blond

Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
18:38: nepopulārs viedoklis
Par to pesnionēšanās vecumu domājot. Ir taču skaidrs, ka tā palielināšana ir neizbēgama. Agrāk vecos tēvu un māti uzturēja bērni (kā nu kurš spēja vai gribēja). Šodien ar nodokļu starpniecību notiek tas pats. Jo ne tolaik, ne tagad viens vecs cilvēks, ja vien mūžā nav uztaisījis kādu kapitālu, sevi uzturēt nevarēja un nevar.
Tikai tā skaidri redzamā atbildība konkrētam bērnam par konkrētu vecāku it kā ir noņemta, visu atbildību noveļot uz valsti, kurai maksājam (cik nu kurš spēj vai grib) nodokļus. Un, kā strādājam un kā maksājam, tā arī vecāki saņem. Tikai pēc lielās pārdales sanāk tā, ka vienādi maz saņem visi vecie cilvēki, gan tie, kuru bērni maksā daudz, gan tie, kuru bērni no maksāšanas izvairās vispār.
Plus vēl bērnu kļūst arvien mazāk, bet veco cilvēku vairāk, proporcionāli.
Bet, ja kāds grib argumentēt ar to, ka vecie cilvēki jau savus nodokļus ir samaksājuši - tad tie taču ir aizgājuši to viņu spēka gadu veco cilvēku uzturēšanai.

Comments

From:[info]kants
Date:28. Februāris 2012 - 18:54
(Link)
lai nacionālisti maksā:) būtu mums plaši atvērts darba tirgus turkiem, būtu daudz bērnu un jaunu cilvēku, kam vecos latviešus uzturēt.
[User Picture]
From:[info]blond
Date:28. Februāris 2012 - 19:00
(Link)
vai ne. jautājums tikai, vai mums ir darbavietas priekš tiem turkiem.
[User Picture]
From:[info]maya
Date:28. Februāris 2012 - 19:09
(Link)
varbūt turki varētu paši sev radīt dažādas darbavietas? - turku paklāji latviskos toņos, kebabi ar jāņu sieru, mozaīkas no jūrmalas akmentiņiem un citi integrācijas brīnumi NA par godu.
[User Picture]
From:[info]blond
Date:28. Februāris 2012 - 19:10
(Link)
galu galā, lai tak tie turki rada latvijas nokiju! un visiem būs labi
[User Picture]
From:[info]dienasgramata
Date:28. Februāris 2012 - 20:50
(Link)
izlasīju - lai viņi strādā uz lidojošajiem paklājiem
[User Picture]
From:[info]dienasgramata
Date:28. Februāris 2012 - 20:49
(Link)
lai taču viņi strādā, kur grib, mēs jau neesam šauri izolēta valstiņa. sen laiks sociālo budžetu pārnest uz Eiropas savienības pleciem
[User Picture]
From:[info]blond
Date:28. Februāris 2012 - 20:53
(Link)
jā, lai strādā tai savā turcijā un nodokļus maksā latvijā!
[User Picture]
From:[info]mur
Date:28. Februāris 2012 - 19:02
(Link)
Ja pieliek klāt tam visam augstu jauniešu bezdarbu, tik loģiski vairs neliekas. Tad viņi neražo nodokļus veco pensijām, bet dzīvo uz sociālajiem pabalstiem. Šeit piemēram normāls arguments.
[User Picture]
From:[info]blond
Date:28. Februāris 2012 - 19:07
(Link)
Jā, bet tur uzreiz gribas jautāt - kāpēc ir tik daudz bedzarbnieku jauniešu? es, starp citu, nepazīstu nevienu, kurš nevar atrast darbu. kaut kādu darbu. es nerunāju par darbu specialitātē - tas ir pavisam cits stāsts un problēmai citas saknes. darbu specialitātē var atrast tikai labākie, un es neredzu nekādu iemeslu, kāpēc, piemēram, juristu birojiem būtu jāņem darbā netalantīgi juristi. vai varbūt valstij būtu jāņem tādus darbā valsts sektorā?
[User Picture]
From:[info]mur
Date:28. Februāris 2012 - 19:16
(Link)
Viena atbilde varētu būt, ka tev paziņo lokā lielākoties ir tādi cilvēki, kam ir normāls sociālais kapitāls. Te nav svarīgi vai ģimene turīga, vai no laukiem vai pilsētas. Tie vienkārši ir cilvēki, kuri prot meklēt darbu un kurus labprāt paņem darbā. Viņi normāli izskatās, prot uzvesties, ar pieņemamu attieksmi pret darbu. Un, tad ir tādas masas, kas tam īsti neatbilst. Un tad ir jautājums, kāpēc neatbilst? Un, kāpēc mums te ir tādi netalantīgi juristi, ja mēs visi pa lielam piedzimstam radoši, spējīgi un griboši?
[User Picture]
From:[info]blond
Date:28. Februāris 2012 - 19:39
(Link)
Atbildot uz pirmo - jā, tādi viņi vairums ir, ko es pazīstu. Un tādi jau lielākoties ir te cibā arī, man šķiet.
Par otro - pilnīgi nepiekrītu. Visi nepiedzimst vienādi radoši, spējīgi un griboši. Bet izglītības sistēma (un ne tikai te, Latvijā) ir radijusi iespēju iegūt augstāko izglītību arī mazāk spējīgiem. Amatu prestižs ir katatstrofāli krities - nu, kurš gribēs iet mācīties par virpotāju vai metinātāju, ja viņam iepotēts, ka tikai ar augstāko izglītību tu esi cilvēks un tad tev visi ceļi būs vaļā. Bet nav. Un tad ir tas aplauziens. ASV šī problēma ir vēl asāka, vai UK, piemēram.
Nē, es te negribu apgalvot, ka visu zinu un saprotu, galīgi nē. Bet sabiedrībā ir pārāk liels akcents uz "realizēšanos", karjeru. Tāds "visu vai neko". Pārfrazējot - "visu vai pabalstu".
[User Picture]
From:[info]mur
Date:28. Februāris 2012 - 19:52
(Link)
Yepp... Es to arī domāju kā "radoši, spējīgi un griboši", tikai katrs savā veidā. Bet to savu veidu vai jomu ar prestižu/neprestižu un citiem spiedieniem ir grūti atrast.
[User Picture]
From:[info]oblica
Date:28. Februāris 2012 - 20:05
(Link)
Nu, ja citas alternatīvas nav, tad nāksies palielināt, protms, bet uz darba pārrunām ieradusies 73 gadus veca kundzīte, ar CV lata romāna biezumā, kas pretendē uz sekretāres vai viesmīles vakanci, būs diezgan amizants pasākums tomēr. :)

[User Picture]
From:[info]blond
Date:28. Februāris 2012 - 20:11
(Link)
piekrītu:) un vispār nespēju pat iedomāties, kā tas viss tiks risināts. beigās jau tā pati priekšpenisonēšanās vai pabalsti vien būs, un cik garš, tik plats. vispār, sūdos esam. man liekas, tā situācija atrisināsies pati no sevis, ar kādu katastrofu vai karu.
[User Picture]
From:[info]putnupr
Date:28. Februāris 2012 - 20:12
(Link)
gan jau beigās ielaidīs imigrantus, jo jaunie jau tik un tā turpina/turpinās doties uz ārzemēm
[User Picture]
From:[info]dienasgramata
Date:28. Februāris 2012 - 20:53
(Link)
Bet vispār man šķiet, ka pareizs cikls patiesībā ir tāds, ka vecāki baro savus bērnus, lai tie barotu savus bērnus, bet tie - savējos. Ja vecāki baros savus bērnus, lai tie pabarotu savus vecākus, tas ir noslēgts aplis, kas nekur neved.
[User Picture]
From:[info]blond
Date:28. Februāris 2012 - 20:58
(Link)
un vecie lai kuļas kā grib? nē, nu viņi jau daudz neizmaksā, ja patur pie sevis mājās, kā agrākos laikos, vai kā gruzijā - kādu sakaltušu doniņu jau vienmēr mājās var atrast. un gultu pie mūrīša. drēbes ar jaunas nevajag. un atsevišķu televizoru.
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:29. Februāris 2012 - 02:01
(Link)
es gribu argumentēt, ka mūsu valdība diezgan regulāri aizņemas no sociālā budžeta citu caurumu lāpīšanai, kā arī pareksa epopejā vispār paņēma no turienes visu, ko vien varēja paņemt. nez, kāpēc pēc tam vainu velt, ka cilvēki dzemdējas par maz vai strādā/maksā nodokļus par maz? Cik saprotu, tad no padomju laikiem pārpalikušie hipertrofēto industriju stradnieki, šodienas pensionāri, tā kā lēnām atmirst

kā arī, ja valsts ņem daļu resursu un tad nepārdala diez ko labi (skat. izglītības kvalitāti, medicīnas kvalitāti, nodokļu sistēmu uzņēmējiem un vispār visādus pakalpojumus pieejamos), tad nafig vispār tādu valsti? normālas pašregulējošas anarhistiskas kopas un aidā. http://www.youtube.com/watch?v=-8bqQ-C1PSE
From:[info]divi_g
Date:29. Februāris 2012 - 08:29
(Link)
Palasi delfu komentus - Tu tiešām gribētu kopā ar šiem cilvēkiem taisīt pašregulējošu kopienu? :]
[User Picture]
From:[info]blond
Date:29. Februāris 2012 - 09:51
(Link)
ui... aš tirpas pārskrēja:)
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:29. Februāris 2012 - 10:49
(Link)
es tikai domāju, ka pie patreizējās attīstības tendencēm ir jāsāk nopietnāk pāŗdomāt dzīvošana kādā citā EU valstī (bet prom tomēr negribas), vai arī dzīvot lielākā, utopiskā izolācijā no šejienes notikumiem (kopiena), maksimāli pašam sevi uzturēt, neiesaistoties sistēmiskās attiecībās ar kkādu 'valsti' vai 'sabiedrību'
From:[info]divi_g
Date:29. Februāris 2012 - 11:00
(Link)
Nu grūti ir neiesaistīties sistēmiskās attiecībās ar valsti vai sabiedrību, lai neteiktu, ka neiespējami.
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:29. Februāris 2012 - 11:22
(Link)
maksimāli samazināt.
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:29. Februāris 2012 - 10:53
(Link)
tur pat nevajag līdz delfiem stiepties, pietiek palasīt virkni cibas lietotāju un komentētāju..
From:[info]divi_g
Date:29. Februāris 2012 - 11:00
(Link)
Jap.
[User Picture]
From:[info]blond
Date:29. Februāris 2012 - 09:51
(Link)
Es te patiesībā biju domājusi drusku plašāk, ne tikai par konkrēto situāciju pie mums.
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:29. Februāris 2012 - 13:55
(Link)
pēc šodienas cepetīša pie deģenerāļa prieks redzēt, ka kāds citā gaismā piemin nodokļu sistēmu uzņēmējiem :)
[User Picture]
From:[info]indulgence
Date:29. Februāris 2012 - 10:32
(Link)
Manuprāt tas, ka šī brīža strādājošie maksā pensijas, ir lielākie meli pēdējā laikā. Pie tam tik nekaunīgi, ka tikai reti kurš spēj iebilst (viens no nedaudzajiem bija AT priekšsēdētājs Kūtris). Vecie cilvēki jau savus nodokļus ir samaksājuši - taču šī nauda ir aizgājusi visādos citos izdevumos, kas laiku pa laikam parādās pie štruntīgi strukturētas ekonomikas un nesamērīgi uzblīduša pārvaldes/kontroles aparāta. Tb gluži vienkārši to naudiņu ļaudīm atņēma, bet tagad "solidaritātes" vārdā liek maksāt tiem, kas tiek šobrīd iesaistīti (ar varu) šajā piramīdas shēmā.

Tas ir gluži kā paziņot, ka bankas depozīta procentu maksājumi tagad segs jaunie ieguldītāji, jo banka jūsu depozītu iztērējusi valdes prēmijām.
Powered by Sviesta Ciba