieļauju, ka ar mobilitāti parasti saprot cilvēku, nevis preču pārvietošanos.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]covid_19
2021-09-03 11:13 (saite)
ohoo ;) patiešām ;) tad nav brīnums, ka pilsēta cilvēkiem ir bez ogļu šahtām, bez rūpnīcām, bez ostām

nēnu, var jau arī tā, bet tikai nevajag pretendēt uz pilsētplānotājiem - tie ir guļamrajonu plānotāji, kas, visu cieņu, zīmē izcilus guļamrajonus, es ar tādos gribētu dzīvot

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]dzeltens
2021-09-03 11:25 (saite)
Sastrēgumus Rīgā pamatā tomēr nerada fūres, bet gan guļamrajonu iedzīvotāji, kam mašīna pieaugusi pie pakaļas. Man liekas, smagais transports jau tagad caur centru nemaz īsti nedrīkst braukt, bet brauc apkārt.
Tā ka tas mūžam piesauktais arguments "bet kā tad piegādes un atkritumu vedēji" tikai parāda, ka piesaucējs īsti neķer laukumu. Pilsēta cilvēkiem diez vai grib aizliegt izvest atkritumus vai pa apvedceļu braukt fūrei. Vienkārši privātā transporta ir daudz par daudz Rīgā šobrīd.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]covid_19
2021-09-03 11:33 (saite)
OK bet atgriežamies pie tā, ko sākām - pilsētplānošana un attīstības plāns

viņš sākās no brīža, kad nebija nedz dienvidu tilta, nedz austrumu maģistrāles

pa lielam šobrīd visas problēmas tiek risinātas ar izspiešanas metodi - smagais transports no daugavgrīvas tika izspiests uz apvedceļu un tagad imantas iedzīvotāji redz tās fūru karavānas pa galīgi tām nepiemērotām ielām

jo no apvedceļa uz bolderāju var nokļūt tikai caur imantu - vai ne ;)

no centra vēl paspējām sabūvēt visus pārvadus gaujas ielā, viestura prospektā vēl būvējas uz ostu skultes pārvads utt

bet tas šī izspiešanas metode nevis risina problēmu, bet novirza no vienas vietas uz citu - jo jaunu uzbūvēt ir lēnāk un dārgāk kā izspiest

un kā blakus efekts tai izspiešanai ir tas, ka sabtransportam netiek izdalīts atsevišķs ceļš, bet tiek sagrūsts kopā ar privātajiem - nu privātie kā stāvēja sastrēgumos tā arī stāv - tikai sabtransporta lietotāji cieš vairāk - čaka ielas gadījums

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]dzeltens
2021-09-03 11:53 (saite)
Pag, tad tev liekas afigennā problēma, ka fūres tagad brauc caur Imantu? Kurzemes prospekts, kur viņas laikam brauc kā reizi ir ļoti ok iela šādam mērķim - iet gar rajončika malu, tieši pa pilsētas robežu. Vismaz ja salīdzina ar Brīvības ielu vai kaut vai to pašu Daugavgrīvas.

Man liekas, tu jauc apelsīnus ar āboliem. Smago transportu no centra novirzīt vajag jebkurā gadījumā un ir labi, ka tas tiek darīts. Bet nevajag gaidīt, ka tas atrisinās problēmu ar privāto transportu. Tam ir citi risinājumi. Un, nē, vienīgais risinājums nav obligāti uzbūvēt 5 tiltus un platākas ielas.
Visā pasaulē aizvien vairāk domā, kā pārsēdināt privāto auto lietotājus uz sabiedrisko + mikromobilitāti. Rīgā droši vien uzsvars būtu jāliek uz sabiedrisko, jo tā kvalitāte un prestižs ir diezgan katastrofāli, bet to noteikti var uzlabot. Sabiedriskā transporta joslas pilnīgi noteikti vajag, bet uz privāto auto, nevis ietvju vai velo rēķina.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]covid_19
2021-09-03 11:58 (saite)
jūrmalas gatves un kurzemes prospekta krustojums - jau izmīcītas apmales, jo smagais transports tur nav paredzēts, nav projektēts šādiem rādiusiem

tālāk pie kleistu ielas, stopē visu sabtransportu - ar joslām vai bez, jo jāšķērso ir

nevis privātajam vajag iekārtot ielas, bet atbrīvot vietu sabtransportam, par to arī runā attīstības plāns

tas nav sagrūst sabtransu kopā ar privāto vienā joslā - tas kā reizi ir tas, ko nevajag, un to pierāda čakmarijas iela

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]dzeltens
2021-09-03 12:24 (saite)
Tajā Kurzemes prospektā jau pēc idejas varētu mierīgi 1 joslu paredzēt tikai sabiedriskajam, platums, atšķirībā no Čakenes, atļauj - tur jau tagad ir 2 katrā virzienā. Vienīgi tā sabiedriskā tur šobrīd pamaz, kaut kādi 2 autobusi reizi pusstundā. Bet pēc tam kad ieviesīs manu un dāņu ģeniālo ideju par autobusiem, kas visu Imantu ved uz Imantas staciju, varbūt pat varētu.
Vai fūres ar privāto arī nedrīkst laist pa vienu?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]covid_19
2021-09-03 12:27 (saite)
fūres var laist arī pa dzelzceļa uzbērumu, ka tik riteņi velk ;)

imantā ir autobusu galapunkts ;) tas tā, ja palaists garām ;) pie maksimas

varēt jau varētu pievest, pie stacijas arī ;) bet problēma, ka stacija atrodas nekurienes vidū un sliedes jāšķērso vienlīmenī

ja vilciena stacija būtu piebraucama no abām pusēm šī ideja būtu konģeniāla

ebet - tur jau svētā govs priekšā - veloceliņš ;)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]covid_19
2021-09-03 13:29 (saite)
starp citu - atgriežoties pie mūsu kājāmgājēja, kurš nolūdzies dieviņu mārtiņa baznīcā vēlas ieņemt jaunus grēkus olimpijā

tad no imantas stacijas līdz teiksim veikalam krūza, kur blakus veikali maksima, mego, vai rimi ir ceļš ne mazāk sarežģīts

es pats cenšos caur privātteritorijām izlīkumot, bet oficiāli ceļš ir pat garāks kā no mārtiņa baznīcas līdz mērķim, kurš ne tikai saskatāms, bet pat spļāviena attālumā

tas pie domas, ka šobrīd vilciena stacijas atrodas nekurienes vidū ar 0 infrastruktūru sasniedzamībai

un mēģinot vilcienu integrēt pilsētas transportā tas jāņem vērā - pateikt ir viegli, bet realizēt prasīs masīvus zemes darbus jaunu pievedceļu veidā

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]covid_19
2021-09-03 11:59 (saite)
un kurzemes prospektā ir tieši tas no kā vajag izvairīties - smagais transports tiek jaukts kopā ar privāto un sabtransportu - kruta vai ne?

nošķirt! lūk ko vajag, nevis govis uz ceļiem likt

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]covid_19
2021-09-03 11:35 (saite)
un atceramies, kā strādā ogļu šahta - no vienas puses vēl joprojām jāpiegādā ogļrači ar sabtransportu

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]covid_19
2021-09-03 11:20 (saite)
atgriežoties pie puksta tēmas - arī tā var dzīvot! vai ne ;)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]covid_19
2021-09-02 20:41 (saite)
bez tam, skaitām čiekurus

ne uz visām ielām ir pārvadi - daudz ir vienlīmeņa pārbrauktuves

ok

ja pa ielu kustās 4 čiekuri un ielu nostopē vilciens uz 3 minūtēm

tad tur stāv 4x3 čiekuri un gaida

tālāk ir luksofors utt utjp

vārdu sakot mēs nonākam no mikromodelēšanas ar govi uz ceļa uz transporta plūsmu modelēšanu, kur palielielinot vienu elementu palielielinās ogļraču gaidīšanas laiks

arī izmaksas

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]covid_19
2021-09-02 21:33 (saite)
ok, ok bez strīdiem, tikai viedokļu apmaiņa, bez kleitu burzīšanas un bārdu graizīšanas

ok, teiksim 5 tilti papildus liekas utopija, un tajā pašā laikā prāgas 17 tilti, kas celti gadsimtiem ilgi liekas pats par sevi saprotams

ha, haha! ... nu lūk ir pilsēta kā riteņu spieķi ap rumbu kā rīga un ir pilsētas kā šaha galdiņš, ja nešaubos barselona

tad lūk, ja spieķu veida pilsētai piemēro šaha galdiņa izkārtojumu, rodas problēmas

kuras jārisina

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]covid_19
2021-09-02 21:36 (saite)
un viena no viņām, pat ar šādiem reisiem un piepildītību ir problēmas ar rentabilitāti

karoč visu virza vai nu ekonomika vai ticība - un abas nav tas, kas ir ideāls

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Lasīt komentārus) -

Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?