ak tu dieniņ! | 18. Mar 2010 @ 14:55 |
---|
> E-bibliotēkas darbība esot apturēta un serveri arestēti :( |
hi hi :)
man jau paziņas (studenti) ar bija izteikuši sajūsmu par šo produktu un teicās, cik tas labs, un kā tas ir, ka mums nekā tāda nav. Un tad es viņiem paskaidroju lietas būtību un izteicu aizdomas, ka viņu brīnumprodukts varētu drīz mainīt savu darbības gaitu.
tu turutu tū! :)
From: | unpy |
Date: |
18. Marts 2010 - 15:57 |
|
|
|
(Link) |
|
Nu, diezgan likumsakarīgi, manuprāt.
Nu, tak - noteikti kaut kad bija jāuzrodas kādam taisnīgam (vismaz paša izpratnē) autortiesību guru (arī paša izpratnē). :)))
man šķiet viņus kāda izdevniecība iesūdzēja tiesā, ja pareizi atceros.
jā, aizstāvot autoru tiesības.
From: | unpy |
Date: |
18. Marts 2010 - 16:24 |
|
|
|
(Link) |
|
Drīzāk gan savas, no autora nopirktās tiesības:))
:) Nu, neviens autors gan pats nav brēcis, tikai izdevniecība, cik sapratu. Tad jau - gan jau, ka tā. :)
autoru piekrišana publicēšanai ir :)
tas jau kaislīgos autortiesību guru neliedz kasīties. :)
saprotama lieta :) arī par tautasdziesmām :)
From: | unpy |
Date: |
18. Marts 2010 - 16:53 |
|
|
|
(Link) |
|
Autori jau arī ir lohi tikai cilvēki. Ļoti ticu, ka autors piekrītoši māj ar galvu un sit plaukstas par to, ka viņa darbs tiek e-bibliotekā ievietots, bet pats ir aizmirsis, ka visas savas tiesības izdevniecībai pārdevis. Un tad viņš var māt ar galvu, var nemāt..pamats kašķim ir.
tāds pats pamats kašķim ir arī ar visām pārējām bibliotēkām, jo e-bibliotēka tāda ir pēc papīriem.
From: | unpy |
Date: |
18. Marts 2010 - 17:52 |
|
|
|
(Link) |
|
Ai, nu tikai nevajag. Pēc papīriem/ne pēc papīriem. Visiem ir labi saprotams, ka ir izmantotas nepilnības likumdošanā un tas, ka netiek reglamentētas daudzas lietas. Te ir tīrs interpretācijas jautājums. Tas ir normāli, daudzi, mani ieskaitot, savus darījumus mēdz balstīt uz ko līdzīgu. Kādam tas nav paticis un viņš ir uzskatījis, ka tiek skartas viņa tiesības. Ir uzsākts tiesisks process. Ja tiesu e-biblioteka uzvarēs, varēs, savukārt, piedzīt zaudējumus no sūdzmaņa.
Man nav itin nekāda prieka no tā, ka Edmundam šitā izdarīts. Ne viens vien litrs šnabja kopīgi izdzerts. Un ne viens vien ganiņš kopīgi nomedīts. Tak par to, ka viss ir kristāltīri, tikai nevajag. To var stāstīt pasniedzējiem kristīgo jaunuvju ģimnāzijā.
interesanti, kādēļ šī kāda tiesības netiek skartas ar kopēšanu nac.bibl. par x sant lapā, bet e-bibl., kurā ir korekti ievērotas publiskā patapinājuma normas un materiāli nav nokopējami, tiek? (retorisks, var neatbildēt)
vairāk par kristīgo jaunuvju jautājumiem mani ļično satrauc tumsonība un alkatība ("uzspiežot uz tā tur zilā" (c) akkas speciāliste, es nebīstos šī vārda)
Ņefiga, batjuška. Autors pārdevis mantiskās tiesības izdevniecībai tikai uz konkrēto grāmatas tirāžu. Tas nebūt nenozīmē, ka izdevniecība var viņa darbu kā citādi izmantot.
Protams, pieļauju, ka varbūt kādam ir pagrūsts līgums par to, ka šis uz mužīgiem laikiem jebkādos veidos utt. - tad pats vainīgs.
nu, varētu būt gan tā, gan savādāk. bet principā jau e-bibliotēka jau nerada savus izdevumus, bet skanē un piedāvā esošus. tur atkal slavenais strīds par to, vai konkrēta fiziska izdevuma skanēta versija ir uzskatāma par jaunu izdevumu vai par to pašu. neviennozīmīgi viss.
|
From: | murks |
Date: |
18. Marts 2010 - 23:25 |
|
|
|
(Link) |
|
ja kāds uztaisītu e bibliotēku divi, kura sastāvētu no webcam-iem un lappušu pāršķīrējiem robotiem, vai tad tas būtu jauns izdevums?
|
From: | murks |
Date: |
19. Marts 2010 - 08:20 |
|
|
|
(Link) |
|
kam tagad viegli!
Es te ne par konkrēto gadījumu, bet par mazo neprecizitāti, ka autors visas mantiskās tiesības zaudējis ar līguma parakstīšanas brīdi.
Par skanēšanu. Kā zinām, pašiem juristiem nav vienota viedokļa. Manuprāt autoram, ja līgumā nav kas cits atrunāts, protams ir visas tiesības savu darbu pārdot citiem izdevējiem citiem mērķiem (filmas scenārijam, audiogrāmatai, publicēšanai internetā utt.), taču tad jābalstās tikai un vienīgi uz paša autora darbu. Savukārt skanējot tiek reproducēts jau konkrētas izdevniecības konkrēts darbs (konkrēts makets, pie kura strādājis maketētājs, korektors, redaktors utt.), uz kuru visas tiesības ir izdevniecībai.
From: | unpy |
Date: |
18. Marts 2010 - 16:33 |
|
|
|
(Link) |
|
Bija, bija kaut kāds dzejnieks vai modernais novelists vai kaut kas tamlīdzīgs arī internetus pilnus pieraudājis par sava darba izmantošanu bez atļaujas. Un var viņu saprast, protams.
From: | unpy |
Date: |
18. Marts 2010 - 16:23 |
|
|
|
(Link) |
|
Ļoti slidens ir jautājums par autortiesībām un to kompensēšanu gadījumos, ja kaut kas tiek ieskaņots. Mums ir ļoti maza valsts un gan autoriem, gan izdevniecībām ir diezgan mazi ienākumi. Saliekot šos divus aspektus kopā, iznākums ir visai likumsakarīgs.
cik zinu no ideju foruma ļaudīm (jautāju viņiem izbrīnēta, kādēļ tautasdziesmu krājums ir pieejams tikai švaki redzošiem/dzirdošiem), tad viņiem ir nācies izņemt dafiga materiālu, kuri publicēti ar autoru piekrišanu, bet izdevējiem tas šķitis amorāli. nu un par tautasdziesmām labi sasaucas ar autoratlīdzības iekasēšanu par to dziedāšanu :)
From: | unpy |
Date: |
18. Marts 2010 - 16:39 |
|
|
|
(Link) |
|
Neesmu iesaistītajiem par viņu biznesu jautājis, tak tas, ka šis pasākums balansē uz robežas, lai arī paplatas, starp likumīgo un nelikumīgo, ir skaidrs:))) Un tad jau tālāk viss ir interpretācijas jautājums. Uzrodas nelabvēļi un sāk čakarēt dzīvi. Normāls biznesa risks. Starp citu, gan prognozējams, gan tehnoloģiski risināms. Nu bet tas jau cits jautājums.
man ir pilnīgi vienalga kā viņi to atrisina, bet vajag, lai tā e-bibliotēka strādā un attīstās. man apnicis stāvēt bibliotēkās rindā nedēļām.
a intereses pēc -- uz kādām grāmatām tad ir nedēļām rinda?
galvenais besis ir par iknedēļas filozofijas semināriem. līdz ar to visi attiecīgo filozofu raksti. piemēram, pagājušonedēļ Spinozam klāt tikt bija visai grūti. [labi, "nedēļas" ir pārspīlējums. parasti, ja netiek klāt uzreiz, kad vajag, t.i., no tēmas uzzināšanas brīža līdz semināram, kas ir 7 dienas, tad pēc tam tas vairs netiek lasīts. no vienas puses - diemžēl, īpaši, ja izrādās, ka tas ir interesants.]
|
|